Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Seat Arosa 1.4 tdi - problem
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Inne marki, inne pojazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:36, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Czyli nie ma przejścia między stykiem 87 a pompą. Sprawdź przejście czy kabel po drodze nie przetarł. Jak nie znajdziesz pociągnij nowy kabel i po sprawie. Sprawdź czy ten pusty styk to nie ten 87 może ktoś przez przypadek zamienił kable w kostce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:46, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Foveon - jeszcze tylko zasadnicza kwestia. we wtyczce pompy mam 4 przewody. Dwa cieniutkie są od pływaka - on działa i ich nie bierzemy pod uwagę. Pozostają dwa: gruby żółto-czerwony i cieńszy brązowy.

Który jest od czego i na którym sprawdzać połączenie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:55, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Na jednym albo drugim sprawdź przejście. Jak pompę podłączałeś bezpośredni do akumulatora, którymi kablami? Właśnie w tych co podłączyłeś powinien jeden być od przekaźnika a drugi od masy.
Podłącz gruby żółty zielony do żaróweczki a drugi koniec do masy gdzieś w samochodzie, zobacz czy świeci, jak nie to podłącz brązowy zamiast grubego i to samo, może masa się zgubiła na pompie.
A dalej miernik do pinu 87 i do grubego i sprawdź przejście, jak nie ma to do brązowego. Jak nie ma to spróbuj do tego w kostce pustego i tak samo. Jak nie ma to ciągnij nowy kabel.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:21, 28 Wrz 2016    Temat postu:

A może być tak że pompa ma masę na obudowie? Wtedy nie ma przewodu ale realnie połączenie istnieje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:22, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Teoretycznie tak ale jest zamontowana w plastikowym baku więc powinna mieć doprowadzoną masę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:25, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Po podłączeniu z żółto czerwonym i masą żaróweczka nie świeci.
Po podłączeniu z brązowym i masą żaróweczka nie świeci.

Dodatkowo brązowy tworzy obwód z masą i ma połączenie z pinem 87.

Żółto czerwony nie tworzy obwodu z żadnym pinem, ani z masą na karoserii. Więc to powinno być zasilanie. Czyli ten żółto czerwony jest pewnie gdzieś uwalony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:37, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Zobacz czy przy kostce masz gdzieś taki żółto czerwony przewód. Jeżeli wchodzi do 87 to gdzieś go przetarło po drodze. Puść kabel od 87 do pompy zamiast żółto czerwonego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:49, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Niestety wszystko jest zabudowane. Musiałbym się dobrać "od dupy strony" do gniazd przekaźników. Czyli czeka mnie dalsze rozbieranie kokpitu.

Rozumiem, że 87 powinno iść zasilanie, a masa? 87 ma właśnie połączenie z kablem masowym na kostce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Śro 9:43, 28 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:02, 28 Wrz 2016    Temat postu:

87 idzie plus po włączeniu przekaźnika i ten plus idzie z 30.
Jeżeli 87 ma przejście do masy to znaczy że gdzieś jest przetarty kabel i dotyka masy albo masa przechodzi z pompy. Mierz instalacje na odłączonej pompie i bez przekaźnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:31, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Czyli jeśli brązowy nie ma mieć połączenia z 87 to z którym ma mieć? Kur... pogubiłem się już. Królestwo za schemat instalacji... .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:15, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Jeżeli brązowy ma połączenie z 87 to sukces. Powinno działać czyli żarówka do brązowego i masy. Ale pisałeś że nie działa. W takim razie klops. Gdzieś jest przebicie. Przyjedź do Oławy to podziałamy. Albo niech ktoś przyjedzie do strzelina w niedziele z tobą samochodem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:42, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Coś w końcu dorwałem, nie z Arosy, a z Lupo (bliźniak) nie z TDI a benzyniaka, ale wygląda podobnie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety z niemieckiej strony, a to czego nie wiem i co mnie interesuje dotyczy (jest na trasie żółto-czerwonego i brązowego przewodu) zostało zapisane w schemacie jako:

A99 – Verbindung -1- (87), im Schalttafeelleitungsstrang
B109 – Masseverbindung, im Leitungsstrang Innenraum hinten links

Ale są to chyba uziemienia.

Foveon, to teraz już wszystko z kablami powinno być dla Ciebie jasne Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Śro 13:43, 28 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:07, 28 Wrz 2016    Temat postu:

No to wyraźnie widać że pompa podłączona jest do masy w tylniej wiązce (b109) a z drugiej strony przez bezpiecznik sb40 do przekaźnikado nogi 87. Tylko ten przekaźnik jest zupełnie inny niż masz Ty bo ma 7 wyjść. U Ciebie jest problem z drogą od przekaźnika (nogi 87) do pompy (złącze 1). Musisz to przeanalizować albo zrobić obejście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:46, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Z przekaźnika z nogi 87 wychodzi kabel czerwono czarny i idzie do złącza A99, następnie do puchy z bezpiecznikami. Po bezpieczniku wychodzi jako napięcie żółto-czerwony prosto do pompy.

Czyli jeśli w bezpieczniku mam napięcie (a mam) to z tego wynika, że wystarczy jak sprawdzę co się dzieje z kablem po bezpieczniku aż do samej wtyczki zasilającej. Tak przynajmniej mi się wydaje Smile Ale byłoby dużo mniej roboty Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:12, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Dobrze myślisz. Zobacz od bezpiecznika do pompy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:45, 28 Wrz 2016    Temat postu:

No niestety nie jest tak kolorowo. Bezpiecznik nie ma połączenia z żółto-czerwonym. Za bezpiecznikiem nie ma tego koloru. Zamiast niego jest czerwony. Zacząłem iść od pompy wzdłuż kabla żółto-czerwonego. Doszedłem już daleko pod kokpit żeby znaleźć miejsce gdzie te kable są połączone, całość pracy utrudnia gruba taśma izolacyjna, którą dokładnie owinięta jest cała wiazka. Żeby dojść wyżej muszę demontować kokpit.

Wniosek - ktoś wcześniej już tam kiedyś musiał grzebać, zrobił jakieś dziwne obejście, które chyba puściło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:33, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Zrób swoje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:09, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Incepcja po polsku - obejście obejścia Shocked Twisted Evil

A tak poważnie wydaje mi się, że ktoś zrobił jakieś obejście na kompie, dlatego mechanicy na swoich kompach nie widzieli żadnych błędów. Powoli dojdę co i jak - jak trzeba będzie to kupie używkę kompa i podłącze wszystko wg. schematu.

Póki co muszę skończyć rozbierać kokpit - wydaje mi się, że wyciągnąłem wszystkie wkręty o on ani rusz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:55, 01 Paź 2016    Temat postu:

Ok, 60 śrub ściągniętych, kokpit w końcu poluzowany, nie udało się ściągnąć go do końca, żeby to zrobić trzeba ściągnąć kierownicę, a przy próbie jej odkręcenia złamał mi się torx ehh

Na tyle co udało mi się zobaczyć to kabel żółto-czerwony sięga aż do komory silnika. Albo przynajmniej do ściany komory i być może gdzieś odbija w bok.

Schemat instalacji z Lupo zupełnie nie pasuje. Już chyba nie mam siły do tego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 21:56, 01 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:35, 03 Paź 2016    Temat postu:

Cześć. Jak idą prace z Arosą? Wiesz co, ja jestem z Białych Błot pod Bydgoszczą, powiedz ile mam do Ciebie kilometrów? Może jakoś udało by mi sie do Ciebie podjechać i pomóc w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:41, 03 Paź 2016    Temat postu:

Dosyć kiepsko, bez schematu instalacji, a w dodatku z widocznymi przeróbkami (pocięte i łączone kable + jakiś dodatkowy przekaźnik "fachowo" zawinięty taśmą izolacyjną...) błądzę trochę.

Dodatkowo pogoda nie sprzyja. Całą niedzielę lało, dziś było zimno i lało no i strasznie szybko robi się ciemno.

Z takich nowych rzeczy to zainwestowałem 1,6 zł i kupiłem końcówki do zrobienia przedłużki przekaźnika 109. Dzięki temu wiem, że po zapłonie na nodze 87 pojawia się napięcie i moja fachowa żaróweczka świeci aż miło, czyli samo zasilanie przekaźnika + przekaźnik są ok.

Problem musi się pojawiać w gnieździe nogi 87 którą wg. mnie powinno iść zasilanie do pompy, a co jest podłączone do tego gniazda - jeszcze nie wiem, muszę się tam dostać. Póki co jeżdżę z wyprutą instalacją, a wszystkie plastiki z kokpitu mam w bagażniku... Wink

EDIT: Dzięki za propozycję, ale niestety do Bydgoszczy mam jakieś 460 km... Wink Daniel, gdybyś mógł rozejrzeć się jeszcze raz za schematem do tej arosy - 1.4 TDI 2002 rok z klimą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 21:47, 03 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:45, 03 Paź 2016    Temat postu:

Pieprz to i pociągnij nowy kabel od nogi 87 do pompy, jeśli wtedy zadziała to masz pewność że to było problemem a jeden dodatkowy kabel zawsze jakoś w aucie ukryjesz.
Jeśli nie to wtedy się będziemy martwić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:56, 03 Paź 2016    Temat postu:

Ok. Postaram sie jutro uruchomić kolegę żeby przesłał mi na mail schematy to odrazu Tobie prześle. 460 km to rzeczywiście trochę daleko........

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:59, 03 Paź 2016    Temat postu:

Jabb, w progu jak wywalę plastik to mam miejsce jeszcze na 10 takich kabli, ukrycie to nie problem i biorę pod uwagę puszczenie nowego kabla. Tylko i tak muszę się dostać "od dupy strony" do puszki z przekaźnikami, a jak to napisał jeden ziomek z forum lupo.org.pl odnośnie wyciągnia kasety przekaźnikowej z arosy:

Darecki napisał:
Ja wyjmowałem całą kasete przekaźnikową w dół pod pedały czyli się da. Musisz najpierw wykręcić tylko plastik nad pedałami i odkręcić 2 śrubki kasety bezpiecznikowej. Potem to już walka z leżeniem na plecach połamanym kręgosłupem z latarką w zębach i wyjmowaniem z zatrzasków kasety bezpiecznikowej a potem przekaźnikowej. Wiązki do nich są na tyle długie że pozwalają na jakieś tam manewry przesuwania i wyciągnięcia w dół. Ale cierpliwość trzeba mieć nieziemską.


Czyli jazda z tym jest nieziemska i przekonałem się już na własnej skórze - mam siniaki na plecach Wink

Szkoda, że na tym lupo.org.pl nikt nie ma TDIka, a w instalacji SDI (taką jak ma wspomniany Darecki) nawet nie ma przekaźnika 109 Wink Pech.

EDIT: Daniel, dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 22:01, 03 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:06, 03 Paź 2016    Temat postu:

Cholera, współczuję Ci bo wiem jakie z prądem jest pier**** się :/
Ale trzymam kciuki i tak Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:06, 04 Paź 2016    Temat postu:

Wieczorem jadę do kolegi z pendrivem i będę zgrywał dla Ciebie te schematy. A jeszcze jedno pytanie, nie masz jakiegoś zabezpieczenia w sensie alarmu albo ukrytego przełącznika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:40, 04 Paź 2016    Temat postu:

Nie, nic z tych rzeczy. Tylko immobilizer.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:16, 04 Paź 2016    Temat postu:

Daniel ale takie zabezpieczenie odlacza tą główną pompę czyż nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:23, 04 Paź 2016    Temat postu:

Dziś dostałem się od podłogi do gniazda przekaźnika 109, jest tam coś napieprzone. Ciężko to wytłumaczyć.

W gnieździe 85, który powinien podawać masę po zapłonie jest przyczepiony kolejny przekaźnik, którego kabel z napięciem przylutowany jest do jakiegoś zupełnie innego przewodu, a masę ciągnie z karoserii. Teoretycznie masa po zapłonie się pojawia więc to rozwiązanie działa. Tylko po co zostało zrobione? Nie wiem.

Fachowy, dodatkowy przekaźnik:



Dalej masa z tej dodatkowej "instalacji" leci gdzieś małym czarnym kabelkiem z czerwonej kostki poniżej:



W gnieździe pinu 30 znajduje się czerwony kabel, taki sam jak wchodzi do bezpiecznika i tworzy z nim obwód, więc to będzie zasilanie przekaźnika. No właśnie i tu pytanie: Schemat powinien wyglądać tak: źródło napięcia - bezpiecznik - przekaźnik - odbiornik, czy tak: źródło napięcia - przekaźnik - bezpiecznik - odbiornik?

Z pinu, który nie jest w żaden sposób opisany i z niczym nie ma połączenia wychodzi mały czarny kabelek. Co to jest - nie wiem, na schemacie przekaźnika go nie ma.

No i to co mnie najbardziej interesuję pin 87, z którego wg mnie powinno lecieć zasilanie na pompę wychodzi czarno-żółty przewód, więc nijak ma się to do tego we wtyczce pompy, którego szukałem, czyli czerwono-żółtego. Muszę rozbierać dalej.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 19:24, 04 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:28, 04 Paź 2016    Temat postu:

Jabbinski nie koniecznie. Może być tak ze jest przekaźnik który nie odłącza zasilania tylko masę. Zasilanie odcina praktycznie każdy a masę..........niekoniecznie. Różne cuda już widziałem. Robi sie tak ze odcina sie zasilanie na innym przekazniku ale wtedy nie zapala sie kontrolka świec żarowych i auto tez nie odpala. Inwencja naszych elektryków nie zna granic........ Niewszystkich oczywiście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:37, 04 Paź 2016    Temat postu:

Seequs wiesz co, siedzę z tym pendrivem i trochę to potrwa. Weź luknij na te pierwsze schematy co Tobie przysłałem. Tam jest tak ze powinny być w kostce przekaznika 4 przewody. Moze na ta. Jakoś cos wylukasz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:32, 04 Paź 2016    Temat postu:

Masz rację Daniel, z elektryka generalnie jest taki problem że jak się dobrze nie opiszę co się pozmieniało to później jest problem dla kolejnego właściciela.
Seequs, znajdź wszystkie schematy które uwzględniają pompę od Daniela a później zaroweczka czy pipczyk i lecisz z tematem.
Powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:41, 05 Paź 2016    Temat postu:

Daniel, wróciłem do tego schematu. Faktycznie całość by się zgadzała. Z pinu 87 wychodzi nieokreślony kabel (czyli ten mój czarno-żółty) i łączy się z kablem zasilającym pompę (czerwono-żółtym) w złączu T6j/2. Tylko nie wiem, gdzie to złącze jest, a to złącze jest teraz najbardziej podejrzane.

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Chyba nie mam wyjścia i muszę polecieć po tym czarno-żółtym kabelku z pinu 87 - tylko tam jest strasznie ciasno, nie ma na nic miejsca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:14, 08 Paź 2016    Temat postu:

Jakby to ten tego... https://www.youtube.com/watch?v=xos2MnVxe-c Smile

W końcu miałem czas i udało się rozebrać cały kokpit. Mając już dostęp do wszystkich kabelków okazało się... że mój Seat ma dwa przekaźnik od paliwa. Wcześniej na to nie wpadłem, a to jest nawet logiczne - jeden steruje pracą pompy przy silniku (nr 109) drugi pompą w baku (nr 167). Robiłem ten sam błąd co każdy mechanik u którego stało auto - skupienie na przekaźniku 109, działał to szukali dalej - to wymienili mi pompę na nową, to filtr paliwa, to zawór zwrotny. Nikt nie pofatygował się, żeby sprawdzić gdzie dokładnie idzie przewód zasilający z pompy. A ja się pofatygowałem i szedł on do takiego malutkiego przekaźnika - po sprawdzeniu okazało się, że właśnie on jest padnięty. Szybko podmieniłem na nowy i w końcu po 2 latach wszystko działa tak, jak powinno.

Żałuję tylko, że sam nie zająłem się tym wcześniej, ufałem w "fachową" wiedzę mechaników i elektromechaników. Szokiem jest dla mnie tylko to, że osoba taka jak ja - do tej pory niewiedząca nawet jak działa przekaźnik bez żadnego problemu poradziła sobie z tym, z czym nie mógł poradzić sobie żaden z 7 czy tam nawet 8 mechaników u których wcześniej było to auto. Jak widać program "będzie pan zadowolony" w żadnym stopniu nie jest przesadą. Szkoda, że tak jest.

Korzystając z okazji chciałbym podziękować Danielowi za schemacik oraz garść pomysłów, Foveonowi za dużo praktycznych wskazówek i naukę zasady działania przekaźników, Jabbinskiemu za wiedzę, a w szczególności za porady jak szybko coś sprawdzić i w dodatku nie uszkodzić sprzętu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:19, 08 Paź 2016    Temat postu:

Witaj seequs. Nie ma problemu, po to tu jesteśmy, żeby sobie pomagać jak trzeba. Jak jeszcze bedzie jakas potrzeba poproszę tylko o info. Cieszę sie ze udało sie wszystko naprawić. Powodzenia👍

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:19, 08 Paź 2016    Temat postu:

Po co jeździłeś do mechaników Smile
Mogłeś pojechać do elektromechanika i rozwiązał by problem Smile

Szkoda tylko i tu możesz mieć żal, że żaden mechanik nie skierował Cię do elektromechanika. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:30, 08 Paź 2016    Temat postu:

Darek, w poście wyżej wspomniałem o elektromechanikach - był u 2. Właśnie za 1 razem pojechałem do tzw. "magika" wszyscy go polecali, plac cały zapchany autami. Przy mnie podłączył do kompa, nie wyskoczył żaden błąd. Powiedział, że to na 100% nie jest sprawa elektroniki. Kazał wymienić filtr paliwa i skasował 50 zł. Magik... taaa. I chyba w sumie przez tą jego "fachową" diagnozę tak długo się bujałem.

Po jakimś czasie pojechałem do drugiego elektromechanika, fakt, pomyślał i wymienił mi przekaźnik od pompy - tylko nie tej co trzeba. A ja miałem tą świadomość, że przekaźniki są ok - bo przecież wymieniał fachowiec. Jak tu nie mieć pretensji?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 21:33, 08 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:47, 08 Paź 2016    Temat postu:

No widzisz, przeważnie wszyscy działają schematycznie. Po prostu usterki które się powtarzają są usuwane - są łatwo diagnozowane. Jak już kogoś coś zaskoczy to (za przeproszeniem to olewa) odsyła dalej, bo ma więcej bardziej płatnej roboty. Sam pisałeś że na placu stoi dużo aut. Smile

Pomyśl, ile czasu poświęciłeś na usunięcie usterki. Tyle samo czasu zeszło by elektromechanikowi.
Ile miał by Cię "skasować"? 100, 200 zł?
Nazwał byś go złodziejem, prawda? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:54, 08 Paź 2016    Temat postu:

Dobrze ze sam sobie poradziłes, faktycznie sam bym nie wpadł że może być drugi przekaźnik skoro na schemacie jest jeden.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:16, 08 Paź 2016    Temat postu:

Darku, powiem Ci, że gdybym ja miał działać schematycznie i leniwie w mojej pracy to pewnie pół polski potrułoby się chipsami, a o alergenach i o osobach mającymi z nimi problem już nie wspominam Smile

Wychodzę z założenia, że jak ktoś coś ma robić to ma to robić dobrze albo wcale. Naprawdę dla takich ludzi, którym się nie chcę to jest dużo innych zajęć na tym świecie oczywiście tych mniej ambitnych, dopasowanych w sam raz na ich umiejętności i stopnia lenistwa.

Nie nazwałbym nigdy kogoś złodziejem kto rzetelnie wykonuję swoją pracę. A przyjmując zlecenie choć nie ma się umiejętności, żeby je wykonać lub nie ma się na nie czasu to trąci mi tu stwierdzeniem "Janusze Biznesu".

Swoją drogą na chwilę obecną nie wiem kto jest gorszą grupą społeczną: budowlańcy czy mechanicy. Niestety z jednymi i z drugimi miałem dużo do czynienia. Skończyło się na tym, że mieszkanie wyremontowałem sam, auto naprawiłem sam (no dobra - z Wami) ale wiecie o co chodzi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:18, 10 Paź 2016    Temat postu:

Gratuluje! W końcu będziesz mógł mykać na rezerwie Smile
Fajnie że sam doszedłeś do tego. Niestety dziwne usterki są dość trudne do naprawy co zresztą widać na naszym forum Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:24, 15 Paź 2016    Temat postu:

Zabawy ciąg dalszy. Prawdopodobnie znów z winy mechanika - ale o tym za chwilę.

W piątek był ten czas gdy chciałem zejść z paliwem do poziomu rezerwy (dla testu). Auto zaczęło gasnąć chwilę przed pojawieniem się kontrolki.... myślę zajebiście - co znów?! Dziś rozebrałem cały bak, wszystko wyczyściłem, przedmuchałem przewody. Robię test (znów na rurce przed filtrem używając zewnętrznego aku). Wynik - gdy w zbiorniku jest mniej niż 10 litrów ciśnienie pompy mocno spada, gdy jest powyżej wszystko jest ok.

Pierwsza myśl - uwalona pompa, klikam w necie numer OEM z zamontowanej pompy, żeby sprawdzić ile kosztuje, a tu zdziwko. J***y mechanik włożył mi pompę od Fabii (6Q0919050) a ETKA online mówi, że powinienem mieć numer 6X0919050). Przez tego skurw****a 4 raz będę musiał wymienić pompę.

Chyba, że przychodzi Wam do głowy jakaś inna zależność (niż tylko budowa samej pompy), gdzie poziom paliwa wpływa na ciśnienie pompy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:26, 15 Paź 2016    Temat postu:

Witaj. Skoda fabia ma inny zbiornik paliwa i pompa paliwa jest......krótsza. Wiec siła rzeczy nie bedzie do końca zaciągała paliwa ze zbiornika. Fabia ma taka sama pompę jak Ibiza, polo. Łasić i golf w nie których wersjach. Pompa do Arosy i Lupo jest inna. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:12, 15 Paź 2016    Temat postu:

Skoro Daniel mówi że jest inna to znaczy że mechanik pała :/ możesz lecieć do niego i się kłócić o zwrot kasy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:24, 15 Paź 2016    Temat postu:

Nawet numer katalogowy mówi o tym ze ta pompa nie bedzie pasować. Numer 6Qxxxxxxx pasuje do modelu Ibiza po 2003 roku ( i wszystkie pochodne czyli polo, fabia). Numer katalogowy 6X....... pasuje do modeli Arosa,Lupo, Ibiza,Cordoba etc. ale starszych modeli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:47, 15 Paź 2016    Temat postu:

Wymieniał ją rok temu, gdybym miał chociaż paragon, ciężko będzie czegoś wyegzekwować, a zresztą uwierzcie mi ale nie chcę go nawet widzieć na oczy... . Zamówię używkę z gwarancją rozruchową. Nie mam kolejnych 6 stów na nowy oryginał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:39, 15 Paź 2016    Temat postu:

dlatego jestem zwolennikiem aby samemu dlubac przy swoich sprzetach.. masakra co teraz dzieje sie z mechanikami.. sztukateria i nic wiecej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:55, 22 Paź 2016    Temat postu:

Witaj seequs. Czy cos wyjaśniło sie z Twoim Seacikiem? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:18, 25 Paź 2016    Temat postu:

I tak nie uwierzysz, jak Ci napiszę. To jest chyba jakaś klątwa. Kupiłem na allegro używkę 6X0919050 (tak była nazwana aukcja). W paczce dojechała 6Q0919050a. Facet oddał pieniądze, powiedział, że przeprasza za błąd i że tą pompę mogę sobie zatrzymać i... dwa dni później znów dostałem przelew od niego. Na chwilę obecną mam pompę co prawda złą, ale też dodatkowe 70 zł w kieszeni Wink Wysłałem mu maila z pytaniem o co chodzi, do dziś nie otrzymałem odpowiedzi.

Mam trzy pompy:
- mój oryginał 6X0919050, z którego dobra jest tylko obudowa (silnik nie działa, a pływak zaginął gdzieś u mechanika)
- pompę na której jeżdżę 6Q0919050 (która ma dobry pływak i mniejszy, ale sprawny silnik tylko ma też za małą obudowę)
- pompę zakupioną na allegro 6Q0919050A (która ma za dużą obudowę i za duży pływak, ale identyczny silnik, jak w moim oryginale)

Czyli plan działań wygląda następująco: do mojej obudowy chcę włożyć silnik z tej z allegro, a pływak z tej obecne używanej. Tylko, żeby to zrobić musiałem zamówić opaski na przewody paliwowe 10mm, gdyż te mocowane w oryginale przez WV wymagały specjalnego ściągacza. Czekam na opaski Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:01, 25 Paź 2016    Temat postu:

Albo możesz sprzedać tą pompę z allegro i kupić odpowiednią. Zawsze lepiej jest mieć oryginał niż rzeźbione cudo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:16, 25 Paź 2016    Temat postu:

No to chyba rzeczywiście jakaś klątwa. Ja szczerze mówiac zrobił bym dokładnie tak samo jak Ty z tymi pompami. Jeżeli mozna to zrób jedna z tych co masz. Jedna rada, bardzo dokładnie zaciśnij nowe opaski na przewodach żeby nigdzie nie było wycieków. Sprawdzałem w necie i oryginał do arosy to rarytas, bardzo ciężko kupić sprawna. Daj znać jak już wszystko poskładasz, jakie bedą efekty. Pozdrawiam i powodzenia. 👍

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:47, 25 Paź 2016    Temat postu:

Jabb, nie chcę już ryzykować. Szczególnie, że ludzie na allegrowych szrotach nie widzą różnicy między tymi pompami i wystawiają błędnie aukcje.

Opaski dziś przyszły. Leciały aż z Białegostoku (nigdzie u mnie w okolicy nie mogłem ich dorwać). Zwykle tego nie robię ale do takich pierdół polecam sklep [link widoczny dla zalogowanych] Wczoraj o 12. kliknąłem ich aukcję [link widoczny dla zalogowanych] z wysyłką allegro polecony inpost. Dziś o 15 dwie opaski były u mnie (z kosztem dostawy 3,94).

Założone, przetestowane. Z 2 pomp już jest jedna, działa i jest szczelna. Pozostaje tylko znów wykręcić tą z seacika, wyciągnąć z niej pływak - przełożyć, zamontować i będzie musiało działać Smile Może w piątek będę mieć chwile i to dokończę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:04, 31 Paź 2016    Temat postu:

Autko działa Smile Zjeździłem już pól rezerwy i jest cacy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:44, 31 Paź 2016    Temat postu:

No i pięknie. Fajne uczucie jak się coś samemu naprawi nie? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:20, 31 Paź 2016    Temat postu:

Witaj seequs. Gratulacje, fajnie że wszystko jest ok. Życzę szerokości i (odpukać) jakby cos wał jak w dym. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:09, 02 Lis 2016    Temat postu:

No gratulacje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Inne marki, inne pojazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin