Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Mały problem z olejem?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:17, 05 Wrz 2016    Temat postu: Mały problem z olejem?

Po zlocie, kiedy to wracałem do domu w ciężkich warunkach (silny wiatr boczny i mnóstwo górek) podczas mocnego garowania motocykla, zauważyłem że zaczyna się problem przy zmianie biegów.
Biegi wchodziły dobrze natomiast z redukcją już było gorzej. Musiałem dość mocno "bić" stopą po nóżce. Zauważyłem też lekko ślizgające sprzęgło przy zmianie biegów z 4 na 5 (lekki poślizg).

Dzisiaj przejechałem się motorem i objaw zanikł (problem na mocno ciepłym silniku), dlatego stawiam na olej silnikowy.
Polecany przez producenta to SAE10W 30 API SE
Ja zalałem Motul-em 5100 10W 40 API SG, CCMC G-5, JASO MA.

Jak myślicie zmienić na 10W 30? Czy może lepiej na 10W 50.

Przed zmianą biegów objawów nie było, od wymiany oleju mam zrobione 2900 km.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Pon 18:36, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:26, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Ja leje 10w30, moto ma 15lat i problemów z biegami nie mam Smile z gaźnikiem gorzej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:20, 05 Wrz 2016    Temat postu:

piewsze co to sprawdz ilosc oleju..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:30, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Jak wczoraj wracalismy to Nokan mial podobnie. Tez mowil ze jak dobrze zagrzal - a podzidowalismy ladnie w domu strone. Tez ten efekt, na bardzo zagrzanym w jego VT tez byl problem z biegami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:32, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Pappa2 napisał:
piewsze co to sprawdz ilosc oleju..


Ależ wodzu, co wódz. Smile

Krzyśku, dlatego zastanawiam się czy to nie wina oleju.
Przy kupnie, pytałem gościa jakim olejem jest zalany silnik ale nie wymieniał.
Przypuszczam, że był 10W 30 i raczej takim zaleję.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Pon 19:36, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 19:36, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Daro ja jak zagrzalem ostatnio tez nie moglem wrzucic biegu.pamietasz jak pchalem na skrzyzowaniu ? he he mam castrola 10w40
Powrót do góry
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:41, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Pamiętam,
Sezon już się kończy, na wiosnę zmienię olej.
Chciałbym tylko, żeby wypowiedział się jeszcze ktoś kto jeździ na oleju 10W 30 i dla porównania na oleju 10W 50.
Właśnie zastanawiam się czy wlać polecany przez producenta 10W 30 czy może 10W 50?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:49, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Ja mam 10w 30 i nigdy problemow z biegami nie miałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:50, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Bkrukl napisał:
Ja mam 10w 30 i nigdy problemow z biegami nie miałem.


Dzięki za opinię Smile
2-0 dla oleju 10W 30 Smile
A jakiego producenta?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Pon 19:52, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:56, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Darku, kiedy mój Daelim jeszcze jeździł to grzałem go niemiłosiernie. Biegi na Motlu 5100 wchodziły zawsze idealnie (taki olej zalałem jak Ty). Jedyne co zauważyłem to zaraz po odpaleniu jak był zimny skrzynia ciężej wybierała mi luz (wrażenie było takie że dzwigienka zmiany biegów miała większy opór i przeskakiwałem luz wbijając dwójkę. Wystarczyło, że pochodził na wolnych z 3 minuty i było już normalnie.

Nie wiem czy to konkretnie olej miał coś dorzeczy bo teraz mógłbym powiedzieć, że na Motulu 5100 przytarło mi wałek a na starym oleju nie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:57, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Honda Smile akurat opakowania 0,6l to do daystara po filtrze i osuszeniu wejdzie Ci 950ml żeby było na środku skali a 250 zostanie Ci na dolewki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:58, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Wlej 10W 40. Zalecany olej 10W30 jest podany do Kreańskiej strefy klimatycznej dlatego producent tak napisał instrukcję.
10W50 będzie za gęsty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:58, 05 Wrz 2016    Temat postu:

W ogóle chłopaki nie wiem kto to się doczepil do mojego luzu na wybieraku biegów ale może właśnie dzięki temu działają fajniutko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:01, 05 Wrz 2016    Temat postu:

AdamM71 napisał:
Wlej 10W 40. Zalecany olej 10W30 jest podany do Kreańskiej strefy klimatycznej dlatego producent tak napisał instrukcję.
10W50 będzie za gęsty.


No tak, tylko że piszą w niemiecko języcznej instrukcji Crying or Very sad

A jak nie olej to co? Dlaczego na mocno nagrzanym, wysilonym silniku a w jeździe na miejscu problemu nie ma?

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:10, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Adam, nie do końca
Zobacz wycinek z instrukcji daystara


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jabbinsky dnia Pon 20:11, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:38, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Jabbinski, do końca Smile. Przeanalizuj to dokładniej. Wink


Darku, rozmawialiśmy o twoim dalejlamie na zlocie. Przypomnij sobie co mówiliśmy o przebiegu. Możliwe i to nawet bardzo że moto ma na wykończeniu tarczki sprzęgła. Jeśli jeździł głównie po mieście to by było całkiem prawdopodobne. Ja bym to sprawdził. Jeśli lałeś motula 5100 10W40 to tu bym problemu nie szukał, ale właśnie sprawdził sprzęgło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AdamM71 dnia Pon 22:42, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 5:51, 06 Wrz 2016    Temat postu:

Reps 10w40 raczej bez problemu w silniku z VJ.
Mnie sie biegi przycinaja czasem bo ciegno mam stare podniszczone...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:12, 06 Wrz 2016    Temat postu:

Adam... Ja nie wiem jak to się stało ale wczoraj nie widziałem tam w ogóle 10w40 Smile masz rację

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:26, 06 Wrz 2016    Temat postu:

Metal się rozgrzewa i rozszerza. Przypadkiem nie przegrzewacie silników? W durnych 50 po przegrzaniu padają zawory i silnik zdycha. U nas pewnie nie ale w kość dostają biegi które są spasowane na włos. Silnik przegrzewa się i biegi również. Olej chłodzi ale do pewnego momentu. Nie mamy termometrów a szkoda. Można kupić taki co włazi zamiast korka wlewu ale i tak go nie widać w trakcie jazdy.
To 125 i powiedzmy z ładunkiem i nami trochę ważą a mocy mają ledwo co.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:34, 06 Wrz 2016    Temat postu:

Dokladnie jak Milosz pisze, mialem prawie 170 kg ładunku plus motor 160 i wiatr w oczy Smile
Dlatego zmianie olej na syntetyk 10W 30 tez Motul-a


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Wto 14:34, 06 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:42, 06 Wrz 2016    Temat postu:

Pracuje nad zalatwieniem nam termometru ale zawalony jestem kompletnie więc raczej szybko nie będzie. Foveon kiedyś jechałem jako plecak na 50, cylinder tak spuchl że kompletnie się zablokował, nie dało się wałem obrócić, ostygl i działał jak nowy Smile ale to tylko taka ciekawostka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:03, 07 Wrz 2016    Temat postu:

Dzisiaj przejechałem 35km
Cisłem ile się dało, wkręcałem do 9500.
I nic, biegi wchodzą i redukują się bez problemu.
Chyba faktycznie przygrzał się przy powrocie ze zlotu do domu.
Na razie nic nie robię, dojeżdżę 4000 km i wymienię olej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin