Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszNN
Hangaround
Dołączył: 05 Sie 2024
Posty: 5
Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:11, 23 Maj 2025 Temat postu: Daelim Daystar szrpanie podczas jazdy |
|
|
Witam, mam problem z moim Daystarem 125 '17 na wtrysku. Od dwóch dni często przy wyższych prędkościach czuć szarpanie, jakby go coś na ułamki sekundy blokowało. Nie dzieje się to cały czas tylko czasami, i zazwyczaj jak już jadę trasą i się rozpędzę do 80-100. Zawsze jak zaczyna szarpać zapala się kontrolka check. Po włączeniu zapłonu nie pokazuje błędów (nie mruga) tylko świeci na stałe. Jak jeżdżę z mniejszymi prędkościami po mieście to raczej jeździ normalnie, po kilku odpaleniach kontrolka check gaśnie do czasu aż znów wyjadę w trasę i zaczyna się znowu przeważnie jak przekroczę 80. Dla proformy wymieniłem świecę i przewód ponieważ już 3 lata na niej jeździłem ale nic się nie zmieniło. Odpala na strzała zawsze. Co może być przyczyną szarpania? Co powinienem sprawdzić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3618
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:47, 24 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Szukalbym w paliwie i czy filtr powietrza jest okej. Moze przy duzym obciazeniu brakowac mu albo powietrza albo paliwa - sprobuj wypalic paliwo do konca i wlac 98 (wazne by bylo E5 a nie E10) na pewnej stacji typu BP/SHELL/ORLEN, najlepiej tam gdzie maja duzy ruch zeby paliwo nie bylo stare. Jak nie pomoze, to wyciagnij filtr powietrza i wyczysc go duzym cisnieniem powietrza np z kompresora pistoletem do przedmuchiwania. Spodziewam sie ze ktoras z tych operacji pomoze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Sob 8:07, 24 Maj 2025, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
LukaszNN
Hangaround
Dołączył: 05 Sie 2024
Posty: 5
Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:50, 24 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Dobrze spróbuję i dam znać czy pomogło, pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
LukaszNN
Hangaround
Dołączył: 05 Sie 2024
Posty: 5
Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:49, 29 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Wlałem 98 a filtr powietrza kupiłem nowy bo powiem szczerze, że zrobiłem na nim 23kkm i nawet nie czyscilem ani razu i był już dosyć kiepski Dzisiaj zrobiłem 30km i puki co było super nie szarpał i czułem że lżej mu się jedzie. Jeśli coś się zmieni dam znać, dziękuję za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3618
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:14, 29 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Z tym filtrem powietrza to wedle dawnych instrukcji (VC/VS) byl przewidziany do wymiany co 10 wymian oleju. Zasada byla taka: wymiana oleju co 6k, wymiana filtra oleju co druga wymiana, filtr powietrza przedmuchiwac co wymiane oleju a przy dziesiatej wymianie zmienic filtr powietrza. Czyli niby przy 60k. Konstrukcja stalowego sita na to pozwala, po prostu trzeba faktycznie to dmuchac z kompresora. Te filtry maja dosc duza powierzchnie - moglyby spokojie jezdzic w motocyklu o pojemnosci 500-600cm...
Testuj dalej, oby bylo juz okej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
LukaszNN
Hangaround
Dołączył: 05 Sie 2024
Posty: 5
Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:29, 12 Cze 2025 Temat postu: |
|
|
Niestety problem nie rozwiązany, dzisiaj jechałem do pracy i znowu przerywał i max 90km/h. Jak tylko odpuściłem trochę manetkę jechał normalnie a jak zacząłem przyspieszać szarpanie 😐
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|