Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Problem z gaźnikiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim Daystar / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harekop
Support



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:36, 05 Cze 2017    Temat postu: Problem z gaźnikiem

Mam pewien problem, wymieniłem gaźnik na nowy PZ30 i mam problem z ustawieniem. Problem polega na tym, że na wolnych obrotach chodzi jak marzenie, pali od strzała i na niskich obrotach zbiera się ładnie, ale na wyższych obrotach traci moc (od 7 tys w górę) i czasami potrafi się zadławić na tych wysokich obrotach. Śrubka z regulacji mieszanki z dołu jest na 2.5 obrotu, a obroty w przedziale 1500 na wolnych. Iglica na środkowym rowku. Macie jakieś pomysły ? Filtr założony stożkowy jeśli to by było przydatne. Pozdrawiam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 370
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:57, 05 Cze 2017    Temat postu:

To może być moduł, nie gaźnik. Mi oryginalny robił coś takiego w okolicy 8tyś obrotów, moto nagle się dławiło obroty gwałtownie spadały po czym wszystko wracało do normy aż znowu nie dociągnąłem do 8tyś. Parę razy bardzo nieprzyjemnie się zdziwiłem w trakcie wyprzedzania jakiegoś TIRa...

Założyłem z alledrogo najtańszy chiński moduł z regulacją kąta obrotów i problem się skończył. Teraz jak chcę to mogę ciągnąć obroty do czerwonego pola na max i moto dalej jedzie.

O ile dobrze pamiętam to było coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]

Sprawdź jak wyglądają oryginalne wtyczki i zamów podobny. Koszt 20parę złotych, warto sprawdzić czy to nie to.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HalkPolska
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:20, 05 Cze 2017    Temat postu:

Rozumiem że w zakresie 1500- 7000 nic się nie dzieje.
Na luzie też ma problem z wkręcaniem czy nie ?
Jeżeli tak to prawdopodobnie awaria jakiegoś elementu zapłonowe moduł, cewka itp natomiast przy zakładaniu gaźnika mogłeś uszkodzić uszczelki. Jeżeli działało na poprzednim to będzie działać na pz 30. Ja też miałem problem okazało się że to nieszczelność między gaznikiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
harekop
Support



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:01, 05 Cze 2017    Temat postu:

Na luzie wkręca sie bez problemu właśnie :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1989
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:31, 06 Cze 2017    Temat postu:

Dysza w gaźniku ta sama?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 370
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:09, 06 Cze 2017    Temat postu:

harekop napisał:
Na luzie wkręca sie bez problemu właśnie :/


Kręcisz manetką silnik wchodzi na obroty powyżej 7tyś i tam pozostaje tak długo jak długo trzymasz wkręconą manetkę, czy "przygazowujesz" aż silnik w kolejnym skoku osiągnie te obroty?

[edit]
Jeśli na poprzednim gaźniku moto spokojnie wkręcało się powyżej 7tyś to jak ktoś już napisał, jest wielce prawdopodobne, że masz jakąś nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem.

No chyba ze sam gaźnik trafił Ci się felerny...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Wto 7:24, 06 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
harekop
Support



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:40, 06 Cze 2017    Temat postu:

O dyszy nie pomyślałem, zerkne na to dzisiaj w garażu i dam znać Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
harekop
Support



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:05, 06 Cze 2017    Temat postu:

Faveon trafił, w starym gaźniku była większa dysza niż w nowym. Podmieniłem je i wieczorkiem go przetestuję Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
harekop
Support



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:44, 06 Cze 2017    Temat postu:

Zrobiłem jazde próbną i teraz jest jeszcze gorzej, powyzej 6 tysiecy go odcina, tak jakby paliwa nie dostawał, sruba z mieszanki na 2.5 obrotu a na iglicy na srodku. Jak jeszcze kombinowac ? Pomiedzy gaznikiem a cylindrem wyglada na to, ze jest szczelnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 390
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:54, 06 Cze 2017    Temat postu:

popsikaj dezodoratnem, czym kolwiek w spraju. Ogarniesz czy jest szczelnie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HalkPolska
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:02, 06 Cze 2017    Temat postu:

Ja też myślałem że jest szczelne i że gumowy oring który a jest w gaźniku wystarczy. Jeżeli nie masz jeszcze dodatkowo uszczelki papierowej do ja Dotnij np z dyplomu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HalkPolska dnia Wto 20:04, 06 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1334
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:35, 06 Cze 2017    Temat postu:

Daj z powrotem oryginalny filtr powietrza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rusek171




Dołączył: 18 Mar 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:47, 18 Mar 2019    Temat postu:

Witam nie moge znalesc tematu o wtrysku a dokladnie kruciec ktory na niego wchodzi nie moge kupic w naszych sklepach pomocy mam foto jak wyglada.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1317
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:39, 18 Mar 2019    Temat postu:

W dziale "sprzedam" jest temat użytkownika Marcin. Jest tam też jego nr telefonu. Zadzwoń, może ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 370
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:11, 05 Maj 2019    Temat postu:

Tekst skopiowany z facebooka za zgodom autora - Adama T. na forum znanego pod ksywką Ad@mus



A wiec, do wszystkich borykających się z gaźnikami. Jeśli ma dławienie przy 8000rpm i problem z mocą na wysokich obrotach koniecznie przeczytaj. Ponad tydzień szukałem przyczyny, podczas tej wycieczki stwierdzone było napewno zbyt wysokie dawkowanie objawiające się czarną świecą. Kręcenie składu mieszanki nie ma w tym przypadku sensu poniewaz sprawa dotyczy wysokich obrotów a nie obrotów biegu jałowego. Od kolegi Marcina dostałem komplet ori dysz w rozmiarze 35/92. Po ich założeniu nie było efektu więc szukałem dalej. Iglica wędrowała w górę i w dół bez efektu. Gaźnik musiałem demontować wrac z airboxami 43razy. Samo ustawienie pływaka wymusiło 8krotną wymiane gaźnika. Obniżając poziom paliwa można było zauważyć poprawę dynamiki jednak zbyt niskie jego ułożenie zabierało paliwo po dłuższej jeździe więc ostatnią modywikacją była zmiaa dyszy głównej na - uwaga - sporo mniejszą!!! Miałem w swoich zbiorach dyszę od Virago 125. Skoro tam w dwóch garnkach dawała radę to czemu by nie? Pływak na maksa w górę dysza 77,5, wolnych 35 i wkońcu jedzie jak powinno. Nie dławi się a i reakcja na gaz jest lepsza. Kolor świecy prawidłowy więc nic tylko upalać.

Czasem trzeba zrobić krok w tył aby iść na przód

Pomysł miałem jeden, zubożyć dawkę w górnej partii na dyszy i podnieść ją na poziomie paliwa i iglicy, efekt zadowalający jednak zastanawiam się dlaczego zadziałał Smile Prawdopodobnie zużycie gażnika powoduje niekontrolowane wzbogacenie mieszanki ale tez nie do konca poniewaz wielu po włożeniu PZ do quadów i junaków musiało zmniejszyc dysze.Trop był dobry i mnie ten zaszczyt dostąpił, że mogłem problem rozwikłać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ad@mus
Hangaround



Dołączył: 22 Kwi 2019
Posty: 13
Przeczytał: 80 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orzesze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:49, 07 Maj 2019    Temat postu:

Warto podwiesić Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blazejg
Support



Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 54
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ERA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:21, 08 Maj 2019    Temat postu:

Cały problem z PZ30 bierze się z tego że jest to gaźnik przygotowany do 250ccm. Budowa jest taka sama jak SJC, większy jest przekrój gardzieli i ustawienie poziomu paliwa jest pewnie do pracy poziomej. W Daystarze gaźnik jest pochylony i trzeba zmienić poziom paliwa. Ja ustawiłem prawie tak jak w SJC (identyczna jest góra gaźnika, rurka emulsyjna i pływak) podniosłem do 18 mm (ze względu na inne przekroje przelotu jest trochę mniejsze podciśnienie przy otwartym), założyłem dyszę 92 i śmiga jak trzeba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim Daystar / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin