Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Możliwy przeszczep silnika VJF

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked / Daelim VJF Roadwin/Roadsport / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:49, 04 Maj 2020    Temat postu: Możliwy przeszczep silnika VJF

Witajcie,
Najprawdopodobniej szykuje mi się wymiana silnika (lub remont, jeszcze zobaczę), więc zaczynam zbierać potrzebne informacje.
Maszyna: Roadwin 125R VJF wtrysk 2009r.

Kilka słów od mechanika, wizyta była pod koniec roku:
Silnik 36kkm, zużycie na poziomie spadku kompresji do 10,2 gdzie fabryczna 13 z czymś, a ustawiona dawka paliwa nie radzi sobie z tym, zawory ustawione, układ wtryskowy raczej ok, filtr powietrza wymieniony. Komputer z 2009r., więc nie ma możliwości zmiany dawki paliwa. Sonda lambda - raz działa raz nie (wciąż nie wymieniłem, bo główny problem to chyba słaba kompresja).

Kilka słów ode mnie:
Silnik po dłuższym niż 1h postoju odpala za 3-4-5 razem (różnie) lub po pół minuty kręcenia non-stop. Potrafi zgasnąć dojeżdżając do świateł, muszę go podtrzymywać manetką. Po tych objawach diagnoza mechanika może okazywać się słuszna.

To co jestem w stanie stwierdzić to że silnik jest na tyle zużyty, że nadaje się albo do remontu, albo wymiany. Generalnie szukam na razie informacji:
1. Opłacalność obydwu opcji i porównanie trwałości takich operacji;
2. Jak z dopasowaniem silnika innej marki niż Daelim (np. coś z Hondy, ale może nie tylko?) jeżeli chodzi o mocowania silnika / wydechu / zgodności komputera - na co patrzeć pod względem kompatybilności;
3. Czy rozmyślać nad włożeniem 150ccm, o ile jakiś pasujący się znajdzie - tu również trochę kwestia opłacalności;

Może coś mi jeszcze przyjdzie do głowy, ale najważniejsze na chwilę obecną informacje, których potrzebuję już wypisałem, z czego topem jest raczej lista silników do włożenia, ponieważ myślę, że wyremontowany silnik wciąż będzie miał za sobą 36kkm, ale może się nie znam i da się na tym jeszcze długo pojeździć bez wymiany.

Tak czy inaczej, bez owocnej burzy mózgów tutaj nie będzie owocnej pracy w garażu, tym bardziej że kupiłem machinę za takie pieniądze, żeby uczyć się budowy, serwisu, techniki jazdy, eksploatacji i nie żałować tak bardzo, jeśli coś pójdzie nie tak. W każdym razie - liczę na Waszą wiedzę i doświadczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:18, 04 Maj 2020    Temat postu:

Gdzieś na forum a na pewno oststnio na fb byl wrzucany Pan który rozwierca moto do 150. Trochę kosztuje i tutaj zaczynają sie schody

Mozesz kupić chiński cylinder ale ma tyko 2 zawory i jest bardziej zawodny ale tańszy.
Mozesz szukac sprawnego używanego silnika ale co jesli sie zepsuje w nim to samo za 2k km?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyl52
Support



Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:26, 04 Maj 2020    Temat postu:

Kompresja 10,2 to nie jest jeszcze tragedia. Objawy które opisujesz bardziej wskazuje na układ zasilania. No i co z tą sondą ? Czemu jest taka "fosiasta" ? Zacząłbym od doprowadzenia układu wtryskowego do ładu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:16, 05 Maj 2020    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi.
Nie mogę namierzyć tego filmiku, ani u nas ani na fb, ale nie poddaję się i wertuje.

Co do układu wtryskowego, od czego mogę zacząć 'doprowadzanie do ładu'? I jak to robić?
Sondę mechanik pewnie tylko mierzył na stykach, nie wyciągał. A raczej to moje przypuszczenie, bo nie mówił jak to robił. Ale mam zamiar zamówić w niedalekiej przyszłości.

@matius28 do kolekcji dochodzi jeszcze ślizgające się sprzęgło przez pierwsze 2km jazdy od zimnego, dlatego tak bardzo rozważam wymianę całego silnika, bo roboty dochodzi, a jej opłacalność raczej spada.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyl52
Support



Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:09, 05 Maj 2020    Temat postu:

Podstawą dawkowania paliwa przez sterownik wtrysku jest odczyt z sondy lambda.Zmierz multimetrem jej oscylację. Nie wiem dokładnie jakiego rodzaju sonda jest Roadwinie, ale podejrzewam że 1 voltowa. Pan z Chorzowa rozwiercajacy cylindry na 150 -tel. 792 314 232

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DaelimVJ125
Support



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:42, 05 Maj 2020    Temat postu:

Wydaje mi się że z kompresją 10,2 silnik normalnie by chodził i odpalał bez problemu. W moim Roadwinie miałem kompresję lekko ponad 5 i silnik chodził i nie gasł sam z siebie, tylko że ja mam gaźnik. Teraz mam zrobiony na 150 i wszystko fajnie chodzi. Robił mi to Pan z Gorzowa Wielkopolskiego ale trzeba było niestety poprawić robotę po nim bo ciekł olej z kanału olejowego przechodzącego z bloku silnika przez cylinder do głowicy. Jakbyś u niego robił to dogadaj się z nim żeby nie zostawiał nowo wprasowanej tulei lekko ponad powierzchnią cylindra (to jest chyba 0,04mm), niech zrobi Ci to na równo i wtedy nie trzeba będzie poprawiać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:05, 07 Maj 2020    Temat postu:

Po zrobieniu zdjęć sondy udało mi się odczytać numer - a raczej jego część.

DAE-18410-BA4-R300-M1

Planuję wymienić na początek to, ale cena odstrasza. Nie ma ktoś na części?
Sam jej jeszcze nie mierzyłem, ale jak go odpalę to od tego zacznę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyl52
Support



Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:11, 07 Maj 2020    Temat postu:

No faktycznie, cena zwala z nóg. W Daelim Parts ponad 65$ to nie jest mało. Ciekawe czy nie podeszła by sonda uniwersalna za całe 80-90 zł ?Sprawdź ile przewodów do niej dochodzi. Postaraj się ją zmierzyć. Może okaże się, że jest to zwykła sonda, ale ponieważ jest do motocykla , to musi kosztować przynajmniej 3x więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:09, 08 Maj 2020    Temat postu:

Sonda do vjf jest taka sama jak do daystara. Różnia sie tylko długością kabelka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:51, 09 Maj 2020    Temat postu:

Dobra to tak. Wziąłem, pomierzyłem i wyniki wychodzą na prawdę przeróżne. Mam nagrane kilka filmów, pokazane jest w jaki sposób odpala na zimnym, ciepłym i krótka symulacja jazdy 'pod obciążeniem', czyli na postoju wrzucony bieg 3, rozpędzony (aż mi miernik prawie spadł Razz ) i w momencie zejścia z obrotów wcisnąłem sprzęgło, żeby chodził na 'luzie' no i sami widzicie..
Co do pomiarów sondy, to też mam nagrania, ale są trochę długie i wrzucę innym razem. Ale tak: napięcia mierzyłem między przewodami, gdzie pojawiało się faktyczne napięcie, czyli to były 2 fioletowe (kolory od strony komputera), ale były jeszcze 2 - czarny i zielony, i nie wiem do czego są, bo od sondy pojawiały się tam znikome napięcia - max 0.05V. Ale pomiędzy tymi fioletowymi coś już było, i to tak nawet całkiem - do chyba 0.93V, ale tylko raz tyle złapałem na mierniku. Generalnie jest różnica jak podłączę sondę do kostki a jak jest odłączona, dopiero po chwili ale jednak.
Obczajcie najpierw to:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyl52
Support



Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:51, 10 Maj 2020    Temat postu:

Masz tam jakiś czujnik temperatury silnika ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:38, 15 Maj 2020    Temat postu:

Bazyl52 napisał:
Masz tam jakiś czujnik temperatury silnika ?

Jesli mowa o tym:



To wygląda na to, że coś tam jest, ale jak duży ma wpływ na działanie komputera / silnika to już nie wiem.

Dobra, ale tak jak mówiłem, że zacznę od pomiarów sondy, tak też zrobiłem.
Trochę wcześniej coś poczytałem, pooglądałem i wiem z czego składa się sonda oraz jak ją prawidłowo mierzyć.
Napięcie do grzałki dochodzi, a sama grzałka sondy na oporność 10 Ohm.
Wrzucam kilka filmów obrazujących działanie sondy, chociaż oscylacją tego nazwać racej nie można.
Pierwszy film jest na kompletnie zimnym silniku i jak widać, zaraz po włączeniu zapłonu pokazuje się 0,4V, po czym spada praktycznie do 0V jak się odpali.
Od 1:15 do 2:15 manetka odkręcona na maxa, a silnik objawia taką oscylację obrotów. Jest tak zawsze na zimnym silniku.

Pozostałe filmy to kolejne pomiary sondy. Pomiary oczywiście robione przy podłączonej kostce.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Moje pytanie - czy powodem takiej pracy sondy może być jakaś nieszczelność wydechu np. przy łączeniu ujścia komory z rurą? Czy może bardziej wadliwa sonda?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyl52
Support



Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:00, 15 Maj 2020    Temat postu:

Widać że sonda pracuje jak przygazujesz.Na wolnych obrotach stoi na ubogiej mieszance. Zrób jeszcze filmik z pracą sondy na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach oraz na stałych średnich ( bez krótkiego dodawania gazu). Owszem- nieszczelny wydech przed sondą może być przyczyną fałszowania odczytów. Czy temperatura silnika na wyświetlaczu zmienia się ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:49, 15 Maj 2020    Temat postu:

Tak, zmienia się, przed uruchomieniem jest jedna kreska, jak trochę pochodzi to dwie, a jak jest ciepło i pochodzi dłużej na postoju to są 3 kreski i załącza się wentylator chłodnicy.
Filmy pomiarów na ciepłym silniku zrobię jak przestanie padać, czyli pewnie jutro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyl52
Support



Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:30, 15 Maj 2020    Temat postu:

Czyli jest tylko jeden czujnik temp ? Nigdzie nie mogę znaleźć jakiejkolwiek serwisówki czy chociażby zdjęcia całego silnika .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotr_g83
Support



Dołączył: 25 Sty 2020
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:14, 15 Maj 2020    Temat postu:

Kolego polecam tego pana z Gorzowa , mam namiar jak cos.Sam załozylem od niego ten zestaw 150cc i musze przyznac ze odrazu zmienilem zebatke na wieksza bo na 14 moglem z 3biegu ruszac
Mocy dostal naprawde duzo polecam. Ps pisz na priv jak chcesz numer


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:29, 15 Maj 2020    Temat postu:

@Piotr_g83
Jak już doprowadzę układ wtryskowy do ładu, to z pewnością upomnę się o kontakt. Czeka mnie jeszcze serwis Mondeo, więc trochę odłożonej kasy też by się przydało.

@Bazyl52
Ja coś mam, pobierałem w tamtym roku nie pamiętam skąd, ale przydało mi się do wymiany świecy, kontroli płynów, smarowania łańcucha itp.

File was uploaded successfuly on TinyUpload.com server.
You can download it from address: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:48, 15 Maj 2020    Temat postu:

Piotr, ile zapłaciłeś za przeróbkę, czy dokładnie przerabiał w silniku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotr_g83
Support



Dołączył: 25 Sty 2020
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:55, 15 Maj 2020    Temat postu:

Słuchaj wygląda to tak. Jezeli wyslesz mu swoj cylinder to zaplacisz 450zl , ja nie chciałem wysylac wolalem doplacic 100zl za cylinder ktory on dopasowal.Calkowity koszt z przesyłka wyniusl mnie 570 zl.
Ale uwierz mi ze warto, jeszcze go nie dotarłem narazie spokojna jazda na 1/3 gazu i powiem ci ze to w zupelnosci wystarczy bo moto jedzie tak jak wczesniej na odkreconym do końca.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotr_g83 dnia Pią 20:56, 15 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiek
Member



Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 476
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:47, 16 Maj 2020    Temat postu:

Kolego ale obniżona kompresja to nie tylko zużyty cylinder ponieważ mogą ci również zawory nie trzymać. Ja miałem w innym taki przypadek że przepuszczał mi zawór wydechowy i właśnie gasł na wolnych obrotach w czasie dojeżdżania na skrzyżowaniu. Po prostu ciśnienie w wydechu było wyższe i go dusił a tak na wolnych jak stał chodził normalnie. Przemyśl czy wcześniej nie ściągnąć samej głowicy i dotrzeć zawory. Nawet jak będziesz wymieniał cylinder to dotarte zawory tylko poprawią pracę silnika. A może to wystarczy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyl52
Support



Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:09, 16 Maj 2020    Temat postu:

Hrync2, bardzo fajna serwisówka. Praktycznie wszystko w niej jest. Wychodzi na to , że jest tylko jeden czujnik temp. Na stronie 5-3 masz bardzo przejrzyście napisane, co jest odpowiedzialne za pracę silnika. Po Twoich filmikach zaczynam skłaniać się ku czujnikowi temp. Może być tak, że podaje on niewłaściwe odczyty, przez co ECU niepoprawnie dawkuje paliwo. Stąd trudny rozruch na zimnym i gaśnięcie na wolnych obrotach. Ale są to na razie tylko domysły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:10, 22 Maj 2020    Temat postu:

No, udało mi się zmierzyć czujnik temperatury.

Zimny silnik - 12,4 kOhm
Gorący silnik - 1,3 kOhm.
Napięcie na kostce około 5V.

Czyli generalnie oporność trochę odbiega od normy, bo dokumentacja mówi:



Mogę spróbować zdobyć gdzieś nowy lub sprawną używkę i porównać czy praca silnika ulegnie zmianie.
Może jeszcze przy okazji uda mi się wymienić całe mocowanie i uszczelkę rury wydechowej, jednak na części mogę trochę poczekać, o ile będę zamawiał stąd:
pl.daelimparts.com

Chyba że macie jakieś inne miejsca skąd ściągacie części?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyl52
Support



Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:25, 23 Maj 2020    Temat postu:

Czyli to nie to. Czujnik temp. jest ok. Uszczelnij wydech i daj jeszcze pracę sondy na gorącym silniku, tak jak pisałem wcześniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:56, 24 Maj 2020    Temat postu:

A tak, nagrałem a zapomniałem wrzucić.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zamówiłem części do uszczelnienia wydechu z [link widoczny dla zalogowanych] i wygląda na to że będę czekał ponad 2 tygodnie (najtańsza wysyłka a i tak zapłaciłem więcej niż za części).

Na docieranie zaworów będę musiał poczekać do wakacji, bo brakuje mi czasu teraz na rozbiórkę silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyl52
Support



Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:12, 28 Maj 2020    Temat postu:

Tutaj sonda pracuje trochę lepiej, ale dalej dużo jej brakuje, zwłaszcza na wolnych obrotach. Opieram się na systemie wtryskowym samochodowym, ale nie wiem czy w tym układzie jest to rozwiązane tak samo. Pomysły mi się skończyły. Zostaje jeszcze nadzieja w uszczelnieniu wydechu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:58, 29 Maj 2020    Temat postu:

Kolego, masz wtrysk tak? A nie miałeś ostatnio problemów z regulatorem napięcia?
Dlaczego pytam?
U mnie w daystarze, po spalonym i wymienionym regulatorze okazało się, że silnik gorzej odpala, gaśnie na wolnych, przy dojeżdzaniu do świateł....
W dodatku na luzie falowały mu obroty.
Okazalo się ze walnięta była pompa paliwa.
Gdzies zwarcie poszlo z regulatora i ją przypiekło.
Pompowala tylko polowę potrzebnej dawki paliwowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:12, 29 Maj 2020    Temat postu:

Czy był problem z regulatorem napięcia to nie wiem, może poprzedni właściciel miał, a może nie.. Ale to ciekawe co piszesz, bo właśnie dwa dni temu.. Padła mi pompa paliwa. Objaw? Przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu nie ma tego "piszczenia" oraz nie świeci się 'check', co zawsze było, do tego kręci ale nie pali, nawet nie zająknie. Pompa oczywiście padła w drodze...
Czy zamiennik pompy z Alle-luja nada się? Z tego co widać, kosz takiej to około 150zł.
Czy mimo wymiany pompy warto zmierzyć regulator?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:40, 30 Maj 2020    Temat postu:

Ja kupiłem niby oryginał na motor-x. Ale to juz bylo ze 2-3 lata temu.
Natomiast u mnie pompa normalnie niby bzyczala ale nie bylo z niej odpowiedniego ciśnienia.
Co do tego że u Ciebie nic sie nie odzywa to bezpiecznik sprawdz. Nad akumulatorem jest biala skrzyneczka.
Wydaje mi sie że tam jest bezpiecznik odpiwiedzialny za wlaśnie pompę paliwa.
Odnośnie regulatora oczywiscie ze sprawdzić mozna. Myslę że wystarczy sprawdzic napięcia na akumulatorze przed odpaleniem i po odpaleniu na podwyższonych obrotach, oraz z włączonymi światłami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:24, 31 Maj 2020    Temat postu:

Bezpiecznik cały i zdrowy, jeszcze jak będzie pogoda to sprawdzę przewody, ale raczej nastawię się na wymianę pompy. Regulator również zmierzę, tak jak mówisz, sprawdzę te napięcia.
Jutro (poniedziałek) wydrę pompę i zobaczę jaki zamiennik podejdzie i zamówię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:54, 02 Cze 2020    Temat postu:

Więc tak, pompa paliwa wymieniona, ale jak nie działała tak nie działa. Wciąż brakuje świecącego się check'a po przekręceniu kluczyka. Jeśli bezpiecznik jest cały, to pomyślałem, że to przekaźnik, a że mam dwa to zamieniłem je między sobą, lecz wciąż brak reakcji. Starą pompę wziąłem do domu i podłączyłem 12V - pobierała jakieś 0,5A pompując powietrze - ale generalnie działała. Co jeszcze powinienem sprawdzić? Czy może być do wymiany całe ECU? Czy mogę sprawdzić działanie pompy podając 12V w różne miejsca (bezpośrednio na kostce, na przekaźnik itp.)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiek
Member



Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 476
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:34, 03 Cze 2020    Temat postu:

Najlepiej mierz miernikiem po kolei cały obwód dokąd ci dochodzi napięcie agdzie sid traci. Pompa powinna zalaczyc się od razu po kluczyku bez eku eku steruję wtryskiem a paliwo krazy caly czas. Tak jest w moim moto ale u ciebie powinno być podobne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:07, 04 Cze 2020    Temat postu:

No dobra, trochę dziś pomierzyłem i jest następująca sytuacja:
(przepraszam, ale będzie parę zdjęć, więc post może być długi)

To jest wtyczka do pompy paliwa (i pływaka) pod obudową zbiornika:


Do pompy są dwa przewody: zielony (masa) i czarny z czerwonym paskiem. Ten drugi przychodzi z przekaźnika, który jest pod tylnym siedzeniem:



Z przekaźnika wychodzą 4 przewody: wyjście do pompy (czarny jw.), dwa czerwone z żółtym paskiem, na których jest zawsze 12V i przychodzą prosto z aku (przez bezpieczniki oczywiście) przewodem zaznaczonym strzałką na drugim zdjęciu (jak go odłączę to napięcie znika). Jeden z nich jest zasilaniem cewki przekaźnika a drugi wejściem na styki.

Biały przewód z czarnym paskiem przychodzi z ECU i jest on drugim przewodem cewki. Czyli po podaniu masy na ten przewód przekaźnik powinien się załączyć i podać napięcie z czerwonego przewodu na czarny i załączyć pompę. Powinno dziać się to po przekręceniu kluczyka, jednak utrzymuje się na nim 12V i pompa nie chodzi. Podłączając masę "na lewo" luźnym przewodem (masa prosto z aku) słychać klik w przekaźniku i odgłos pracującej pompy. Przejście na białym przewodzie z przekaźnika do ECU na 100% jest (sprawdzone miernikiem), tylko że ECU sam nie podaje mu masy, przez co przekaźnik nie może się załączyć.

Czy może to oznaczać uwalone ECU? Czy może dzieje się to jeszcze jakoś inaczej (mniej lub bardziej skomplikowanie) i czy jest jeszcze coś co powinienem sprawdzić zanim wyrok padnie na ECU?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiek
Member



Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 476
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:15, 05 Cze 2020    Temat postu:

I tu zrobiłeś kawał dobrej roboty.
Pytanie jest co powinno pobudzić eku do załączenia się na starcie? Nie masz schematu czasami aby sprawdzić jakie sygnały z których czujników dochodzą do niego? Sprawdź również same styki po stronie masy czy nie zaśniedziało gdzieś, wiesz napięcie przez brud lub rdzę się coś przebije a masa musi mieć dobre styki łączenia. A sprawdź jeszcze czy dochodzi do niego sygnał ze stacyjki lub przełącznika na kierownicy?
Jeżeli to nie pomoże to być może padł jakiś przekaźnik na płytce ecu i warto go wyciągnąć a być może jakiś elektronik go naprawi. Na pewno taniej niż kupno nowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrync2
Support



Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:53, 05 Cze 2020    Temat postu:

Coś tam mam, podaję fragmenty strony serwisówki (grafika trochę duża, szkoda że nie ma spoilera):





Sprawdzając pobieżnie nie zauważyłem żadnych oznak śniedzi na stykach, sprawdzę jeszcze dokładniej. No i faktycznie, mogę zmierzyć czy ze stacyjki dochodzi sygnał do ECU, bo na chwilę obecną jakby to był podstawowy wyzwalacz. Wydaje mi się, że w pozycji 'zapłon' powinno włączać światła mijania, ale nawet jeśli tak jest to i tak sprawdzę same przewody.
Ciekawe czy ECU jest jakoś łatwo rozbieralny bez rozwiercania lub łamania obudowy, jeśli tak to mogę samemu nawet podołać żeby sprawdzić jakiś wewnętrzny przekaźnik.

Wyżej w komentarzach podawałem link do tej serwisówki, gdybyś chciał przejrzeć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked / Daelim VJF Roadwin/Roadsport / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin