Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Problem z gażnikiem Daelim Daystar vl 125f

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lesny
Hangaround



Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:45, 22 Kwi 2019    Temat postu: Problem z gażnikiem Daelim Daystar vl 125f

Witam wszystkich mam na imię Robert i mieszkam w Koninie. Od jesieni jestem posiadaczem Daystara 2006 r vl 125f. Bardzo bym prosił o pomoc z waszej strony co do mojego Daystarka.
Mianowicie chodzi o to iż mój motocykl jest uszkodzony. Jeździ ale coś jest z nim nie halo opiszę problem. Jadąc jest strasznie powolny i nie mogę przyspieszyć ponieważ się od razu muli jeśli otworzę mu ssanie to rwie do przodu jak szalony myślałem że to wina gaźnika więc kupiłem nowy i jest to samo w sklepie powiedzieli że jest ustawiony i tylko zakładamy i jazda ale tak nie jest. Pewien mechanik powiedział że ssie lewe powietrze i na króćcu między gaźnikiem a cylindrem jest wężyk i żeby go zaślepić to powinno pomóc ale nadal nic. ten wężyk prowadzi do zaworu chyba erg pod siedzeniem. Może cały zawór odciąć. Teraz jężdżę na ssaniu bo inaczej się nie da i chla mi paliwo. Koledzy proszę o pomoc co zrobić. A może ktoś ma na zbyciu książkę obsługi. Proszę potrzebuję dobrej rady.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kacper
Support



Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DJ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:24, 22 Kwi 2019    Temat postu:

No ja tam nie wiem, czy gaźnik prosto że sklepu jest ustawiony. Koledzy tu na forum pisali, żeby spsikać króciec np plakiem. Jeśli obroty nie wzrosną znaczy dolot szczelny. I w zasadzie zostaje regulacja bądź gaza bądź zaworów. Powodzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lesny
Hangaround



Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:02, 23 Kwi 2019    Temat postu:

Kacper napisał:
No ja tam nie wiem, czy gaźnik prosto że sklepu jest ustawiony. Koledzy tu na forum pisali, żeby spsikać króciec np plakiem. Jeśli obroty nie wzrosną znaczy dolot szczelny. I w zasadzie zostaje regulacja bądź gaza bądź zaworów. Powodzenia

Po świętach się tym zajmę.Dzięki za radę dam znać jak wyszło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiek
Member



Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 475
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:35, 23 Kwi 2019    Temat postu:

Witaj
Kolego ten króciec jest do otwierania kranika pod bakiem ponieważ masz automatyczny, gdy go zaślepisz odetniesz dopływ paliwa z baku.
Najczęściej jest to objaw za dużej ilości powietrza czyli zbyt uboga mieszanka, odkręcając ssanie wzbogacasz tą mieszankę.
Zacznij od sprawdzenia szczelności oraz regulacji gaźnika, nie są w fabrycznie regulowane. Nie znam dokładnie budowy gaźnika ale obejrzyj sobie stary gdzie jest dysza paliwowa powinna być od strony lewej. Wkręć ją do końca a następnie wstępnie wykręć 2,5 obrotu, odpal moto i w czasie pracy odkręcaj co 0,5 obrotu do uzyskanie zadowalającego efektu. Jeśli regulacja nie przynosi rezultatów wówczas problem leży gdzieś indziej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sqymon
Support



Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PWA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:06, 24 Kwi 2019    Temat postu:

Grzesiek napisał:
Kolego ten króciec jest do otwierania kranika pod bakiem ponieważ masz automatyczny, gdy go zaślepisz odetniesz dopływ paliwa z baku.


Tu chyba kolego sie mylisz. Sam ogladąłem kiedyś Daystara z 2006 i one miały coś ala EGR bo miały jakąś wyższą normę spalin EURO ileś tam. Tam była metalowa rurak z podciśnieniem która zaciągał spaliny (może nawet gdzieś zza zaworów wydechowych) i wrzucała je do króćca między gąźnikiem i filtrem żeby je drugi raz przepalić.
Ogólnie poleca się zatkać monetą od storny cylindra i zaślepić w króćcu - ponoć troche więsza moc.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sqymon dnia Śro 12:08, 24 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lesny
Hangaround



Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 6:54, 28 Kwi 2019    Temat postu:

Koledzy obaj macie rację ja dopiero go poznaję. Jeśli chodzi o paliwo to kranik otwieram ręcznie tak jak kiedyś bywało. A jeśli chodzi o ala erg to tu się zgodzę z kolegą jest tak jak opisał. Po święcie majowym jadę do mechanika napiszę co zrobił o ile mi powie. Pozdrawiam i dziękuję za dobre rady.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:00, 30 Kwi 2019    Temat postu:

Zacznijmy od tego, gaźnik masz Daelimowski czy jakieś PZ cośtam.

Jeśli Daelimowski, to od spodu od strony cylindra n środku jest śruba regulacji mieszanki, trudny dostęp ale wszystko się da, spróbuj wykręcić ją o 1/4 może nawet 1/2 obrotu kiedy motorek jest zagrzany. Delikatnie popuść ssaniei zobacz czy trzyma obroty. Od prawej strony gaźnika (czyli od strony sprzegla) masz regulację obrotów jałowych, tę śrubkę zaś, musisz kapkę wkręcić aby podwyższyć obroty. Pomaga przy regulacji czasem trochę manetką dodać gazu, żeby przepustnica się lepiej układała. Spróbuj, to nic nie kosztuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin