Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Daelim 125 brak iskry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VC/VS
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniud1988
Hangaround



Dołączył: 19 Lip 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:32, 19 Lip 2023    Temat postu: Daelim 125 brak iskry

Witam, posiadam Daelim 125, i mam brak iskry, gdzie szukać przyczyny, nowy modul zapłonowy wraz z cewka zapłonowa i przewodem i swieca i nadal brak iskry. Gdzie szukać problemu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mat
Support



Dołączył: 30 Sty 2023
Posty: 17
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:32, 19 Lip 2023    Temat postu:

Po założeniu modułu i cewki tak się porobiło?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maniud1988
Hangaround



Dołączył: 19 Lip 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:16, 19 Lip 2023    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź, taki juz kupiłem, nie odpalał. Wymieniłem modul zapłonu ale jak wyczytałem w internecie to musi być modul 2T bo tam jest możliwość podpięcia iskrownik i masy iskrownika. Ale czy taki modul czy taki iskry jak nie było tak nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiek
Member



Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 477
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:26, 19 Lip 2023    Temat postu:

Moim zdaniem na tym module to na pewno nie odpalisz A sprawdziłeś czy masz napięcie na wyjściu z alternatora? czy instalacja odcięcia zapłonu jest sprawna? wszystkie kable całe nie mają przebicia do masy? A czujnik położenia wału sprawdzałeś czy sprawny?
Jak nie wiesz jak to zrobić to szukaj na YT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maniud1988
Hangaround



Dołączył: 19 Lip 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:53, 19 Lip 2023    Temat postu:

Więc tak, ja rozumiem że jest to 4T więc powinien być modul od 4T ale zagłębiając się w internecie jak od czujnika wychodzą dwa przewody to muszę podpiąć impulsator i masę impulsatora do modułu. To zostaje tylko modul od 2T. Kręcąc rozrusznikiem i jak daje probówkę na kabel z cewki zasilającej lub na kabel od impulsatora to mryga na probówce jak iskra to chyba cewki itp działają 😊 jeśli chodzi o masa która działa jak gaszenie to odpiąłem całkiem przewodzik.

Do modułu jak podłącze masę to gaśnie mi iskra na przewodach od impulsatora i tu niewiem gdzie szukać problemu 😐


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mat
Support



Dołączył: 30 Sty 2023
Posty: 17
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:09, 20 Lip 2023    Temat postu:

Stawiam na awaryjne odcięcie zapłonu ( taki guzik na kierownicy) .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maniud1988
Hangaround



Dołączył: 19 Lip 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:14, 20 Lip 2023    Temat postu:

A on fabrycznie jest montowany? Czy muszę gdzieś szukać ukrytego?
A takie coś powinno być gdyz od impulsatora idą dwa przewodu a tylko ten moduł posiada owe podłączenie:
obrazki.elektroda.pl/3920370800_1308344935.png


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maniud1988 dnia Czw 9:29, 20 Lip 2023, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bishop
Support



Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:41, 20 Lip 2023    Temat postu:

Tak dla pewności... możesz sprawdzić rezystancję cewki zasilającej układ CDI (u mnie mam 165om, Daelim VL125) napięcie zmierzone miałem ~70V (przy pracującym silniku, u Ciebie przy kręceniu starterem pewnie będzie niższe) to da Ci pewność, że zasilanie CDI jest ok. Podobnie możesz zmierzyć rezystancję czujnika wału (impulsatora) i cewki WN.

Dane według serwisówki (dla Daystar VL125): impulsator 95-135om, AC generator (cewka zasilająca CDI) 100-140om, rezystancja cewki WN 3.1kOm (od strony świecy, jeśli mierzysz razem z przewodem WN to będzie ok 5kOm więcej), cewka od strony CDI ma ok 0.2om więc praktycznie zwarcie.
Jeśli powyższe jest ok to pozostaje problem samego CDI.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maniud1988
Hangaround



Dołączył: 19 Lip 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:03, 20 Lip 2023    Temat postu:

Więc tak,
impulsator kabel żółto niebieski i zielono biały - 103,4
cewka zapłonowa kabel czarno czerwony i masa motocykla - 102,6,
Cewka WN 7.11k a druga 7,66k


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maniud1988
Hangaround



Dołączył: 19 Lip 2023
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:47, 23 Lip 2023    Temat postu:

Nikt nie pomoże?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bishop
Support



Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:17, 24 Lip 2023    Temat postu:

impulsator i cewka zasilająca CDI mają opory w normie jak widać (tutaj nazwałeś to cewką zapłonową ale to pewnie pomyłka Wink )
nie bardzo rozumiem wartości cewki WN bo mierząc uzwojenie pierwotne cewki (to od strony CDI) powinieneś mieć praktyczne zerowy opór a uzwojenie wtórne, to co idzie na świecę zapłonową i mierzone razem z fajką świecy zapłonowej wydaje się ok (sama fajka zdaje się ma 5kOhm oporu a sama cewka ok 3kOhm). U Ciebie różnica pomiarów to ok 500Ohm, tak jakby coś tu było nie tak z samą cewką WN


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bishop dnia Pon 9:18, 24 Lip 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VC/VS Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin