Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Blokada Daelim
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:58, 05 Lis 2015    Temat postu: Blokada Daelim

Witam! Od razu mam pytanie. Orientuje się ktoś jak blokowany jest DAELIM VT 125 w wersji z Niemiec 80km/h. Powiem, że mechanik przejrzał wszystko i nie widzi gdzie to może być blokowane.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marpapus dnia Czw 6:59, 05 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:52, 05 Lis 2015    Temat postu:

Trudno powiedziec bo z tymi niemieckimi blokadami sie nie spotkalem. Dziwne ze mechanik nie wpadl na to. Mam pare propozycji ogolnych do sprawdzenia:
- moduł
- dysza gaźnika
- zwezka na dolocie
- cos w wydechu a'la katalizator (szkopy to lubia)
- przełożenie w napędzie

W sumie, tak z ciekawosci - czym sie objawia ta blokada do 80? Idzie jak szalony, zrywny z kopem i nagle slabnie na koniec czy od poczatku jest muł? Jak to wyglada w sumie? Jak sie zachowuje prze ta blokade?
Powoli, spokojnie, cos wymyslimy.

Tak czy siak, pierwsze co, to sprawdz moduł, 4+2 przewody, pasuje raczej z vs/vc/vt na podmiane. Podobne sa w skuterkavh chinskich ale CDI jest bardzo delikatne wiec nie wiem czy podkladanie ze skuterka nie bedzie smiertelne dla modulu (chinski 30zl) a do daelim a uzywki po okolo 100zl, nowy nie wiem.
Napisz jeszcze rocznik twojego Daelima Vt. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Czw 8:14, 05 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:41, 05 Lis 2015    Temat postu:

Rocznik 99" A więc tak. Od początku. 1-bieg 20km/h 2-bieg 40km/h 3-bieg 60-km/h 4-bieg 80km/h 5 bieg i d..a 85km/h i nic więcej. Tak po krótce. Tłumik prawie pusty więc raczej nie. Resztę mechanicznie przejrzał twierdzi, że nie widzi nic niepokojącego. Moduł mam wsadzony już inny stary leży więc też chyba odpada. Zdaniem mechanika bo też nie na 100% może być coś z przełożeniami skrzyni. Co do zrywności nie mam porównania do innego Daelima chętnie bym sprawdził z kimś z okolicy ale nie widzę takowego, ale myślę że jest ok. I tak w ogóle mam 8 kW mocy w dowodzie, nie wiem czy pomyłka czy tak ma.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marpapus dnia Czw 15:43, 05 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:01, 05 Lis 2015    Temat postu:

Moze miec tyle wpisane jako zdlawiony. Teraz tak po objawach mysle ze sa jeszcze mozliwosci takie jak luzy zaworowe lub ostatecznie "wyzsza uszczelka" przy cylindrze ktora obniza kompresje. Z drugiej strony, sprobuj jechac "do odcinki" na czeartym biegu. Piatka to nadbieg, na czworce powinien spokojnie 90-100 dojsc. Policz tez zeby na zebatkach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:22, 05 Lis 2015    Temat postu:

Luzy poustawiał, ale wałek rozrządu mu się nie podobał a, że ciężko z uszczelką pod głowice a bez tego nie chciał ściągać patrzeć. A co do kompresji masz rację bo ma 7 w czym by to nie było wyrażone.
Może wiesz gdzie w PL można uszczelkę nabyć?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marpapus dnia Czw 16:28, 05 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:36, 05 Lis 2015    Temat postu:

Wiesz co? Jak bedzie jutro otwarty serwis kolo mnie to zapytam o cene... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:29, 05 Lis 2015    Temat postu:

Jak Ci powiem gdzie jest blokada to mechanika zmienisz Smile
U mnie tez roadwin byl na blokadzie.. bynajmniej w papierach... po tlumaczeniu popierzysk z niemiec-homologacja.. na dole jet zapis jak oni blokuja daelimy... i uwaga teraz.... blokada to tulejka ok 5mm ktora nie pozwala podniesc calej przepustnicy gazu! czyli wyciagasz to i masz po blokadzie...
Takze blokada jest super Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:31, 05 Lis 2015    Temat postu:

tulejka jest przy gazniku przy przepustnicy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:26, 06 Lis 2015    Temat postu:

Czyli blogada jak w chińczykach! Wink usuwalem ale nie spodzoewalem sie takiego banalu w Daelimie. Faktycznie, gore sie odkreca w gazniku i (s)tulejka do zdjecia z linki. Wink
Sprawdz, jak nie to, to bede pytal o uszczelke. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:16, 06 Lis 2015    Temat postu:

OK Wyjdę z pracy to będę oglądał i dam znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:58, 06 Lis 2015    Temat postu:

No to sprawa ma sie tak, ze bylem, pytalem, i musze cie kolego rozczarowac, gosc mi mowi ze wysypal iles szczelek i z czegos to dopasowywal, tu podcial tam cos i taka mam zalozona, ale to ze sciagnieta glowica robil. Tylko srednica cylindra sie zgadzala ten metal. Klej uszczelkowy etc etc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:01, 06 Lis 2015    Temat postu:

Panowie jaja jak cholera... az sie musialem od roboty oderwac zeby posta napisac Smile Wymieniam krociec i mam gaznik sciagniety... szybkie zerkniecie na przepustnice otwiera sie niby cala... ale zerklem na sprezyne, a tu TULJKA!!! powiem tak moj roadwin lecial 100 normalnie i 110 gdy lezalem na nim... na tulejce o_O az nie moge sie doczekac co teraz bez tulejki pokarze Smile bo prepusnica wyzej idzie i bardziej otwiera okno od strony krocca. od strony powiet4za bez zmian...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:09, 06 Lis 2015    Temat postu:

No niestety nie ma żadnej tulejki a zębatki 14 42

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:20, 06 Lis 2015    Temat postu:

Przelozenie sensowne na napedzie ale to eszcze Tsin by musial sie wypowiedziec. Rownie dobrze moze byc 16/42 normalne. VT nie ma obrotka i to jest problem niejako zeby sprawdzic jakie ma obroty. ehh ciagle kielbie we lbie ze to modul no ale nie musi on byc. Watpie zeby specjalnie inna skrzynie biegow dawali chociaz np. ograniczany VS zawsze mial osobna kategorie w katalogach z tego co kiedys widzialem. Nie oplacaloby sie robic innej skrzyni tak na handlowy rozum... ehh

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:34, 06 Lis 2015    Temat postu:

tak to wygladac powinno
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:36, 06 Lis 2015    Temat postu:

jeszcze jedno a sprawdzales czy na pewno przepustnica otwiera sie na maxa? sciagnij rure od filtra, telefon lampka i nakrec sobie wideo czy otwiera sie na maxa.. chyba ze masz dostep wiekszy zeby normalnie zerknac...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:39, 07 Lis 2015    Temat postu:

Nie takiej tulejki nie miałem, przepustnica otwiera ładnie na maxa. Mi tez to ciągle wygląda na moduł, ale mam wsadzony teraz inny jakiś i nic nie zmieniło. Myślę jakiś obrotomierz założyć żeby zobaczyć jak to się odbywa wszystko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:50, 07 Lis 2015    Temat postu:

a masz moze niemieckie papiery homologacji? zielony papier jak dobrze pamietam... bo tam moze byc napisany sposob blokowania... u mnie informacja o tulejce byla napisana...
z mozliwych rzeczy jakie mozesz sprawdzic to cisnienie w cylindrze ktore moze wykluczyc lub potwierdzic slaba kompresje... kolor swiecy moze tez cos podpowiedziec...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:37, 07 Lis 2015    Temat postu:

W sumie, padlo wczesniej ze ma kompresje 7 (barow najpewniej) to malo, ale to nie przyczyna i nie blokada a raczej zuzycie. Powinni byc cos kolo 9 nie mniej jednak do setki powinien isc nawet z taka kompresja. Tak mysle...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:27, 07 Lis 2015    Temat postu:

Niestety nie mam tych papierów bo to pierwsze co mi przyszło do głowy, nawet ludek co go sprowadzał ich już podobno nie ma. Co do świecy to musiałbym mechanika spytać ale co to ma do blokady. A co do kompresji to chyba faktycznie nie to. Bo czy to pod górkę czy z górki manetka gazu do końca i jest 85km/h i ani deka więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:37, 07 Lis 2015    Temat postu:

Mam genialny pomysl! Jezeli masz blokade na zaplonie nie dasz rady szybciej rozpedzic motocykla nawet z gorki.. bo bedziesz hamowal silenikiem... jezeli nie masz blokady a malo konikow to z gorki rozpedzisz maszyne bardziej..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:59, 07 Lis 2015    Temat postu:

Właśnie nie chciał z górki szybciej tak jak napisałem i sądziłem że to moduł ale został zmieniony i nic. Spróbuje jeszcze ale musi przestać padać i znajdę większą górkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:26, 07 Lis 2015    Temat postu:

Gorka moze byc ta sama tylko tym razem sprobuj bardziej aerodynamicznym byc - pochyl sie..
A gdybys sprobowal dac motocykl na nozki centralne tak aby tylne kolo bylo w powietrzu i sprobowac na sluch to wziasc czy maksymalne obroty na np 2 sa takie same jak na 5... oczywiscie nie rob tego sam i zachowaj szczegolna ostroznosc, najlepiej jakby k9lo przednie opieralo sie o sciane, nie musze mowic co by sie stalo jakby tylne kolo zlapalo przyczepnosc przy 80km/h a przestrzen przed nim byla by pusta!
w ten sposob nie bedziesz mial duzych oporow, wiec jakies zdechle konie beda bez znaczenia.. tylko nie szalej dlugo z trzymaniem motocykla na wysokich obrotach. zeby nie przegrzac elementow ladowania. Zeby ladowanie mniej po dupie dostalo test rob przy zapalonych swiatlach... mysle ze 2 sekundy starcza...

a teraz z innej beczki...
pozwole sobie wkleic pewien link z innego forum, gdzie ktos mial problem z suzuki marauderem.. [link widoczny dla zalogowanych]
mozliwe ze jest ten sam problem u ciebie... warto co najmniej przeczytac...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:41, 08 Lis 2015    Temat postu:

marpapus napisał:
No niestety nie ma żadnej tulejki a zębatki 14 42


No i to jest standardowy rozmiar i w VS i VT i VC więc przełożenie napędu masz prawidłowe, sprawdzałem w paru miejscach i porównywałem ze swoim. Jeśli na bank nie ma tulejki ani żadnego ogranicznika na gaźniku to dalej upierałbym się przy module. Jeszcze raz spróbuj ile się da odkręcić na 3 biegu nawet i z góry spróbuj osiągnąć 85, a jak nie to na czwartym, jeśli tak będzie to moduł. Może nawet zczytywać ze skrzyni który bieg jest zapięty - mimo, że nie ma wyświetlacza wystarczy kombinacja. Co do modułu ze skuterka to też nie koniecznie musi tak być że moduł nie blokuje, bo może być przystosowany do np. innej ilości cewek i inaczej interpretować obroty (nie wiem czy to dobrze opisałem) kręcić się nie bój silnika, to są silniczki wysokoobrotowe... Smile
10 tysięcy zaczyna się czerwone pole a max moc mają przy dziewięć coś... I wszystko będziesz mógł już odrzucić, jak na trzecim osiągniesz 70-80 a na czwartym więcej jak 85 nie pojdzie (chociaż na czwórce może dać radę) a na piątym nic, to na 99.99% moduł. I trzeba będzie szukać jakiegoś z rozbiórki na olx czy coś. Np VT w kawałkach widzę na olx już długi czas, więc może gostek będzie miał moduł. Smile

Edit:
Sprawdzilem
2 - czerwone 60kmh
3 - czerwone 80kmh
4,5 nie sprawdzilem bo strasznie wietrzny dzien i chyba zawory cos graja...
Ale pkt odniesienia masz. Zebatki te same mamy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Nie 13:56, 08 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:43, 08 Lis 2015    Temat postu:

Jutro po pracy faktycznie spróbuje na stojaku u szwagra bez obciążenia to da jakiś wgląd.Bo tak wieję, że nie będę ryzykował na drodze. Jeśli na pusto nie pójdzie więcej, to musi być elektronika. Dam znać po teście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:46, 08 Lis 2015    Temat postu:

No ale... linkę prędkościomierza chyba masz na przednim kole...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:29, 08 Lis 2015    Temat postu:

Dokladnie, peedkosci nie zobaczysz. tu chodzi o dzwiek obrotow silnika. pomiedzy 10 tysiacami obrotow na minute na 2 biegu a 6-7 na 5 biegu powinna byc slyszalna roznica. Jak taka roznice zaobserwujesz - ''zauslyszysz''Smile to bedzie to oznaczalo odciecie na zaplonie przez modol.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:28, 09 Lis 2015    Temat postu:

No tak tak zgadza się

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:24, 10 Lis 2015    Temat postu:

wedlug instrukcji roadwin powinien miec sprezanie 10.7:1
calkiem prawdopodobne ze u w Twoim sprzecie sprezanie powinno byc identyczne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:11, 11 Lis 2015    Temat postu:

Pappa2 napisał:
wedlug instrukcji roadwin powinien miec sprezanie 10.7:1
calkiem prawdopodobne ze u w Twoim sprzecie sprezanie powinno byc identyczne...


Jesli jest nowy a o raczej malo prawdopodobne. U mnie kompresja na bank jest licha a do 120 licznikowych z gorki poszedl a na prostym i do setki, przyczyny szukalbym gdzies indziej.
Najlepiej in vivo czyli test drogowy na niskich biegach odkrecac do upadlego (jak juz silnik bedzie zagrzany). Ograniczniki maja to do siebie ze wlasnie w niektorych na 3,4,5 a i na 6 biegu nie da sie przekroczyc predkosci do ktorej jest blokowany zazwyczaj na trzecim sie jej nie osiagnie ale to dobry wstep zeby przy koncu obrotow przerzucic na wyzszy - wtedy ma mniej rozpedzania na 4 biegu. Dlugi zjazd i proba zeby na czworce osiagnac wiecej. Na piatce sie nie spodziewam bo to typowy nadbieg...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:22, 11 Lis 2015    Temat postu:

Co do obrotów to tak na słuch nie zauważyłem różnicy między 2 a 5 biegiem. Narazie pogody nie sprzyjają, ale jak się coś zmieni spróbuje zrobić test na drodze tak jak piszesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:19, 12 Lis 2015    Temat postu:

Czyli jak dal sie wkrecic na te same obroty to nie masz blokady na module. Jak by byla to wina modulu to sterowanie by rozpoznalo ze wbity jest 5 bieg i powyzej np 5 5ysiecy obrotow nie dawalby iskry na swiece... a tu bez oporow toczenia wskoczyl na maksymalne obroty czyli modul dziala prawidlowo.
Czy zaobserwowales strzelania w rure lub w gaznik? Jak tak to problem z niedomykajacymi sie zaworami. Nie chodzi tylko o luz na zaworach ale o fizyczne ich zdolnosci do zatkania kanalu. Jak wali w rure do zawory od wydechu slabo trzymaja lub zle ustawione, jak wali w gaznik to zawory ssania...Takie nie trzymanie fizyczne zaworow bedzie zmniejszalo kompresje czytaj mniejsza kompresja mniej mocy do rozpedzania gdy siedzi driver na motocyklu. Ostatnia rzecz do sprawdzenia to stan tloka, pierscieni, cylindra ale to na samym koncu jak gniazda i zawory okaza sie dobre....
Kompresja musi byc, bo im bardziej sprezona mieszanka tym wieksze boom. A im wieksze boom tym szybciej tlok napedzi reszte ukladu do ponownego boom Smile a my cieszymy sie jada Smile

Porozmawiaj ze swoim mechanikiem na temat tego co wyzej napisalem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:23, 12 Lis 2015    Temat postu:

Moze Tsin jeszcze siądzie w tym roku to też dorzuci swoje trzy grosze jak to jest u niego na VT. Swoja droga troche sie już pogubilem co to może być. Pewnie w ten sezon który niby już jest zamknięty się nie spotkamy ale na wiosne najpóźniej to ogarniemy wspólnymi siłami. Z drugiej strony dziś znów klepałem przebieg a i tak rzadko powyżej setki się jechało. BTW marpapus, piszesz się na wyjazd letni? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:44, 13 Lis 2015    Temat postu:

"Pappa2" Nic nie strzelało. Wszystko jest do ogarnięcia jeśli chodzi o silnik tylko głupiej uszczelki pod głowice nie mogę dostać w PL.
"Rushrod" Co do lata zobaczymy jaki termin co jak, ale czemu nie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:53, 13 Lis 2015    Temat postu:

Moj po odjeciu gazu z duzych obrotow strzela ochoczo, przy hamowaniu silnikiem tez, w wydech rzecz jasna ale ale, od poczatku tak mial, po kilku regulacjach troche to zniklo, byl moment ze praktycznie nic nie strzelal ale byla zbyt uboga mieszanka bo grzal sie jak diabli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:36, 19 Lis 2015    Temat postu:

Sprawdz jeszcze taka rzecz. Wyciagnij przepustnice z gaznika i sprawdz na ktorym zabku jest igla. Sprawdz kolor elektrody na swiecy. Jezeli jest biala lub jasna wzieksz dawke paliwa przesuwajac blokade na w/w igle. Na igle masz rowki... jak chcesz zwiekszyc dawke paliwa to dajesz tak zworke aby igla stala sie krotsza.
Jezeli masz swiece czarna, znaczy ze masz za duza dawke paliwa na glownej dyszy wiec odwrotnie zmieniasz blokade - wzorke tak aby igla byla dluzsza...
Nawet jak bedziesz mial miedziana elektrode swiadczaca o prawidlowym spalaniu wzieksz o jeden zabek dawke paliwa na probe...
Po dokonanych zmianach nalezy zrobic ok 10km i sprawdzic kolor elektrody swiecy, no i predkosc oczywiscie Smile
UWAGA! swiece nalezy wykrecac i wkrecac tylko i wylacznie gdy silnik jest zimny! Gdy cylinder jest goracy operacje przy swiecy moga sie skonczyc zerwaniem gwintu....
Odezwij sie jak poszlo..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:57, 19 Lis 2015    Temat postu:

Teraz nie powiem bo nie jeżdżę ale z igłą już testowałem i było tylko gorzej, co do prędkości oczywiście a świeca przed zabiegiem była ok. Po nie sprawdzałem ale wróciłem do tego co było od początku.
Jakbym dopadł jakąś serwisówkę to może gdzieś będą zaznaczone blokady.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marpapus dnia Czw 12:59, 19 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:01, 19 Lis 2015    Temat postu:

Uparcie i skrycie, nad pająków życie, upieram się, że jest to moduł. I potrzeba modułu z Daelima a nie ze skuterka, bo tulejki w gaźniku nie masz, jak sam zauważyłeś. No nie wiem, chyba że dyszka ma zły wymiar. Najgorzej jest, bo nie ma gdzie i jak teraz jeździć bo pogoda francowata nawet na jazde 50-60 a co dopiero się rozpędzać, niebezpiecznie i nie zdrowo... :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:05, 19 Lis 2015    Temat postu:

Sprawdz wedlug instrukcji z vs... calkiem mozliwe ze to te same silniki... [link widoczny dla zalogowanych]
A ja bym modul wykluczyl, na kazdym biegu rozpedza sie, bez obciazenia, na te same obroty.. modul odcina zaplon przy pewnych obrotach na danym biegu.... Smile
Ale prawda jest taka zeby cos stwierdzic co moze blokowac silnik najlepiej miec silnik przed soba i troche nerwow... i szczescia bo moze usterka jest jakas pierdola, np jakis przetarty, uszkodzony kabel ktory raz laczy raz nie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:25, 19 Lis 2015    Temat postu:

Też o to chodzi. Ani ze mnie mechanik ani pora na jazdy testowe. Zobaczymy i wrócimy do tematu na wiosnę. A pierdoła to może być ale chyba nie usterka bo z tego co mi wiadomo to jest typowy sprzęt na rynek niemiecki i jest to model z dopiskiem 80km/h. A może do tego czasu dołączy ktoś z moich okolic i będzie jakieś porównanie Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marpapus dnia Czw 19:31, 19 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:59, 19 Lis 2015    Temat postu:

U mnie tez bylo swiadectwo homołogacji wystawione ze halas zmniejszony do 93dB jak dobrze pamietam, no i 80km/h.. Tyle ze wlascicielka cos tam nagrzebala i jedzie ponad 100 a mial zalozona obraczke na przepustnice... Takze juz sam nie wiem... W papierach homologacji 5ylko zapis o blokadzie na przepustnicy, podane ze obraczka ma 5mm.. tak samo handlarz od ktorego kupywalem moto mowil mi ze daelimy maja blokade przepustnicy, a moj model chyba jiz nie ma bo cos mu takiego wlascicielka mowila...
no niestety pogoda nas nie oszczedza...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:35, 19 Lis 2015    Temat postu:

W zeszlym roku śmigałem w wigilię. Jak będą zapwiadać pogodę wiosenną na plusie bez opadów może podjadę, co to jest 300km w jedną stronę. Smile A tak serio to nie wiem, albo moduł albo tulejka, tulejkę wykluczyleś to ja już nie wiem. Sad będziemy szukać ew. na wiosnę wspólnymi siłami, ale jesteś z nami a my z tobą więc się nie dygaj. Smile Damy radę. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:52, 21 Lis 2015    Temat postu:

OK Dzięki za dobre słowo. Nie należę do ludzi co odpuszczają więc będę drążył temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:32, 22 Lis 2015    Temat postu:

Właśnie, a ta głośność.. Moźe zwężka w wydechu... Ale zaś byłby słaby cały czas na wyższych obrotach nawet na niższych biegach... Katalizator? Kurde, a to zagadka...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:18, 08 Gru 2015    Temat postu:

Jest padnięta kompresja powinno być 13-14 a nie 7. U mnie było identycznie. Max co wydusiłem to 80 85 km/h. Skończyło się totalnym remontem silnika Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:27, 08 Gru 2015    Temat postu:

Moj VS ma kompresje 9,5 czasem na zimnym czuc ze olej podpala i idzie ksiazkowe 110kmh... ehh

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:53, 08 Gru 2015    Temat postu:

7 a 9.5 to bardzo duza roznica..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:59, 08 Gru 2015    Temat postu:

No u mnie po remoncie było 14 a między 7 a 14 to przepaść

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:05, 08 Gru 2015    Temat postu:

No to wymiana cyla? Ciezka sprawa... ;( i kosztowna w czesciach. Na tej stronie kawasakiersatz byl zestaw ale cena to jakas paranoja. Chyba, ze sie zrzucimy na silnik z vt, kakas uzywke co ma sie niezle, ja cylka i tloka nie chce, wzialbym zebatki ze skrzyni i glowice. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:16, 08 Gru 2015    Temat postu:

Gdzies kiedys wyczytalem ze kompresje powinno mierzyc sie po zagrzaniu silnika... Wiadomo wszystko wtedy puchnie i jest wyzszzy wynik... ale gdzie indziej wyczytalem zeby nie odkrecac swiecy gdy glowica jest ciepla bo mozna urwac gwint... To jak w koncu zmierzyc... o_O

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marpapus
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EZD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:12, 09 Gru 2015    Temat postu:

Po nowym roku wstawie do magika co rozbierze silnik i posprawdza wszystko. A wtedy będę się martwił o części. Po remoncie zobaczymy co pokaże.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:54, 28 Mar 2016    Temat postu:

Pappa2 napisał:
Jak Ci powiem gdzie jest blokada to mechanika zmienisz Smile
U mnie tez roadwin byl na blokadzie.. bynajmniej w papierach... po tlumaczeniu popierzysk z niemiec-homologacja.. na dole jet zapis jak oni blokuja daelimy... i uwaga teraz.... blokada to tulejka ok 5mm ktora nie pozwala podniesc calej przepustnicy gazu! czyli wyciagasz to i masz po blokadzie...
Takze blokada jest super Smile


dokładnie tak
Blokowanie wysokości podniesienia przepustnicy to najczęstsza metoda. Po pierwsze cena blokady.
Po drugie, szybkość założenia
Ograniczenie elektroniki jest ekonomicznie bezzasadne więc mało jaka firma stosuje tę zasadę. W Daelimach tego w każdym razie nie stosują. W gaźnikach z przepustnicą podciśnieniową blokada jest nad membraną.
W przypadku takiego zabezpieczenia nie ma konieczności dławienia dolotu i wydechu. Motocykl ma pełną moc lecz nie potrafi uzyskać pełnego przelotu powietrza przez co nie osiągnie pełnej prędkości.
To tak jak byście nie odkręcili gazu do końca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:56, 28 Mar 2016    Temat postu:

Pappa2 napisał:
Gdzies kiedys wyczytalem ze kompresje powinno mierzyc sie po zagrzaniu silnika... Wiadomo wszystko wtedy puchnie i jest wyzszzy wynik... ale gdzie indziej wyczytalem zeby nie odkrecac swiecy gdy glowica jest ciepla bo mozna urwac gwint... To jak w koncu zmierzyc... o_O


Kontrola ciśnienia odbywa się na zimnym silniku !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:02, 28 Mar 2016    Temat postu:

Rushrod napisał:
Moj po odjeciu gazu z duzych obrotow strzela ochoczo, przy hamowaniu silnikiem tez, w wydech rzecz jasna ale ale, od poczatku tak mial, po kilku regulacjach troche to zniklo, byl moment ze praktycznie nic nie strzelal ale byla zbyt uboga mieszanka bo grzal sie jak diabli.


Przelewa gaźnik.
Nieprawidłowy poziom paliwa lub niewłaściwa regulacja. Stawiam jednak na paliwo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:42, 28 Mar 2016    Temat postu:

U mnie sie chyba poprawilo. Dzis moze 10 razy strzelil a parawie 400 oblecialem... Dupsko zaczelo bolec nawet. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:34, 29 Mar 2016    Temat postu:

witam szanowne grono kurde mam problem zaś wczoraj trochę pojezdziłem i cholera mnie brała moja Prędkość to 70 normalnie mnie coś brało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:38, 29 Mar 2016    Temat postu:

Duch, wczoraj jak i dzis "u nas" bylo bardzo wietrznie, nie wiem ile moto stalo, ale musisz dobrze wigloc wyciagnac. Polataj ze sto kilosow i zobaczysz ze bedzie lepiej. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:15, 29 Mar 2016    Temat postu:

Duch napisał:
witam szanowne grono kurde mam problem zaś wczoraj trochę pojezdziłem i cholera mnie brała moja Prędkość to 70 normalnie mnie coś brało


Na spodzie gaźnika masz taką śrubkę do spuszczania osadów (syfu). Odkręć ją i przelej trochę paliwa przez gaźnik. Niech to co się osadza po postoju zimowym wypłynie. Po tym zabiegu przejedź się trochę i daj znać czy pomogło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch
Support



Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:15, 29 Mar 2016    Temat postu:

mam nowy gaznik bak płukany syfu niema moto kupiłem w grudniu jest sprowadzony zastanawiam się czy nie ma jakieś blokady w gazniku nie ma dziś spojrzałem tuleji nie ma może zębatki ma krudkie biegi jest silny ale szybkości brak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:12, 29 Mar 2016    Temat postu:

Na postoju do ilu obrotów Ci się kręci ?
Jak wchodzi na obroty i jak spada ?
Ile ząbków masz na tylnej zębatce ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin