Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Wymiana napędu ;)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:12, 25 Kwi 2016    Temat postu: Wymiana napędu ;)

Poległem na starcie Smile Jak ściągnąć przednią zębatkę? Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:14, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Odkręcasz dwie małe śrubki, przekręcasz tą podkładkę blokującą lekko w bok, żeby weszło na rowki wyprowadzające, jak zejdzie podkładka to potem zsuwasz zębatkę. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:14, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Odkręcasz 2 śrubki przekręcasz tą blaszkę aby wlazła w wieloklin, wyciągasz ją i wyciągasz zębatkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:15, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Pewnie jest jak w moim,
luzujesz łańcuch na tylnych napinaczach, odkręcasz plastikową obudowę od strony łańcucha przy silniku, ukaże Ci się zębatka która będzie przykręcona dwiema śrubami 6 na klucz 10. Odkręcasz je obracasz blaszką która była przykręcona tymi śrubkami tak aby natrafić na wieloklin wałka i ściągasz zabezpieczenie i zębatkę.
No Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:18, 25 Kwi 2016    Temat postu:

No chopy! Przeca mu napisałem! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:28, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Wow Smile to się nazywają błyskawiczne odpowiedzi Smile Też myślałem, że spotkam dwie śrubki, a po odkręceniu pokrywy małe zdziwienie:



To coś widoczne na dole to nie jest śrubka tylko... no właśnie co to jest? Smile Jest okrągłe i w żaden sposób nie da się tego ruszyć Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 19:39, 25 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:34, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Ale lipa Crying or Very sad
To musi być do wykręcenia.

Drugiej śrubki nie było?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Pon 19:36, 25 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:37, 25 Kwi 2016    Temat postu:

To okrągłe to śrubka 10 która pod wpływem jajcucha zamieniła się w to coś bo pewnie była luźna. Jak masz nowe zęby szlifierka i delikatnie zeszlifuj. Albo natnij i płaski śrubsztakiem spróbuj odkręcić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:40, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Takie cuś jest w ogóle możliwe? Ta górna zupełnie nie była ruszona, wygląda idealnie. No nic łańcuch dostał już przez łeb szliferką... teraz chyba pora na śrubkę Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 19:41, 25 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:43, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Bo tam powinna być śrubka imbusowa a nie 10. Ja mam imbusową oraz 10 ale widzę że powinny być 2 imbusy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:56, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Foveon, jest jeszcze gorzej niż myślisz... chwile pogrzebałem w sieci. Ta śrubka ma numer części DAELIM 90085-KCK-0000-EU a pod tym numerem kryje się coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] co to kur... jest?! Pierwszy raz coś takiego widzę. No i przynajmniej wiem, że mam to urwane... a nie wyśmigane przez łańcuch.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 19:57, 25 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:22, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Wow, ale wymyślną śrubkę zastosowali. U mnie są zwykłe, na zwykłych jeździłem poprzednio i nie było problemu nigdy z nimi, tylko zakładałem 8.8 twardość. E.g. jak imbus. Ale ze zwykłym łbem, na kluczyk 10 / 8 zależy jakie zębatki używałem. Raz tylko miałem problem jak bawiłem się rozmiarem 12Z, wtedy łańcuch już i jedzie po zawleczce/zabezpieczeniu i po łbach śrub. Wkręcisz zwykłe twarde albo jak pisał foveon imuski i będzie dobrze. Jakbyś rozdzinał to nie uszkodź sobie wałka bo to już inna robota i koszty uszkodzenie tego typu. Ale chyba najlepiej naciąć łeb szlifierką i wykręcić dobrym śrubokrętem... Sam bym tak zrobił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:42, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Nie wiem czy szlifierką będzie dostęp. Jak coś to ratuje się brzeszczotem, jak nie dam rady odkręcić (bo ktoś chyba za mocno ją dokręcał skoro urwał) to pozostaje wiercenie.

Na to miejsce mam już przygotowaną piękną, okrągłą imbusową szósteczkę (odzysk z mocowania wydechu) Wink

EDIT: odnośnie wałka, po zdjęciu łańcucha i jeszcze przed odkręceniem pierwszej śrubki sama zębatka miała luzy. One są dopuszczalne w tym miejscu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Pon 20:45, 25 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:45, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Taka sama niespodziewajke mialem przy kruccu gaznika.. jedna normalna srubka a druga okragla... mlotek przecinak i poszlo.. Nacinasz rowek za pomoca przecinka i mlotka w ta strone w ktora sie odkreca i pukasz az pusci..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:11, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Tak, delikatny luz do i od silnika jest dopuszczalny (przesuwanie na wałku). A nawet wskazany. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:44, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Ale mię zatkało. Takie coś widziałem do montażu stacyjek w aucie żeby nie odkręcić jej. Tu chyba nie miało wywalić łba tylko odpadł np jak spadł łańcuch. Przecież to część którą się często wymienia.
Co do luzów tak jak najbardziej są wskazane aby wszelakie aberracje (ale mądre słowo) nie niszczyły silnika. Tak samo jest z tylną zębatką powinna latać na boki ale nie przy obrocie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jim130
Member



Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PWR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:04, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Ta sruba to jest zabezpieczenie fabryczne przed odkreceniem.podobną mam na króćcu przy cylindrze.na YT jest pokazane jak to odkrecić.mosisz miec szlifierke kontova z małą cienką tarczką.naciąc tak zeby odkrecic srubokrętem.povino byc ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:31, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Tadam Smile Zdecydowanie lepiej.



Nie miałem tak małej szlifierki, w ruch poszedł brzeszczot. Pomimo ładnego nacięcia, dobrego wkrętaka i odrobiny WD-40 nie dało się odkręcić. Z pomocą przyszedł młotek, czyli sposób opisany przez Pappe Smile

W sklepie mnie naciągnęli miałem mieć CZ standardowy, a wyszedłem z RK wzmocnionym (różnica 15 zł), zębatki JT.

Kolejne pytanie, opłaca się montować śrubki w napędzie na kleju zrywalnym? Nie mam takiego, nie wiem czy jest sens inwestować Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Wto 20:31, 26 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:10, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Jak możesz to daj ale nic strasznego się nie stanie jak nie będziesz miał. Możesz wkręcić na kropelkę, lub jakąś farbę. Przetestowałem to na autku RC spalinowym gdzie obroty silnika to 18000 obrotów i ciągle się odkręcał. Zanim kupiłem klej do gwintów używałem kropelki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:15, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Na pewno dałeś pod śrubki podkładki sprężynujące, po co chcesz jeszcze kleić?
Nie rozkręci się, zapewniam Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:23, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Nie powinna ale silnik nagrzewa się i podkładki tracą sprężystość. Klej nie zaszkodzi. Ale bez obawy możesz zrobić to później dokręć z wyczuciem i jak będziesz miał czas to użyj kleju do gwintów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:20, 27 Kwi 2016    Temat postu:

seequs Kupiłeś już zestaw napędowy?? Czy łańcuch na pewno będzie 130 ogniw, nie trzeba skracać ??

A i jeszcze jedno pytanie, czy Wymieniał ktoś może łożyska kół w VJ, będą one takie same jak w VS Rusha ?? 6302RS ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:34, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Foveon, Daro, z tym klejem to miałem na myśli tył i tylko dlatego o tym pomyślałem, ponieważ na oryginalnych śrubach widzę jeszcze resztki niebieskiego kleju. Podkładek tam nie było. Co ciekawe napęd był jeszcze oryginalny... Wink


Adriano, tak kupiłem wczoraj. 130 ale jeszcze nie udało mi się wszystkiego założyć. Wczoraj godzina walki z tą śrubka z przodu, dziś godzinę szukałem ściągacza do segerów Rolling Eyes wiedziałem, że gdzieś w domu był używany sto lat temu ale w końcu znalazłem. Tylko nici z roboty bo już ciemno Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seequs dnia Śro 19:34, 27 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:41, 27 Kwi 2016    Temat postu:

No ja przedwczoraj kupiłem śćipce do segerów ale do ściskania, za 5 zł to mi różnicy nie robi póki nie używam, jak założysz to daj znać czy nie trzeba łańcucha skracać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:56, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Może jutro się uda już wszystko złożyć Wink Ten seger mnie zaskoczył, nie spodziewałem się go w tym miejscu, nie przygotowałem się Razz

Tak na szybko go ściągnąłem, przyłożyłem nową zębatkę i jedno co zauważyłem zanim zrobiło się już zupełnie ciemno: tam między kołem a zębatką (w sumie na piaście) jest taki pierścień który w oryginalną zębatkę wchodzi bez żadnego problemu na nowej JT zatrzymuje się w połowie. Jeszcze nie wiem o co z tym chodzi, jutro może będę mądrzejszy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:39, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Resztki niebieskiego kleju moga sie okazac resztkami z "samokontry" teflonowej. Łożyszyska a i owszem, takie. Ale zamiast RS brałem 2Z / ZZ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:17, 28 Kwi 2016    Temat postu:

Adrian długość 130, dziś został zapięty. Ale:

- nie wiem czy jestem głupi czy co, bo albo założyłem zębatkę odwrotnie, albo JT dał oznaczenia zębatki od dupy strony (czytaj od strony tarczy). Inaczej po prostu nie chciała wejść.

- ten pierścień o którym pisałem wcześniej został w garażu. Bez niego domyka się wszystko idealnie. Może to była tylko integralna część wcześniejszej zębatki, która na oko miała ciut większą średnicę otworu. Tak czy siak na żadnym schemacie w necie nie mogę go znaleźć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:34, 28 Kwi 2016    Temat postu:

Jaki pierścień? Ogolnie, to jest tak, że co miałeś na kole powinno być. U mnie jest tak w kolejności felga, w felgę wchodzą bolce zabieraka z zębatką, na to podkładka średnicy wnętrza felgi, na to pierścien segera (absolutnie konieczne i obowiązkowe) i dopiero takie coś składa się do kupy. Sama felga: Dwa łożyska, jeden uszczelniacz, tuleja między łożyskami wewnątrz felgi.
Wszelkie podkładki i tulejki dystansowe między wahaczem a felą zachowałem jak były, tj dystans od strony zębatki, podkładka od wewnątrz wahacza, z drugiej strony od hamulca też była podkładka od strony wahacha, obie płaskie, pod ośkę podkładka płaska, od strony zębatki, płaska i koronowa a na to nakrętka.

Jakiego pierścienia nie założyłeś? ehh


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:04, 28 Kwi 2016    Temat postu:

Generalnie są wszystkie elementy zaznaczone na tym schemacie:



Na czerwono zaznaczyłem ten dodatkowy pierścień, który na poprzedniej zębatce idealnie mieścił się w jej środku (i też był jej szerokości). Całość lądowała na piaście. Dopiero potem podkładka i seger.

W tą nową zębatkę ni ch... nie chce wejść.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:02, 29 Kwi 2016    Temat postu:

Ja to wiem ze troche tak mlotkiem dobijalem zeby ten seger mi wlazl ale musi pod nim byc podkladka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:39, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Rush, jedna tak, zgadza się, ale dwie to już przesada Razz Dziś w końcu pogoda dopisała przetestowałem ten napęd i:

- moto przestało zrywać na jedynce
- moto przestało piszczeć
- moto przestało rzęzić przy ok. 6 tys, gdy odejmuję gaz

Czyli same plusy. To było dobrze wydane 145 zł. Jedyną wada jest to, że na opakowaniu łańcucha napisali, żeby go czyścić co 300 km - strasznie mało, ale z drugiej strony lubię jak moto się błyszczy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:14, 30 Kwi 2016    Temat postu:

to superr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin