Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Regulacja długości pręta hamulca tylnego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek_em
Member



Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 324
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PY (PO)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:57, 21 Mar 2019    Temat postu: Regulacja długości pręta hamulca tylnego

Jako, że muszę naciągnąć łańcuch w moim moto, wczoraj oglądałem jak się do tego zabrać. Napinacze mają jeszcze duży zapas, tak jak na zdjęciu poniżej:

Natomiast problem widzę w tym, że po przesunięciu koła do tyłu wydłużyć muszę również pręt hamulca nożnego. Niestety jak na niego patrzę, to jest na samym końcu regulacji (gwinta na pręcie).
Moje pytanie jest czy jest jeszcze jakaś dodatkowa regulacja?? Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:58, 21 Mar 2019    Temat postu:

Ja bym pręta nie ruszał... Bo jak znam życie i tak Ci nie hamuje tuż po naciśnieciu hamulca...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek_em
Member



Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 324
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PY (PO)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:04, 21 Mar 2019    Temat postu:

właśnie nie, luzu na pedale brak, droga wciskania hamulca nożnego jest b.krótka...
Ale obawiam się, że jak odsunę koło o kawałek do tyłu (żeby naciągnąć łańcuch) to hamulec tylny poprostu zablokuje się Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtek_em dnia Czw 14:06, 21 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:17, 21 Mar 2019    Temat postu:

Nie pamiętam jak u mnie w vl było ale wydaje mi sie że ta dzwignia była zamontowana na takim wieloklinie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek_em
Member



Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 324
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PY (PO)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:38, 21 Mar 2019    Temat postu:

właśnie tak trochę kombinuję - przestawić dźwignię przy bębnie hamulcowym trochę do przodu motocykla i w ten sposób "wydłużyć" pręt hamulca


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiek
Member



Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 476
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:30, 21 Mar 2019    Temat postu:

Po długości gwintu wydaje mi się że ten pręt jest nie z tego motocykla. U mnie w vs koniec pręta jest ok 2 cm poza nakrętką. W każdym motorze tak jest. Bardziej przyjrzałbym się ewentualnie błędnemu zamontowaniu lub wymianie na dłuższy. Aby hamulec w ogóle zadziałał dźwignia musi być odchylona troszeczkę do tyłu motocykla lub max pionowo. Inaczej nie pociągniesz jej w przód. Przesuwanie jej na wieloklinie nie ma sensu gdyż jest już pionowo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:40, 22 Mar 2019    Temat postu:

Na tym wieloklinie przestawiasz tak, zeby pret wystawal poza nakretke i zeby byl zachowany minimalny skok luznego pedalu hamulca. Pret jest okej. Sworzen przez ktory przechodzi pret jest obrotowy wiec bez problemu. Generalnie rozpinasz hampel, robisz dobry naciag, potem dopasowujesz wstepny naciag hamulca i patrzysz ile przestawic na wieloklinie. Srubka na precie to regulacja wg zuzycia, wieloklin to regulacja wstepna i od niej powinienes zaczac. Odrecasz srubke zabezpieczajaca, zrzucasz wieloklin, przesawiasz ile trzeba zakladasz ramie i skrecasz. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin