Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 6:10, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
No ale u mnie nadmiaru nie ma. Miesci sie na skali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:02, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nadmiar oleju=rozszczelnienie silnika, będzie ciekło wszędzie gdzie uszczelnienia gumowe. Po prostu wytworzy się większe ciśnienie.
Ale nie od razu.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:08, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zmieniajac troszke temat.. W pobliskiej miejscowosci kiedyc Janusze garazowi wymienili komus olej w maluchu.. facet po wymianie nie przejechal 50 metrow.. okazalo sie ze Janusze wlali oleju po korek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:38, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja miałem klientkę która przyjechała Unem na wymianę oleju, biorę się za spuszczanie i....... może z pół litra wypłynęło.
Uno po zalaniu nowym olejem jeździ nadal. I kto teraz powie, że włoskie auta są do bani.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krystian27_2008
Hangaround
Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:53, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie co ile km zmieniacie olej???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nokan
Prospect
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:03, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
co 2-2,5K
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krystian27_2008
Hangaround
Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KLI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:20, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
W instrukcji zalecają co 4kkm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:06, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Co sezon:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ikas
Member
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:20, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ja w przybliżeniu co 6kkm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ikas
Member
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:22, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Krystian27_2008 napisał: | W instrukcji zalecają co 4kkm |
podejrzewam (choć mogę się mylić) że różnie to może być dla poszczególnych modeli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:15, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Myślę, że w zakresie 4-7k to w zupełności wystarczy. Im bardziej agresywny styl jazdy tym częściej, do pykania, bez kręcenia 7k jak na czerwone pole się wjeżdża to co 4 albo i wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:44, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
5w50 obojetnie jakiej firmy byle do moto zawsze z wymianą filtra, wymiana na początku sezonu (okolo marca)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:00, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jesli ktos konczy sezon. Ta zime latalem, zeszla tez... Dlatego patrze na przebieg. Zreszta, mam zamiar jak zloze silnik zrobic przebieg w tym roku taki ze dwie wymiany to conajmniej mnie czekaja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:50, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Castrol 10W/40 co 4tk lub raz na sezon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:29, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dariusz napisał: | Castrol 10W/40 co 4tk lub raz na sezon |
To samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bakus
Support
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KNS
|
Wysłany: Nie 15:31, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
olej 10w40 Motul 330V, 1-raz na sezon dwa, zależy ile przejechane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kundellesny
Sgt. at arms
Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:23, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
A mam takie moze glupie pytanie. Pomiar oleju robimy na zakreconym czy odkrecynym bagnecie (bagnet wkladamy i sprawdzamy poziom bez zakrecania)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MKocon19
Support
Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:31, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ja też mam mam wlać 10w40 motula i teraz pytanie ile mi tego wejdzie ? bo mam w bańce ok.1 litra i nie wiem czy dokupić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:33, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Wymiana w vj/vjf 1litr wymiana z wymianą filtra 1,1litra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jim130
Member
Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PWR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:46, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ja sprawdzam na zakreconym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bakus
Support
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KNS
|
Wysłany: Nie 20:33, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Litr starczy ci bez problemu na bagnecie masz wskaźnik, wlej na początek około 0.8 litra a potem po troche dolewaj.
Lepiej dolewać kilka razy niż przelać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:57, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Znalazłem na portalu ścigacz.pl taką ciekawostkę czym rużni się olej motocyklowy od oleju samochodowego gdy czytałem sobie o sprzęgle:
Cytuje:
"Oleje motocyklowe bardzo różnią się od samochodowych. Dla sprzęgła mokrego najważniejsze jest żeby olej spełniał normę JASO T903:2006. Występuje ona w czterech gradacjach JASO MA, JASO MA1, JASO MA2 i JASO MB*. Takie oznaczenie mówi nam, że ten olej nadaje się do mocno obciążonych sprzęgieł. Daje nam to gwarancję, że sprzęgło będzie prawidłowo pracowało i - co najważniejsze - nie będzie się ślizgało.
Paweł Mastalerek – Castrol Polska
„Normy JASO MA, MA-1 i MA-2 wymagają małego poślizgu sprzęgła co uzyskiwane jest przez brak stosowania modyfikatorów tarcia w olejach motocyklowych. Zalety modyfikatorów tarcia to mniejsze opory tarcie. W momencie wyeliminowania ich kompensuje się jakość związkami ZDDP (cynk i fosfor) który poprawia ochronę silnika przed zużyciem i jednocześnie nie powoduje poślizgów sprzęgła.”
Jak widzicie, olej motocyklowy musi łączyć w sobie teoretycznie wykluczające się właściwości."
Całość artykułu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:04, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Foveon, widze ze raz na zawsze rozwiazales dylemat jaki olej... dzieki za podzielenie sie wiadomoscia..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:35, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Odkopie troszkę dinozaura... Zlałem właśnie z nowo kupionego VT cos w stylu smoły... Nalałem Motula 5100 10W30.... Pytanie - do końca sezonu przejade jeszcze pewnie z kilkaset km, czy po zimie zmieniać na początku czy dopiero po przebiegu wg książki ??
Doczytałem sie tez że pomiar na ciepłym należy robić, bez wkręcania bagnetu.... Tez tak robicie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:51, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
ja bym zmienil olej po zimie.. akurat sie fajnie przepluka silnik...
mam vj.. u mnie tez mierzy sie olej wkladajac miarke na swoje miejsce bez jej wkrecania. co to tego czy olej ma byc cieply czy zimny nie wiem... mierzylem i tak i tak roznicy nie zauwazylem.. pomiar na centralnej nozce, odczekuje zawsze troche aby olej splynol do "miski olejowej".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:25, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jak zlales taki szajs, to zalej nowym, przelec jednym ciagiem bez gaszenia 100-150 km, spusc to, zmien filtr i dopiero zalej. W ciagu zimy dopiero zjełczeje, co wiecej, stary olej jest rdzogenny i jak zalejesz nowy do silnika w ktorym bylo bagno to go przepluczesz ale brud nadal zostanie. I dalej bedzie szkodzil za to z nowym olejem. Moim skromnym zdaniem 35+20 litr oleju+filtr to nie majatek a bedziesz wiedzial ze w silniku czysto. Ja to olewalem i teraz mam trzeci silnik o ktory juz dbam...
Ale to tylko moje sugestie i moje zdanie, zrobisz jak uwazasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
artibroda
Prospect
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WO dawniej SLU a jeszcze dawniej KOL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 2:31, 11 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
ja śmigać na motulu 5100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Staszek.S
Member
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:33, 11 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
No i chyba tak zrobię... w Intercarsie filterek kosztował mnie 10.90 więc to nie majątek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pią 21:28, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
No to żeście mi namotali z tymi olejami ojoj... Tak w ogóle to siema! Jestem tutaj nowy, także na wstępie chciałbym się przedstawić. A więc jestem Krzysiek. I od wczoraj jestem właścicielem Daystar'a. Trafiłem na ten temat ponieważ mam problem właśnie odnoście oleju. Poprzedni właściciel głupot mi nagadał i mam trochę obawy co do swojej maszyny i chciałbym jak najszybciej wymienić olej, ale tu gdzie mieszkam (w belgiistanie) mimo, że mają tutaj dysrybutora Daelim'a to nie mają części. A do serwisu nie chcę oddawać. Typek powiedział mi, że olej jaki jest nalany to 15W40?! Na dodatek żeby wymieniać co 5-10 tysięcy. Także chyba coś nie halo bo w książce właśnie przeczytałem żeby lać 10W40. Także teraz pytanie mogę zalać normalnie do niego 10W40? (Motocykl użytkowany będzie w zimie w temperaturach od 10 do -10) Niestety nie dowiedziałem się czy syntetyk, czy pół syntetyk bo mówił że wymieniał w serwisie. I tam mu mówili, że taki nalali jak powyżej. Nie wiem ile w tym prawdy, bo dodał, że olej mogę kupić za 1/3 ceny w actionie do tego motocyklu (sklep z chińskim syfem). Motocykl ma przejechane (prawdopodobnie) 11 000km. I teraz kwesta następna, nie wiem czy nie lał do niego sam jakiegoś najtańszego syfu i teraz czy mógłbym zlać stary olej uzupełnić nowym do puki będę czekał na filtry. Jakimś lepszym, żeby silnik się trochę przepłukał z tego starego? Czy normalnie poczekać na części zlać i zalać nowy? Po za tym co byście polecili z tego:
-Mobil 1 Racing 15W50 4T (pełen syntetyk)
-Mobil Extra 4T 10W40
-Castrol Power RS 10W40 4T
-Castrol Power RS Racing 5W40 4T
-Castrol Power 1 Racing 5W40 4T
-Motul 5100 10W40 4T
Do tego jeszcze jedno pytanie w sprawie pomiaru oleju, bo nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem. Motocykl postawić na tej podwójnej nóżce, żeby koło tylne się opierało o glebę. Odpalić na 2-3 minuty i wtedy po zgaszeniu sprawdzać? Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Pią 21:29, 02 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:57, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jesli jesteś nowy to zapraszamy do działu powitalnia
Natomiast co do oleju to ja bym zlał to co tam jest, zalał nowego do przepłukania, i po przejechaniu tak z 200 km zlał bym go, wymienił filtr i zalał tego motula 5100. Poziom oleju sprawdzasz na centralnej stopce, z tym ze jak na niej postawisz to gleby bedzie dotykało koło pezednie a nie tylne tak jak Ty napisałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pią 22:38, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Przywitany... Aha, czyli przednie koło na glebe. A co byś polecił do płukania, pełen syntetyk? Może tego castrola wezmę, czy nie ma to znaczenia? 200km przejechać, jak mówisz tak zrobię. To akurat dla mnie ok, bo i tak muszę na filtry poczekać które chcę zamówić na tej stronce koreańskiej, która się przewija między wersami tutaj na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:03, 03 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Z filtrami to poszukaj u siebie u nas są dostępne na allegro. Co do płukania silnika to bez przesady nie robił bym tego. Rozgrzej silnik spuść olej do końca i lej nowy z nowym filtrem. Ja używam Mobil Extra 4T 10W40.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:34, 03 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli nie wie co było lane wcześniej to ja bym czymś przepłukał bo różne syfy i gluty mogą tam siedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Sob 17:25, 03 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dobry wybór?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Sob 18:33, 03 Gru 2016, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:38, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
olej jak najbardziej ale konfitury w słoiku to chyba nie do silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pon 19:04, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
To Babcine, nie powinny zaszkodzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Śro 17:36, 07 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Czołem ludzie! Wracając do oleju... Tak się zastanawiam ponieważ ostatnio jak zmieniałem olej po zakupie motocykla, uszczelka pod korkiem spustowym oleju ta gumowa była dość pokiereszowana i żeby mieć pewność, że złapie to musiałem korek dość mocno dokręcić. W sumie jakoś mnie to nie zakłopotało ponieważ pomyślałem sobie, że przy następnej wymianie oleju podjadę do motoryzacyjnego i kupię miedziany oring pod korek, ale dzisiaj przechadzałem się po sklepie i natrafiłem na uszczelki hydrauliczne do wody, a mianowicie fibrowe i kryngielitowe. Paczka kilku sztuk kosztuje kilka groszy to nawet jakby miał wymieniać uszczelkę przy każdej zmianie oleju to chyba dobre rozwiązanie?!... Co o tym myslicie? [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Śro 17:36, 07 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 3:56, 08 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Klingieryt spoko na taką uszczelke, preszpan i bakielit też by przeszły, od biedy nawet te włosy których hydraulicy używają na gwinty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:49, 08 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Ludzie, ja prdl...
W sklepie z uszczelnieniami etc (nie musi być motoryzacyjny) dobiora ci oring i będzie jak fabryka. Ostatnio jak to wymieniałem zapłaciłem szalone 63 grosze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 2:59, 09 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
ja korek przekrevilem i urwalem kolnierz... rozpedzilem sie za mocno z grzechotka
skrecilem na pakuly... szczelne..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 6:42, 09 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Haha Pappa ja to samo miałem te korki w ogóle jakieś delikutaśne, Rushrod nie skrecisz na oringu jak gwintu jest tyle co kot naplakal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grbuy
Prospect
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DSW
|
Wysłany: Pią 9:28, 09 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Amelinium...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:15, 09 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Proszę bardzo
Plus oring o którym już Rushrod pisał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Pią 17:16, 09 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:30, 09 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dzieki wielkie.. zastanawialem sie wlasnie z czego bedzie pasowal.. przy wiosenno/letniej wymianie oleju kupie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jabbinsky
Member
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SJZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:13, 09 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jeszcze kwestia czy korek czy blok silnika udupiony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:41, 22 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich. Trochę odgrzeje temat z tymi olejami. Mam takie pytanie........Jak zakupiłem swojego skutera wymieniłem w nim olej na Motul 10W40. Z racji tego że pracuje tu gdzie pracuje mam dostęp do oleju którym zalewamy (jest to dedykowany olej oczywiście) silniki motocykli BMW. Ma on lepkość 5W40 i tu moje pytanie, czy polecali byście zalanie silnika tym olejem? Czy przez te 5-6 miesięcy użytkowania silnika w roku może się mu coś stać? Mamy klienta który swoim S1000RR lata na torze z tym olejem w silniku i jest git ale czy Daelim to wytrzyma? Co myślicie??
P.S Olej przekładniowy Z BMW sprawdza się w moim napędzie znakomicie......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:19, 24 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Daniel napisał: | Witam wszystkich. Trochę odgrzeje temat z tymi olejami. Mam takie pytanie........Jak zakupiłem swojego skutera wymieniłem w nim olej na Motul 10W40. Z racji tego że pracuje tu gdzie pracuje mam dostęp do oleju którym zalewamy (jest to dedykowany olej oczywiście) silniki motocykli BMW. Ma on lepkość 5W40 i tu moje pytanie, czy polecali byście zalanie silnika tym olejem? Czy przez te 5-6 miesięcy użytkowania silnika w roku może się mu coś stać? Mamy klienta który swoim S1000RR lata na torze z tym olejem w silniku i jest git ale czy Daelim to wytrzyma? Co myślicie??
P.S Olej przekładniowy Z BMW sprawdza się w moim napędzie znakomicie...... |
Jedno zasadnicze pytanie. Właściwie retoryczne. Czy motocykle które na tym oleju jeżdżą mają chłodzenie cieczą? I/LUB wentylator na chłodnicy?
A już tak bardziej merytorycznie to pierwsza liczba praktycznie nic nas nie obchodzi w naszych, ważne, żeby była między 5-15 (nie mniej niż pięć, żeby pompa przecisnęła a nie więcej niż 15 żeby się nie zajechała) przy zimnym rozruchu. Nas obchodzi raczej druga liczba i 40 to min (czyli lepkość w wysokich temp) bo nasze silniki to olejaki, stąd pozytywne zaskoczenie Darka na 10W50, że zawory ucichly i moje spostrzeżenie też już jest takie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pon 16:21, 24 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daniel
Member
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CBY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:51, 24 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki Rushrod za odpowiedź. Teraz nie mam obaw żeby wymienić ten olej. A co do Twojego pytania to tak, są to silniki chłodzone cieczą z wentylatorami tak zresztą jak u mnie. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
13lady
Support
Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:36, 27 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Motyl 5100 10w40 może być?Do vs 125 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:44, 27 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
13lady napisał: | Motyl 5100 10w40 może być?Do vs 125 ? |
Jezdzilem na motylu i powiem szczerze - ladnie pachnie w koncu francuski olej 😀 ale nadaje sie tylko do plukania silnika.
Teraz jezdze na valvoline 10W50 i jest rewelka.
Ale podkreslam to sa moje spostrzezenia 😉 inni moga moec inne zdanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:12, 27 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dariusz napisał: | 13lady napisał: | Motyl 5100 10w40 może być?Do vs 125 ? |
Jezdzilem na motylu i powiem szczerze - ladnie pachnie w koncu francuski olej 😀 ale nadaje sie tylko do plukania silnika.
Teraz jezdze na valvoline 10W50 i jest rewelka.
Ale podkreslam to sa moje spostrzezenia 😉 inni moga moec inne zdanie |
W sumie, nawet bym polecił też tego oleja 10w50 - przystępna cena i dobre parametry a vs nie ma chłodniczki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
13lady
Support
Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:13, 28 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ja znalazłem motulem 10 w40 nie 50 więc chyba się nie rozkraczyc ? 😂
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rift
Prospect
Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:28, 28 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dariusz napisał: | 13lady napisał: | Motyl 5100 10w40 może być?Do vs 125 ? |
Teraz jezdze na valvoline 10W50 i jest rewelka.
Ale podkreslam to sa moje spostrzezenia 😉 inni moga moec inne zdanie |
W sklepie petrostar różnica w oleju 10w40 a 10w50 to ok 1 zł (miesiąc temu) więc kupiłem ten lepsiejszy (10w50)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rift dnia Pią 14:29, 28 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:44, 29 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Wcześniej był Valvoline 10W40, teraz jest Motul 10W50 7100. Na pełnym syntetyku lepiej wbijają się i redukują biegi. Ma też inne zalety: posiada piękny czerwony kolor oraz pachnie jak markowy płyn do mycia naczyń
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 19:05, 29 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
u mnie w mumi jest taki oto wynalazek PRIMEROL 10W40 XS
[link widoczny dla zalogowanych]
wedlug opini robiacego motor to cudo nad cudami a wedlug mojej hmmm do sporta na wekend na torze by sie nadal ale na dluzsze przebiegi juz nie zabardzo wiec przy nastepnej okazji bedzie zmiana.
moze ktos cos wie na temat tego oleju i cos sie wypowie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Forseco
Prospect
Dołączył: 07 Kwi 2017
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sieniawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:53, 09 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Witam panowie mam pytanko zakupiłem dzisiaj Motul 5100 10w40 1 l + filtr oleju wymieniłem jednak mam pytanie czy z wymiana filtra nie powinienem nalać 1,1 l? czy 1 litr to nie za mało?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aster59
Prospect
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:35, 09 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Zawsze leję 1,1 l , a teraz gdy mam chłodnicę nawet 1,25
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:20, 09 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
lej tyle zeby stan byl na full... przewaznie troche ponad litr..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Forseco
Prospect
Dołączył: 07 Kwi 2017
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sieniawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:45, 31 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
mam pytanko ci ile km zmieniacie olej?, czy lejecie raz na sezon?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matius28
Member
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:30, 04 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Hejjo, odgrzebuje temat bo bez sensu tworzyć nowe
Przewertowałem i polecany jest motul i Mobil Extra 4t 10W-40
Pytanie tylko czy półsentetyk sentetyk?
Po drugie, czy ktoś mógłby cyknąć fotkę banetu w Daelim VT.... Niestety mam termoade i nie wiem gdzie jest min i max (najlepiej zamiast fotki to pomiar, ile ma trzpień, gdzie jest min i max)
po trzecie, Mierzymy na ostudzonym silniku, na centralnej, wkręcony bagnet Czy coś pomyliłem?
po czwarte, co ile zmienić filtr. To są znikome koszta (10 zł). Ale zmienianie co sezon chyba bez sensu?
po piąte. Filtr jest po prawej stronie motockla na dwie długie śruby?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|