Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Moto pali na kopa a z rozrusznika wcale
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:02, 17 Cze 2016    Temat postu: Moto pali na kopa a z rozrusznika wcale

W moim Daystarze coś się dawno temu popsuło. Na początku nie mogłem go odpalić jak się rozgrzał z rozrusznika ale jak był zimny to palił od strzała. Naładowanie akumulatora nie pomogło, na krótką chwilę, doslownie dwa dni, pomogła wymiana świecy i fajki. Ktoś ma jakieś pomysły co może być nie tak? Rozrusznik kręci żwawo ale nie za szybko więc bendiks jest ok, dzisiaj sprawdzę iskrę z kopa vs z rozrusznika, kiedyś nie było widac różnicy
Ps. z kopa zawsze odpalał za pierwszym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:10, 17 Cze 2016    Temat postu:

Podmień aku. Daelim ma z tym problem. Jeśli aku straci w niewielkim stopniu moc to te piździki nie odpalają ze startera elektrycznego.
Nic na początku nie kombinuj tylko podmień aku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neo.lbn
Support



Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LB
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:18, 17 Cze 2016    Temat postu:

A ja bym proponował sprawdzić czy sprzęgła nie masz za bardzo podciągniętego, jeszcze tego nie sprawdzałem w Daelimie ale kiedyś w chinolu to przerabiałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:02, 17 Cze 2016    Temat postu:

Jak najbardziej można zawsze sprzęgło sprawdzić, ale kiedy daelim zaczyna mieć problemy z zapłonem z elektrycznego a z kopki leci ok i wszystkie ustawienia są dobre to jest to znak kończącego się aku. To moto ma słaby sygnał z zapłonu na świecę i iskra zaczyna mocno zanikać do tego stopnia że w cylindrze jest zero.
Temat w daelimach przerabiany u mnie na zakładzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:39, 17 Cze 2016    Temat postu:

Adam, zapomniałem dopisać. Próbowałem go odpalić z aku od łódki 160Ah, diesla 2,2 80Ah, nawet z yariski i niestety nic nie dało chociaż rozrusznik kręcił tak jakby szybciej. Sprzęgło jest ok pomimo że nie wiem co to może mieć wspólnego z rozruchem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:47, 17 Cze 2016    Temat postu:

Sprzęgło jak ma uślizg to może nie obracać silnikiem i chyba o to mu chodziło. Skoro aku podmieniłeś i nadal nic to podmień świeczkę. Raz zalana jest już uszkodzona. Załóż nową i daj dobre aku. Dodatkowo jak byś podregulował gaźnik było by fajnie. Zanim podmienisz świece sprawdź co robi ta aktualna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:49, 17 Cze 2016    Temat postu:

aha. Jak by nie było iskierki lub marna to zdemontuj włącznik awaryjny koło manetki gazu i zewrzyj styki na krótko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:52, 17 Cze 2016    Temat postu:

Alealeale że jak, przecież ja zawsze odpalalem z rozrusznika z wcisnietym sprzęgłem dzięki czemu nie musiał on niepotrzebnie kręcić walkami w skrzyni. Mówisz że nie odpale w ten sposób?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:54, 17 Cze 2016    Temat postu:

Tego nie mówiłem Smile Motocykl odpala się na luzie bez wciskania sprzęgła. To co ty opisujesz to można awaryjnie na szybko jak by zgasł. Sprawdź co napisałem i odezwij się co jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:57, 17 Cze 2016    Temat postu:

Ze świecą trochę postraszyles, koszty koszty koszty dla biednego uczniaka. Spróbuję jutro dla pewności podłączyć go do akumulatora z auta, świeca ma kolor kawy z mlekiem więc idealnie ale też pokombinuje no i oczywiście na luzie bez sprzęgła. Dzięki za odpowiedzi chłopaki na pewno dam znać!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:59, 17 Cze 2016    Temat postu:

Kombinuj. Wyczyść delikatnie elektrody na świecy przed założeniem. Jutro będę w Nysie u tych magików i nie wiem jak będzie się to przekładać na wizytę tu na forum. Jak tylko znajdę chwilę to odpiszę. Hej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LakiMacroMedia
Support



Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KMY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:22, 18 Cze 2016    Temat postu:

To jest tylko na zimnym silniku? ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:06, 18 Cze 2016    Temat postu:

Teraz na rozrusznik nie pali wcale, na kopa zawsze od strzała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LakiMacroMedia
Support



Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KMY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:58, 18 Cze 2016    Temat postu:

Jabbinsky napisał:
Teraz na rozrusznik nie pali wcale, na kopa zawsze od strzała


Nie jestem elekromajstrem, ale tak na chłopski rozum, te same czynności wykonuje silnik kopkiem jak i elektrycznym. Z tym że przy rozruszniku jest jakiś tam impuls elektryczny. W skuterku miałem podobny problem, oddałem mistrzowi E , ale nie pamiętam dokładnie co było. Przedarty, masujący kabel??
Zadzwonię i spytam Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:23, 18 Cze 2016    Temat postu:

Teraz to już prawie na pewno mam martwy akumulator... K... Jak nie urok to sraczka. Kabel masy też podejrzewam, mam go zamiar wymienić na 16mm2

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin
Prospect



Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:40, 19 Cze 2016    Temat postu:

A jakie masz ładowanie bez świateł?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:19, 19 Cze 2016    Temat postu:

Adaś, to samo co u mnie. Cewki przy magnecie się kończą. U mnie dziś przy powrocie z Nysy zdechły do końca, ten sam objaw był. Coraz mocniejsze aku albo prostowniki i jeszcze odpalał a potem już aku z auta czy nawet z lokomotywy (180AH prąd EN 1000A) nie dawał rady. Wiesz już czemu dzwoniłem bo na rowie dzięki Darkowi wszystko sprawdziliśmy i tylko to zostało. Nie odkręcaliśmy dekli na rowie bo wiadomo, olej się wyleje a Daro miał jeszcze ze 150 do domu z żoną więc nie chciałem mu moto zdemolować...
Szukaj kogoś kto ci to przewinie albo cewek. AMEN.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:28, 19 Cze 2016    Temat postu:

Skoro zdrowe aku nie pomaga to niestety ,ale Rus ma rację. Upiekły się france. To jest czesto problem motocykli chłodzonych powietrzem i pomykających po miastach. Taka ich chora natura.
Cewy do elektromechanika na pomiary.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:42, 20 Cze 2016    Temat postu:

szukaj zakladow ktore przewijaja silniki.. lub tel. do naszego sklepu z czesciami uzywanymi - Marcina... za przwijanie dawalem cos kolo 100zl-130zl.. wazne aby nie byly doszczetnie spalone, tz. plastiki wytopione po ktorych sa nawijane cewki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin
Prospect



Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:58, 20 Cze 2016    Temat postu:

Pierwszy objaw kończących się cewek jest słabe ładowanie.Dla mnie też to cewka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:47, 20 Cze 2016    Temat postu:

Tak z skrocie.. drut miedziany z ktorych sa nawijane cewki jest zaizolowany lakierem. Cewki w daelimach sa chlodzone olejem.. jezeli sie taka cewka przegrzeje odpada lakier izolujacy i zqczyna sie stykac z sasiadujacym drutem.. skutek-zweglenie...
A przegrzewa sie uklad z powodow:
- za duzy pobor pradu, moj przyklad sa mocna zarowka z przodu...
- kijowy olej- zuzyty, ktory "nie chlodzi" (moj przyklad, olej mialem 50x50 z woda Wink )
- jazda na bardzo wysokich obrotach przy malym poborze pradu, np. jazda bez swiatel.. wtedy nadmiar pradu powinien byc utylizowany przez regurator napiecia, ale czasami nie daje rade i sie wszystko grzeje (informacja gdzies znaleziona w necie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:57, 20 Cze 2016    Temat postu:

Nawet nie wiem co mam powiedzieć :/ żarówka z przodu 55W więc o 20 za dużo, dobra no trudno skoro narazie jeździ to wale to, przy zmianie oleju sprawdzę te cholerne cewki, może od nauczyciela wyblagam miernik izolacji to jeszcze się upewnię że to na pewno one. Nie wiecie chłopaki na ile jest przewidziana izolacja w tych cewkach?
Dzięki za pomoc, jak kiedyś to naprawię to dam znać czy to było to


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:07, 20 Cze 2016    Temat postu:

jezeli one to zobaczysz ze sa zweglone - cale czarne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:57, 20 Cze 2016    Temat postu:

Jabbinsky napisał:
Nawet nie wiem co mam powiedzieć :/ żarówka z przodu 55W więc o 20 za dużo, dobra no trudno skoro narazie jeździ to wale to, przy zmianie oleju sprawdzę te cholerne cewki, może od nauczyciela wyblagam miernik izolacji to jeszcze się upewnię że to na pewno one. Nie wiecie chłopaki na ile jest przewidziana izolacja w tych cewkach?
Dzięki za pomoc, jak kiedyś to naprawię to dam znać czy to było to


Jeśli mówisz o induktorze a przecież nie o czymś innym, ustaw max 500V, wyższe napięcie może je uszkodzić.

Pappa2 napisał:
jezeli one to zobaczysz ze sa zweglone - cale czarne


Wygląd o niczym nie świadczy, cewki do mojego na stronie koreanbikeparts - dwie z nich są czarne jak węgiel kamienny w fabrycznie nowej części. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:48, 20 Cze 2016    Temat postu:

ale nie rozpadaja sie w palcach Wink opornosci jeszcze mozna sprawdzic na kablach.. gdziej w manualu byla instrukcja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:55, 20 Cze 2016    Temat postu:

O. Mnie by to interere jakie opornosci i wzgledem czego... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:23, 20 Cze 2016    Temat postu:

ja kostke wypinalem i opornosci na poszczegolnych pinach ojciec - elektryk, mi sprawdzal.. nocke teraz mam wiec postaram sie to odszukac w manualu od vj jak to sprawdzic..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:44, 20 Cze 2016    Temat postu:

No tak, tylko który jest z którym wiązany. No i może być w VJ I VS inna ilość cewek...
Ale, lepsze to niż nic. A co innej ilości cewek to m.in. może być też tak dlatego inna żarówka (vs i vt na 55/65 normalnie latają)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:45, 20 Cze 2016    Temat postu:

kiedys szukalem stojana czy stator (jak zwal tak zwal Wink ) i byly z rozna iloscia cewek...
ale system pomiaru bedzie podobny...

czyli nie moze byc zwarcia do masy i miedzy cewkami..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:00, 21 Cze 2016    Temat postu:

Ejej panowie ale co wy mi tu. W przyplywie trzeźwości przypomniało mi się że ten problem już od przeszło 1,5roku mam a objawy cewek pojawiły mi się dopiero ok. 3miesiecy temu Smile Rush, rezystancja samej cewki raczej nic Ci nie powie, tylko czy jest przerwana czy nie, chyba że będziesz miał sporo szczęścia to mała rezystancja może być objawem zwarcia. Tak, miałem na myśli miernik izolacji z induktorem ale znowu zbaczam z tematu, czy są jeszcze jakieś inne opcje dlaczego nie chce palić mi z rozrusznika? Oprócz cewek i słabego aku? Adam wybacz ale dalej nie sprawdziłem przełącznika, kiedyś go przy okazji rozbieralem i styki wydawały się w porządku. Ładowanie też przed tymi problemami miałem ok a i tak nie chciał z rozrusznika zaskoczyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:55, 26 Cze 2016    Temat postu:

witam mam taki sam problem a wina jest cewek które dają prąd do modułu weź sprawdź miernikiem oporność cewek ustaw miernik na sprawdzanie diod i powinno ci pokazać oporność a prawidłowa to od 470-420 a u mnie jest 157 i jak kopniesz z kopki to magneto wytworzy duże pole magnetyczne i w tedy jest dobra iskra a ze startera nie może wytworzyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:58, 26 Cze 2016    Temat postu:

Na jakich kolorach mierzylas?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:01, 26 Cze 2016    Temat postu:

czarny z białym albo z czerwonym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:03, 26 Cze 2016    Temat postu:

Do gleby? Mam czarno-czerwony. Tak proforma stare bym pomierzyl... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:17, 26 Cze 2016    Temat postu:

to ile ci pokazało jak zmierzyłeś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:30, 26 Cze 2016    Temat postu:

Aaaa, dzis nie zapuszczam sie do garazu. Jeden dzien odpoczynku w tygoniu musi byc...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:35, 26 Cze 2016    Temat postu:

To daj mi znać ok bo ja mam dylemat bardzo bym prosił .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:45, 26 Cze 2016    Temat postu:

U mnie 160 omów. Strasznie kiepsko. Na rozruszniku i na starterze jakaś iskra się pojawia. Narazie nie mam silnika więc nie mam jak sprawdzić, tylko na sucho z wyjętą świecą. Starych nie mierzyłem, nie pomyślałem. Albo mają przerwę albo parę omów max bo w ogóle nie pokazują iskry. A tych wartości ponad 400OHM jesteś pewny? Jeśli tak to jeszcze można spróbować wymyć benzyną i zalakierować choćby powierzchniowo lakierem elektroizolacyjnym. Mierzyłem do masy oczywiście...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:43, 27 Cze 2016    Temat postu:

Rushrod jak chcesz się bawić w drucistrwo to bierzesz kubek z lakierem, rozwijasz starą cewke, w trakcie rozwijania najpierw szlifujesz ją papierem 120, później przejazd w benzynie lub najlepiej acetonie, przetarcie w papierze i przejazd przez kubek z lakierem, popryskanie powierzchniowo nic Ci nie da. Jacek dzięki za informację, jak będę zmieniał olej to przyjrzę się cewkom i dam znać czy to one mi się popieprzyly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 4:49, 27 Cze 2016    Temat postu:

tak wywnioskowałem po przemierzeniu kilku innych cewek nawet mierzyłem cewki z skuterków i maja 420 a u mnie jest 150 i pojawia sie iskra na kopce a na starterze nie a juz wymieniłem wszystko co możliwe nawet mase po dokładałem by wykluczyć i zostało mi tylko stator .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 5:24, 27 Cze 2016    Temat postu:

Jabbinsky, na tej cewce jest lekko ~dziesiat metrow. A szlofowanie drutu nawojowego to dla mnie cos nowego. Zwlaszcza papierem 120 jak drucik jest jak wlos. (Mowimy o tych dwoch cewkach a nie grubej reszcie). Takie akcje to przechodza na wtornym uzwojeniu trafo 500/40v Wink
A nurzanie cewek w rzadkim solidnym czerwonym lakierze robilem.
Co do opornosci cewek to bylem najpierw wystraszony z takim zanizeniem ale poki nie bedzie info z serwisowki ile ma byc bede spal spokojnie. Albo sprawdze u nokana na pojezdzie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:43, 27 Cze 2016    Temat postu:

To daj znać jaka jest oporność bo ja juz sam nie wiem.nie wiem czy mam kupować druga a macie dostęp do serwisuwki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:04, 27 Cze 2016    Temat postu:

Pany, znajdzcie zaklad ktory naprawia silniki - przewija.. ja oddalem do przwiniecia i mam problem z glowy.. dalem cos kolo 100 - 150 zl...
wystarczy ze gdzies bedzie kawalek miedzi bez izolacji i znow zacznie zwierac i sie robic co raz wieksze g*wno...
A przy tym macie pewnosc ze drut dobiora wam prawidlowo...
Po naprawie co prawda nie mam idealnego ladowania... bez swiatel jest 14,X od niskich obotow po wysokie... ale na swiatlach na niskich mam 12,X wiec troche malo, od 5 tysiecy w gore jest juz ok. zreszta i tak nie dopuszczam do jazdy z nizszymi obrotami Wink
Jest to wina albo strat pradu w starej izolacji, kostkach itp, lub zle dobrana grubosc druty/zla ilosć zwoji... ale nie przejmuje sie tym bo i tak zawsze jade powyzej 5 tys. obrotow...
Dla tych co by chcieli sami przewijac, napisze krotko: najwazniejszy jest pomiar grubosci drutu, suwmiarka nie pomoze... ilosc zwoi, kierunek owijania, uklad cewek (u mnie byla jak dobrze pamietam gwiazda)..
jeszcze jedno, jak zaczniecie sami rozwijac drut to zaden zaklad za was nie dokonczy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Pon 9:05, 27 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:26, 27 Cze 2016    Temat postu:

Pappa, ale ty mowisz o cewkach ladowania a my o cewkach wn do cdi. Ty miales przewijane te z grubego drutu. Te od iskierki to te dwie takie w plastrze. Zreszta. Mordy nie dam sobie pociac ale vj ma inne lekko cewki niz vs/vt/vt (wg sklepu). Noni alcja z zarowka. Pamietasz, w vj 35/35 a w reszcie zwykla h4.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:46, 27 Cze 2016    Temat postu:

Ja to już sam nie wiem o czym my tu rozmawiamy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:11, 27 Cze 2016    Temat postu:

Wtam i ma ktos pomyślą czemu nie ma iskry ze startera a na kopce jest wszystko przekopałem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:55, 27 Cze 2016    Temat postu:

Jakie masz napiecie aku, ladowania na swiatlach na jalowym i przy 5k?
Moze rozrusznik uszkodzony? Przebicie lub cos. U mnie jak mowie, ze startera nie odpalal ale byla koncowka cewki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:48, 27 Cze 2016    Temat postu:

Zreszta, jeszcze dzis sie upewnie bedac w garazu jaka opornosc ma uszkodzona.
Co do twgo ktore cewki ktore, to sa trzy: tak na logike i oko:
Jedna do iskry (odwrotnie zwijane dwie)
Dwie do ladowania i zapotrzebowania pradowego w czasie jazdy (lacznie szesc z dwoma odejsciami polaczone ze soba jednym koncem trzech i drugim koncem trzech).
Daje to 8 rdzeni. I mnie by sie to zgadzalo ale moge sie mylic.

Obstawiam po prostu ze dwa razy trzy to zestaw dwoch alternatorow trojfazowych o jednakowym przesunieciu ktore wpadaja w prostownik dzieki temu nie ma tkiego migania jak w chinolcach na niskich obrotach gdzie cewa jest jedna.
Do cdi wyladowuja sie dwie cewki, jedna ladujaca kondensator a druga wyzwalajaca bramke, zreszta nie bez powodu umieszczone sa obok czujnika walu i zgrubienie na magneto jest pry nich kiedy "f" czyli iskra jest w znaku.

Podkreslam, to tylko koje zdanie ale na moja logike to tak wyglada. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pon 14:52, 27 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:16, 27 Cze 2016    Temat postu:

Mierze teraz i cewa co daje iskre ma 160 a ta co nie dawala ma 130 omow.

Ale teraz jestem zamieszany. Roznica mala tak po prawdzie. Moze kolo magnesowe sie rozmagnesowalo? Albo nie wiem. No co prawda na rowie sprawdzilismy wszystko, tylko stojan magneto zostal i po wymianie iskra laskawie sie objawila ale to nadal dziwne.. ehh?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:31, 27 Cze 2016    Temat postu:

a moja ma 157 om

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:33, 27 Cze 2016    Temat postu:

Rushrod napisał:
Pappa, ale ty mowisz o cewkach ladowania a my o cewkach wn do cdi. Ty miales przewijane te z grubego drutu. Te od iskierki to te dwie takie w plastrze. Zreszta. Mordy nie dam sobie pociac ale vj ma inne lekko cewki niz vs/vt/vt (wg sklepu). Noni alcja z zarowka. Pamietasz, w vj 35/35 a w reszcie zwykla h4.

Ups Smile ale sie zakrecilem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:12, 27 Cze 2016    Temat postu:

A jakie ci napięcie daje z cewki tej co mierzyles

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:13, 27 Cze 2016    Temat postu:

Nokan jest teraz u mnie w garazu. Na cewce ma 215 omow i odpala z rozrusznika na bogato. Amen. Case closed. Cewka musi miec z 220 omow zeby byla pewna. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:30, 27 Cze 2016    Temat postu:

Ok dzieki za podpowiedz dam znac po wymianie a jakie ta cewka daje napięcie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jacek040484 dnia Pon 17:33, 27 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:32, 27 Cze 2016    Temat postu:

No czekam na Ciebie Jacek, daj znać czy pomogło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:35, 27 Cze 2016    Temat postu:

A jakie napięcie wykazuje ta cewka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:52, 27 Cze 2016    Temat postu:

Po co Ci napięcie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:13, 27 Cze 2016    Temat postu:

Bo porównam z moim statorem i bende miał pewność

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:21, 27 Cze 2016    Temat postu:

Stary, po prawdzie mierzenie napięcia jest zależne od masy rzeczy, stanu magnesu, cewki, aku, obrotów itd. Do tego jest to napięcie przeminne, a samo cdi pracuje w zakresach 30-300v i to dopiero dobrze da się zmierzyć analogowym miernikiem a nie multimetrem. Nie kumam logiki. Oporność powinna ci wystarczyć. Zresztą, żeby sprawdzić prawdziwe napięcie bez spadku poboru, musiałbyś wypiąć przewód, jak go wypniesz, to moto zgaśnie i sprawdzisz wielkie nic, bo zanim multimetr pokaże to napięcie zniknie z braku obrotów... Na moje oko..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrss
Support



Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:41, 27 Cze 2016    Temat postu:

Jabbinsky, nie napisałeś (albo nie doczytałem) czy przy rozruszniku jest iskra. U mnie była jak kupiłem moto, ale za rozrusznika palił tylko chwilę po zgaszeniu na gorącym silniku. Przyczyną był źle wpięty moduł zapłonowy, mianowicie masa zamieniona z przewodem impulsatora. Zakładam że nikt nie grzebał przy Twoim module, ale może jest jeb...ty? U mnie przy wszystkich kombinacjach trzech kabli ( masa, masa, impulsator) Vtek palił z kopa, ale z rozruchu tylko gdy wszystko było na swoim miejscu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin