Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Wskaźnik poziomu paliwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VC/VS / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzesiek
Prospect



Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 88
Przeczytał: 44 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:50, 24 Lut 2019    Temat postu: Wskaźnik poziomu paliwa

Witam
Czy może już ktoś pochylał się nad kwestią wskaźnika paliwa pod kątem jego odcinania w czasie postoju?
Wyjaśnię o co mi chodzi od początku.
W moim VC po wyłączeniu motoru wskazówka od poziomu paliwa zostaje w ostatnim położeniu. Nawet w czasie wymiany aku czyli bez napięcia w układzie wskazówka była jakby w zapamiętanej pozycji. Chciałbym aby w jak we wszystkich motorach i autach wracała do zera, a dopiero po przekręceniu kluczyka pokazał poziom w baku. Spałbym spokojniej gdyż w sezonie trzymam motor pod blokiem i nie wiem czy jakiś rezolutny młodzian nie postanowi w nocy zatankować swojego skutera z mojego baku. W końcu widać ile ma do dyspozycji.
Reasumując nie zaglądałem do układu wskaźnika a samo wypięcie napięcia nie pomaga. Może już ktoś rozwiązał ten problem albo przynajmniej ma schemat elektryczny układu scalonego wskaźnika paliwa.
Za pomoc będę wdzięczny.
Grzesiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1318
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:25, 24 Lut 2019    Temat postu:

Podejrzewam że możnaby to zrobić jakimś przekaźnikiem 12v. Czyli mierzysz jaki opór ma pływak w momencie niskiego poziomu paliwa, i dajesz rezystor na styki przekaźnika 12v. I tak: przy podaniu napięcia opór jest pobierany z czyjnika, a jak napięcie odetniesz to opór pobierany jest z rezystora i resetuje wskazówkę.
Tzw emulator wskazań poziomu paliwa. Tu schemat z renault laguny który u mnie do tej pory działa w aucie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3446
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:21, 24 Lut 2019    Temat postu:

Bkrukl dobrze myśli, spotykalem się z tym w azjatyckich autach koreanskich i japonskich, albo dokladasz na linię przelacznik on off, który np uziemi wskaznik albo sprytnie przez stacyjke to polaczysz, przez jakis przekaznik co bedzie bardziej skomplikowane. Musisz wyczaic wartosc opornika kiedy bak jest pusty - to po pierwsze, potem już z górki. Trzymam kciuki, jako, że moto zawsze na noc dawalem do garazu nigdy o tym nie myslalem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiek
Prospect



Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 88
Przeczytał: 44 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:57, 27 Lut 2019    Temat postu:

No ok pomierze jak bede przy moto w weekend a przy okazji czy ktoś dysponuje moze jakimś schematem elektrycznym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3446
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:52, 03 Mar 2019    Temat postu:

Grzesiek napisał:
No ok pomierze jak bede przy moto w weekend a przy okazji czy ktoś dysponuje moze jakimś schematem elektrycznym?


Schemat do VS jedyny jaki na razie spotkałem, był w jakości zdjęcia z łopaty (bardzo niska jakość skanu instrukcji wiszącej w necie) - generalnie nic na nim nie widać, ale, ale, nie wszystko stracone bo, mimo minimalnych różnic schemat z pierwszych VL gaźnikowych jest prawie identyczny (dolozony wylacznik awaryjny i costam) ale generalnie sie pokrywa. Musisz przy przegladaniu schematow od Daystara wypatrzyć ten, który ma dwa kable z cewek do regulatora. Ten z trzema to nowszy (VJ/VL). Czyli - dwa przewody ladowania do regulatora i jeden impulsator. Jesli sa trzy do regulatora + impulsator bedzie zly.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artibroda
Prospect



Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WO dawniej SLU a jeszcze dawniej KOL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:20, 03 Mar 2019    Temat postu:

poszukam schematu to wrzuce w galerie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiek
Prospect



Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 88
Przeczytał: 44 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 4:10, 05 Mar 2019    Temat postu:

Fajnie dzięki będzie pomocny. Jak bedzie troche cieplej i bede miał odrobine wiecej czasu to postaram sie rozebrac ten wskaźnik i moze troche wiecej się o nim dowiem. Niestety schematy elektryczne motocykli nie uwzględniają wewnetrznych układów poszczególnych elementów a jedynie instalacje zasilającą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VC/VS / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin