| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat | 
	
	
		| Autor | Wiadomość | 
	
		| Staszek.S Member
 
 
 Dołączył: 04 Wrz 2016
 Posty: 429
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: DW
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 16:03, 31 Mar 2017    Temat postu: Regulacja wajhy zmieny biegów |  |  
				| 
 |  
				| Czołem   Zabrałem sie za regulację, gdyż mam dość wysokie podbicie w butach i kłopot z wetknięciem noska pod dźwignię...
 Idea regulacji jest oczywista więc tu problemu niema, może warto tylko wspomnieć że cięgno działa na zasadzie śruby rzymskiej (prawy/lewy gwint)...
 Ale że zawsze sobie coś wynajde do ulepszenia... Postanowiłem zbadać czemu moja wajha ma luz...
 Luz jest jakby 'boczny/poosiowy'... Znalazłem dziada - Wajha osadzona jest obrotowo na trzpieniu, który sterczy z seta... Metal-metal, żadnej tulejki, żadnego łożyska... No i sie z czasem wyrobiło... Trzpień ma w otworze wajhy jakieś 0,5 mm luzu... Niestety prawem ramienia, na końcu dźwigni jest to juz dobre kilka mimimetrów - wyczuwalne i wkurwiające...
 Jak to zlikwidować ? Podkładki pod śrubę nie dam, bo zacisne i nie będzie sie obracać.. Za mało miejsca żeby włożyć cos pomiędzy trzpień a otwór... chyba że papierek...
  Jakis pomysł ?? 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   |  | 
       |  | 
    
	
		| Bkrukl Sgt. at arms
 
 
 Dołączył: 11 Lut 2016
 Posty: 1480
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 9 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: LBL
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 17:20, 31 Mar 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Blaszka z puszki po pepsi? Ja w VL zrobiłem to tak że kupiłem delikatnie dłuższą śrubę, i z drugiej strony dowaliłem jej nakrętkę. I zacisnąłem tą obejmę na trzpieniu.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Foveon Sgt. at arms
 
 
 Dołączył: 08 Gru 2015
 Posty: 1994
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 22 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: DW
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 17:24, 31 Mar 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Podkładka teflonowa. U mnie problem jest podobny ale luz jest na przegubach kulowych. Jak będzie wkurprzeszkadzać to se zamówię od czegoś innego romet albo cuś. Mam taki pedał bo wymieniałem na podłogi zobaczę dziada jutro i ci powiem czy ma luz.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Rushrod President
 
 
 Dołączył: 21 Wrz 2015
 Posty: 3622
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 23 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: SY
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 18:15, 31 Mar 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Blaszka miedziana / mosiezna 0,25mm i zrob z tego "panewke". Alu czy stali nie dawaj bo szybko obie rzeczy sie utlenia i wysypia. + cienka podkladka wysoka zeby nie wypadlo.  kropla olejku przekladniowego i zapomnisz ze cos tam nie gralo. Srube najlepiej na klej aerofobowy czy jak on sie nazywa. Taki do gwintow. Ja juz jedna wajhe zgubilem... ;( kiepsko sie jedzie na 4 kilka kilosow do domu, przez miasto... 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Staszek.S Member
 
 
 Dołączył: 04 Wrz 2016
 Posty: 429
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: DW
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 18:36, 31 Mar 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Hehehe myślimy widać podobnie...   Miedzianej blaszki nie mam, ale, w międzyczasie dorobiłem 'panewkę', z blaszki z konserwy po makreli w pomidorkach:) Trzpień ma przewężenie - dokładnie takie żeby panewka pasowała... Zaczynam myśleć czy w orginale jej tam przypadkiem nie powinno być bo z jakiegoś powodu zwężkę zrobili..
   Temat naprawiony - luzu ni ma, a but sie ładnie mieści pod wajhę
   Podziękował
   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		|  |