Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

zwiększenie mocy/ zmiana zębatek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 390
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:51, 10 Maj 2018    Temat postu: zwiększenie mocy/ zmiana zębatek

Hej,

Temat założyłem dla potomnych bo to najczęstsze pytania przy kupieniu 125. Miałem kontynuować temat video blog ale łatwiej nowym będzie znaleźć nowy temat Smile

Wczoraj zmieniłem zębatki według filmu Fovona na YT (przód 15, tył 45, łańcuch 136) i powiem Wam, żę muszę się nauczyć od nowa jeździć Smile


Mianowicie, przez całą swoją karierę raz udało mi się zbliżyć do prędkości licznikowej 120 (z wielkiej górki 2 pasy). Dzisiaj miałem przejażdżkę 100km i 120 miałem 4 krotnie.


opis biegów, max predkosci km/h. Piszę o prędkościach licznikowych a nie gps
1- nie patrze Smile
2- 60km tutaj zmieniłbym bieg przy normalnej jeździe, 70 km jeszcze ciągnie ale ledwo
3- 80km zmiana normalna jazda, 90 km jeszcze ciągnie ale ledwo
4- spokojnie jadę na niej 100. Troche przypomina wcześniejszą 5. Powyżej zajmuje jej trochę przyśpieszanie ale do 110 spokojnie
5- tutaj trochę problem. bo przy jeździe 100 na h. przyśpiesza wolniej jak na 4. Jednak praktycznie wyeliminowałem te ogromne wibracje. Bardziej przypomina mi to nadbieg. W mieście praktycznie nie do użycia.


I teraz pytanie co sądzicie o takim ustawieniu. Czy może lepiej zwiększyć przednią zębatkę na 16?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3443
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:45, 11 Maj 2018    Temat postu:

Generalnie w ten sposob wyeliminowałeś bieg 5 z użycia. Został typowym nadbiegiem bardziej niż fabrycznie. Pamiętaj, że taki układ u Foveona czy w moim wcześniejszym świetnie się sprawdzał przy charakterystyce silnika 150cm^2. Generalnie nie wiem jak Foveon bo on miał mało porównania, ale ja zauważyłem, że 150 zachowuje się inaczej - lepiej ciągnie od dołu i w połowie a wysokie obroty dla niego nie istnieją, 3,4,5 bieg (jak jeszcze miałem trójkę) dochodziły do 8k i nie chciało to iść wyżej, za to 5-7k mało wibracji i miłe przyspieszenie - przez co układ większej zębatki się świetnie sprawdzał. Póki śmigałem na czystym 125 używałem z przodu 14z i trzeba było kręcić sporo, z czego na pierwszym silniku we dwie osoby lekko z góry szedł licznikowe 120-125 generalnie vs zamykał licznik... Smile
No i jeszcze jedno. Pamiętajmy, że 100-110 kmh przy silniku 125-150 to serio bardzo dużo. Teraz już wreszcie śmigając na dość mocnym moto, muszę przyznać, że powyżej tej prędkości opory powietrza są takie duże, że serio potrzeba sporo mocy i momentu, żeby bujać moto szybciej i szybciej. Jestem w stanie z czystym sumieniem stwierdzić, że jeżeli jakiekolwiek moto 125 wyciągnie 115kmh gpsowe to jest już mocarz wśród 125. (pomijając dwusuwy 125 po 30-40KM w których co miesiąc trzeba robić remont). Smile

A jak na przod wsadzisz 16z to przyspieszać przestanie już na 4 biegu. Tak wracając do tematu. Smile

Pamiętaj, że moc silniki Daelima wg specyfikacji fabrycznego silnika jest przy 10500 rpm czyli tam gdzie zaczyna się czerwone pole. Jeśli nie robiłeś żadnego modu, momentu obrotowego spodziewaj się w okolicach 7-8k i wtedy on ma lekko a ty masz władzę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pią 6:52, 11 Maj 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 390
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:16, 13 Maj 2018    Temat postu:

Zmieniłem zębate tylna na 42 zeby i 15 z przodu. Trochę dziwnie bo super czwórka osłabla. Piątka stała się silniejsza. Przy 90 /100na 5 nie ma żadnych wibracji. Ogólnie polecam. Zastanawiam się nad vmax gdzie większy, ale to było trudno sprawdzić z racji wielkiej liczy gorek;-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin