Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartosz
Hangaround
Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:28, 10 Kwi 2019 Temat postu: Zmiana silnika |
|
|
Witam. Rozważam opcję zmiany silnika na moretti że względu na dostępność części. Dzwoniłem już do sklepu ale Pan mnie troszkę wystraszył i mówi że w niektórych daelim jest przesunięta zębatka i jest problem z montażem później łańcucha aby szedł równo wzdłuż ramy do tylnego Koła. Czy ktoś wymieniał silnik w daelim roadwin i jak to wyglądało. Ż góry dziękuję i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3622
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:10, 10 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze, jaki masz silnik teraz? VJ? VJF?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bartosz
Hangaround
Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:12, 10 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Vj przedlift 2006 rok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3622
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:40, 10 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
A więc w skrócie, masz klasyczny Daelimowski silnik obły o standardowych rozmiarach.
W ogromym skrócie, mechanicznie-ślusarsko - silnik moretti i inna chińszczyzna zmieści się w ramie.
Z praktycznego punktu widzenia będą potrzebne przeróbki.
Co chcesz wsadzić? 125? 150? 175? 200? 250? Chetnie rozwinę wypowiedź. Wymieniałem silnik na nie Daelimowski i same Daelimowskie też przerzucałem i cośtam wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bartosz
Hangaround
Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:42, 10 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Moretti 250
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3622
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:00, 10 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Bartosz napisał: | Moretti 250 |
Okej, piszesz zapewne o silniku 169 FM* więc:
Same różnice:
Silnik jest większy co za tym idzie trzeba by rozpychac mocowania(otwory),
Silnik jest wyższy więc trudno będzie zgodzić miejsce na gaźnik a już na bank nie zgodzi się z airboxem.
Co za tym idzie trzeba będzie ciąć airboxa żeby go spasować lub wsadzić stożek (ciecie i tak i tak).
Zmiana linki - w Daelimach mamy podwójną linkę gazu.
Linka sprzęgła też może nie pasować ale to nie problem.
Jako, że sam cylinder jest wyższy i ma inny rozmiar kolektora - wydech trzeba całkowicie zmienić albo rzeźbić istniejący- wyprucie wnętrza bo od 125 będzie za maly przelot. Ryj wydechu nie bedzie pasowalwiec conajmniej trzeba kupić kolanko pod silnik.
Czeka cię jeszcze oczywiście zmiana regulatora (chyba, że uda się zgodzić ze starym nowe cewki), cewkę WN dobraną do cewki zaplonowej i modułu, moduł.
Nie wiem jak w 250 ale w 200 zębatki się spasowały, chociaż fabryczna jest na mniejszy lancuch 420 a Daelim ma 428.
Musisz tez pamietac o przejrzeniu zabierakow, musza byc w nienagannym stanie bo nie moc, ale moment obrotowy moze je urwac.
Jesli chcesz to robic, to szukaj silnika bez haka na gorze.
Silnik chinski bedzie tez powodowal wieksze wibracje, zysk mocy bedzie nie duzy wzgledem Daelimowskiego, bo chinskie maja po 2 zawory.
Jestem zwolennikiem przerobek i jesli sie za to zabierzesz to sluze pomoca a nawet mam tani airbox do VJ gdybys kiedys chcial wracac do oryginalu.
Pytaj jeszcze jakby cos bylo niejasne.
EDIT: no calkowite wszczepienie instalacji elektrycznej z cięciem i lutowanniem wtyki nie podejda, procz ladowania jeszcze obrotomierz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Śro 12:05, 10 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bartosz
Hangaround
Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:06, 10 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie. Nigdzie nie mogłem znaleźć tylu informacji co od Ciebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3622
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:07, 10 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
To bedziesz sie za to bral?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bartosz
Hangaround
Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:55, 10 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Tak będę jak tylko znajdę trochę czasu. Teraz już wiem że mogę kupić silnik i powoli się zabierać za to dzięki wielkie jeszcze raz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3622
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:38, 10 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Bartosz napisał: | Tak będę jak tylko znajdę trochę czasu. Teraz już wiem że mogę kupić silnik i powoli się zabierać za to dzięki wielkie jeszcze raz. |
Oooo, i to mi sie podoba. Liczę, pewnie zresztą nie tylko ja, na obszerną relację.
PS
Po kraju śmiga gdzieś VJ z silnikiem 250 inazumy. Byl bardzo fajnie pomodzony...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Śro 14:40, 10 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bartosz
Hangaround
Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 6:16, 20 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie. Silnik zmieniony niestety ale tylko 175ccm że względu na wymiary. Miałem robić relacje z przekładki ale nie wiele by to dało gdyż wszystko musiałem zmienić począwszy od silnika do instalacji modułu cewki itd. Można powiedzieć że została.sama rama z kołami w oryginale. Nie obyło się bez problemów i te właśnie zadecydowały że nie robię zdjęć. Silnik normalnie wszedł w ramę na uchwyty dolot musiałem przerobić i to dość sporo. Wydech bez zmian pasuje. Cyrki okazały się przy próbie podpalenia. Okazało się że instalacja i moduł zapłonowy nie pasują. Moduł spalił się gdy tylko troszkę motor pochodził. Z braku dostępności byłem zmuszony zmienić instalację wraz z modułem cewka przerywaczem i przelacznikami zespolonymi. No i kwestia jeszcze tego że tak silnik pasuje idealnie w otwory ale musi być około 6 mm przesunięty w lewą stronę aby zębatki były w lini prostej. Zastosowałem z przodu zębatki 17 a z tyłu 39. Z przodu musi być tak duża bo inaczej trzeba by silnik podnosić na uchwytach o centymetr wyżej bo łańcuch leciał by po wahaczu. Jest na prawdę dużo pracy ale jest wszystko do ogarnięcia. Jeśli ktoś zdecyduje się na taki mod to służę pomocą. A i jeszcze jedno instalację i wszystko inne zakupiłem od junaka 121. Instalację i tak trzeba przerabiać bo jest o wiele za krótka. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3622
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:10, 20 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
No to witaj w klubie osob które to przeszly. A obrotomierz podpinales jak pisalem czy w inny sposob? A może bylo juz przygotowane wyjscie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bartosz
Hangaround
Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:28, 20 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Obrotomierz według schematu instalacji podpisałem bo nie pasowało. Wszystko chodzi prócz poziomu paliwa. Jest podpięte tak jak powinno być a nie podnosi się muszę zmierzyć rezystancje bo może się akurat pływak popsuł nie wiem. Po prostu po zapłonie mam na trzech przewodach w liczniku plus 12. W te upały i tak zaczął licznik coś zwariować bo póki ruszę to jest ok jakieś 10 minut później obroty na liczniku faluja pomimo trzymania stałej prędkości a kilometry skaczą np 100 120.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pppp661
Hangaround
Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:45, 06 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Rushrod napisał: | Bartosz napisał: | Tak będę jak tylko znajdę trochę czasu. Teraz już wiem że mogę kupić silnik i powoli się zabierać za to dzięki wielkie jeszcze raz. |
Oooo, i to mi sie podoba. Liczę, pewnie zresztą nie tylko ja, na obszerną relację.
PS
Po kraju śmiga gdzieś VJ z silnikiem 250 inazumy. Byl bardzo fajnie pomodzony...  |
W kraju smiga tez pare daelimow z silnikiem od gs'a 500 w tym moj gdyby ktos mial jakies pytania to na wszystkie postaram sie odpowiedziec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sponsor133
Hangaround
Dołączył: 19 Paź 2023
Posty: 5
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:57, 14 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Rushrod napisał: | Bartosz napisał: | Moretti 250 |
Okej, piszesz zapewne o silniku 169 FM* więc:
Same różnice:
Silnik jest większy co za tym idzie trzeba by rozpychac mocowania(otwory),
Silnik jest wyższy więc trudno będzie zgodzić miejsce na gaźnik a już na bank nie zgodzi się z airboxem.
Co za tym idzie trzeba będzie ciąć airboxa żeby go spasować lub wsadzić stożek (ciecie i tak i tak).
Zmiana linki - w Daelimach mamy podwójną linkę gazu.
Linka sprzęgła też może nie pasować ale to nie problem.
Jako, że sam cylinder jest wyższy i ma inny rozmiar kolektora - wydech trzeba całkowicie zmienić albo rzeźbić istniejący- wyprucie wnętrza bo od 125 będzie za maly przelot. Ryj wydechu nie bedzie pasowalwiec conajmniej trzeba kupić kolanko pod silnik.
Czeka cię jeszcze oczywiście zmiana regulatora (chyba, że uda się zgodzić ze starym nowe cewki), cewkę WN dobraną do cewki zaplonowej i modułu, moduł.
Nie wiem jak w 250 ale w 200 zębatki się spasowały, chociaż fabryczna jest na mniejszy lancuch 420 a Daelim ma 428.
Musisz tez pamietac o przejrzeniu zabierakow, musza byc w nienagannym stanie bo nie moc, ale moment obrotowy moze je urwac.
Jesli chcesz to robic, to szukaj silnika bez haka na gorze.
Silnik chinski bedzie tez powodowal wieksze wibracje, zysk mocy bedzie nie duzy wzgledem Daelimowskiego, bo chinskie maja po 2 zawory.
Jestem zwolennikiem przerobek i jesli sie za to zabierzesz to sluze pomoca a nawet mam tani airbox do VJ gdybys kiedys chcial wracac do oryginalu.
Pytaj jeszcze jakby cos bylo niejasne.
EDIT: no calkowite wszczepienie instalacji elektrycznej z cięciem i lutowanniem wtyki nie podejda, procz ladowania jeszcze obrotomierz. |
Cześć, trochę odświeżę temat. Mam VJ125 2006, moduł cdi odmówił posłuszeństwa, nigdzie nie ma używek, jak się trafi to nie działa. Chiński zamiennik też nie działa. Podjąłem decyzję że zrobię swapa i cały nowy układ zapłonowy. Stąd pytanie do bardziej doświadczonych - jaki silnik? na mocy jakoś bardzo mi nie zależy więc nie koniecznie chce 250 czy 200. Najbardziej zależy mi na tym by było jak najmniej do zrobienia i by do silnika łatwo było nabyć części np. moduł cdi albo rozrząd. Wolałbym markowy silnik, nie chińczyk. Proszę o pomoc jeśli te forum jeszcze żyje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sponsor133 dnia Śro 21:00, 14 Maj 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3622
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:07, 19 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Ja to wciskalem w vs i mialem miej typowy silnik fmi. Musze sie przyznac do niescislosci. 169fmi z pz30 250 majacy 14,5KM realnie wejdzie i bedzie okej. Wez komplet z regulatorem napiecia gaznikiem i modulem. elektryka sie wszczepisz i bedzie gralo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sponsor133
Hangaround
Dołączył: 19 Paź 2023
Posty: 5
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:19, 20 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Rushrod napisał: | Ja to wciskalem w vs i mialem miej typowy silnik fmi. Musze sie przyznac do niescislosci. 169fmi z pz30 250 majacy 14,5KM realnie wejdzie i bedzie okej. Wez komplet z regulatorem napiecia gaznikiem i modulem. elektryka sie wszczepisz i bedzie gralo. |
169fmi nie mogę nigdzie znaleźć
Znajduje tylko 169fmm, nadal by się?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3622
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:53, 24 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Nie wiem dokladnie ale RACJA - FMM to 250 a FMI to 125.
I teraz tak, u mnie metodyka "czy pasuje" to po prostu wyrwalem silnik i mierzylem go suwmiarkami miara... Szukalem stron gdzie konkretne modele byly opisane w miejscach moich mocowan i porownywalem z istniejacym. Nie pamietam jak jest w VJ ale w VS mialem taka lape ktora w dwoch miejscach trzymala silnik a w jednym szla do ramy i bralem pod uwage zrobienie swojej jakby wszystko sie zgdzalo procz tych dwoch wymiarow do lapy...
Niektore chinole maja tez silnik przykrecany do grzbietu ramy od gory i moze tam byc ucho, jesli reszta sie zgadza a przez ucho ma sie nie zmiescic to mozna uciac szlifierka katowa ale - gwarancji nikt raczej nie uzna...
Takie przerobki to zawsze rzezba na wlasne ryzyko i zyczenie.
Jedno jest spoko - Daelimy byly projektowane z zapasem, w chinolu od wiekszego silnika rama potrafi sie wygiac, w Daelimie wytrzymuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|