Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Czujnik rezerwy w baku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławekvt
Hangaround



Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:28, 16 Sty 2016    Temat postu: Czujnik rezerwy w baku

Witam, ostatnio zauważyłem że nie działa mi kontrolka od niskiego poziomu paliwa Sad w pierwszej kolejności sprawdziłem czy żarówka sie nie spaliła ale nie, żarówka jest dobra Cool na czasie zabiorę się za czujnik jestem w 90 % pewien ze to właśnie w nim leży problem postaram się w miarę starannie publikować moje poczynania z tym problemem Smile jakiekolwiek wskazówki związane z tym problemem mile widziane Smile dla wyjaśnienia mam VT 125 magma

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:09, 16 Sty 2016    Temat postu:

Nie mam kontrolki rezerwy, tylko wskaźnik więc średnio będę wiedział, ale spodziewałbym się, w całym układzie styku gdzieś na ramieniu pływaka (jak mało paliwa, zamyka obwód i lampka świeci), nie wiem jak to jest z bezpieczeństwem ale równie dobrze może tam przychodzić tylko plus a reszta przez bak (metalowy, zminusowany), zamyka obwód żaróweczki. Kolejna rzecz, której nie spodziewam się w koreańcu a spodziewałbym się w chinolu to przerwa na/w przewodzie. Dawaj znaki jak postęp, zdjęcia czy co masz na tapecie. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:33, 16 Sty 2016    Temat postu:

Rozbieralem swoj w vj... tam jest tarcza i 2 miedziane blaszki ktore laczac poszczegolne piny na tarczy powoduja ruch wskazowki ilosci paliwa... u mnie te blaszki byly wytarte. po powyginaniu ich i dolutowaniu kabelkow licznik zaczol dzialac.. z tym ze troszke za malo je predluzylem.. i gdy mam full paliwa pokazuje mi 60%baku..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:24, 17 Sty 2016    Temat postu:

Mam ten sam problem i wiem jak go rozwiązać.
Czujnik poziomu rezerwy mieści się pod spodem baku. Jest to mała puszeczka a w środku termistor.
Działa to tak że jak jest paliwo to jest chłodzony i ma duży opór i obwód jest zamknięty. Jak paliwa nie ma termistor się nagrzewa i otwiera układ. Wystarczy wymienić sam termistor za pare złotych tylko trzeba znać wartość rezystancji. Na szczęście mam używany taki na wierzchu porobie fotki i wrzucę oraz zmirze opór o ile jest sprawny (ponoć był).
Mój z koleji ciagle się swiecił wjec go odłączyłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:45, 17 Sty 2016    Temat postu:

Ale to pokomplikowali... Smile Z drugiej strony moto dużo się przechyla to i zwykły pływaczek by ściemniał jak w maluchu zimą jak się bokiem jeździło.... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:57, 17 Sty 2016    Temat postu:

W więc zbadałem.
Termstor ma 1 kilo ohm jest to termistor NTC można go kupić od złotówki w górę. Mieści się w metalowej puszeczce na wysięgniku który określa ilość rezerwy. Znajduję się po lewej stronie baku nad kranikiem.
Wygląda tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


A ty filmik jak działa takie cuś:

https://www.youtube.com/watch?v=DZ2_QcE8o44

Cały układ jest połączony z żarówką i zasilaniem w układzie szeregowym i podejrzewam że moc żarówki również ma znaczenie. Absolutnie nie może być zastosowana żarówka ledowa do kontrolki.

A kolega by się pochwalił maszyną bo mamy takie same Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:19, 17 Sty 2016    Temat postu:

Pięknie gość opowiedział o tym, aż miło się słucha. Termistory (potocznie termiki) często ulegają u nas w pracy awarii, są wbudowane w jedno z uzwojeń silnika jako zabezpieczenie przed spaleniem... ...ale, operatorzy maszyn i suwnic jakoś sobie z tym radzą wykańczając je dość często dzięki czemu mam ciągle prace... Hehehehe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:58, 17 Sty 2016    Temat postu:

w roadwinie jest typowy plywak...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:55, 17 Sty 2016    Temat postu:

Bo w roadwinie nie ma kontrolki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:32, 17 Sty 2016    Temat postu:

W VS też nie ma więc i pływak będzie... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sławekvt
Hangaround



Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RZE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:49, 19 Sty 2016    Temat postu:

Dzięki wszystkim za zabranie głosu w tym temacie a w szczególności dziękuję Foveon za cenne informacje, teraz wiem czego się spodziewać Smile mam w planach sprawdzić miernikiem ten termistor i zobaczyć czy to on sprawia problem Wink a co do fotek motorku dodam je w czwartek bo wtedy mam wolne, jest troszkę goły bo kupiłem go parę dni temu Wink ale wszystko w swoim czasie, jeszcze raz dziękuję i Pozdrawiam wszystkich.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin