Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

OLEJ
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:10, 14 Kwi 2016    Temat postu:

No ale u mnie nadmiaru nie ma. Miesci sie na skali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:02, 14 Kwi 2016    Temat postu:

Nadmiar oleju=rozszczelnienie silnika, będzie ciekło wszędzie gdzie uszczelnienia gumowe. Po prostu wytworzy się większe ciśnienie.
Ale nie od razu..... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:08, 14 Kwi 2016    Temat postu:

Zmieniajac troszke temat.. W pobliskiej miejscowosci kiedyc Janusze garazowi wymienili komus olej w maluchu.. facet po wymianie nie przejechal 50 metrow.. okazalo sie ze Janusze wlali oleju po korek Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:38, 14 Kwi 2016    Temat postu:

Ja miałem klientkę która przyjechała Unem na wymianę oleju, biorę się za spuszczanie i....... może z pół litra wypłynęło. Smile
Uno po zalaniu nowym olejem jeździ nadal. I kto teraz powie, że włoskie auta są do bani. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krystian27_2008
Hangaround



Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:53, 03 Cze 2016    Temat postu:

Panowie co ile km zmieniacie olej???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nokan
Prospect



Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:03, 03 Cze 2016    Temat postu:

co 2-2,5K

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krystian27_2008
Hangaround



Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:20, 03 Cze 2016    Temat postu:

W instrukcji zalecają co 4kkm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:06, 03 Cze 2016    Temat postu:

Co sezon:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:20, 03 Cze 2016    Temat postu:

Ja w przybliżeniu co 6kkm Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:22, 03 Cze 2016    Temat postu:

Krystian27_2008 napisał:
W instrukcji zalecają co 4kkm

podejrzewam (choć mogę się mylić) że różnie to może być dla poszczególnych modeli Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:15, 03 Cze 2016    Temat postu:

Myślę, że w zakresie 4-7k to w zupełności wystarczy. Im bardziej agresywny styl jazdy tym częściej, do pykania, bez kręcenia 7k jak na czerwone pole się wjeżdża to co 4 albo i wcześniej. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mig290
Prospect



Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GWE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:44, 03 Cze 2016    Temat postu:

5w50 obojetnie jakiej firmy byle do moto zawsze z wymianą filtra, wymiana na początku sezonu (okolo marca)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:00, 04 Cze 2016    Temat postu:

Jesli ktos konczy sezon. Ta zime latalem, zeszla tez... Dlatego patrze na przebieg. Zreszta, mam zamiar jak zloze silnik zrobic przebieg w tym roku taki ze dwie wymiany to conajmniej mnie czekaja. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:50, 04 Cze 2016    Temat postu:

Castrol 10W/40 co 4tk lub raz na sezon Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kundellesny
Sgt. at arms



Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:29, 04 Cze 2016    Temat postu:

Dariusz napisał:
Castrol 10W/40 co 4tk lub raz na sezon Smile


To samo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bakus
Support



Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KNS

PostWysłany: Nie 15:31, 05 Cze 2016    Temat postu:

olej 10w40 Motul 330V, 1-raz na sezon dwa, zależy ile przejechane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kundellesny
Sgt. at arms



Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:23, 05 Cze 2016    Temat postu:

A mam takie moze glupie pytanie. Pomiar oleju robimy na zakreconym czy odkrecynym bagnecie (bagnet wkladamy i sprawdzamy poziom bez zakrecania)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MKocon19
Support



Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:31, 05 Cze 2016    Temat postu:

Ja też mam mam wlać 10w40 motula Smile i teraz pytanie ile mi tego wejdzie ? bo mam w bańce ok.1 litra i nie wiem czy dokupić Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mig290
Prospect



Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GWE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:33, 05 Cze 2016    Temat postu:

Wymiana w vj/vjf 1litr wymiana z wymianą filtra 1,1litra

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jim130
Member



Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PWR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:46, 05 Cze 2016    Temat postu:

Ja sprawdzam na zakreconym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bakus
Support



Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KNS

PostWysłany: Nie 20:33, 05 Cze 2016    Temat postu:

Litr starczy ci bez problemu na bagnecie masz wskaźnik, wlej na początek około 0.8 litra a potem po troche dolewaj.
Lepiej dolewać kilka razy niż przelać Smile Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:57, 07 Cze 2016    Temat postu:

Znalazłem na portalu ścigacz.pl taką ciekawostkę czym rużni się olej motocyklowy od oleju samochodowego gdy czytałem sobie o sprzęgle:
Cytuje:

"Oleje motocyklowe bardzo różnią się od samochodowych. Dla sprzęgła mokrego najważniejsze jest żeby olej spełniał normę JASO T903:2006. Występuje ona w czterech gradacjach JASO MA, JASO MA1, JASO MA2 i JASO MB*. Takie oznaczenie mówi nam, że ten olej nadaje się do mocno obciążonych sprzęgieł. Daje nam to gwarancję, że sprzęgło będzie prawidłowo pracowało i - co najważniejsze - nie będzie się ślizgało.

Paweł Mastalerek – Castrol Polska

„Normy JASO MA, MA-1 i MA-2 wymagają małego poślizgu sprzęgła co uzyskiwane jest przez brak stosowania modyfikatorów tarcia w olejach motocyklowych. Zalety modyfikatorów tarcia to mniejsze opory tarcie. W momencie wyeliminowania ich kompensuje się jakość związkami ZDDP (cynk i fosfor) który poprawia ochronę silnika przed zużyciem i jednocześnie nie powoduje poślizgów sprzęgła.”

Jak widzicie, olej motocyklowy musi łączyć w sobie teoretycznie wykluczające się właściwości."

Całość artykułu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:04, 07 Cze 2016    Temat postu:

Foveon, widze ze raz na zawsze rozwiazales dylemat jaki olej... dzieki za podzielenie sie wiadomoscia..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:35, 10 Wrz 2016    Temat postu:

Odkopie troszkę dinozaura... Zlałem właśnie z nowo kupionego VT cos w stylu smoły... Nalałem Motula 5100 10W30.... Pytanie - do końca sezonu przejade jeszcze pewnie z kilkaset km, czy po zimie zmieniać na początku czy dopiero po przebiegu wg książki ??

Doczytałem sie tez że pomiar na ciepłym należy robić, bez wkręcania bagnetu.... Tez tak robicie ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:51, 10 Wrz 2016    Temat postu:

ja bym zmienil olej po zimie.. akurat sie fajnie przepluka silnik...

mam vj.. u mnie tez mierzy sie olej wkladajac miarke na swoje miejsce bez jej wkrecania. co to tego czy olej ma byc cieply czy zimny nie wiem... mierzylem i tak i tak roznicy nie zauwazylem.. pomiar na centralnej nozce, odczekuje zawsze troche aby olej splynol do "miski olejowej".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:25, 10 Wrz 2016    Temat postu:

Jak zlales taki szajs, to zalej nowym, przelec jednym ciagiem bez gaszenia 100-150 km, spusc to, zmien filtr i dopiero zalej. W ciagu zimy dopiero zjełczeje, co wiecej, stary olej jest rdzogenny i jak zalejesz nowy do silnika w ktorym bylo bagno to go przepluczesz ale brud nadal zostanie. I dalej bedzie szkodzil za to z nowym olejem. Moim skromnym zdaniem 35+20 litr oleju+filtr to nie majatek a bedziesz wiedzial ze w silniku czysto. Ja to olewalem i teraz mam trzeci silnik o ktory juz dbam... Wink
Ale to tylko moje sugestie i moje zdanie, zrobisz jak uwazasz. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artibroda
Prospect



Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WO dawniej SLU a jeszcze dawniej KOL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:31, 11 Wrz 2016    Temat postu:

ja śmigać na motulu 5100

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:33, 11 Wrz 2016    Temat postu:

No i chyba tak zrobię... w Intercarsie filterek kosztował mnie 10.90 więc to nie majątek Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pią 21:28, 02 Gru 2016    Temat postu:

No to żeście mi namotali z tymi olejami ojoj... Razz Smile Tak w ogóle to siema! Jestem tutaj nowy, także na wstępie chciałbym się przedstawić. A więc jestem Krzysiek. I od wczoraj jestem właścicielem Daystar'a. Trafiłem na ten temat ponieważ mam problem właśnie odnoście oleju. Poprzedni właściciel głupot mi nagadał i mam trochę obawy co do swojej maszyny i chciałbym jak najszybciej wymienić olej, ale tu gdzie mieszkam (w belgiistanie) mimo, że mają tutaj dysrybutora Daelim'a to nie mają części. A do serwisu nie chcę oddawać. Typek powiedział mi, że olej jaki jest nalany to 15W40?! Na dodatek żeby wymieniać co 5-10 tysięcy. Także chyba coś nie halo bo w książce właśnie przeczytałem żeby lać 10W40. Także teraz pytanie mogę zalać normalnie do niego 10W40? (Motocykl użytkowany będzie w zimie w temperaturach od 10 do -10) Niestety nie dowiedziałem się czy syntetyk, czy pół syntetyk bo mówił że wymieniał w serwisie. I tam mu mówili, że taki nalali jak powyżej. Nie wiem ile w tym prawdy, bo dodał, że olej mogę kupić za 1/3 ceny w actionie do tego motocyklu (sklep z chińskim syfem). Motocykl ma przejechane (prawdopodobnie) 11 000km. I teraz kwesta następna, nie wiem czy nie lał do niego sam jakiegoś najtańszego syfu i teraz czy mógłbym zlać stary olej uzupełnić nowym do puki będę czekał na filtry. Jakimś lepszym, żeby silnik się trochę przepłukał z tego starego? Czy normalnie poczekać na części zlać i zalać nowy? Po za tym co byście polecili z tego:
-Mobil 1 Racing 15W50 4T (pełen syntetyk)
-Mobil Extra 4T 10W40
-Castrol Power RS 10W40 4T
-Castrol Power RS Racing 5W40 4T
-Castrol Power 1 Racing 5W40 4T
-Motul 5100 10W40 4T
Do tego jeszcze jedno pytanie w sprawie pomiaru oleju, bo nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem. Motocykl postawić na tej podwójnej nóżce, żeby koło tylne się opierało o glebę. Odpalić na 2-3 minuty i wtedy po zgaszeniu sprawdzać? Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Pią 21:29, 02 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:57, 02 Gru 2016    Temat postu:

Jesli jesteś nowy to zapraszamy do działu powitalnia Smile

Natomiast co do oleju to ja bym zlał to co tam jest, zalał nowego do przepłukania, i po przejechaniu tak z 200 km zlał bym go, wymienił filtr i zalał tego motula 5100. Poziom oleju sprawdzasz na centralnej stopce, z tym ze jak na niej postawisz to gleby bedzie dotykało koło pezednie a nie tylne tak jak Ty napisałeś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pią 22:38, 02 Gru 2016    Temat postu:

Przywitany... Aha, czyli przednie koło na glebe. A co byś polecił do płukania, pełen syntetyk? Może tego castrola wezmę, czy nie ma to znaczenia? 200km przejechać, jak mówisz tak zrobię. To akurat dla mnie ok, bo i tak muszę na filtry poczekać które chcę zamówić na tej stronce koreańskiej, która się przewija między wersami tutaj na forum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:03, 03 Gru 2016    Temat postu:

Z filtrami to poszukaj u siebie u nas są dostępne na allegro. Co do płukania silnika to bez przesady nie robił bym tego. Rozgrzej silnik spuść olej do końca i lej nowy z nowym filtrem. Ja używam Mobil Extra 4T 10W40.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:34, 03 Gru 2016    Temat postu:

Jeśli nie wie co było lane wcześniej to ja bym czymś przepłukał bo różne syfy i gluty mogą tam siedzieć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Sob 17:25, 03 Gru 2016    Temat postu:

Dobry wybór?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Sob 18:33, 03 Gru 2016, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:38, 05 Gru 2016    Temat postu:

olej jak najbardziej ale konfitury w słoiku to chyba nie do silnika Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pon 19:04, 05 Gru 2016    Temat postu:

To Babcine, nie powinny zaszkodzić Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Śro 17:36, 07 Gru 2016    Temat postu:

Czołem ludzie! Wracając do oleju... Tak się zastanawiam ponieważ ostatnio jak zmieniałem olej po zakupie motocykla, uszczelka pod korkiem spustowym oleju ta gumowa była dość pokiereszowana i żeby mieć pewność, że złapie to musiałem korek dość mocno dokręcić. W sumie jakoś mnie to nie zakłopotało ponieważ pomyślałem sobie, że przy następnej wymianie oleju podjadę do motoryzacyjnego i kupię miedziany oring pod korek, ale dzisiaj przechadzałem się po sklepie i natrafiłem na uszczelki hydrauliczne do wody, a mianowicie fibrowe i kryngielitowe. Paczka kilku sztuk kosztuje kilka groszy to nawet jakby miał wymieniać uszczelkę przy każdej zmianie oleju to chyba dobre rozwiązanie?!... Co o tym myslicie? [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Śro 17:36, 07 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 3:56, 08 Gru 2016    Temat postu:

Klingieryt spoko na taką uszczelke, preszpan i bakielit też by przeszły, od biedy nawet te włosy których hydraulicy używają na gwinty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:49, 08 Gru 2016    Temat postu:

Ludzie, ja prdl... Smile
W sklepie z uszczelnieniami etc (nie musi być motoryzacyjny) dobiora ci oring i będzie jak fabryka. Ostatnio jak to wymieniałem zapłaciłem szalone 63 grosze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 2:59, 09 Gru 2016    Temat postu:

ja korek przekrevilem i urwalem kolnierz... rozpedzilem sie za mocno z grzechotka Wink
skrecilem na pakuly... szczelne..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:42, 09 Gru 2016    Temat postu:

Haha Pappa ja to samo miałem Smile te korki w ogóle jakieś delikutaśne, Rushrod nie skrecisz na oringu jak gwintu jest tyle co kot naplakal Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pią 9:28, 09 Gru 2016    Temat postu:

Amelinium...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:15, 09 Gru 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Proszę bardzo Smile

Plus oring o którym już Rushrod pisał Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Pią 17:16, 09 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:30, 09 Gru 2016    Temat postu:

Dzieki wielkie.. zastanawialem sie wlasnie z czego bedzie pasowal.. przy wiosenno/letniej wymianie oleju kupie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:13, 09 Gru 2016    Temat postu:

Jeszcze kwestia czy korek czy blok silnika udupiony Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:41, 22 Kwi 2017    Temat postu:

Witam wszystkich. Trochę odgrzeje temat z tymi olejami. Mam takie pytanie........Jak zakupiłem swojego skutera wymieniłem w nim olej na Motul 10W40. Z racji tego że pracuje tu gdzie pracuje mam dostęp do oleju którym zalewamy (jest to dedykowany olej oczywiście) silniki motocykli BMW. Ma on lepkość 5W40 i tu moje pytanie, czy polecali byście zalanie silnika tym olejem? Czy przez te 5-6 miesięcy użytkowania silnika w roku może się mu coś stać? Mamy klienta który swoim S1000RR lata na torze z tym olejem w silniku i jest git ale czy Daelim to wytrzyma? Co myślicie??

P.S Olej przekładniowy Z BMW sprawdza się w moim napędzie znakomicie......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:19, 24 Kwi 2017    Temat postu:

Daniel napisał:
Witam wszystkich. Trochę odgrzeje temat z tymi olejami. Mam takie pytanie........Jak zakupiłem swojego skutera wymieniłem w nim olej na Motul 10W40. Z racji tego że pracuje tu gdzie pracuje mam dostęp do oleju którym zalewamy (jest to dedykowany olej oczywiście) silniki motocykli BMW. Ma on lepkość 5W40 i tu moje pytanie, czy polecali byście zalanie silnika tym olejem? Czy przez te 5-6 miesięcy użytkowania silnika w roku może się mu coś stać? Mamy klienta który swoim S1000RR lata na torze z tym olejem w silniku i jest git ale czy Daelim to wytrzyma? Co myślicie??

P.S Olej przekładniowy Z BMW sprawdza się w moim napędzie znakomicie......


Jedno zasadnicze pytanie. Właściwie retoryczne. Czy motocykle które na tym oleju jeżdżą mają chłodzenie cieczą? I/LUB wentylator na chłodnicy?

A już tak bardziej merytorycznie to pierwsza liczba praktycznie nic nas nie obchodzi w naszych, ważne, żeby była między 5-15 (nie mniej niż pięć, żeby pompa przecisnęła a nie więcej niż 15 żeby się nie zajechała) przy zimnym rozruchu. Nas obchodzi raczej druga liczba i 40 to min (czyli lepkość w wysokich temp) bo nasze silniki to olejaki, stąd pozytywne zaskoczenie Darka na 10W50, że zawory ucichly i moje spostrzeżenie też już jest takie. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pon 16:21, 24 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:51, 24 Kwi 2017    Temat postu:

Wielkie dzięki Rushrod za odpowiedź. Teraz nie mam obaw żeby wymienić ten olej. A co do Twojego pytania to tak, są to silniki chłodzone cieczą z wentylatorami tak zresztą jak u mnie. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
13lady
Support



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:36, 27 Kwi 2017    Temat postu:

Motyl 5100 10w40 może być?Do vs 125 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:44, 27 Kwi 2017    Temat postu:

13lady napisał:
Motyl 5100 10w40 może być?Do vs 125 ?


Jezdzilem na motylu i powiem szczerze - ladnie pachnie w koncu francuski olej 😀 ale nadaje sie tylko do plukania silnika.
Teraz jezdze na valvoline 10W50 i jest rewelka.

Ale podkreslam to sa moje spostrzezenia 😉 inni moga moec inne zdanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:12, 27 Kwi 2017    Temat postu:

Dariusz napisał:
13lady napisał:
Motyl 5100 10w40 może być?Do vs 125 ?


Jezdzilem na motylu i powiem szczerze - ladnie pachnie w koncu francuski olej 😀 ale nadaje sie tylko do plukania silnika.
Teraz jezdze na valvoline 10W50 i jest rewelka.

Ale podkreslam to sa moje spostrzezenia 😉 inni moga moec inne zdanie


W sumie, nawet bym polecił też tego oleja 10w50 - przystępna cena i dobre parametry a vs nie ma chłodniczki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
13lady
Support



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:13, 28 Kwi 2017    Temat postu:

Ja znalazłem motulem 10 w40 nie 50 więc chyba się nie rozkraczyc ? 😂

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rift
Prospect



Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:28, 28 Kwi 2017    Temat postu:

Dariusz napisał:
13lady napisał:
Motyl 5100 10w40 może być?Do vs 125 ?


Teraz jezdze na valvoline 10W50 i jest rewelka.

Ale podkreslam to sa moje spostrzezenia 😉 inni moga moec inne zdanie


W sklepie petrostar różnica w oleju 10w40 a 10w50 to ok 1 zł (miesiąc temu) więc kupiłem ten lepsiejszy (10w50) Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rift dnia Pią 14:29, 28 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aster59
Prospect



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:44, 29 Kwi 2017    Temat postu:

Wcześniej był Valvoline 10W40, teraz jest Motul 10W50 7100. Na pełnym syntetyku lepiej wbijają się i redukują biegi. Ma też inne zalety: posiada piękny czerwony kolor oraz pachnie jak markowy płyn do mycia naczyń Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 19:05, 29 Kwi 2017    Temat postu:

u mnie w mumi jest taki oto wynalazek PRIMEROL 10W40 XS
[link widoczny dla zalogowanych]
wedlug opini robiacego motor to cudo nad cudami a wedlug mojej hmmm do sporta na wekend na torze by sie nadal ale na dluzsze przebiegi juz nie zabardzo wiec przy nastepnej okazji bedzie zmiana.
moze ktos cos wie na temat tego oleju i cos sie wypowie?
Powrót do góry
Forseco
Prospect



Dołączył: 07 Kwi 2017
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sieniawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:53, 09 Maj 2017    Temat postu:

Witam panowie mam pytanko zakupiłem dzisiaj Motul 5100 10w40 1 l + filtr oleju wymieniłem jednak mam pytanie czy z wymiana filtra nie powinienem nalać 1,1 l? czy 1 litr to nie za mało?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aster59
Prospect



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:35, 09 Maj 2017    Temat postu:

Zawsze leję 1,1 l , a teraz gdy mam chłodnicę nawet 1,25

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:20, 09 Maj 2017    Temat postu:

lej tyle zeby stan byl na full... przewaznie troche ponad litr..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Forseco
Prospect



Dołączył: 07 Kwi 2017
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sieniawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:45, 31 Maj 2017    Temat postu:

mam pytanko ci ile km zmieniacie olej?, czy lejecie raz na sezon?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:30, 04 Lip 2018    Temat postu:

Hejjo, odgrzebuje temat bo bez sensu tworzyć nowe Smile

Przewertowałem i polecany jest motul i Mobil Extra 4t 10W-40
Pytanie tylko czy półsentetyk sentetyk?

Po drugie, czy ktoś mógłby cyknąć fotkę banetu w Daelim VT.... Niestety mam termoade i nie wiem gdzie jest min i max (najlepiej zamiast fotki to pomiar, ile ma trzpień, gdzie jest min i max)

po trzecie, Mierzymy na ostudzonym silniku, na centralnej, wkręcony bagnet Czy coś pomyliłem?

po czwarte, co ile zmienić filtr. To są znikome koszta (10 zł). Ale zmienianie co sezon chyba bez sensu?

po piąte. Filtr jest po prawej stronie motockla na dwie długie śruby?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin