Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Wymiana opon

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:35, 01 Gru 2016    Temat postu: Wymiana opon

Witajcie Smile
Jakiś czas temu, odkryłem w końcu co powoduje mi trzepaczke na kierownicy...
Otóż, uciekające powietrze z przedniej gumy... po 2-3 dniach od ostatniego pompowania, schodzi co najmniej o 50%... a że tak byc nie może...postanowiłem założyć gumke... nową...Smile A w zasadzie dwie bo na tył również...
No i mam dylemat...
Obie opony to Metzler, ale różne modele...chyba seryjne, bo bieżnikiem bardzo podobne do innych egzemplarzy VT widzianych w sieci... Choć DTO mówi ze 2007 rok... wiec nie wiem... tak czy inaczej... Młode też nie są...
No i sie zastanawiam jaką strategie przyjąć...
Wymienić przód (to musze zrobić żeby jeździć), a tył póki co zostawić jako że nic mu nie dolega, czy wymienić na raz obie?
Czy można mieć (wiem że legalnie można, ale prawo to nie wszystko), różne opony przód tył? Czy koniecznie szukać identycznych? Jak bym nie szukał, nie mogę znaleść kompletu nigdzie, tak żeby kupić 2 sztuki, różniące się tylko rozmiarem..
We wszystkich serwisach, wychodzi mi komplet 2 różnych producentów...
No i ostatnia sprawa... sami wymieniacie oponki na felgach (jak?) czy wylkanizacja ? Patrząc po wrocławskich cennikach, np w motogumie, wymiana 2 oponek wyjdzie więcej niż w ciężkim aucie...Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:22, 01 Gru 2016    Temat postu:

Nie spotkałem się żeby były identyczne bieżniki w naszych motórach.
Co do wymiany tył wymieni ci większość wulkanizatorów, przód już nie. Samemu to zapomnij chyba że potrafisz wymieniać opony w aucie ale bez odpowiednich maszyn to jest naprawdę trudne - to nie rower.
Inna sprawa to wyważanie. Jedynie serwis motocyklowy ma odpowiedni sprzęt, zwykły gumiarz ma za grubą ośkę aby przewlec ją przez łożyska.
We wrocku w motogumie zakładałem przód i wyważałem i jakoś drogie to nie było.
Jak masz dwie nowe gumy to zakładaj od razu dwie niech się docierają razem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:27, 01 Gru 2016    Temat postu:

Uważam że bez problemu możesz mieć inne opony. Przy naszych predkościach i cieżkości motocykli nie ma to znaczenia. Ja też będę zmieniał z przodu bo spękaną mam. Ale tył zostanie bo dobrze wygląda, bardzo stara nie jest a i bieżnik całkiem całkiem. Co do wymiany to przód bez wiekszego problemu zmienisz, ale samodzielnej wymiany tyłu jakoś sobie nie wyobrażam. Tak czy tak na pewno takie "łyżki" do opon będą Ci potrzebne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:11, 01 Gru 2016    Temat postu:

Kurka obie mam stare, wiec zapewne bede chciał wymienić obie... choc tylna wygląda jeszcze na oko ok...Ale czy nie zaczyna byc juz sliska na mokrym... tego nie wiem... Nie jeździłem na nowych - nie mam porównania...
Mówiąc o komplecie miałem na myśli np:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Przeznaczenie inne (przód/tył) rozmiar również, ale ten sam producent i model - tworzą niejako parę... Tak samo mam teraz z moimi Metzlerami... No i nie wiem czy tak szukać, czy moge miec np Conti na tył a pirelli na przód...?Smile

Hmm... Teraz widze że faktycznie w motogumie chyba promocję zrobili... 35 PLN za sztukę - wymiana i wyważenie, jeśli dostana koło a nie cały motorek...Smile Ostatnio jak patrzyłem to za 2 sztuki, cos ponad 150 pln mi wyszło..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:44, 01 Gru 2016    Temat postu:

Nie widze na tej aukcji napisu daty produkcji.. jest to wietrzenie magazynu.. pytanie ile faktycznie maja te opony lat... musisz to zweryfikowac..

ja w vj mam opony w roznym wieku.. przod jak dobrze pamietam teraz (w 2017roku) bedzie mial ok 4 lata, a tyl ze dwa lata wiecej.. gdy podchodze do motoru, docisne palec do gumy i rusze kilka razy szybko po oponie to widac jak opona sie luszczy. na tylnej oponie zeby osiagnac ten sam efekt musze machac dluzej paluchem... onacza to ze guma tylna jest slabsza od przedniej.. opony tej samej firmy i ten sam model....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:13, 02 Gru 2016    Temat postu:

Jest tam info...2012

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:58, 02 Gru 2016    Temat postu:

Tył i przód ZAWSZE będą się różnić, chyba że bierzesz kostkę do krosa... Smile
Fajnie, jak już masz możliwość i zaplecze kasowe zmienić obie.
Mnie opo zmieniał zwykły wulkanizator - nie uszkodził felgi alu mimo, że zdejmował brechą - miał wprawę, nie chciał się zabierać ale go uspokoiłem, że bez przesady itd i bardzo dobrze założył, łącznie z kierunkiem.
Najważniejsze cobyś zachował rozmiar albo co najwyżej niewielkie odchylenie zachowane w granicach wysokości - PROPORCJA. Ale to też doczytasz w oponach w dziale mechanika / elektryka ogolnym. Smile
Np. z tyłu teraz mam 10mm szerszą a wysokość prawie identyczną.
W temacie opon, znajdziesz tam całkiem dobre podpowiedzi.
PS
Mnie zwykły gumiorz skasował 30 zł / koło czyli jak za samochodówkę.
No i wiadomo, opon starszych jak 4 lata nie ma co kupować. To jest moto, jak strzeli guma to gorzej jak w łóżku, możesz nie przeżyć.
Lepiej dołożyć 50-100 zł i kupić nówkę. Choć jak poszukasz to znajdziesz, dla przykładu moja z 2015 (wtedy też kupiłem moto i od razu zmieniałem późną jesienią w grudniu...) z roku 2015 zapłaciłem około 200zł z hakiem. Po co oszczędzać na bezpieczeństwie, już co innego bardziej zaniedbałem... Smile Ale o tym do poczytania w "moje maszyny" hahah.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pią 19:01, 02 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:51, 05 Gru 2016    Temat postu:

Foveon u mnie w mieście zwykły gumiarz za założenie i wyważenie wziął 25 zł także jak za darmo.
Kwestia tylko wymiany szpilki w maszynie, pod koniec dniowki mi to zrobił


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:55, 25 Lut 2017    Temat postu:

Staszek.S napisał:
Mówiąc o komplecie miałem na myśli np:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

No dobrze... wymieniłem i mam problem... Cos jest krzywe... i nie wiem jeszcze co...
Założyłem przód, 100/90 czyli jeden rozmiar więcej niż seria... Weszła idealnie, ale widze teraz że mam krzywy (albo krzywo przykręcony) przedni błotnik... Z prawej strony mi delikatnie ociera o oponkę, podczas gdy z lewej strony jest około 12-13mm miejsca jeszcze... Wygląda to tak, patrząc z przodu moto w kierunki tyłu, jakby był błotnik delikatnie przekręcony... Gdyby prawe mocowania błotnika były 2-3 mm wyżej, byłoby ok (byłoby prosto)...No i nie wiem czy plastik błotnika zwichrowany, lagi krzywe może czy cos jeszcze...?
Przy wymianie uszczelniaczy rozłożyłem całe przednie zawieszenie, ale skręciłem chyba dobrze... Lagi w górnej półce siedzą równo, podobnie jak odległość między półkami jest identyczna z obu stron..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:47, 25 Lut 2017    Temat postu:

Może w lagach różna ilość oleju?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:15, 25 Lut 2017    Temat postu:

tyle samo wlałem w obie Smile i nawet sprężyny mierzyłem czy nie trzeba wymieniać - identyczne były...
Błotnik cholera mocowany jest do grubszych,dolnych części lag, nie do 'tłoków'... do tych samych elementów mocowane jest koło... Drapię się po głowie i nie wiem cholera co może być źle...Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:37, 25 Lut 2017    Temat postu:

a mocowanie kola? chodzi mi o oske. moze jakies podkladni z jakiejs strony powinny byc? w instrukcji moze znajdziesz jakis rysunek..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:23, 26 Lut 2017    Temat postu:

Sprawdziłem... Przód jest prosty do złożenia... z jednej strony prędkościomierz, z drugiej tulejka... Poza tym koło jest prosto względem tylnego... i moto robi jeden ślad a nie dwa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:54, 26 Lut 2017    Temat postu:

A odległość pomiędzy ośką koła a mocowaniem błotnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:01, 26 Lut 2017    Temat postu:

co prawda inny model "daelima" https://youtu.be/ag_E32E3hno zerknij na 4.03 minute filmu.. czy tez macie wrazenie ze blotnik nie jest idealnie rowno w stosunku opony?
moze daelimy tak maja....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:13, 26 Lut 2017    Temat postu:

oooo to jest to...!Smile Dokładnie taki eekt jest u mnie... błotnik przesunięty...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:20, 26 Lut 2017    Temat postu:

Słuchajcie, a ma ktoś rysunek jaka powinna być ilość i kolejność podkładek i elementów na przedniej osi ? Mam od daystara ale tu może byc inaczej...
Albo, czy ktoś z Was może sprawdzić, czy po stronie przeciwnej niz prędkościomierz, jest tylko ta szeroka tuleja, czy również podkładka?
Dołożyłem podkładkę chwilowo, jest jakby bardziej symetrycznie, ale mam zdjęty napęd więc nie wiem jak teraz jedzie... a zabić bardzo bym się nie chciał..Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin