Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

nierówna praca silnika, spadek mocy, dławienie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked / Daelim VJF Roadwin/Roadsport / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:05, 16 Paź 2018    Temat postu: nierówna praca silnika, spadek mocy, dławienie

Witam. Taki problem mi się pojawił w moim roadwin. Silnik zaczął się dławić i mulić, odczucia są takie że, na pierwszym biegu dynamika jest jak wcześniej na drugim itd. podejrzewam że dostaje za dużo paliwa bo po puszczeniu rollgazu strzela z wydechu i to sporo. Problem pojawił się po tym jak dolałem do pełnego baku benzyny troszkę oleju do silników 2t (proporcja 1:200). Wcześniej było ok. Do tego jakiś gamoń zaprojektował śrubę regulacji mieszanki w gaźniku w takim miejscu że nie ma do niej kompletnie dostępu bez demontażu gaźnika a ja pod koniec ubiegłego tygodnia rozciąłem prawą dłoń i miałem szytą ranę. Od czego by tu zacząć co da radę zrobić jedna i trochę ręką Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marung dnia Wto 12:07, 16 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meszok
Support



Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PKN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:19, 16 Paź 2018    Temat postu:

A tak z ciekawości zapytam. Dlaczego dolewałeś do benzyny olej do dwusuwów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:29, 16 Paź 2018    Temat postu:

Z tego względu że: silniki motocyklowe są wysokoobrotowe i nie powinno szkodzić im dodatkowe smarowanie zwłaszcza w takich ilościach dolewane do benzyny, z doświadczenia wiem że to nawet pomaga, mam starą kosiarkę z już dosyć zajechanym silnikiem i na takiej mieszance pracuje wyraźnie lepiej, łatwiej pali i dobrze radzi sobie z wysoką trawą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:11, 13 Lis 2018    Temat postu:

A więc nie zaczyna się zdania od a więc. Dłoń zrośnięta. Zabrałem się za gaźnik. Rozebrany wyczyszczony, wszystkie dysze drożne. Troszkę ciekła uszczelka pod komorą pływakową ale już wymieniona i jest sucho. Sprzęt dalej dziwnie się zachowuje. Przy szybszym dodawaniu gazu dławi się i nawet lekko przygasa, jak już się go powoli wkręci powyżej 3krpm to do czerwonego kręci się super. Muszę jeszcze sprawdzić iglicę i poszukać czy nie łapie lewego powietrza zwłaszcza że ten gumowy lub gumowany element miedzy gaźnikiem a cylindrem jest troszkę popękany na zewnątrz. Najwyżej wpadnie PZ30 z pompką a wspomniany wcześnie element ogarnę w pracy tylko pytanie czy alu wystarczy czy w stali skrzybać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:16, 20 Lis 2018    Temat postu:

Olej do benzyny w czterosuwie? Smile Dobre. Pewnie wszystkie szlifierki wyscigowki F1 jezdza z olejem w zbiorniku.
Kosiarka nie jest przypadkiem dwusuwem?
Jak wyczysciles goznik to srube od mieszanki wykrecasz o 2,25 obrotu a obroty ustawiasz na srubie od przepustnicy.
Rozumie ze swieca wymieniona przewod od swiecy sprawny.
Szczelnosc dolotu sprawdzasz zwyklym plakiem. Odpaliasz motor i psik psik. Praca nie ulega zmianie to jest okey.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:49, 26 Lis 2018    Temat postu:

dzięki kolego Dariusz za porady, co do pomysłu nie musisz komentować wiem że nie był najmądrzejszy, kosiarka to john jeleń silnik 150 ccm kawasaki - jak by był dwutakt to by się wcześniej zatarł...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:37, 28 Lis 2018    Temat postu:

Sprawdz zawory, po 0,12 na wszystkie cztery. A co do oleju w mieszance w motocyklu, że jest wysokoobrotowy itd, to wiedz też, że olej w mieszance, zwłaszcza poniżej 25 stopni potrafi rozdupcyć uszczelki, uszczelniacze albo spowodować pekniecie pierscienia. Lej 95 i nie poprawiaj założeń fabryki jeśli nie trzeba. Druga sprawa która może być spaprana to membrana pompki przyspieszenia lub blokująca się jej linka (linka w Daelimach) rozdwaja się po drodze na dwie, jedna od przepustnicy a druga od pompki przyspieszenia. Przy wadliwej pompie, lub zużytej od regulacji przepustnicy (ślady, rysy, wżery), jak odkręcisz górną linkę to zobaczysz na skośnym wycięciu regulacji, czy wszystko tam okej. Może to być też pływak ustawiony na styk. Z tym uważaj, bo złe ustawienie pływaka albo zaleje ci silnik albo będzie przelewać gaźnik awaryjnym zaworkiem na glebę.
No i wyciągnij filtr powietrza i go dobrze przedmuchaj. Nie należy go olejować jak niektórych motocyklach. Ew. po prostu wymień.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Śro 18:40, 28 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:41, 19 Lut 2019    Temat postu:

Pogoda dopisuje i trochę majstrowałem przy gaźniku. Śruba od miesznki na 2 i 1/4 obrotu, iglica opuszczona o ząbek bo była na drugiem wyregulowane wolne obroty na około 1500 i już jeździ, nawet to jakoś działa tylko zastanawiają mnie dwie rzeczy: mianowicie najlepiej chodzi na ćwierć ssaniu wręcz jak zły o ile tak można powiedzieć o moto 125 4t Smile oraz jak wcisnę nawet powoli pompkę przyspieszacza to gaśnie - ktoś może potwierdzić ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marung dnia Śro 7:33, 20 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:36, 23 Lut 2019    Temat postu:

czegoś nie rozmumiem... po co wciskać pompkę przyśpieszenia, nawet wolno? Dobrze rozumiem że wciskasz ją palcem? Wciśnięcie pompki powoduje sik paliwa w głowicę. Bez podnoszenia przepustnicy w górę zwyczajnie go zalewa....
Jeżeli chodzi lepiej na ćwierć ssania, to oznacza że za luźno przepływa powietrze przez filtr powietrza, lub gdzieś jest nieszczelny (obudowa filtra), ewentualnie jest wywalony lejek plastikowy z filtra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:13, 24 Lut 2019    Temat postu:

Wiem że pompka dawkuje dodatkowe paliwo do gardzieli, tylko dlaczego gaśnie zwłaszcza że dostaje za dużo powietrza. Przejrzę jutro filtr i obudowę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:24, 24 Lut 2019    Temat postu:

Jeszcze raz - strzelanie w Daelimie to moga byc zawory. Filtr powietrza do kontroli a jak cos, to i swieca, moze nie na kazdy impuls daje iskre i zbiera sie paliwo w wydechu. Rozrzadu jeseteś pewien na sto procent i zalozysz sie o maly palec? Jeden ząbek wali robote w moto z pompką przyspieszenia..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:17, 25 Lut 2019    Temat postu:

Jeszcze raz już jeździ i nie strzela. to raczej nie zawory. Nie znam się ale raczej nie ma sensu otwierać silnika nie wyeliminowawszy gaźnika. Na 1/4 ssania czyli ze zmniejszonym powietrzem chodzi jak zły, na trawie na pierwszym biegu z gazu miota tyłkiem jak szatan. Miałem dziś zakładać irydową świecę ngk ale już ciemno a w garażu brak światła. Do filtra muszę jeszcze zajrzeć bo wyciągałem całą puszkę i może coś pękło czy coś...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:14, 25 Lut 2019    Temat postu:

Kontrole luzów zaworów robi się trochę rzadziej niż kontrole powietrza w kolach...
Chyba się jutro skusze i nagram filmik jak jadąc na 2,5 tysiącach obrotów co się dzieje z tylnim kołem odkręcając szybko gaz ]:-> tyle że mam inny gaźnik....
Przy zawężonym przepływie powietrza będziesz miał problem z mocą przy wysokich obrotach.
Nie zrozum mnie źle, po prostu masz jakiś defekt i trzeba go znaleźć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:54, 26 Lut 2019    Temat postu:

Nie polecam świec irydowych ogolnie, choc pierwsze 2 tysiace po zalozeniu bylem zadowolon. Wyleczylem sie z tego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:35, 26 Lut 2019    Temat postu:

Dzięki za cynk. Niestety świeca już kupiona. Na szczesci jedna anie 6 jak w gold wing;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:43, 26 Lut 2019    Temat postu:

Marung napisał:
Dzięki za cynk. Niestety świeca już kupiona. Na szczesci jedna anie 6 jak w gold wing;)


W sumie, teraz mam tylko dwa gary a swiece i tak cztery. ;(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:43, 26 Lut 2019    Temat postu:

Revere ma 2 świece na cylinder czy co? Bardzo podoba mi się to moto. Świeca założona, jakoś większej różnicy nie widzę a w sumie nie słyszę, coraz bardziej zastanawiam się nad zakupem nowego gaźnika. Czytałem że pz30 dobrze się spisuje w naszych przecinakach. Jakaś konkretna firma czy jak leci byle z pompką i ssaniem na linkę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:55, 03 Mar 2019    Temat postu:

Marung napisał:
Revere ma 2 świece na cylinder czy co? Bardzo podoba mi się to moto. Świeca założona, jakoś większej różnicy nie widzę a w sumie nie słyszę, coraz bardziej zastanawiam się nad zakupem nowego gaźnika. Czytałem że pz30 dobrze się spisuje w naszych przecinakach. Jakaś konkretna firma czy jak leci byle z pompką i ssaniem na linkę?


PZ30 to jednorazówka (chyba, że drogi oryginal mikuni). Sa dostepne z pompką, wiem, że chłopaki tu regulowali i dochodzili do jakiegos kompromisu, jednak z moich skromnych doświadczeń on jest lekko za duży. W Daelimie jest założony 26mm a nie 30mm. Niby się uszczelnia, ale porting dolotu idzie w p*zdu i są zawirowania.

PS

Tak, Revere, Deauville, Shadow i wiele moto ma po dwie świece na gar, te drugie tylko na "dopalenie" mieszanki niby ale skoro dali, to pewnie coś robią. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Nie 12:59, 03 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:30, 13 Mar 2019    Temat postu:

Gaźnikowo już chyba jestem na prostej, zostaje stary gaźnik. Na pz30 jet nie za ciekawie bynajmniej gorzej niż na ori. Jak tu dobrać się do zaworów a dokładnie do regulacji? Pokrywa zaworów przykręcona jest dwoma śrubami z łbem 10 co wystają u góry czy jest tak jakiś podstęp?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:34, 13 Mar 2019    Temat postu:

Odkrecasz te dwie srubeczki, wyciagasz, podnosisz dekiel, wyciagasz i widac zawory z regulacja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:17, 16 Maj 2019    Temat postu:

Ogólnie to zaczynam powoli rezygnować. zawory wyregulowane, pomógł znajomy, moto pali z pierwszego nawet zimny ale dalej nie mogę dość do ładu z tym muleniem co bym nie robił to ciągle tak jakby brakowało mocy na biegach trzecim i wyżej, prędkość jakie osiąga to zależnie od konfiguracji 75-80km/h, ps. jaka tu powinna być dysza główna? ta co zastałem był 100 może większą kupić ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:43, 17 Maj 2019    Temat postu:

Raczej spróbuj nieznacznie mniejszą. Jak z kolorem świecy? Jak kompresja? Może dostał po dupie z tym olejem? (Trudniej sprężyć gęstsze paliwko).

Jeszcze sprawdz odmę czy nie daje jakiegoś małego dymku Bo może pierścień sie skleił?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pią 6:44, 17 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:06, 03 Lip 2019    Temat postu:

Motocykl jeździ. Ja się podałem w sensie za wysokie progi. Wolę coś wytoczyć czy kompa komus ogarnąć. Oddałem do pobliskiego majstra którego to polecieli mi znajomi. Gaźnik wyregulowany teraz jest na dyszy 105. Sprawdził kompresję rozrząd i zawory. Tłumik ogarnął bo był pusty (nie moja zasługa). Teraz pracuje ładnie równo i cicho. Na pierwszych trzech biegach ładnie wykręca się do czerwonego. V-max jakis dziś osiągnął to lekko ponad 100 km/h przy mojej wadze lekko ponad 90 kilo oraz schowaniu sie za szybęWink. Prędkość przelotowa to okolo 85-90. Na razie jestem zadowlony jedyne czego żałuję to że wcześniej nie dostałem namiarowr na gościa. Tak jak pisałem o mechanice mam małe pojęcie, nerwów i czasu poszło w brud a mało z tego wynikło. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i pomoc. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:23, 22 Lip 2019    Temat postu:

Cholerka, kolejny przyklad na to, ze wyprucie wydechu szkodzi. I to by sie zgadzalo, bo przed suwem pracy jest lekkie uchylenie zaworow i jak wydech pusty to z cylindra moze uciekac...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marung
Support



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:54, 28 Lip 2019    Temat postu:

No właśnie gdzieś tak by było. Gosciu zakładał gaźnik ze sprawnego i dobrze smigajacego i by klops. I powoli doszedł do celu. A kumaty jest robi od chiny po litry więcej. Sam bym tego za ciula nie ogarnął.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked / Daelim VJF Roadwin/Roadsport / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin