Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Nieregularna iskra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spelusiek
Hangaround



Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BSU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:23, 27 Lis 2016    Temat postu: Nieregularna iskra

Witam wszystkich jestem nowy na forum i mam problem ze swoim Daelimem VT 125F 2003r. Ostatnio zaczał ciezko palic wiec postanowilem sprawdzic iskre na swiecy i sie okazalo ze raz na 5-6 kopow sie pokaze. Postanowilem odkrecic lewa pokrywe silnika i sprawdzic iskrownik i impulstator przy kole zamachowym wszystko wygladalo ok. lecz dziwi mnie jedna zecz bylo tam troche oleju i wszystko bylo mokre w nim nwm czy tak ma byc czy nie. ale przetarlem impulsator i skrecilem wszystko i moto przez chwile mial iskre. Odpalilem pochodzil pare sekund i zgasl. Odkrecilem swiecie i zniw nie bylo iskry. Moze ktos podpowiedziec czego to wina? Mimo ze moto ma 13 lat to ma tylko 4tys przebiegu i wszystko wyglada jak nowe cewka,modul itp wydaje mi sie ze sa sprawne zastanawia mnie tylko ten olej w lewej pokrywie. Czekam na info.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:07, 27 Lis 2016    Temat postu:

Cewki mogą być mokre z oleju bo... ...są nim chłodzone... Pierwsze to: kabel i fajka. Kolejna rzecz, poszperaj na forum tutaj, bywały problemy z iskrą - najczęściej przez upalone cewki. Sam to przechodziłem ale przy przebiegu rzędu 45k... Jeśli nie masz moto od nowości to może mieć 104k przebiegu (nie zdziwiłbym się, bo patrząc po przebiegach tych maszyn to wykonalne) albo inny licznik albo cofnięty. Jak moto przez trzynascie lat przejechało 4 tysiące to śmierdzi na sto kilometrów nieprawdą. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spelusiek
Hangaround



Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BSU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:43, 27 Lis 2016    Temat postu:

Moto kupione od starszego Niemca z wszystkimi oryginalnymi dokumentami w serwisowce mial robiony przeglad na 1000km na 4tys juz nie mial wiec raczej faktyczny przebieg zreszta lakier,opony(jeszcze maja kolce po bokach) linki wszystko oryginal wiec przebiegu jestem pewny na 99%. Dokladny przebieg to chyba 3300. Moto wiecej stało w garazu niz bylo jezdzone dziwi mnie tylko ze po rozebraniu przetarciu impulsatora mial regularna iskre i zaraz znow stracil. Kabel od swiecy wydaje sie byc wporzadku,fajka rowniez, swieca 100% dobra. Wydaje mi sie ze wina lezy gdzies w iskrowniku i impulsatorze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:50, 28 Lis 2016    Temat postu:

Po pierwsze to sprawdź to:
http://www.125daelim.fora.pl/regulamin,1/jestem-nowy-i-zadaje-1-pytanie-ale-najpierw-to-przeczytam,1354.html
Po drugie skoro rozkręciłeś boczną pokrywę i po założeniu było przez chwile ok to sprawdź wszystkie kable które z niej wychodzą. Wystarczy że któryś jest wykruszony i zwiera się z masą i masz już kłopot. Dokładnie je obejrzyj i jak trzeba zaizoluj albo wymień. Po tylu latach w cieple i oleju kable robią się kruche.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spelusiek
Hangaround



Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BSU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:03, 28 Lis 2016    Temat postu:

Ok dzieki za info Foveon postaram sie dzis to sprawdzic i jak czegos sie dowiem to dam znac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:40, 28 Lis 2016    Temat postu:

Niby fajnie ze moto malo uzywane ale czeka cie duzo pracy i wydatkow.. opony ze maja cycki z boku swiadcza tylko o stylu jazdy motocyklisty a nie o fajnosci opon.. jezeli masz te opony od nowosci to polecam szukac nowych....
reszte na co zwrocic uwage napisali koledzy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spelusiek
Hangaround



Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BSU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:03, 28 Lis 2016    Temat postu:

A ktos moze mi powiedziec czy na 100% w lewej pokrywie powinno byc troche oleju? Bo nie ma go tam duzo a tam jest tylko iskrownik,impulsator i kola zebate od rozrusznika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:59, 28 Lis 2016    Temat postu:

A jak ściągniesz pokrywę to zobaczysz odpływ od korka oleju, za magnesem łożysko korbowodu. To wszystko jest w oleju i to normalne olej tam jest i musi być. Gorzej jak by go nie było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:08, 28 Lis 2016    Temat postu:

caly dol silnika tworzy jedno naczynie.. olej w tych silnikach chlodzi cewki. jezeli poziom oleju spadnie to cewki sie przepalaja, np tak ja w moim vj...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spelusiek
Hangaround



Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BSU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:36, 28 Lis 2016    Temat postu:

Sluchajcie a ile tego oleju powinno tam byc bo w serwisowce nie ma zadnych danych na ten temat a u mnie bylo tylko z pol kieliszka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:49, 28 Lis 2016    Temat postu:

Olej to ten sam co w całym silniku jest. 10 W40 4T mierzysz go z prawej strony bagnetem. Po całkowitym spuszczeniu ok 1 litr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spelusiek
Hangaround



Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BSU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:03, 28 Lis 2016    Temat postu:

A ok dzieki kolego za info myslalem ze moze sie dolewa go osobno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:53, 28 Lis 2016    Temat postu:

Ja pierdziele. Jeśli taki jesteś pewny tego wszystkiego, to masz strasznie dużo roboty. Ło matko, że tak powiem. A jak oponki są od nowości to czy mają fajne cycki czy fajną dupę to zmień je od razu bo się zabijesz. Jeśli to moto faktycznie więcej czasu stało niż jeździło, to najlepiej całe rozłożyć, WSZYSTKO eksploatacyjne wymienić, skontrolować, obejrzeć i złożyć. To może być cholerna mina. Chociaż, jak najlepiej ci życzę, to i tak nie mogę uwierzyć w 14 letni moto z takim przebiegiem. To musiałby być kolekcjoner. Smile Oczywiście jest to możliwe, i jeśli serio, to wszystko DOKŁADNIE sprawdź. A przedewszystkim spuść cały olej i zalej nowy bo niewiadomo ile ten ma lat, wymień świecę, płyn hamulcowy, opony a potem wszystko inne sprawdź. Na nie jeżdzonym moto łatwiej się połamać jak na wyjeżdżonym...
Do tego sama świeca może być stara - zmień (20zł zwykła ngk) i kabel z fajką - sili i guma się utleniają z wiekiem i może sadzić, a tam jest przecież 15000v więc izolację przebić jest łatwo...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pon 20:55, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:43, 28 Lis 2016    Temat postu:

Rushrod akurat kabel WN jest jedną częścią z cewka, nie spotkałem się z zamiennikiem na sprzedaż

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spelusiek
Hangaround



Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BSU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:00, 29 Lis 2016    Temat postu:

Co do kabla zgodze sie z kolega wyzej ze jest to jedna czesc razem z cewka. Opony sa firmy Swallow made in Korea nie wiem czy to oryginalne ale wydaje mi sie ze tak tu macie foto: [link widoczny dla zalogowanych]

A tu macie zdjecie moto: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:06, 29 Lis 2016    Temat postu:

Faktycznie wygląda jak nowy.
Co do opon jak się nie kruszą, nie są jajowate to bym jeździł. Sam mam jeszcze oryginalną tylną oponę która ma 17 lat i jakoś się trzyma.
Co do kabla WN jak jesteś jego pewien to złap mokrą ręką jak działa silnik jak nie pokopie to ok Smile A na serio ja testuje instalacje na myjni samoobsługowej. Po umycia silnika powinien zaskoczyć bez problemu. Jak jest gdzieś przebicie to nie odpali.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:58, 29 Lis 2016    Temat postu:

tu sie z toba foveon nie zgodze.. opona ktora tylko wyglada na dobra nie jest dobra. przy jezdzie na wprost moze bez roznicy, ale w zakretach i przy hamowaniu roznica jest ogromna...

wiadomo nikt nikomu nie siedzi w portfelu, kazdy ma jakies dochody i wydatki.. gdyby kazdy mial tyle ile by chcial to by nowymi motorkami jezdzil....

jak nie mozesz sobie pozwolic na kupno 2 opon, kup najpierw przednia... a na sam poczatek proponuje poszukac oznaczenia daty produkcji opon. bo moze gadamy o czyms co jest dobre i nowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:38, 29 Lis 2016    Temat postu:

Moja oponka z tylu nie pamietam ile ma lat, ale już mimo grubego bieżnika ślizga, Yokohamę przednią pociąłem scyzorykiem przy ściąganiu i założyłem nową i komfort jazdy i oczywiście prowadzenia/hamowania zmienił się na plus ogromnie.
Co do tego czy kabel jest kompletny z cewką, to powiem wam, że jak już się tak targałem to tu to tam z silnikami po garazu, to już go parę razy wyjąłem z cewki. Tam jest taki sam wkręt, albo podobny jak w fajce, a jeśli a może tak być - mam nieoryginalną to mogę zmierzyć oporność i podesłać wynik. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spelusiek
Hangaround



Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BSU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:00, 11 Sty 2017    Temat postu:

Sry panowie ze tak pozno ale nie mialem jakos czasu. Okazalo sie ze moim problemem z iskra byl modul zaplonowy po wymianie na nowy chodzi elegancko.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spelusiek dnia Śro 14:00, 11 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin