Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Hamulec przedni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked / Daelim VJF Roadwin/Roadsport / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:03, 23 Paź 2015    Temat postu: Hamulec przedni

Szybkie pytanko dotyczace sily jaka musicie wlozyc zeby znaczaco zahamowac lub nawet przyblokowac przednie kolo...
Iloma palcami jestescie wstanie tak dzialav na dzwignie aby konkretnie hamowac przednim kolem???
Pytanie ma pomoc mi w okresleniu stanu pompy hamulcowej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:37, 23 Paź 2015    Temat postu:

Ja w roadsporcie muszę 4 żeby ostro zahamował, a na oponach z michelin zablokowanie przy takiej sile hamowania raczej jest niemożliwe. Jednak u mnie nie wiem kiedy był wymieniany płyn hamulcowy i jest go praktycznie minimum, a nie zrobię tego chwilowo przez powyrabiane śrubki, na co bym potrzebował pewnie z tydzień wolnego jeśli coś by poszło nie tak. Jednak jeśli już będzie po tym temacie i dalej będzie tak samo hamował zastanawiam się nad opcją lepsze zacisk/inna pompka czy coś w tym stylu żeby go nieco wzmocnić Smile
jeszcze zwrócę tu uwagę że znajomemu w hyosungu gt125r przód hamuje podobnie, natomiast z tego czym miałem okazję jeszcze jeździć u znajomych to w hondzie varadero 125 i cbr 125 mają takie że bez problemu by można na koło postawić przy dobrych oponach, ale jak to niektórzy mawiają "w końcu honda" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:01, 23 Paź 2015    Temat postu:

Ja mam 1/3klamki jakby luz. Pozniej juz efekt jest. Maksymalnie jak scisne to kolo ostro hamuje, tak mocno ze wiem o koniecznosci wymiany oleju w lagach bo podskakuje kolo.... scisk cala dlonia...
Staram sie zdobywac dobre przezwyczajenia i jak jade szybko lub w miescie to 2 palce mam na klamce hamulca.. ale co z tego jak nie jestem w stanie znacznie przy tym hamowac Sad koniecznie musze uzywac 4 paluchow...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:03, 24 Paź 2015    Temat postu:

U mnie jest tak, że dwoma palcami mogę skutecznie hamować, ale nie dociągnę go na max, na max mogę ściągnąć całą dłonią - w sensie 4 palce. Z czego jest to zupełnie zbędne, bo dwoma palcami jestem w stanie jak wspomniałem skutecznie hamować. W mieście też staram się mieć klamkę pod palcami, zawsze to pol sekundy do przodu w hamowaniu. Smile Co do blokowania koła, na poprzedniej oponie, notabene Bridgestone Accolade made in Japan, koło blokowałem nawet na suchym z to z piskiem. Na nóweczce Bridgestone (ledwo cycki odpadają jeszcze, moze dopiero 700 na niej zrobilem) nie ma szans zeby zablokować, świetnie trzyma. Na mokrym, owszem, aż za szybko się blokuje dlatego na mokrym czy piachu jade duzo wolniej i dozuje hamulec inaczej. Co do samej charakterystyki hamulca, to u mnie jest w miare liniowa, niby to tylko zacisk 2-tłokowy, ale dziala jak nalezy. Z poczatku ma swoj martwy pkt gdzie jeszcze nie zaczyna działać, ale to normalne, potem już równo - im mocniej sciskasz tym mocniej hamuje. Nie sprawdzałem poziomu i koloru plynu bo mocowanie lustra mi zasłania, jakby było coś nie tak, to w hamowaniu bym czuł. Wycieków nie ma, tarcza nie wygląda jak winyl, klocki są więc jest ok. Cokolwiek zauważę będę robił. Ale to raczej już na wiosnę, nie ma nic gorszego jak robienie przy hamulcach poniżej 20 stopni C. Zbyt higroskopijny jest płyn, żeby się na to porywać w wilgotne czy zimne dni. Smile
PS
Ja mam krótkie palce, wskazujacy i serdeczny około 8-9cm i przez to moja klamka mnie wkurza. Muszę pomyśleć o regulowanej jak w niektóych większych motocyklach. Tymbardziej, że sama pozycja wymusza trochę inny układ rąk - wygodny na trasę. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Sob 8:13, 24 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:22, 24 Paź 2015    Temat postu:

No to Rushrod dales mi do myslenia, bo pewnie mamy identyczne pompki i zaciski... Ja zacisk czyscilem jak kupilem moto bo byl zapieczony... cylinderki smarujecie czyms czy tylko czyscicie w plynie hamulcowym?
Wczoraj jak wrocilem z pracy zaczelem uwaznie ogladac przewod hamulcowy i mam mieszane odczucia co to tego czy puchnie czy nie... takze chyba pojdzie do wymiany ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:54, 24 Paź 2015    Temat postu:

Jeśli masz watpliwości i podejrzewasz, że możesz go ciśnieniem uszkodzić to nie zastanawiaj się. To jest bezpieczeństwo. Cylinderek (oczywiscie w pompce) rozumiem, to tak, jakimkolwiek płynem hydraulicznym albo płynem hamulcowym nowym. Absolutnie niczym co ma w sobie wodę / alkohol. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:11, 24 Paź 2015    Temat postu:

Chodzilo mi o cylinderek w zacisku... w sumie o dwa cylinderki w zacisku... co do przewodu to nie widze typowego puchniecia tylko ruch przewodem jak sciskam klamke... jest to w miejscu gdzie waz jest jakby podwojny... w sumie koszt wymiany weza nie powinien byc duzy wiec to zrobie dla swietego spokoju. czy spotkaliscie sie z jakims zestawem naprawczym do tloczka pompy - przy klamce..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:16, 24 Paź 2015    Temat postu:

Cylinderek w zacisku analogicznie, też tylko płynem, z tym, że raczej po wyciągnięciu należy mu/im się nowa guma którą będzie raczej trudno dostać. Z zestawem naprawczym się nie spotkałem, z drugiej strony cała nowa pompa z klamką też nie powinna być droga. Do tego wtedy masz pewność, że jest sprawne i... ...czyste. A do tego możesz wybrać kolor, kształt etc. Smile Ale, dla chcącego nic trudnego, jeśli dało się rozłożyć bez demolowania to i da się złożyć bez problemu. Zestaw naprawczy w jakim sensie? Spodziewasz się uszkodzonych gum czy czego? Pytam z ciekawości, nie rozkładałem pompki hamulca jeszcze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:22, 24 Paź 2015    Temat postu:

Tak ogolnie piszac to z tego co czytalem tez m.in. w ksiazce od roadwina to sa okreslone wymiary tloczka w czesci metalowej... tak czy siak mam nadzieje ze na przewodzie sie skonczy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:25, 24 Paź 2015    Temat postu:

Wiesz co? Pozwolę sobie przenieść ten temat do Daelim Roadwin mechanika, a ty jakbyś miał czas i ochotę i wiesz, chęci Smile, to wrzuciłbyś wymiary czy co tam znalazłeś w książce, może komuś się przyda. Najlepiej tekstem, bo obrazki z serwerow po pewnym czasie lubia znikac... :/

Do 4rech razy sztuka i udało się trafić w odpowiednią mechanikę. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Sob 17:30, 24 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:57, 24 Paź 2015    Temat postu:

Zrobilem lepiej... dalem linka do ksiazki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:06, 25 Paź 2015    Temat postu:

No, z tej strony nie znikaja. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:24, 06 Sty 2016    Temat postu:

Jako ze cos na forum cisza, napisze co tam wczoraj zagrzebalem przy hamulcu przednim...
Jak juz gdzies tam wyzej pisalem moj hamulec przedni dupy nie urywal. ..
Po poszukiwaniach w internecie jak prawidlowo odpowietrzyc hamulec trafilem na post niejakiego Adama, ktory podal swoj patent na odpowietrzanie hamulca..
A wiec zaczynamy jak zawsze:
Moto w pionie, w takiej pozycji kierownica aby plyn hamulcowy nie wylewal sie...
Jezeli chcecie wymienic plyn, wysysamy szczykawka plyn ze zbiorniczka tak aby czesc zostala aby nie odslonic popychacza pompy.. lejemy nowy plyn.,
Zakladamy klucz oczkowy na odpowietrznik i nastepnie wezyk ktory mocno wejdzie na odpowietrznik. I tu uwaga. Tego wezyka nie mozna pomac! Jak ktos powie ze sobie na podloge nachlapie i pozniej ppwyciera zrobi podstawowy blad i nie odpowietrzy dobrze hamulca.. Sprawdzone Wink
Dalej juz kazdy wie co robic.. dla przypomninia.. pompujemy, trzymamy klamke wcisnieta i odkrecamy odpowietrznik, klamka wpada, zakrecamy odpowietrznik yzrymajac klamke scisnieta, gdy zakrecone to znow powtarzamy az wyleci nowy plyn.. Pilnujemy przy tym stan plynu w zbiorniczku...
Czyli standardowa procedura..
Ale wyzej wspomnialem o patencie Adama.. Na czym on polega? A wiec czasem tak bywa ze gdy zapowietrzymy choc troche pompe, bardzo ciezko to odpowietrzyc. W warsztatach maja specjalne narzedzie do wysysania plynu ktore radzi sobie z tym problemem. W/w osoba radzi sobie za pomoca duzej szczykawki.. naklada koniec jej na wezyk od odpowietrznika i za pomoca jej sciaga plyn nie uzywajac pompy hamulca... Od razu kazdy mysli po cholere mam bawic sie szczykawka jak moge zrobic to pompa? Tez tak mysle Smile ale gdy juz mamy duzo plynu w wezyku bez powietrza robimy cos innego... Sciskamy szczykawke wprowadzajac plyn z wezyka (musi byc bez powietrza) od dupy strony (od odpowietrznika) do pompy! Co to daje jezeli gdzies tam przy pompie zostalo jakas banka zostanie wypchana przez zbiorniczek plynu... po tej czynnosci jeszcze raz dla zasady standardowa procedura odpowietrzania...
Tyle mojego wywodu...
Zeby nie byc goloslownym.. wczesniej przy pomocy prawej reki - 4 palce sviskalem klamke do raczki... teraz za pomoca 2 rak nie jestem wstanie tego zrobic... Jak sprawdzalem tylko sie obawialem czy klamki nie urwe. :p ale wytrzymala bestia, na szczescie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:59, 06 Sty 2016    Temat postu:

podejrzewam że w praktyce jeszcze nie sprawdzałeś... chociaż z ostatniego akapitu wnioskuję że różnica będzie wyraźna Smile muszę też coś takiego u siebie przeprowadzić ponieważ:
a) też opór ma dopiero w 1/3
b) też nie ma problemu żeby jedną rękę ścisnąć

A płyn hamulcowy wymieniałeś czy samo odpowietrzenie? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:45, 06 Sty 2016    Temat postu:

Wczesniej plyn wymienialem. Ale przy wczorajszej czynnosci troche plynu musialem dolac, ok polowe pojemnosci zbiorniczka. Wezyk uzylem akwarystyczny do powietrza-taki zielony Smile
Na wiosne sprawdze heble jak dzialaja Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:38, 06 Sty 2016    Temat postu:

Dodam od siebie, jak to w aucie robilem i tu sie może przydać. Na odpowietrznik założyć wężyk i zanurzyć go w pojemniczku z płynem, tak, że jakby cokolwiek się cofało to nie powietrze. Każdemu może się zdarzyć niedokładność albo mały przypadek przez który trochę powietrza pociągnie a dzięki temu patentowi się uniknie takiej sytuacji. Smile

PS

U mnie też jest tak, że od pewnego momentu skała i trzeba ciągnąć całą grabką. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Śro 20:39, 06 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:35, 11 Cze 2016    Temat postu:

troche odkopie temat...
kupile spray do czyszczenia tarcz i hamulcow made tesco za 15zl... uzylem wedlug instrukcji i jest progres... teraz w miescie uzywam 2 paluchow do hamowania, a przy tescie na 2 biegu cala reka blokuje kolo. Za jakis czas kupie nowe klocki bo moze cos z nimi byc nie tak... a cena ich jest taka ze sobie powole na ten koszt Wink

Dodam ze tarcza nie wygladala na brudna czy zaolejona....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:12, 11 Cze 2016    Temat postu:

ja u siebie po niedawnym rozbieraniu i wymianie plynu zauwazylem 2 ciekawe rzeczy, i wbrew temu jak dawnej narsekalem musze przyznac ze jakby posiedziec nad nim to moj tez by mogl zablokowac,, czy raczej poderwac na kolo przy moich oponach Wink a teraz w skrocie moje obserwacje
1. Jeden z tloczkow cos ciezko chodzi ( doradzcie cos)
2. Ciekawie sie porobilo z twardoscia klamki, przy nizszych temperaturach powietrza dziala tak jak wczesniej, zaczyna lapac gdzirs w polowie dopiero, zeby zachamowac dosc skutecznie musze uzyc calej reki i klamka idzie prawie do manetki... gdy jest cieplo (powiedzmy 25C) reaguje.o wiele wczesniej i skok znacznie mniejszy, hamuje skuteczniej gdy uzywam mniejszej sily.

Ktos ma pojecie o co moze chodzic z ta druga rzecza? Czy moga byc one jakos powiazane? Mysle ze na zlocie bedziecie mogli spokojnie to zobaczyc/wyprobowac i moze razem dojdziemy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:30, 12 Cze 2016    Temat postu:

Szkoda ze nie ma teraz jak sprawdzic przy nizszej temp czy zachowywalo by sie jak na cieplym kiedy tarcza bylaby zagrzana. Byloby wiadomo czy zalezy od tego ze tarcza puchnie od temp czy plyn ma inne wlasciwosci przy wyzszej temp. Albo guma w tloczku jest mniej sztywna i lepiej pcha w przewod. Smile Od ciepelka mieknie. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:51, 12 Cze 2016    Temat postu:

Podnieś moto na centralną zanim pojedziesz i sprawdź opory toczenia koła pod kątem oporu tarczy hamulcowej. Koło musi się swobodnie obracać bez żadnego tarcia na hamulcu. Pojeździj i zrób to samo na gorąco. Jeśli będą tarcia to cały układ do czyszczenia i wymiany uszczelnień. Z tego co piszesz wygląda że masz uszkodzone uszczelnienie tłoka zacisku lub suwnice zacisku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:02, 13 Cze 2016    Temat postu:

Adamo mój od kupienia ma problem z ocieraniem klocków o tarcze. Minimalnie dotyka w jednym miejscu, a z resztą będzie okazja to lookniesz w Nysie co i jak Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:21, 14 Cze 2016    Temat postu:

Jakikolwiek kontakt klocka z tarczą hamulcową podczas jazdy powoduje jej i jego nagrzewanie. Co prawda jeśli jest to delikatne tarcie ledwo zauważalne to pęd powietrza schłodzi te elementy i nie ma problemu. Należy zwrócić uwagę na tarcia, które utrudniają w wyczuwalny sposób obrót kołem. Tu już pęd powietrza to za mało. Temperatura przechodzi na tarczę i na zacisk. Zwłaszcza w dłuższej jeździe i doprowadza do spieków pogłębiających problem. To znaczy że uszczelnienie tłoka sztywnieje i po nagrzaniu prawie sam wypada. Inna sprawa to wypalanie smaru w pływakach zacisku. Tu ze smaru robi się twardy glut przez co zacisk nie ustawia prawidłowej pozycji klocka względem tarczy przez co mamy dużo słabszy hamulec. Zwłaszcza na zimno.
Przegląd zacisku należy dokonać zawsze po sezonie. Należy go wyczyścić i nasmarować smarem do zacisków hamulcowych. Wtedy problem z blokowaniem hamulców nie będzie nikogo dotyczył, a klocki posłużą o wiele dłużej. Dobrym rozwiązaniem jest oddawanie na zimę moto do warsztatów na przechowanie połączone z serwisem. Nie dość że jak ktoś nie ma garażu to moto jest w ciepełku to dodatkowo mechanik przeglądnie na spokojnie waszą maszynę i przygotuje do sezonu. No i to wszystko w pierwszej kolejności. Same plusy.
W każdym razie tak jest u mnie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nokan
Prospect



Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:28, 14 Cze 2016    Temat postu:

Adaś a jak ktoś ma szwagra z ogrzewany garażem to też może b?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:50, 14 Cze 2016    Temat postu:

Jasne że może Smile
Ja tylko podaję łatwy sposób na zapewnienie sobie serwisu bez kolejki. Wink Kończy się zima i rozpoczyna sezon, co wtedy ?
Popatrz wtedy ile jest pytań na forach, bo nie odpala, bo się dusi, bo pierdzi, bo śmierdzi .........
A ty sobie jedziesz do mechaniora, odbierasz czyste i wyregulowane moto i śmigasz łapiąc wiosenne muszki między zęby Smile
O to mi chodziło. Fakt że taki coś kosztuje, ale kto powiedział że motocykle to tanie hobby ? Smile
Pozdrowienia dla Was.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:56, 14 Cze 2016    Temat postu:

No tak, hamulce ważna sprawa. Pewnie u mnie też przydałby się jakiś serwis, albo w wolnej chwili z serwisówką postaram się dojść o co chodzi.

Mam inną sprawę: przez jakiś czas moto od czasu do czasu mi piskało, a teraz zaczęło mi piskać regularnie, ale tylko pod obciążeniem, gdy zsiadam i prowadzę obok to jest ok. Dźwięk z okolic tyłu moto. Ciężko określić skąd dokładnie. Co poza tuleją przy tylnej osi (2 m-ce temu dostała nowy smar) może wymagać jeszcze smarowania?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:15, 14 Cze 2016    Temat postu:

Psikało ? A dokładniej możesz to określić ? Psikanie głównie może kojarzyć się z psikaniem w gaźniku. Piszczy czy coś ?
Precyzyjniej proszę, mamy zrobić przegląd na odległość Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:57, 14 Cze 2016    Temat postu:

Ciężko tak dokładnie sprecyzować "piskanie" Smile Ten pisk jest po wykonaniu pełnego obrotu kołem. Więc stawiam na zacisk (który wcześniej delikatnie ocierał). Koło ustawione jest nawet szczelinomierzem do kierunku jazdy i jest to jedyna regulacja, która przychodzi mi do głowy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 10:57, 14 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:40, 14 Cze 2016    Temat postu:

Możliwe że tarcza hamulcowa jest lekko zwichrowana. Taka mała skaza nie wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy. Spróbuj wyczyścić i nasmarować zacisk hamulca. Przy tak małym biciu może pomóc, a na pewno nie zaszkodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:20, 14 Cze 2016    Temat postu:

I sprawdź czy koło nie jest za mocno dokrecone

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:57, 14 Cze 2016    Temat postu:

No wlasnie. Nie zapominajmy, ze gorace hamulce szkodza tez na lozyska...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:28, 14 Cze 2016    Temat postu:

Ok, rozbiórkę zacisku i jego czyszczenie zostawię na chwilę, gdy będę wkładać nowe klocki (przy okazji przydałoby się wymienić płyn hamulcowy bo cholera wie kiedy był wymieniany). Może niedługo będę mieć wolny weekend. A dziś spróbuję delikatnie poluzować (do ok. 80 Nm) dokręcenie samego koła. Zobaczymy. Dzięki!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:39, 14 Cze 2016    Temat postu:

Na chwilę obecną poluzowałem koło, a sama tarcza dostała przez łeb preparatem hydrofobowym, póki co piszczenie ustało. Zobaczę, jak będzie jutro Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:13, 14 Cze 2016    Temat postu:

Mnie to hample przednie piszczały tylko jak się klocki kończyły. Po wymianie cisza. Co do pryskania, to jakoś zawsze unikam wszelakich preparatów nawet uwielbianych przez speców od różnych ASO marki WURTH do odtłuszczania. Sam co najwyżej czystą benzyną ekstrakcyjną czyszczę jeśli coś przy hamulcach robilem i musi mi to wystarczyć. Taki jestem... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:25, 14 Cze 2016    Temat postu:

Ja zawsze smaruje obficie towotem i nic nie piszczy poza ludźmi na pasach Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:41, 14 Cze 2016    Temat postu:

Hahahahhahahahahha Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:15, 14 Cze 2016    Temat postu:

Foveon - reszta świata 1:0 Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:45, 14 Cze 2016    Temat postu:

Wy sie smiejcie, ale kiedys kumplowi piszczaly hamulce w aucie, i w żartach powiedzialem mu zeby psikna wd40.... pozniej odwiedzalem go w szpitalu bo w rowie wyladował. Od tamtej pory takich rad nie udzielam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:43, 14 Cze 2016    Temat postu:

Mi ojciec opowiadał że miał kumpla driftera któremu "hamulce za mocno działały" to ktoś mu doradził żeby lekko jakimś smarowidłem nasmarować Smile tak się skończyła jego kariera driftera

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
smugler
Prospect



Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:03, 19 Maj 2018    Temat postu:

Hej
Padła mi pompa hamulcowa przednia.
Na necie nie mogę dostać ddo roadwina. Jak będzie od innego pasować?
Mam vfj125 2007


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DaelimVJ125
Support



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:37, 20 Maj 2018    Temat postu:

Zobacz na pompy z Hondy cb500 na przykład.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:24, 21 Maj 2018    Temat postu:

Do vs podeszla uniwersal z rometa k/z/zk i jak narazie po roku smiga, Bubba tez taka zakladal do vs. Nie wiem czy sprawdzi sie w vj ale ogolnie 50zl nowa z przesylka. Smile Co prawda chodzi topornie w porownaniu z oryginalem a do tego u mnie na dwumetrowym przewodzie co niby nie powinno robic roznicy bywala dosc twarda z poczatku. Smile

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
smugler
Prospect



Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:05, 21 Maj 2018    Temat postu:

Dzieki wielkie,
Ratujecie mi tyłek!

kupiona od rometa, za 59 zł Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smugler dnia Pon 10:59, 21 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked / Daelim VJF Roadwin/Roadsport / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin