Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Kłopot chyba silnikowy VS 2006r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VC/VS / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej Rosolski
Prospect



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 224
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:43, 26 Lis 2017    Temat postu: Kłopot chyba silnikowy VS 2006r

Witam kolegów, a dziś szczególnie tych, dla których silnik VS nie ma żadnych tajemnic. W sumie nie długo nacieszyłem się zakupem bo zaledwie od początku września i już muszę prosić o pomoc.
Pojawiły się w jednym czasie dwa oddzielne objawy (może mają z sobą związek).
1. Pokazany na filmiku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Obroty na luzie ustawiają sie na ok. 6k a potem w zależności od ruchu manetką gazu trochę rosną lub maleją zupełnie bez związku z obrotami silnika...
2. Gorsza sprawa. Przestał odpalać ze startera i kopki, a jak się uda na pych, to w zasadzie na każdym biegu jest podobnie:
przy obrotach od ok 1k do ok 5k dusi się ledwo przyśpiesza, i coś stuka w okolicach silnika, dopiero jak się wkręci na wysokie obroty to odzyskuje ciąg i silnik pracuje spokojnie.
Nie sądzę, żeby to był gaźnik (skład i ilość mieszanki), bo nie byłoby tych niepokojących stuków.

Tyle co zaobserwowałem okiem i słuchem początkującego motocyklisty.

Wdzięczny będę za każdą podpowiedź od czego zacząć.
Pozdrawiam
Maciek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1318
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:10, 26 Lis 2017    Temat postu:

Co z zaworami? Były kiedyś ustawiane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej Rosolski
Prospect



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 224
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:02, 26 Lis 2017    Temat postu:

Przyznam, że zawory to pierwsze co mi przyszło do głowy.
Motor mam od września, ponieważ po zakupie pracował cichutko i równiutko do zaworów nie zaglądałem. Teraz będę musiał w pierwszej kolejności.
A co sądzisz o tym obrotomierzu, cy to może mieć coś wspólnego, czy to zupełnie oddzielna sprawa ?
Skąd obrotomierz bierze sygnał do wskazań ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1318
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:25, 26 Lis 2017    Temat postu:

Zawory przyszly mi do głowy bo mowisz ze odpalac nie chce, a jesli odpali to tez nie pracuje tak jak powinien. A te stuki to maja taka sama czestotliwosc czy zmieniaja sie wraz z obrotami silnika?

Co do obrotomierza, to ja mam inny silnik i moto bo vl. Ale taki objaw miał znajomy w scigaczu jak popsuł mu sie obrotomierz. Najlepiej byłoby podmienić od kogoś... Popatrz kto najbliżej Ciebie jest na mapie z takim moto. Hm, może Artur artibroda?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bkrukl dnia Nie 19:27, 26 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej Rosolski
Prospect



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 224
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:02, 26 Lis 2017    Temat postu:

Właśnie kumpel kupił VC'ka od "makdajwera", to będę miał z kim porównywać...
Z Artim też próbuję nawiązać kontakt, choć to trochę dalej, a szczególnie jak motor jest niesprawny a zima za pasem.
Wydaje mi się, ale pewien nie jestem, że te stuki mają związek z obrotami, skoro na wysokich obrotach wszystko się uspokaja...
Na razie i tak nie mogę nic sprawdzić bo motor odstawiony na zimę, ale zbieram wszelkie sugestie, żeby jak tylko będę miał możliwość, posprawdzać wszystkie podpowiedzi. Zaczne od zaworów...
Do wiosny myślę, że z pomocą kolegów z forum przynajmniej teorię będę miał opanowaną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1334
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:07, 26 Lis 2017    Temat postu:

Podmien modul zaplonowy. Moze byc z chinola tylko wtyki musza pasowac.☺
Modul kupisz za 15, 20 zl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej Rosolski
Prospect



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 224
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:26, 26 Lis 2017    Temat postu:

Dzięki Darek za kolejny trop do sprawdzenia.
Podałeś dokładną cenę, domyślam się, że z netu. Możesz podrzucić link do tego modułu...?
Nie wiesz, czy jest juz gdzieś na forum opisana wymiana modułu...?
Pozdro...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1334
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:07, 27 Lis 2017    Temat postu:

Modul znajduje sie pod kanala przed zbiornikiem czarna prostokatna kosta z dwoma wtykami.
Jeden wtyk z czteroma kablami drugi z dwoma.

Modul kup z chinola. Musi miec takie same wejscia i pasowac do 4T 125cc.

Linku nie podam Crying or Very sad Pisze z telefonu i nie wiem jak skopiowac Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej Rosolski
Prospect



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 224
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:12, 27 Lis 2017    Temat postu:

Darku,
czy takie coś miałeś na myśli...?

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdro...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1334
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:32, 27 Lis 2017    Temat postu:

Moze byc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej Rosolski
Prospect



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 224
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:46, 27 Lis 2017    Temat postu:

Darku,
Dzięki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej Rosolski
Prospect



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 224
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:58, 28 Lis 2017    Temat postu:

Czy inni koledzy pomogą jakąś cenną wskazówką...?
Na razie zbieram tylko informacje, bo z powodów rodzinnych nie mam możliwości pogrzebać przy motorze.
Ale jak tylko się odblokuję zaraz będę sprawdzał wszystkie podpowiedzi.
Pytanie, czy żeby ściągnąć sprzęgło potrzebny jest klucz "koronkowy",
gdzie go nabyć/zrobić ?

Jak się dobrać do rozrządu, jest gdzieś podpowiedź/filmik na forum ?
Pozdrawiam...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1334
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:55, 28 Lis 2017    Temat postu:

Wymiane tarcz robil Foveon.
Wpisz na youtube daelim vt i znajdziesz zoltego szerszenia i jego wlasciciela Smile Milosza.
https://youtu.be/ZuFMrTBMTHM
Co do rozrzadu to co masz zamiar robic. Wymiana lancuszka?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Wto 19:58, 28 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej Rosolski
Prospect



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 224
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:48, 28 Lis 2017    Temat postu:

No właśnie, z filmu Miłosza dowiedziałem się o tym kluczu koronkowym. Stąd moje pytanie skąd go wziąć...?
Co do rozrządu, to moja kolejna hipoteza kłopotów z silnikiem.
Gdzieś, chyba na forum, czytałem, że napinacz też lubi szwankować. Może i to trzeba sprawdzić...?
I dalej nie mam wiedzy skąd obrotomierz czerpie sygnał obrotów ?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1334
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:04, 28 Lis 2017    Temat postu:

Obrotomierz albo bezposrednio z modulu zaplonu albo z cewki.
W moim VC mialem podobny problem co Ty.
U mnie przy obrotach okolo 6-7tys motor przerywal i obrotomierz skakal.
Moim zdaniem obrotomierz dostaje sygnal z modulu.

Rozrzad jak by byl uszkodzony to objawy by byle podobne ale... Obrotomierz nie wariowal by i napewno problem nie ustepowal by po pewnym czasie tylko byl by ciagly.
Rozrzad mozesz sprawdzic. Nawet powinienes od tego zaczac, nic nie kosztuje. Jak bedzie ok to podmien modul.
Podkreslam to sa moje spostrzezenia i nie obiecuje. Moze byc inna przyczyna, ale ja bym tak zrobil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej Rosolski
Prospect



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 224
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:44, 28 Lis 2017    Temat postu:

No właśnie chciałbym go (rozrząd) sprawdzić, tylko jeszcze nie znalazłem odpowiedzi jak się do niego dobrać...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artibroda
Prospect



Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WO dawniej SLU a jeszcze dawniej KOL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:51, 21 Gru 2017    Temat postu:

co do modułu to tak obrotomierz z niego bierze dane wymień moduł albo spróbuj poruszać kablami idącymi do niego u mnie po odpaleniu obrotomierz pokazywał 6 tyś obrotów a jak poruszałem kablami tzn. dobrze je ustawiłem to było ok a bez tego silnik się dławił i w ogóle nie miał mocy a co do stuków w silniku nie mam pojęcia co to może być choć z drugiej strony może to też być jakaś wina modułu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez artibroda dnia Czw 22:54, 21 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej Rosolski
Prospect



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 224
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:06, 30 Gru 2017    Temat postu:

Miałem chwilkę, żeby zajrzeć do motoru.
Wyjąłem moduł i zdjąłem pokrywę zaworów.
Moduł zamawiam nowy.
A przy okazji od Marcina (Słupsk) dowiedziałem się, że w moim VS-ie jest silnik od Daystara.
Zczytałem oznaczenie z silnika:
VM 125 E
1001593
Czy komuś to oznaczenia coś mówi...?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej Rosolski
Prospect



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 224
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:28, 03 Sty 2018    Temat postu:

Miałem już kupić moduł, ale wyszedł problem...
Jaki jest nasz moduł AC czy DC, bo mi zadają takie pytanie, a ja nie wiem... Mad
Proszę o szybkie info, bo pogoda jest, chciałoby się pojeździć, a motor stoi i czeka...
Pozdrawiam Noworocznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 370
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:18, 05 Sty 2018    Temat postu:

Wyjmij stary i zanieś do sklepu... A jak przez internet to cyknij fotkę.

Najważniejsze żeby zgadzały się złączki.
Tu masz przegląd:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Pią 21:22, 05 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VC/VS / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin