Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Biegi stanęły dęba - VJF 125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked / Daelim VJF Roadwin/Roadsport / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arek
Support



Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 23
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:14, 20 Maj 2017    Temat postu: Biegi stanęły dęba - VJF 125

Witam. Zmieniłem dziś silnik w moim Roadsporcie - w starym rzęził 3 i 4 bieg.
Nowy (używany z allegro) silnik przez zimę nieco sprawdziłem, zdejmowałem prawy dekiel silnika i cylinder. Jak miałem silnik w piwnicy to biegi normalnie w nim wchodziły.

Dziś ten silnik założyłem i nie mogę zmienić biegu. Próbuję ze sprzęgłem i bez. Sprzęgło dobrze wyregulowałem, odłącza napęd. Próbuję też z kręceniem silnikiem (kluczem przez lewy dekiel) - dalej nic. Nie mam pomysłu co jest nie tak, bo jak miałem ten silnik w piwnicy to kombinerkami dało się zmienić bieg. Może to że jeszcze oleju nie zalałem?

Skrzynia jest zablokowana chyba na 1 albo 2, bo dużo kręcenia silnikiem a koło robi mało obrotu.

Wałeczek zmiany biegów ma jałowy ruch tak z 10 stopni, potem zarówno w górę i w dół napotykam opór, którego nie jestem w stanie pokonać. Żadnych kliknięć charakterystycznych dla wrzucanego biegu nie ma. Po prostu stanęło wszystko dęba.

Proszę o pomoc co to może być, może coś przy składaniu prawego dekla skopałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arek dnia Sob 20:57, 20 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1318
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:00, 20 Maj 2017    Temat postu:

A jesteś pewien że dobrze pozakładałeś cięgna od zmiany biegów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek
Support



Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 23
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:11, 20 Maj 2017    Temat postu:

Co przez to rozumiesz? Po prostu zdjąłem z wieloklina starego silnika cięgno, założyłem mniej więcej tak jak było na nowym silniku i tyle. Nie wydawało mi się żeby w tym była jakaś filozofia. Ale proszę, napisz co masz na myśli, bo po samodzielnej wymianie silnika jestem już taki zmordowany że możliwe że coś przegapiłem i/lub na coś nie wpadłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1318
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:25, 20 Maj 2017    Temat postu:

Ja koedyś u siebie w VL zmieniałem to cięgno. I okazało się że wystarczyło założyć cięgno na wieloklin o dwa ząbki inaczej niż było i nie dawało się wrzucić biegu bo cięgno opierało się o obudowę silnika. Przejrzyj sobie czy u Ciebie podczaspróby przełączania biegow to cięgno gdzieś się nie opiera.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek
Support



Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 23
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:29, 20 Maj 2017    Temat postu:

Niby na pierwszy rzut oka o nic się nie opierało ale popatrze jutro dokładnie, dzięki za jakiś trop! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:50, 20 Maj 2017    Temat postu:

W yamaszce na wieloklinie jest taka sprytna kropka. Ułatwia życie i nie można się pomylić Wink Ale może być, że nawet walnięcie o jeden ząbek może powodować problemy.

Poza tym: Pane, jak Ty kręcisz silnikiem bez oleju? Shocked


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Sob 21:50, 20 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek
Support



Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 23
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:58, 20 Maj 2017    Temat postu:

kręcę tylko kluczem przez lewy dekiel silnika, ewentualnie tylnym kołem napędzam silnik (na centralnej stopce). Rozrusznika nie tykam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:09, 20 Maj 2017    Temat postu:

Ale i tak trybiki pracują. A już sam się przekonałeś, że 3 bieg jest bardzo delikatny.

Zalej olejem. 30 zł Ciebie nie zbawi Wink

Biegi powinny zacząć wskakiwać (jeśli oczywiście wieloklin ma odpowiedni skok). Odkręć cięgno tak, żebyś z jednej strony mógł luzem wziąć do łapy i próbuj, niestety bez znacznika ułożenia to jest jedyny sensowny sposób.

PS. Z tego co było wspomniane gdzieś na forum, ktoś miał problem z biegami i sama zmiana oleju z 10W40 na 10W50 rozwiązała problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek
Support



Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 23
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:00, 20 Maj 2017    Temat postu:

Zalanie Motula 10W40 5100 jak i regulacja wajchy od biegów nie pomogły. Wałek od zmiany biegów dalej stoi. Wajcha o nic nie zahacza. Chyba czeka mnie znowu zdejmowanie prawego dekla i docinanie uszczelki... to co najmniej.

https://www.youtube.com/watch?v=JoVEW8zcfXo


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arek dnia Sob 23:02, 20 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1708
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:32, 20 Maj 2017    Temat postu:

rosyjska zasada naprawy nr1 mowi. pierd..olnij mlotkiem... sprobuj aby ktos krecil tylnim kolem, ty wez mlotek i w wyczuciem popukaj w walek przy probie zmiany biegow... tylko z wyczuciem!

a najlepszym rozwiazaniem jest tam zagladnac do srodka...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek
Support



Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 23
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:37, 20 Maj 2017    Temat postu:

Próbowałem juz pchając moto do przodu i tyłu MOCNO naciskać nogą wajchę od zmiany biegów. Czuję że działając mocniej coś ugnę lub inaczej popsuje. Jutro spróbuję jeszcze to rozruszać, jak nie to ściągnę ten dekiel. Ciul że 2 dni straciłem na wymianę silnika, stracę jeszcze 2 na rozbiórkę, diagnozę, dorobienie uszczelki, złożenie. O ile przyczyna ukaże się po zdjęciu dekla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:23, 21 Maj 2017    Temat postu:

No ale dziwne, mówisz, że jak silnik nie był w ramie to biegi wchodziły, a po założeniu nie da rady. Jak nie cięgno to chyba jedyna opcja, jest taka, że coś faktycznie się przestawiło w środku podczas montażu. Bo chyba nie bawiłeś się za bardzo "na sucho" i nie uszkodziłeś przekładni. Mam nadzieję. Trzeba dekiel ściągnąć, powodzenia i oby to była pierdoła. Daj znać.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Nie 8:24, 21 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1318
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:07, 21 Maj 2017    Temat postu:

A weź zrob zdjęcia jak masz to cięgno założone....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek
Support



Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 23
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:27, 21 Maj 2017    Temat postu:

No i wszystko jasne Panowie Smile

https://youtu.be/tJ5pAVKc1JY?t=3m14s

Ta blaszka co Pan Miłosz trzyma w ręce po prostu spadła ze słoneczka. Dołem opierała się o karter, górą chyba o kosz sprzęgłowy. Dlatego nie mogłem ani zmienić biegu ani nawet ruszyć wałkiem zmiany biegów. Niestety nie zrobiłem zdjęć bo nie wziąłem telefonu "na robote" (luźne spodnie i by mi z tyłka leciały Smile ).

Przyczyna?

Prawdopodobnie jak zakładałem prawy dekiel, nie zwróciłem uwagi że cały wałeczek zmiany biegów razem z tą blaszką przesunął się w prawo. Blaszka przez to spadła ze słoneczka. Jak założyłem dekiel to wałeczek się cofnął , ale już blaszka nie całkiem (ona się może odginać na tym wałeczku w lewo/prawo patrząc na silnik z góry- tam gdzie ta sprężyna z segerem ma ta blaszka trochę luzu i sobie tak troche lata). Więc cała ta blaszka była nie na słoneczku i do tego krzywo. Założyłem, biegi wchodzą. Jak zejdzie ze mnie piwko to jazda próbna Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1318
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:59, 21 Maj 2017    Temat postu:

No i super Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek
Support



Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 23
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:11, 21 Maj 2017    Temat postu:

No i pojezdzone... sprzęgło slizga. Znowu musze ten j€$@#¥ dekiel odkrecac, spuszczac olej, plyn chłodniczy.
Klucz koronkowy sprzegla to 20 / 24 ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek
Support



Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 23
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:12, 26 Maj 2017    Temat postu:

Kupiłem klucz koronkowy 20/24. 20 za maly, 24 za duzy,musiałem go pilowac z zewnątrz. Ale nie moge odkręcić tej śruby centralnej sprzęgła. Siedzi jak diabli. Ma ktos pomysł jak w piwnicy w bloku to odkręcić?
Jak odkrece tylko ten kwadrat co jest na 4 srubkach to mi tarcze nie wyjdą? Musze te nakretke koronkową zdjac, tak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1989
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:13, 26 Maj 2017    Temat postu:

No niestety nie jest to łatwe jak jest dobrze zakręcony. Klucz udarowy nadał by się najlepiej. Jeżeli nie masz próbował bym uderzać klucz czymś może puści.
Inaczej nie odkręcisz kosza.
P.S.
I nie jestem żaden Pan Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Pią 8:14, 26 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:13, 30 Maj 2017    Temat postu:

No Miłosz... na "pana' to i wygląd trzeba mieć... niestety my nie mamy Smile hihi
a apropos tematu - proponuje poświęcić 100 pln i zakupić klucz udarowy elektryczny... Nieocenione narzędzie do takich robót... a ile nerwów oszczędza....Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1989
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:43, 30 Maj 2017    Temat postu:

Tak to prawda. Ale przydaje się bardzo rzadko ale jak go nie ma to klops. Mam taki na 12V i pneumatyka. Używam tylko 12Voltowego idealny do odkręcania kół w aucie dla leniwca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:53, 30 Maj 2017    Temat postu:

Ja pneumata też mam, ale mam też padnięty kompresor 25 litrów, który juz tylko do dmuchania się nadaje.. Narzędzi nie napędzi... Akumulatorowego szukałem długo... Nie chciałem makity za 2000 więc kupiłem chińczyka na 220... ale ja swoje auta sam naprawiam plus moto, i nie ma chyba tygodnia zebym nie używał...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked / Daelim VJF Roadwin/Roadsport / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin