Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pioter
Dołączył: 15 Lis 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:22, 15 Lis 2020 Temat postu: [Roadsport VJF125] Falują obroty na zimnym i gaśnie. |
|
|
Witam.
Niedawno zakupiłem Daelim roadsport 125. Motocykl przy odpalaniu na zimnym silniku przy temperaturze otoczenia ok 10stopni faluje na obrotach i potrafi gasnąć. Jak sie trochę rozgrzeje wszystko wraca do normy. Wcześniej jak było cieplej na dworze palił różnie. Raz od strzała, a raz musialem przekręcić rozrusznikiem i za drugim razem od razu odpalał. Falowania obrotów nie było.
Z tego co wiem przed zakupem miał wymieniony czujnik temperatury dolotu powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Grzesiek
Member
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 476
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:34, 16 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Witaj
Jak rozumiem jest on na wtrysku? może zarówno źle odczytywać temperaturę jak i również nie otwierać dyszy ssania (jeśli jest). Najpierw sprawdź czy dysza działa przemierz czujnik czy daje napięcia (powinien pokazać mV). Możesz też spróbować na zimnym przytykać ręką dopływ powietrza wtedy zobaczysz czy to wina mieszanki czy czegoś innego. Może też na zimnym podsysać lewego powietrza a jak się nagrzeje to uszczelnia.
Możliwości jest wiele. Powodzenia w lokalizacji usterki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pioter
Dołączył: 15 Lis 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:40, 31 Gru 2020 Temat postu: |
|
|
Dziś posiedziałem troche przy motorku.
Na początku nie chciał w ogóle odpalić, zacząłem wyjmować wszystkie wtyczki. Nagle pojawil sie błąd 12, potem blad 22, az finalnie 21. Akumulator zdechł od kręcenia. Naładowałem go i odpalił odrazu, błędy zginęły ale nadal obroty falowaly i silnik gasł. Ostatecznie udalo mi się odpalić silnik. Jak juz się rozgrzał to zaczął pracować równo i odpalał od strzała. Jak odpinalem wtyczki na pracujacym silniku od czujnika położenia przepustnicy i temperatury dolotu nie bylo zmian w pracy. Dopiero trzeci czujnik u gory przepustnicy reagował znacznym obniżeniem obrotów i silnik pracował bardzo równo na obrotach ok 1tys, po czym gasł.
Myślę żeby wyjąć przepustnice i ja wyczyścić. Ale czy ktoś ewentualnie po wyczyszczeniu przepustnicy zaobserwował poprawę w pracy silnika?
Szwagier ma takiego samego daelima wiec pokusilem sie o przełożenie czujnikow na przepustnicy ale nie pomogło. Nie sprawdzałem tylko czujnika położenia przepustnicy bo juz za zimno bylo.
Świece również założyłem nową.
Definitywnie jest cos z pracą na zimnym silniku tylko co?
Może jeszcze sonda? Ma ktos jakies info jakie opory powinny mieć poszczególne czujniki?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pioter dnia Czw 17:18, 31 Gru 2020, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|