Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Dobór kapci

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:03, 14 Wrz 2016    Temat postu: Dobór kapci

Heloł,Smile

Jak wiecie, mam uzasadnione podejrzenie, że moja oponka z przodu dokonała żywota i trzeba jej zastępstwo znaleść Smile
Tylko nie wiem jak sie zabrać za to...

- czy w motorkach, jest taka sama zasada że kupując opony, zakładamy identyczne przód/tył, tak jak w aucie na jednej osi musza byc takie same? (oczywiście wiem że w moto różnia sie rozmiarem - chodzi o to czy zakładacie powiedzmy na oba koła markę X, o modelu Y, czy panuje dowolność? Pytam, gdyz szukam różnych oponek i ciężko znaleść takie 'sety'... Czy sobie głowy nie zawracać i np na przód dać Dunlopa a na tył Conti ? (dobór marek przypadkowy) ?Smile

- Czy standardowa (samochodowa) wulkanizacja ogarnie temat zmiany i wyważenia gumek na moto czy trzeba 'specjalisty'?Smile

- no i kwestia rozmiaru - wiem że część z Was jeżdzi na większych/szerszych kapciach... Rozważam zmiane po 1 ze względów estetycznych, po drugie, więcej gumy oznacza chyba więcej przyczepności...Smile No i przednie kółko wygląda trochę jak od roweru...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:40, 14 Wrz 2016    Temat postu:

Normalny wulkanizator sobie nie poradzi z wyważeniem.
We Wrocławiu jest serwis i go polecam [link widoczny dla zalogowanych]
Nie polecam kupować u nich opon bo drogie.
Ja swoją kupiłem na allegro za ok 130 zł. Szukasz po wymiarach jakie masz założone.
Firma i bieżnik mogą się różnic tył z przodem nie ma to żadnego wpływu na nasze rumaki.
Co do zmiany rozmiaru to nie pomogę nie zmieniałem ale felga ma ograniczenie maksymalnego rozmiaru. Jakie nie wiem możesz przetestować dla innych Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Śro 14:41, 14 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:09, 14 Wrz 2016    Temat postu:

Póki co mam na obu osiach Metzlery - tyle że wychodzi na to ż ejuz troszke zmęczone - choc na oko wyglądają ładnie... Rozmiar obu jest książkowy wg specyfikacji - dlatego właśnie myślę nad zmianą - nie na jakies monstery tylko troszkę...
Zastanawiam sie nad takim układem
Przód: mam 90/90 r18 zastanawiam sie żeby dać 110/80 r18
Tył: mam 130/90 r15 zastanawiam sie żeby dać 150/80 r15


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TSin
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SG || Daelim VT evolution
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:13, 14 Wrz 2016    Temat postu:

Ja wychodzę z założenia, póki są tylko sparciałe ale dobrze się jeździ to nie zmieniam, teoretycznie już by wypadało bo są z 98 roku SmileSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:33, 14 Wrz 2016    Temat postu:

Tez bym tak zrobił, gdyby nie to że jedynie nabicie przodu do niemal 3 barów rozwiązuje problem bujania kierownicą.. Przy ciśnieniu jak fabryka kazała, im szybciej jadę, tym bardziej na boki mi sie kiwa...Smile A skoro nabicie poony pomaga to nie bedzie to tarcza lozysko czy jeszcze inny zwierz, tylko prawie na pewno opona...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:35, 14 Wrz 2016    Temat postu:

A może od tego ciśnienia felga się prostuje ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:02, 14 Wrz 2016    Temat postu:

hehe Smile od ciśnienia to mi sie inne rzeczy prostuja czasem Smile A felga wygląda na prosta... Zresztą... Łatwiej oponke zmienić i przy okazji mieć nową, niż felgę klepać Smile
A sprawdzanie organoleptyczne trzeba w końcu od czegos zacząć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:02, 14 Wrz 2016    Temat postu:

Nie zmieniaj nagle o 20 wiecej bo potem bedziesz szukal innych spraw które się nie dzieją. Na przód możesz założyć 10mm szersą. Opony szukaj dobrej i z roku 2016. Marka nie ważna ale wiadomo, kiong un będzie gorsza od Pirelli. Najlepiej europejskie, nie japońskie czy koreańskie. W azji jest ostrzejszy asfalt - twardsza guma. I w samochodowych i motocyklowych. Kup coś jewropejskiego. Wyważyć możesz sam, zestaw ciężarków to około 20 zł na koło jakby było strasznie nie wywazone (ja nie mam zadnych a nie czuje bić - tylko jestem mało wybredny). Wyważa się statycznie, robisz sobie dwie deski w górę z wcięciem na ośkę, zakładasz koło pomiędzy i powoli przekręcasz na ośce. Jak koło zaczyna wracać to szukasz punktu gdzie kleić ciężarek, zaczynasz od 5g itd itd. Aż koło nie będzie miało tendencji do wracania. Tak się robi profesjonalnie w domu i na torze wyścigowym. Smile

BARDZO POWAŻNIE piszę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:52, 14 Wrz 2016    Temat postu:

Krzysiek przyjadę do Ciebie kółka wyważyć Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:59, 14 Wrz 2016    Temat postu:

hmm... dwie deski, z wycięciem na ośkę... kółko pomiędzy... coś mi to z opisu taczkę przypomina SmileSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:27, 23 Paź 2016    Temat postu:

Staszek.S napisał:
hmm... dwie deski, z wycięciem na ośkę... kółko pomiędzy... coś mi to z opisu taczkę przypomina SmileSmile


W uproszczeniu - a gość całkiem zgrabnie tłumaczy.

https://www.youtube.com/watch?v=WCE7brj2YmE


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin