Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

nierówna praca silnika, spadek mocy, dławienie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked / Daelim VJF Roadwin/Roadsport / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 21
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:05, 16 Paź 2018    Temat postu: nierówna praca silnika, spadek mocy, dławienie

Witam. Taki problem mi się pojawił w moim roadwin. Silnik zaczął się dławić i mulić, odczucia są takie że, na pierwszym biegu dynamika jest jak wcześniej na drugim itd. podejrzewam że dostaje za dużo paliwa bo po puszczeniu rollgazu strzela z wydechu i to sporo. Problem pojawił się po tym jak dolałem do pełnego baku benzyny troszkę oleju do silników 2t (proporcja 1:200). Wcześniej było ok. Do tego jakiś gamoń zaprojektował śrubę regulacji mieszanki w gaźniku w takim miejscu że nie ma do niej kompletnie dostępu bez demontażu gaźnika a ja pod koniec ubiegłego tygodnia rozciąłem prawą dłoń i miałem szytą ranę. Od czego by tu zacząć co da radę zrobić jedna i trochę ręką Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marung dnia Wto 12:07, 16 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meszok
Support



Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 46
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PKN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:19, 16 Paź 2018    Temat postu:

A tak z ciekawości zapytam. Dlaczego dolewałeś do benzyny olej do dwusuwów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 21
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:29, 16 Paź 2018    Temat postu:

Z tego względu że: silniki motocyklowe są wysokoobrotowe i nie powinno szkodzić im dodatkowe smarowanie zwłaszcza w takich ilościach dolewane do benzyny, z doświadczenia wiem że to nawet pomaga, mam starą kosiarkę z już dosyć zajechanym silnikiem i na takiej mieszance pracuje wyraźnie lepiej, łatwiej pali i dobrze radzi sobie z wysoką trawą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 21
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:11, 13 Lis 2018    Temat postu:

A więc nie zaczyna się zdania od a więc. Dłoń zrośnięta. Zabrałem się za gaźnik. Rozebrany wyczyszczony, wszystkie dysze drożne. Troszkę ciekła uszczelka pod komorą pływakową ale już wymieniona i jest sucho. Sprzęt dalej dziwnie się zachowuje. Przy szybszym dodawaniu gazu dławi się i nawet lekko przygasa, jak już się go powoli wkręci powyżej 3krpm to do czerwonego kręci się super. Muszę jeszcze sprawdzić iglicę i poszukać czy nie łapie lewego powietrza zwłaszcza że ten gumowy lub gumowany element miedzy gaźnikiem a cylindrem jest troszkę popękany na zewnątrz. Najwyżej wpadnie PZ30 z pompką a wspomniany wcześnie element ogarnę w pracy tylko pytanie czy alu wystarczy czy w stali skrzybać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1293
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:16, 20 Lis 2018    Temat postu:

Olej do benzyny w czterosuwie? Smile Dobre. Pewnie wszystkie szlifierki wyscigowki F1 jezdza z olejem w zbiorniku.
Kosiarka nie jest przypadkiem dwusuwem?
Jak wyczysciles goznik to srube od mieszanki wykrecasz o 2,25 obrotu a obroty ustawiasz na srubie od przepustnicy.
Rozumie ze swieca wymieniona przewod od swiecy sprawny.
Szczelnosc dolotu sprawdzasz zwyklym plakiem. Odpaliasz motor i psik psik. Praca nie ulega zmianie to jest okey.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 21
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:49, 26 Lis 2018    Temat postu:

dzięki kolego Dariusz za porady, co do pomysłu nie musisz komentować wiem że nie był najmądrzejszy, kosiarka to john jeleń silnik 150 ccm kawasaki - jak by był dwutakt to by się wcześniej zatarł...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3181
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:37, 28 Lis 2018    Temat postu:

Sprawdz zawory, po 0,12 na wszystkie cztery. A co do oleju w mieszance w motocyklu, że jest wysokoobrotowy itd, to wiedz też, że olej w mieszance, zwłaszcza poniżej 25 stopni potrafi rozdupcyć uszczelki, uszczelniacze albo spowodować pekniecie pierscienia. Lej 95 i nie poprawiaj założeń fabryki jeśli nie trzeba. Druga sprawa która może być spaprana to membrana pompki przyspieszenia lub blokująca się jej linka (linka w Daelimach) rozdwaja się po drodze na dwie, jedna od przepustnicy a druga od pompki przyspieszenia. Przy wadliwej pompie, lub zużytej od regulacji przepustnicy (ślady, rysy, wżery), jak odkręcisz górną linkę to zobaczysz na skośnym wycięciu regulacji, czy wszystko tam okej. Może to być też pływak ustawiony na styk. Z tym uważaj, bo złe ustawienie pływaka albo zaleje ci silnik albo będzie przelewać gaźnik awaryjnym zaworkiem na glebę.
No i wyciągnij filtr powietrza i go dobrze przedmuchaj. Nie należy go olejować jak niektórych motocyklach. Ew. po prostu wymień.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Śro 18:40, 28 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked / Daelim VJF Roadwin/Roadsport / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin