Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:10, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Zobacze czy jutro mi czas pozwoli bo po pracy mam jeszcze robotę. Górę będę musiał i tak zdjąć, żeby przełożyć do silnika od Marcina który niebawem kupię. Jak już przyjdzie dobry, to reszta do rozwałki, zobaczę co w trawie piszczy. Chociaż części pewnie nie będzie za dużo bo trójeczka puka, sprzęgło zużyte, głowica wychełtana, i ogólnie w oleju wiórki... No nic, kto może, kto rozkładał niech się wypowiada, będę wdzięczny, za każdą pomoc, a może ktoś jeszcze prócz mnie będzie potrzebował takich info jak to zrobić...
Generalnie na dziś:
Jak zrzucić głowicę i cylinder w silniku z VS.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Wto 20:11, 03 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:50, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dobrze,
-luzujesz napinacz, jest trudno lepiej odkręcić rozrusznik i wyciągnąć napinacz.
-wyciągasz ślizg łańcuszka od strony napinacza odkręcając śrubkę od strony rozrządu.
drugi ślizg jest umiejscowiony między głowicą a cylindrem
-wyciągasz kombinerkami wałek klawiatury i ściągasz łańcuszek rozrządu.
-odkręcamy nakrętki od szpilek głowicy i dwie śruby ( Ty to już masz za sobą )
-wyciągasz klawiaturę
-ściągasz głowicę i cylinder.
Oceniasz straty i idziesz się upić
łańcuszek zostawiasz. Po odkręceniu bocznej plastikowej nakrętki z lewej strony silnika od wału możesz kręcić wałem ale tylko w prawo u góry plastikowa zaślepka będzie odkręcana później w celu ustawienia rozrządu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Śro 5:04, 04 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:05, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Młotek, przecinak i szlifierka i jedziesz
A tak na poważnie to trochę zabawy jest. Rozłożyć łatwo ale złożyć trudniej (ustawienie właściwie rozrządu). Zaczynasz od zluzowania łańcucha z boku jest napinacz. Patrząc się na wyczyny poprzedniego mechanika zainwestował bym w coś pewniejszego.
Śrubę wykręciłeś czy sama wylazła? Wygląda że ktoś ją przeciągnoł i potem kombinował aby tylko opchnąć.
Kupuj VT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:44, 06 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Wygląda na to, że po wielu nie potrzebnych robzbórkach kombinacjach "silnoręki" załatwił sprawę ale tak parę razy z rzędu przyglądając się na razie górze mogę stwierdzić tylko iż, że, niezbędne będzie dokupienie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mianowicie jedna ze stron jest wyjechana do białego i.... ...ma ranty po bokach na wysokość około 1.5 mm, co świadczy o wytarciu wałka rozrządu (jeśli wszystko dobrze rozumiem, a jest to dość proste) i chodzi o stronę wydechową. Jednym słowem problem jest od strony wydechu i PODEJRZEWAM, bo jeszcze nie rozłożyłem silnika, że: nadmiar silikonu w pewnych miejscach objawił się jego oberwaniem, ten krążąc tu i tam, niefartownie nie udał się do filtra jako ten lekki, za to udał się do kanału smarującego stronę wydechową wałka, skutecznei zapychając i chroniąc od smarowania. W skrócie - silikonowy sk**wiel zatkał kanał smarujący wałek do sterowania zaworami wydechu.
AMEN.
Chyba niebawem zamawiam części z Korei! Kto się pisze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:26, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Wałek niedrogi w sumie.
Co z resztą? Głowica, szpilki gwint w kadłubie ?
Mówiłeś coś o całym silniku nowym.
A może kupić górę ( kompletną głowice z wałkiem )
Pewnie wszystko kalkulowałeś, Jak to wychodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:18, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Chcę wziąć kompletny sprawny silnik od Marcina, jak wróci z wyjazdu tylko tam też jest wałek do wymiany. Jak ktoś będzie chciał zamawiać razem ze mną to będzie lżej, a jak nie to sam zamówię wałeczek i też się założy. A silnik i tak chcę zmienić, bo taniej wyjdzie niż po kawałku reanimować skrzynkę biegów, sprzęgło, gwinty kadłuba, czyszczenie kanałów olejowych z silikonu itd. Marcin'o ma dobrą cenę za jak pisał silnik tiptop, to tylko podłożyć wałek i będzie można cieszyć się jazdą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:22, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
No kurde nie masz za wiele czasu, góra miesiąc.
Na zlot musi być gotowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:06, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Przyjedzie hartem jak nie zrobi silniora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:39, 22 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Chart ma duzo daaaaalej donuruchmienia.
Chialem tylko napomknac, ze nawet dzisiaj prace byly w toku.
Miedzy innymi wyjalem cewki ze starego, zalozylem nowa uszczelke pod glowice do silniczka ktory przyszedl od Marcina, czekam na Oleum, krzywki, nowa swiece ngk, preszpan (tu i owdzie sie przyda) etc. Wspominam tylko, ze cos sie dzieje, jak obczyszczanie walka wewnwtrznego rozrzadu do smarowania czy to ze mam juz nowiutki filtr oleju. Ogolnie postaram soe zapodac filmiki lacznie z pierwszym uruchomieniem jesli tylko Katarzyn skadinad bardzo przydatna przy pracach ktore i tak trzeba zrobic a pochlaniaja czas wspiera mnie jak moze, zeby wszystko bylo gotowe jak juz paczunia z Korei dotrze.
I tak, w niedziele normalnie kompletnie nic nie robie ale dzis jednak zlamalem zasade i dwie godzinki podzialalismy.
Ogolnie coraz blizej.
Martwi mnie tylko rozgryzanie rozrzadu bo zebatka nie jest na klinie (nabijana) tylko przykrecana i sruby wypadaja po 90 stopni od kresek co znaczy, ze musze obserwowac krzywki bo nie ma kolka do ustawienia rozrzadu... ;p
Reszta chyba jak poskladam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:02, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
UPDATE:
Silnik w więkości złożony, czekam na wałek który jest w drodze (z resztą gratów dla chłopaków)
Na teraz czekają:
- nowa świeca
- preszpan
- olej
- filtr oleju
- nowa linka sprzęgła
- wyczyszczone wałki koników, koniki, ogólnie cała rama zaworowa była rozłożona do zera, wałek krzywek, zębatka rozrządu
- silikon (tylko do wspomagania starej pokrywy zaworów (niestety kasa)
- dorobione śruby pokrywy zaworów
- komplet nowych szpilek i nakrętek szpilek
- nowa uszczelka pod głowicę
- chęci
- nowe przewody paliwowe
- filtr paliwa mosiężny (sito mosiężne) w chromowanym aluminium
- w miarę możliwości zaplecze materiałowe - guma, metal etc.
- przejrzany rozrusznik
I mam pytanie, zamierzam pierwszy odpał zrobić na zwykłym oleju 10w40, bez jazdy, samo odpalenie, chwile żeby się zagrzał, spuścić to dla pewności (gdyby coś wpadło w transporcie czy składaniu do środka) i dopiero zalać Repsolem...
Co w wy na to?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Śro 10:59, 25 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:38, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja przejeździłem z 300 km na zwykłym 10w40 byle by nie miał dodatków poślizgowych czy jak to zwą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:39, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
No wlasnie nie jest to zaden long life, ani nic. Obstawiam, że zwykły olej, na czas "umycia" silnika "po remoncie" nie będzie zły... Tylko się upewniam, bo i tak to zrobie, chyba, że są jakieś solidne przeciwwskazania...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:53, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Z mojej strony brak jakichkolwiek przeciwwskazań.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:43, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Gadaj z foveonem.. gdzies na forum pisal ze byl na jakims szkoleniu i ze lipa byla... sam nie wiem i sie nie wypowiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:56, 26 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
olej samochodowy jest tłusty i załatwia sprzęgło. Widziałem to na własne oczy ale nie wjem jak długo był uźywany. Mówili źe absolutnie nie można go używać. Ale do odpalenia i przepłukania chyba nic złego się nie stanie.
Ja bym zalał dobrym olejem do motocykla pojeździł bym 300 km i zmienił ponownie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Czw 8:57, 26 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:58, 26 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Też słyszałem, że silnik nie ucierpi za to skrzynia traci kulturę pracy - chodzi o tarczki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:02, 26 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
No to po spuszczeniu moge dekiel odkrecic i przemyc tarcze nafta...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Prospect
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:15, 26 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja tam leję 10w40 Orlena i po 4000 dalej działa sprzęgło,to chyba chwyt marketingowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:26, 26 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Mam akurat pod reka lotosa (promocja z auchan) a repsola wleje na spokojnie juz po odpalenniu i przelaniu kanalikow, tylko niech ta solona pieprzona tez paczka dotrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:06, 27 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
W sumie, skonczylo sie na tym, ze mam dwa oleje 10w40 repsol po literku. Jeden bazywa sie sport a drugi sintetico, wiecie jaka moze byc roznica? Kolory i parametry sae te same a kolor naklejki jeden blekitny a drugi granatowy... Dziwne to. co powiecie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian920422
Member
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:27, 27 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ten drugi to do daewoo tico jak sama nazwa wskazuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:00, 27 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Repsol syntetico przeznaczony do zwykłych silników 4t.Olej sport przeznaczony do wysoko wydajnych i wysokoobrotowych silników 4t
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:52, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No to jak na jeden gar który można kręcić do 10k to już się liczy jako wysokoobrotowy.
Silnik złożyłem, nie odpala...
Świeca świeci, z zaworów wydechowych (nie mam zalozonego wydechu) przy kręceniu rozrusznikiem wyrzuca mgiełkę paliwa.
Kto ma fotę rozrządu? Dziś nie wiem, czy jeszcze uda mi się zaatakowac garaz, a nawet jeśli to pewnie tylko wyjmę silnik.
Zapewne chodzi o źle ustawiony zapłon, na znaku T mam obie krzywki do dołu a przy obrocie (we właściwą stronę) otwiera wydechowy.
Gdzie popełniłem błąd?
Darek mi trochę pomógł, pomaga, w sumie zasugerował parę rzeczy ale nie miałem czasu wejść do garażu nawet... Druga rzecz, leje z kranu po tych wszystkich zabawach. :\
Ktoś wymieniał na niefabryczny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:52, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dobra, z detki docialem oring do kranika i zateflonowalem gwint. Nie leje.
Poza tym dzięki Darkowi, Marcinowi, Katarzyn i kilku innym osobom z forum (pewne informacje) udalo mi sie odpalic dzis silnik.
Wstepny sukces.
Gaznika nie da sie wyregulowac ale wyjme go i moze ogarne, jak nie to wymiana, krecenie srubkami nic nie daje albo minimalne zmiany.
Jednakze odpalil i to juz cos.
Jest baza.
Dziekuje wam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:10, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Rash wywalaj uszczelke z dentki z kranika! tez taka zrobilem w ogarze 200. przejechalem 4km i motocykl nie nadawal sie do jazdy.. dentka nie jest paliwo odporna i za chwile ja zacznie rozpuszczac, drobinki pojda w dysze i zacznie zatykac gaznik...
Cena kranikow przelotowych (z dwovh stron zakladasz wezyki, taki mam w vj niewiem jaki jest u ciebie) to koszt 2 piw...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 7:05, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
W VSach kranik jest wkrecany w bak. Z filtrem paliwa i przedluzka do spijania benzyny i dziura na rezerwe. Zobacze dzis czy wylal kolejne paliwo, w ogarze moglo zezrec uszczelke od miksolu bo olej faktycznie uwielbia gume. W sumie, teraz sobie uswiadomilem ze koglem zrobic ja z klinkerytu albo preszpanu ale po 8 godzinach walki chcialem juz go tylko odpalic... ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nokan
Prospect
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:27, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dzialaj , dzialaj bo czas najwyzszy troche sie pokrecic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:08, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Tak na prawdę to kranik jest całkowicie zbędny. Potrzebujesz go tylko w sytuacji kiedy musisz zdjąć zbiornik paliwa. Jeśli masz sprawny gaźnik to on właśnie zapobiega wylewaniu się paliwka. Jeśli moto ma jakiś dłuższy postój i zakręcone paliwo to w końcu dojdzie do sytuacji / biorąc pod uwagę aktualne temp/ że paliwo wyparuje z gaźnika. Takie zjawisko jest niekorzystne bo w chwili gdy paliwo odparuje gumy /uszczelka gaźnika, gumka zaworu iglicowego lub membrana pompki przyśpieszacza/ momentalnie twardnieją i nie spełniają swojego zadania. Zatem. Nigdy nie zakręcajcie paliwa jest to najlepsze co można zrobić odstawiając moto, nawet na noc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:23, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No i tak nie zakrecam, nigdy nie stoi na tyle dlugo zeby zakrecac. Kranik w Delmie zostawilem bo otwor z baku to rurka pol calowa wiec musialbym wykombinowac przejsciowke zeby do gaznika pasowalo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:58, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Adam dzieki za info.. czas zmienic przezwyczaajenia..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:29, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Szczerze mowiac, dopiero odkrecajac kranik od baku dowiedzialem sie gdzie jest filtr, a to co zobaczylem:
Tak wygląda stary i nowy wałek obok siebie:
A to zostało ze starego wałka z którego jakoś musiałem wyciągnąć panewki (kto ma nowsze modele nie zazna tego):
Juz w VL i VJ i VJF i skuterach jest to zrobione na łożyskach.
W nowszych VJF są dwa wałki czyli są DOHC ale do tego doszedłem patrząc u producenta za panewkami bo moje lekko ucierpiały przy wycinaniu..
PS
Oczywiście panewek nigdzie nie można dostać, mają niby prosty kształt pierścienia, z toczeniem wewnątrz na i zewnątrz na środku głębokości pół milimetra i otwory 2 mm. Hahah, uwaga, bardzo dobrymi wiertłami chciałem to rozwiercić i nie ma szans. Stal HSS.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Nie 11:32, 05 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Prospect
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:32, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No,widać różnicę pomiędzy starym a nowym.Jesteś już po przejażdzce z nowym silnikiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:35, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Nie, już nie miałem mocy składać go wczoraj do końca. Dziś tylko dokręcę bak, siedzenie, wydech do końca (jedna śruba) i na tej kiepskiej regulacji (bez regulacji bo nie dziala) gaźnika się karnę może parę kilometrów. Jednocześnie bardzo się boję, że ten wałek skończy jak poprzedni. :\ Coś mi to wszystko nie gra. Chyba najlepszym rozwiązaniem jak padnie silnik w VC/VS jest wsadzenie jakiegoś z VL/VJ. Do nich są części i sama góra jest lepiej rozwiązana... (łożyska)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:04, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ile syfu w zbiorniku
Gdzie tyle syfu nazbierałeś, tankujesz w Tesco?
Stary wałek strasznie pościerany, ciekawe czy był oryginalny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 12:11, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Bedzie grało i hulało ciesze sie ze jestes juz na mecie z kłopotami
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:55, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Rush to wygląda bardzo nieciekawie sopień wytarcia wałka, kolor, wyglada jak po przegrzaniu...patrze na ten wałek i wierzyć mi sie niechce...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:44, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Stan tego wałka wskazuje na jakieś problemy ze smarowaniem silnika. Radzę sprawdzić pompę oleju lub nawet zalecam wymianę. Taka usterka nie dzieje się bez przyczyny. Nie na darmo Daelim ma 1600 obr/min. Na jakim oleju jeździsz ? Silnik nie zaciera się bez powodu. Na zacieranie wskazuje stopień zużycia krzywek wałka.
Sprawdź pompę oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bakus
Support
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KNS
|
Wysłany: Nie 14:50, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ło Panie ktoś tu długo nie czyścił kranika...
Taki syf mogło nawet cignąć do gaziora
Masakra..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:50, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ja tym sprzetem przejechalem 4-5k. Zatarl sie bo silniku bylo od chu sylikonu ktory pozatykal otwory smarujace. Pisalem o tym po pierwszym otwarciu. Teraz mam silnik od Marcina, przelozylem tylko boki (cewki i pokrywe sprzegla) pompka oleju jest sprawna, jeszcze ja wyczyscilem. Co bedzie dalej to zobaczymy. moze juz sie poprawi. Bak tak jak mowie, pewnie nie byl zagladany nigdy poki ja go nie otworzylem...
Co do testow, dzis przejechalem na tych dziwnych nieregulowalnych ustawieniach gaznika okolo 2,5km. Wg mnie silnik byl zbyt zagrzany.
Po dwoch godzinach jak ostygl wyjalem swiece i nie wyglada jakby mieszanka byla tragiczna jednakze:
Silnik pracowal na jalowych raz normalnie ok 1,6 raz i 4k
Oddawal moc dosc "gumowato"
Nieraz nie chcial wejsc powyzej 6k a przy ciepliwym odkrecaniu doszedl do jak nalezy czerwonego pola.
Co o tym sadzicie?
PS
Adam, odkad ja mam ten moto to mialem olej motul 5100 10w40 i raz repsol 10w40.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Nie 15:53, 05 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:07, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jakie ustawiles luzy zaworowe? Może za ciasno stąd problemy z obrotami i nadmierne nagrzewanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:25, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Okolo 0,12 (0,15 nie wchodzi 0,10 czuc opor)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bakus
Support
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KNS
|
Wysłany: Nie 16:56, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
jak sprawdzisz zawory, możesze także sprawdzić świecę fajke i kabel WN może coś jest nie tak i nie mam całej mocy
A kompresje sprawdzałeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:08, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No to wszystko ok, jezeli dobrze ustawiles wszystko według punktó na kołach, sprawdz czy niema nieszczelnosci w ukladzie zasilania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:50, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Bakus napisał: | jak sprawdzisz zawory, możesze także sprawdzić świecę fajke i kabel WN może coś jest nie tak i nie mam całej mocy
A kompresje sprawdzałeś? |
Kompresja na zimnym zapowiadała się dobrze już przy ustawianiu (zanim wsadziłem w ramę i odpalałem fest opór przy kręceniu wałem).
Fajka i WN wymienione chyba w grudniu albo styczniu, świeca nowa z pudełka dopiero teraz wkręcona.
Nieszczelności na gaźniku się nie spodziewam, uszczelki wygladają dobrze, dolot nie widać pęknięć, psikanie samostartem przy pracy nie wywołało zmian.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:03, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Luz zaworowy ustawiłeś książkowo
Jednak proponuję ustawienie na listku szczelinomierza 0,15 tak żeby ciasno wchodziło.
Sprawdź, jak ostygnie silnik, jeszcze raz zawory i zmień ustawienia na podane wyżej.
Taka moja propozycja, zrobisz jak uważasz
Mam jeszcze jedno pytanie
- silnik odpala dobrze i nie daje dziwnych odgłosów?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Nie 19:06, 05 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:04, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Może masz jakis gaznik na podmiankę, spróbować można, wałki rozrządu porównywałes? Stary z nowym czy napewno są identyczne? Klin idealnie w tym samym miejscu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:11, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Mig290 napisał: | Może masz jakis gaznik na podmiankę, spróbować można, wałki rozrządu porównywałes? Stary z nowym czy napewno są identyczne? Klin idealnie w tym samym miejscu? |
Na wałku rozrządu w VS nie ma klina, jest zębatka na dwóch śrubach, panewki/łożyska ślizgowe i wsio. Rozmiaru jako tak krzywek nie sprawdzę bo stary jest zatarty/wytarty, jednakże zamówiłem z korei niby fabryczny do tego modelu więc powinno być to. Gaźnik niby mam drugi od Darka, lekko do wyczyszczenia i troszkę zleżały, trzeba by rozebrać i przesmarować. Dziś już późno (dla mnie) i niedziela to odpuszczam. Myślę nad serwisem który zakończy moje działania i bóle - sprawdzi i już te dokładniejsze i pomniejsze regulacje wykona za mnie. Nie ma czasu, zlot niedługo...
A i po prostu, jak to ze mną, jeździć się chce... I to tak, że nadgarstek prawy mi chodzi jak śpię, lewa stopa majta się góra dół, ściskam coś lewą ręką co jakiś czas, i udaję dzwięk silnika... (Katarzyn mówi, że chrapię, ale ja wiem co się dzieje)...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mig290
Prospect
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GWE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:16, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Haha no do tego taka pogoda szkoda ze zlot tak daleko....kilka razy w roku samochodem jezdze w odwiedziny do rodziców w Tychach. ..600km..Byle cala sprawa zakonczyla sie pomyślnie opisz na forum co zrobili panowie z serwisu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:00, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jak dobiorę serwis to oczywiście, sam jestem mega ciekaw co tam się będzie musiało dziać z moim motoruniem... No chyba, że jak wstanę rano albo właściwie wyjdę z dniówki i stwierdzę, że jestem pełen mocy i pomysłów i chęci to zaś go rozkopię..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamM71
Sgt. at arms
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:50, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Zanim rozbierzesz ten drugi gaźnik to najpierw zalej go na noc paliwem. Rozebranie wysuszonego może spowodować uszkodzenie gum. Co do oleju to mogłeś wymieniać. Pytanie jak wyglądał serwis zanim go posiadłeś, a z tego co widać to kiepsko z tym było.
Z opisanych objawów wygląda że masz gaźnik do regulacji. To że chodził w poprzednim nie oznacza że będzie dobrze działał w tym nowym motorku. Gaźniki reguluje się indywidualnie do każdego silnika. Ale to już chyba wiesz
Szykuj szybko bo za dwa tygodnie widzimy się w Nysie. Jak nie naprawisz to się przejadę do was i zabiorę Katarzyna, a Ty będziesz reperował sobie dalej
Spoko, żartowałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 4:17, 06 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Łeeee, myslalem ze podjedziesz pomoc mi ogarnac. ;p
Jeszcze raz dzis zrobie podejscie. Moze sie dupnalem o jeden zabek na rozrzadzie... (Sugerowane przez TSina). Nikt nie jest idealny i moglem sie przeciez pomylic zwlaszcza jak czlowiek walczy iles godzin i rece mu siegaja kostek bo wiadomo, dniowa w pracy + dniowka w garazu robi swoje...
Zobacze dzis jeszcze. Gaznik wlasnie wczoraj podlałem zeby "rozmiekl".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nokan
Prospect
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBE Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:04, 06 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod jak bedziesz w garazu dzialal, daj strzala to podjade troche ci w glowie namieszam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:34, 06 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No, jako, że nie miałem pakietu netu juz w tel, to uderzylem bez tej wieści, a była potrzebna trzecia ręka. Na szczęście ostatnie dwa zęby w gębie mi stykły, trochę łokciem, trochę kolanem i jakoś zrobiłem co chciałem. Katarzyn akurat nie mogła pomóc przez pracę.
Chciałbym się pochwalić, że zażegnałem (chyba) przegrzewanie silnika, trochę naprostowałem gaźnik - na teraz odpala chuj*wo jak kiedyś, idzie jak należy, stał się dzikiem, ma moc itd. Nie śmigałem bo wypiłem aż dwa browary w garażu więc się słaniałem i co siadłem na niego odpalić z kopy to prawie się przewracałem, ale gada jak kiedyś. Jutro próby!
Ogólnie da się wyczuć, że wychodzę na prostą. W planach (jak odpali) jakieś 5 km, zmiana oleju z lotosa na repsol ten zwykly. Ogólnie na koniec mojej pracy zachowywał się dość względnie do życia.
Tak jak mówię, jeszcze raz dziękuję Darkowi i Marcinowi za trzymanie ręki na pulsie "na codzien" w temacie. Katarzyn za trzecią, czwartą i piątą rękę. Wszystkim tym co pomogli pisząc posty wcześniej na forum. Także tym co udawali wariata i nic nie pisali odkąd miałem sieczkę z silnikiem. Tym co nie mają pojęcia co się dzieje i działo (rozumiem was, nie każdy musi się znać na mechanice) i... ...o dziwo nieobecnemu TSinowi (wraz z rodzinką - fajnie się śmiga) który całkiem przez przypadek rzucił parę rzeczy które mnie nakierowały na to, żeby nie jechać do serwisu a jeszcze powalczyć.
Super!
Dzięki więc całemu forum Daelim Polska! Jesteśmy wielcy!
Do zoba na zlocie. A jak go zepsuje do zlotu, to choćbym miał pociągiem przyjechać to będę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:05, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Update:
Właśnie w tym momencie przejechałem około 20km z groszem i całkiem chyba jest okej.
Dość gorący ale chyba w normie. Juz zapomniałem, jaki silnik umie byc gorący jak jest ciepło. Tymczasowo jeszcze wszystko śmierdzi spalonym olejem ale to powierzchowne plamy z rozbryzgów w garażu, macania utłuszczonymi rękami itd.
Ciągnie przyzwoicie, mam założoną teraz zębatkę 14z (wcześniej miałem 15) nie piłowałem i nie katowałem go narazie bo olej jeszcze lotos. Wrócę (+20km z groszem) to wleję już prawidłowy. Zobaczę jaki ten ma kolor. Jeszcze nie do końca w ogóle poskładany - przód podobny do VC, bez plastików i chromów. Sakiewek też nawet jeszcze nie założyłem. W ogóle test na dzika bo już nie mogłem wytrzymać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:22, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No gratuluje! To teraz zakładaj koniecznie sakwy bo niedługo zlot a trzeba do czegoś wsadzić podarunki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Katarzyn
Old Lady
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBE Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 16:33, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ooo będą podarunki dla Rushroda, też chcę!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:55, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No będziemy łapać koty dla Was może do domu dojedzie z jedna sztuka w tych sakwach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pappa2
Member
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DKA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:51, 07 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jak spuscisz olej to wsadz magnes do pojemnika z tym olejem i sprawdz czy jakies metalowe kawalki sie pojawily....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Prospect
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:04, 11 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Rushrod,opowiadaj jak Twój rumak?Będzie coś z tego silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:35, 11 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Zapowiada sie ze bedzie. Pierwsze opilki ze spustu sie pojawily ale wnioskuje ze to z dotarcia chropowatosci z odlewu walka. Oba filtry przemylem benzyna i pfzelalem przez szmatke. Jak znajde foto to zapodam do galerii bo z tel tylko sie kontaktuje ostatnio ze swiatem i internetem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|