Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Olej w lagach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TSin
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG || Daelim VT evolution
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:04, 06 Gru 2015    Temat postu: Olej w lagach

Ma ktoś moze wiedzę ile powinno sie wlać oleju do przedniego zawieszenia?
Szperalem trochę w necie ale info nie znalazłem
Będe wymieniał zimmery i muszę zalac a za bardzo nie wiem ile, moze ktoś juz to przerabiał?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:26, 06 Gru 2015    Temat postu:

Gdzieś mi migło, że 265-270 cm szesciennych na lagę w vs/vt ale palca nie dam sobie za to obciac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:46, 06 Gru 2015    Temat postu:

Mam ksiazke od roadwina i tam jest informacja na temat ilosci oleju w lagach... Adekwatnie ta sama informacja bedzie w ksiazce od vt
teoretycznie ile wylejesz tyle wlewasz gdy nie stwierdzasz wyciekow... taka informacje kiedys znalazlem w sieci...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Nie 12:48, 06 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TSin
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG || Daelim VT evolution
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:56, 06 Gru 2015    Temat postu:

Pappa2 napisał:
Adekwatnie ta sama informacja bedzie w ksiazce od vt
teoretycznie ile wylejesz tyle wlewasz gdy nie stwierdzasz wyciekow...


Tylko jest problem bo ja nie mam oleju w lagach, także nie wiem ile wlać Smile
Jak jest w tej książce napisane Smile? nie może być też za dużo bo bo zimmery będą puszczać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:24, 06 Gru 2015    Temat postu:

Wlej po cwiartce, posmigasz, zobaczysz czy buja, czy za miekko. Zimmeringi chyba nie strasznie drogie... (Wiem, czas, robota no ale jak nie wiadomo to metoda prob bledow) jak mowie, obstawiam 265 okolo, od cwiartki to niewiele wiecej. Ale Pappa2, poaj na wszelki wypadek ile masz w VJ, podobne lagi ale musza byc chyba twardsze wiec wiecej oleju...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:56, 06 Gru 2015    Temat postu:

Rushrod zgadles... 265 +- 2,5 cc tak mam w instrukcji....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:01, 06 Gru 2015    Temat postu:

Case closed. Smile

A do tego najprzypuszczalniej vc/vs/vt/vj maja te same lagi... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Nie 19:05, 06 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TSin
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG || Daelim VT evolution
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:44, 06 Gru 2015    Temat postu:

No, tak ma działać forum! Smile
Dzięki Panowie za info w przyszłym tygodniu będzie robione Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:08, 06 Gru 2015    Temat postu:

Zrob foty z roboty nad tym Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TSin
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG || Daelim VT evolution
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:24, 07 Gru 2015    Temat postu:

Będą będą, tak samo jak powrzucam Wam fotki z polerowania Smile
Będę zaczynał polerke kół, są już bardzo zmęczone, spróbuje doprowadzić je do połysku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:27, 07 Gru 2015    Temat postu:

Tsin w galerii masz niespodzianke.... gdzies mi co prawda jedno zdjecie ucieklo z instrukcji i nie jestem w stanie zgadnac ktore z pozycji telefonu.... sprawdze w wolnym czasoe w domu, jednak nie objecuje kiedy to bedzie... zreszta moze tamto zdjecie bedzie nie potrzebne.. ale i tak sprawdze...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:44, 07 Gru 2015    Temat postu:

Wlasnie, w tym manualu nie ma jednej waznej rzeczy ktora sie pojawiala w roznych serwisowkach od starszych pojazdow. Jesli goleń jest "skrzywiona" a wlasciwie odkształcona o wiecej niż 5mm to powinna byc wymieniona. Ale nie spodziewalbym sie tego w tym sprzecie. Chyba ze byl uderzony a to nigdy nie wiadomo z uzywka...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Milcow
Support



Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ELW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:46, 07 Mar 2019    Temat postu:

Witam serdecznie dawno mnie nie było na forum, miałem trochę przerwę również w jeżdżeniu. Zabrałem się za robotę przy lagach, chcę wymienić uszczelniacze ale nichuchu nie mogę wybić uszczelniaczy. Wszystkie śruby na dole i na górze wykręcone. Mam Daelim VT 125. JEdne jakoś udało mi się wyciągnąć mocno go uszkadzając i pod spodem zobaczyłem tak jakby mały wycinek kuli który jest integralną częścią amorka. Prze otwór w tym czymś z minimalnym luzem wchodzi wewnętrzna rura. Coś jakby nadal trzymało tę rurę. Podczas wydłubywania tego uszczelniacza trochę zmasakrowałem lagę i wymieniłem tylko jedne ten który ciekł. Z drugim sobie odpuściłem na razie. Może ktoś pomóc. Co do wybijania postępowałem tak jak na różnych filmikach itp. za wyjątkiem tego że nie uderzałem a nap$%alem:) i nic. aż w końcu zrezygnowałem. Wewnątrz wewnętrznej rury jest jakby takie coś wkręcone z wybraniami krzyżowymi, próbowałem tym kręcić za pomocą płaskownika, owszem obraca się ale nic nie wykręca.Czy jest coś o czym nie wiem? Czym różnią się konstrukcyjnie lagi do naszych Daelimów od lag jakichś hond itp, o których jest w necie mnóstwo filmików? Pomóżcie Strasznie mnie to męczy że sobie z tym nie poradziłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benzynowy
Hangaround



Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:10, 08 Mar 2019    Temat postu:

Niestety ale w naszych motorkach nie jest latwo wyjac tłoczysko z tej obudowy w poruwnaniu do tych filmików z yt.Trzeba sie naprawde sporo nameczyc ja musiałem wykonac ok 40 szarpniec.Szarpanie polega na tym ze chwytasz jedna reką za obudowe a drugą za tłoczysko i z całej siły szarpiesz po szarpnieciu lekko sie blokuje tłok i trzeba go opuknać o jakis drewnainy klocek .Naprawde nie jest łatwo , wygloda jakby dwa panewki na tłoku sie blokowały i dla tego jest taki problem z wyjeciem.Tak zrobilem wymienilem usczelniacz i jakos działa ale nie wiem czy take wielkokrotne szarpanie jest zdrowe dla lagi ale inaczej chyba tego wyjać sie nieda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blazejg
Support



Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ERA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:40, 11 Mar 2019    Temat postu:

Generalnie wygląda to tak samo jak u innych. Najistotniejsze jest najpierw odkręcenie tłoczyska na dole lagi, dopiero później wykręcasz górną śrubę i wyciągasz sprężynę I tłok. Następnie trzeba szarpać cylindrem i tuleją aż wyjdzie zewnętrzna tulejka ślizgowa z cylindra lagi. Trzeba uważać na tulejki bo jest problem z wewnętrznymi, nie udało mi się znaleźć odpowiednika. Składanie w odwrotnej kolejności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:26, 06 Cze 2019    Temat postu:

Witajcie 'po latach' Smile
Co prawda juz od jakiegoś czasu nie jeżdzę moim daelimkiem, ale szwagier go ma - wrócił do mnie na wymiane uszczelniaczy...
I mam kłopot... Dawno temu pamiętam wymieniałem i było w zasadzie ok...
Teraz jeden wybiłem bez problemu... a drugi... masakra... szarpię i szarpię i dokładnie to co w opisach powyzej - coś mi tą lage w goleni trzyma... śrubka od dołu oczywiście wykrecona... spręzyna wyjeta, korek odkręcony... Powinna dać sie wyszarpać a ona skubana siedzi... Rwać do skutku czy coś innego da sie wymyslic ??
Dzięki serdeczne z góry


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DaelimVJ125
Support



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:39, 06 Cze 2019    Temat postu:

Rwać do skutku, nic nie poradzisz, u mnie też jedna wyskoczyła jak na filmach z YT a z drugą... dwa dni męczarni i w końcu puściła. Po tych męczarniach niestety panewki nadawały się do śmietnika, bo jedna wchodzi w drugą i się blokują i wzajemnie uszkadzają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:10, 07 Cze 2019    Temat postu:

Ano właśnie... A panewek sie nie dokupi... Trzeba wtedy lagę... A tych nie ma... Już nawet kupiłem lagi niby po serwisie i na wymianę, ale miały być od vt a nie są... walczę o odzysk kasy własnie... Przysłali mi chyba od vc albo vs... nie wiem - zacisk po prawej stronie mają a nie po lewej jak w vt ... masakra...

Podpowidzcie, od którego daelimka jeszcze lagi będą mi do VT pasować?? W sensie całóść z zaciskiem, błotnikiem itd...Od daystara wyglądają podobnie... ale z bliska nie macałem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek.S dnia Pią 7:51, 07 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin