Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

wymiana łożyska główki ramy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VC/VS / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artibroda
Prospect



Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WO dawniej SLU a jeszcze dawniej KOL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:58, 19 Sie 2016    Temat postu: wymiana łożyska główki ramy

Witam wymieniał może ktoś z was łożysko główki ramy w VC jesli tak to może jakaś podpowiedz jakie tam łożysko siedzi? i jak to zrobić??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:47, 20 Sie 2016    Temat postu:

Rashrod jak dobrze pamietam w swoim vsie wymienial.. jak dobrze pamietam to nie kupywal ala oryginalnego ktory pasuje pod dany model tylko po oznaczeniach lozyska i zaplacil 1/3 ceny...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:44, 20 Sie 2016    Temat postu:

A co do samej wymiany to widziałem kiedyś na youtube że koleś główkę ramy ogrzewal a łożysko w ciekłym azocie schlodzil i weszło bez żadnych narzędzi Smile ale to raczej jako ciekawostka, będziesz potrzebował prasy i specjalnej matrycy żeby to zamontować, ściągnięcie raczej bezproblemowe powinno być byle żebyś wnętrza główki nie uszkodził, bierzesz majzel i bijesz najpierw po łożysku a później po bieżni. Zagadaj do jakiegoś lokalnego majstra który ma prasę to za grosze powinien Ci pozwolić użyć, taka 10t wystarczy na spokojnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:02, 20 Sie 2016    Temat postu:

Oj nie nie nie, ja robiłem w kołach.
W główce ramy wymieniał TSin w VT ale to raczej będzie jak w każdym moto.
Prasy matryce i inne to jedno, a druga rzecz jest taka, że zapewne jak będzie dobrze gniazdo obczyszczone i lekko rzadkim olejkiem się podleje to odpowiednią tuleją czy drewienkiem i młotkiem się nabije, jak każde inne. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:30, 20 Sie 2016    Temat postu:

Ale jak nabijesz młotkiem to jest szansa uszkodzenia, łożyska lubią być wprasowane zamiast wbite

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:50, 20 Sie 2016    Temat postu:

Ma się rozumieć! Jednak jak to mówi stare dobre przysłowie - "Z głową i z ostrożna to wszystko można". Smile

Osobiście nie mam dostępu do prasy gdybym moto rozłożył więc radzę sobie metodami garażowymi. Zmieniałem zazwyczaj łożyska w kołach ale tu i ówdzie też się zdażyło i latają jak złoto. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Sob 19:50, 20 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mig290
Prospect



Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GWE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:05, 20 Sie 2016    Temat postu:

Wystarczy dorobic kawalek tulejki o wymiarze zewnetrznym o 1mm mniejszym niz łożysko, dwa plaskowniki z dziurami lub dwie powiększane podkładki m20, szpilka gwintowana i dwie nakretki.Tuleje opieramy o krawędź łożyska, przez główkę ramy szpilka ,podkladka z góry ,drugą z dołu i po nakretce , nastepnie skrecamy a łożysko wchodzi do środka, pozniej odwrotnosc z drugim i to wszystko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:23, 20 Sie 2016    Temat postu:

Rushrod i Mig, ja sam nie miałem jeszcze przyjemności żadnych łożysk wymieniać ale napewno zastosuje się do waszych rad Smile w razie GDYBY daelimowe łożyska odmówiły posłuszeństwa
Edit: w aucie czasami wystarczy użyć nasadki 24 albo 34, zawsze działa


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jabbinsky dnia Sob 20:24, 20 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artibroda
Prospect



Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WO dawniej SLU a jeszcze dawniej KOL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:16, 20 Sie 2016    Temat postu:

Rushrod w kole przednim też wymieniałem ale do główki ramy to nawet nie wiem za bardzo jak podejść żeby do łożysk sie dostać.
a powiedz mi jedno w tylnym kole wymieniałeś?? jakie tam siedzą?? chodzi mi o oznaczenia
a poza tym panowie młotek, odpowiednia tuleja, troche delikatności i wszystko da sie zrobić. w kole moto i samochodów różnych wymieniałem i hulają ja trzeba.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez artibroda dnia Sob 21:19, 20 Sie 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:18, 20 Sie 2016    Temat postu:

Jak sie dostać.. Demontujesz bak, przednią półkę wszelkie kable osprzęt itp, prawdopodobnie błotnik też, ściągasz i masz widelec wraz z resztą ramy, wystarczy to rozdzielić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:19, 21 Sie 2016    Temat postu:

Z tylu tez robilem byly tam 630cos chyba 8 rs dalem zz. W sumie, jak zdejmiesz kolo to pod uszczelniaczem powinno dac sie odczytac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kundellesny
Sgt. at arms



Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:30, 21 Sie 2016    Temat postu: Re: wymiana łożyska główki ramy

artibroda napisał:
Witam wymieniał może ktoś z was łożysko główki ramy w VC jesli tak to może jakaś podpowiedz jakie tam łożysko siedzi? i jak to zrobić??


Pisz do Marcina z tego co wiem ma te lozyska. W VC sa lozyska kulkowa w VS sa loazyska stozkowe. Wymienialem lagi z polkami po kolizji i montowalem do siebie od VS - musialem lozyska przekladac bo nie pasowaly konstrukcyjnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VC/VS / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin