Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Moje modyfikacje
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim Daystar / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
draen
Prospect



Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY/DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:20, 11 Kwi 2017    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

W oryginale jest to rozwiązane w ten sposób, że jak masz te 'nóżki' (zdjęcie wyżej) to po prostu przykręcasz je do stelaża od spodu wewnątrz. Jak pomacasz tam gdzie są te wycięcia od środka to będziesz wiedział o czym piszę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:14, 11 Kwi 2017    Temat postu:

Poruszony tu był ważny temat odnośnie wydechu i filtra stożkowego.
Jabblinski napisał to dość fajnie, a ja dodam jeszcze coś od siebie.
W silnikach jest coś takiego co się nazywa bilans powietrza. Mało używany termin, a jednak coś takiego istnieje. Chodzi tu o równowagę między powietrzem zasysanym, a ilością (prędkością) wylotu spalin. Zastępowanie filtra tradycyjnego i przelotowych wydechów zakłóca tę równowagę i pojawiają się często różne anomalia pracy silnika. Są to spadki mocy, spadek prędkości, dławienie się motocykla przy v max (objaw podobny do odcięcia zapłonu), szybsze zużycie gaźnika, wypalanie zaworów, wzrost spalania stukowego itd. Jak widać konsekwencje zmian mogą być duże co nie oznacza że występują one wszystkie na raz, ale może i tak być. Wielkość - ilość powietrza dolotowego jest bardzo ważna jak i szybkość wylotu spalin. Chodzi tu o cykl pracy silnika kiedy oba zawory są otwarte i następuje przewietrzanie komory spalania. Niby nic, a jednak ma wielkie znaczenie. Faza ta powoduje przewietrzenie komory spalania, zastąpienie świeżym powietrzem pozostałości po spaleniu mieszanki, ale również co ważne odpowiednie schłodzenie zaworów. Po co to ? O ile wymiana powietrza jest do korekty odpowiednimi nastawami na gaźniku o tyle chłodzenie zaworów w silnikach chłodzonych powietrzem jest bardzo istotne. Jeśli silnik jest niedogrzany mamy złe spalanie i to samo pojawia się kiedy silnik jest za gorący. Może w ekstremalnych sytuacjach dojść do samozapłonu.
Podsumowując. Ten mały moment działa w silnikach tego typu tak jak by termostat i dlatego jest tak ważny. Modyfikacje stożek, pusty przelot w silnikach tej konstrukcji nie dodadzą mocy, a jedynie mogą ją obniżyć. Jedyne co robią to wzrost hałasu. Brak rezonatora powietrza to wzrost hałasu na ssaniu, a wyprucie wydechu to każdy wie. Smile
Jeżeli już ktoś się zdecyduje na takie modyfikacje to końcowy etap regulacji silnika należy przeprowadzić za pomocą świecy kolor tune. Na oko i słuch to tylko psucie sprzęta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tiverce




Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:09, 25 Kwi 2019    Temat postu:

Cześć, planuje zaklepać górną rurę, ale ze względu na to że ruda tam zaczęła pożerać. Po zaspawaniu planuje ubytek w górnej rurze czymś uzupełnić. Mam dziurę od spodu na wylot. Polecacie jakieś kleje, pasty. Dodam, że spaliny już nie będą lecieć tamtą drogą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:04, 25 Lip 2019    Temat postu:

Cześć.

Chciałem podsumować kilka lat na forum oraz wszystkie moje modyfikacje aż do dzisiaj. No i się pożegnać.

Oto lista modyfikacji które wykonałem przez cztery lata posiadania mojego ukochanego VL-a:

- Założyłem nowe opony Metzeler (przód i tył).

- Zrobiłem remont silnika a w nim: wymiana cylindra, pierścieni, wszystkich łożysk, stratora (prądnica) i uszczelek.

- Wymieniłem zwykłą świecę na irydową.

- Zrobiłem malowanie silnika, cylindra i głowicy.

- Założyłem większy gaźnik (PZ-27 zamiast fabrycznego PZ-26) a w nim zainstalowałem dyszę rozmiar 90.

- Wyprułem fabryczną puszkę a w jej miejscu wstawiłem filtr stożkowy.

- Motocykl otrzymał nowy napęd: przednia i tylna zębatka (większa, zamiast 42 założona 43 zęby) + nowy łańcuch.

- oddałem wahacz do malowania proszkowego.

- Wykonałem polerowanie kół (przód i tył) oraz lagów.

- Zainstalowałem ledowe oświetlenie: Lampa przednia, tylna/stop, podświetlenie tablicy rejestracyjnej (wszystkie żarówki z atestami).

- Wymieniłem tłumik, zamiast dwóch firmowych pojawił się jeden customowy.

- Na koniec zakupiłem nowy akumulator.

Poza tym motocykl otrzymał:

- Przednią szybkę (polecam, świetna sprawa na dłuższe wypady).

- Stelaż a na nim skórzane sakwy firmy SAKO.

- Chromowany zegarek oraz termometr mocowany na kierownicy.

- Uchwyt na nawigację z wodoodpornym etui.

- Gmole.

To wszystko nastąpiło w przeciągu ostatnich czterech lat. W wielu wypadkach działo się to dzięki temu forum, Waszym wpisom i inspiracji którą dzięki nim czerpałem, całymi garściami.
Część tej przygody to ten temat oraz zdjęcia zamieszczane przeze mnie w galerii:

http://www.125daelim.fora.pl/viewimage.php?i=2549

Każda podróż ma swój początek i koniec. Dla mnie przygoda z Daelimem to był wstęp do motocyklowego świata, przygoda która zaczęła się od tego, że chciałem sprawdzić, czy mi się to spodoba. Spodobało się tak bardzo, że w ubiegłym roku zrobiłem prawko jazdy kat A!

Zakończenie przygody ze światem Daelima też jest pozytywne. Pojawił się nowy właściciel motocykla, Paweł, którego gorąco namawiałem do zaglądnięcia na to forum. Kto wie, może się pojawi?

Dziękuję Wam za te cztery wspólne lata, myślę, że chętnie będę tu jeszcze zaglądał, ostatecznie Daystar to moja pierwsza motocyklowa miłość, którą miałem przyjemność przeżyć w tak fantastycznym gronie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:48, 26 Lip 2019    Temat postu:

Żegnać się nie musisz, w końcu masa osób sprzedała Delki, przesiadła się na większe maszyny a i tak spotykamy się, jeździmy i robimy zloty... Też wpadaj, pogadać zawsze dobrze. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim Daystar / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin