Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

drgania motocykla w zakrecie daelim vj 125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked / Daelim VJF Roadwin/Roadsport / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:10, 16 Paź 2015    Temat postu: drgania motocykla w zakrecie daelim vj 125

Podczas jazdy w zakrecie roadwinem czuje niepokojaca niestabilnosc motocykla. Byla to predkosc w granicy 90-100 km/h. Co do stylu jazdy - motocykl po calym luku na przyspieszeniu. Gdy zaczely sie wibracje - dolozylem gazu na full i sie skonczyl zakret Smile
Motocykl przy jezdzie na wprost bez trzymania kierownicy nie wibruje, jedzie prosto. Sprawdzone przy ok 70 km/h.
Obstawiam lagi. Wymienialiscie kiedys olej w lagach?
Co jeszcze moze powodowac to moje male shimmi w zakrecie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:25, 16 Paź 2015    Temat postu:

Oba zawieszenia nie tylko przod skontroluj, mnie shimmy dotyczylo na poprzednim sprzecie jak mialem usawiona nie ta sama sztywnosc na tyle. (Nie wiem czy w Daelim Roadwin jest jak VS bo w VS tez mam do ustawienia). Kolejna wazna rzecz - cisnienie w oponach, pilnuj go. Kolejna rzecz jaka mi sie w moim skromnym doswiadczeniu przydazyla i moze prowadzic do takiej sytuacji to luzy na lozyskach kol (zwlaszcza tyl) ale przod tez warto sprawdzic. Powiedz jeszcze czy przy skladaniu sie w zakrecie nie starasz sie przesuwac w tyl. Zawsze lepiej cisnac na przod. Wink ale tak jak myslisz, zacznij od zawieszenia, tylko nie ignoruj tylnego lacznie z lacznikami wahaczy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:40, 16 Paź 2015    Temat postu:

PS, zakladam ze opony sa mlode i zdrowe, w dobrym roMiarze, byly "zagrzane" tak tak w 125 tez to sie liczy, zakret byl czysty, rowny, nie jechales po znakach poziomych typu linie, przejscie etc bo tylko tyle i az tyle wystarczy. Kumpel na literku ruszajac ze swiatel by sie polozyz "przez" przejscoe dla pieszych. Kauczukowa farba...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:52, 16 Paź 2015    Temat postu:

Wole cisnac na tyl niz na przod w zakrecie Smile
Lozysko przednie sprawdzalem czy nie ma luzow przy zakupie - brak luzu. Tyl tez bez luzu. Lagi wedlug mnie maja pusty skok ok 1-2cm wiec dlatego obstawiam lagi..
Cisnienie w oponach to oczywista oczywistosc, ktorej nie sprawdzilem Smile sprawdze w wolnej chwili. Dzieki za przypomnienie bo zapomnialem o tym...

Ps. serio starasz sie dociazac przod w zakrecie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:55, 16 Paź 2015    Temat postu:

opona z przodu jest roczna, tyl troche zmeczony - nie pamietam daty... W zakret wchodzilem po przejechaniu ok 10km wiec opony nie byly zimne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:55, 16 Paź 2015    Temat postu:

Pappa2 napisał:
opona z przodu jest roczna, tyl troche zmeczony - nie pamietam daty... W zakret wchodzilem po przejechaniu ok 10km wiec opony nie byly zimne.


Tył jak u mnie na sto pro jak jest zmęczona łapie uślizgi i to też może wywołać złe efekty, mówię o sobie, mam małe doświadczenie, około 11k w siodle, dohamowanie, wzrok "poza zakręt", ciśnienie na przód, od połowy zakrętu na tył z odkręceniem. Też co prawda nie wiem jak "wąski" był ten zakręt.
Co do tylnej opony to gdzieś już nawet wspominałem, że jak na niższym biegu odkręcę z wąskiego zakrętu przenosząc już nawet wagę na tył (mimo kruzerowatej charakterystyki Daelim VS gdzie i tak tył z założenia ma dobrze) to zdarzy mi się uślizg. W samym zakręcie przód jest ważny, przy stałej prędkości, chyba że hamujesz. Od połowy zakrętu łuku zazwyczaj się odkręca więc dupa na tył. Tyle się nauczyłem na "nakedzie". Zawsze skutkowało lepiej niż dociążanie samego tyłu. Nie wiem, sam tego nie rozumiem, choć połapałem się już w przeciwskrętach i innych rzeczach przydatnych w ratowaniu toru jazdy. Dzień w dzień śmigam do pracy po tzw. ślimaku (360 stopni) i większość aut czy moto śmiga tam 40-50 a ja lecę średnio 60-70 nawet na Daelimie VS. Na nakedziku było łatwiej, ale tu mam fabrycznie grubsze opony. Co prawda, sprawdź jeszcze w miarę możliwości czy w książce obsługi czy po necie jaki rozmiar fabrycznie powinieneś mieć i taki miej. Za szeroka lub za wąska opona daje efekt ujemny w czasie jazdy (mimo lepszego wyglądu wizualnego), tego nie oszukasz, to nie auto na szerokich łapciach. Oponki to podstawa, podejrzewam, że nawet nie w lagach problem. Jak opony będą ok, a dalej będzie niestabilny, "będziemy" doszukiwać się dalej. Moja tylna ma 4-5 lat, to raz, dwa, jest za szeroka, trzy ma bieżnik główny około 5mm a i tak jest łysa. Zwróć na to uwagę, to twoje bezpieczeństwo a i czasem życie. I nauczyłem się przy przy pierwszym szlifie na chińskich oponach jak ważna jest przyczepność (lub jej brak). A wtedy na szczęście sam sprowokowałem sytuację na pustej drodze.
Opony opony opony.
Do swojego też szukam w sensownej cenie i rozmiarze na tył.
Pomyśl o tym. Mówię ci to po koleżeńsku z forum.
Mimo, że osobiście się nie znamy, to jesteś tutaj, i ja też.
Dbajmy o zdrowie i życie. : )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:30, 16 Paź 2015    Temat postu:

Przyjdzie wiosna to moze sie poznamy Smile licze na to....
Ale, jakk by to powiedziec.. Twoja technika jest przeniesiona z przezwyczajen jazdy auta... Nie zrozum mnie zle, ale motocykl w zakrecie ma miec rozklad mas 40 procent przod 60 tyl.... w calym zakrecie...
Czyli jedziesz sobie powiedzmy 100.. przed zakretem hamujesz, redukujesz bieg.. motocykl dalej w pionie powiedzmy - 60km/h. Po tych czynnosciach zaczynasz skladac moto w zakret, z chwila robienia kata pracujesz prawa reka przyspieszajac. Caly zakret motocykl ma byc pchany przez tylne kolo. Gazu dajesz stopniowo co raz wiecej. Jak kolo sie zaczyna slizgac z tylu nie dodajesz wiecej gazu ani co wazniejsze nie odpuszczasz. Moto same zlapie za chwile przyczepnosc. Jak zakret sie konczy i masz na to ochote dajesz na full prostujac maszynerie...
Dzieki temu zmniejszasz ryzyko do minimum uslizgu przedniego kola..

Co do mojego zakretu, to taki nie za ostry byl. Powiedzmy taki luk jaki mozna bylo by narysowac na zegarze pomiedzy godzina 6 a 10...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TSin
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG || Daelim VT evolution
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:36, 16 Paź 2015    Temat postu:

Sprawdź koniecznie łożysko główki ramy. Często to jest przyczyną Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked / Daelim VJF Roadwin/Roadsport / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin