Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Czy motocykl potrafi ruszać z drugiego biegu?:)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:04, 13 Kwi 2017    Temat postu: Czy motocykl potrafi ruszać z drugiego biegu?:)

Wiem... lama ze mnie totalna, ale doświadczenie póki co nabywam dopiero..
Mój potrafi... marnie bo marnie ale pojedzie..
Ale, oglądałem dziś Draga 1100 w ramach przymiarki do czegoś większego... No i to bydle nie bardzo potrafiło... Przy popuszczaniu sprzęgła na postoju na dwójce celem ruszenia, coś w silniku/skrzyni tak zgrzytało że ała... Niby zaczynał jechać, ale nie wiem czy ja byłem bardziej przerażony, czy sprzedający...Smile No i właśnie.. cos było zje...zepsute.. czy ten typ tak ma...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:18, 14 Kwi 2017    Temat postu:

A co miał za zadanie udowodnić test ze startem motocykla na 2gim biegu? Bo nie bardzo rozumiem cel tego sprawdzenia? Ot tak chciałeś zobaczyć czy wystartuje?

Ciekawy temat, może któryś z kolegów mechaników coś powie?

Można tak testować moto czy to śmierć dla jego skrzyni?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:39, 14 Kwi 2017    Temat postu:

Dobrze wyregulowane moto i co ważne wprawiony motocyklista jest w stanie ruszyć maszyną na każdym z biegów. To co zrobiłeś to jest klasyczny test jaki przeprowadza się podczas zakupu. W motocyklach II bieg jest najbardziej narażony na uszkodzenia. Jest to spowodowane tym że podczas jazdy w mieście, korkach i podczas redukcji dostaje spore obciążenia zarówno podczas podjeżdżania i gwałtownego spowalniania silnikiem właśnie na II biegu. To co zrobiłeś pokazało że ten motocykl miał już początki uszkodzenia skrzyni.
Jak wygląda test ? Jest prosty. Bez gazowania (na niskich obrotach) zapinamy II bieg, wciskamy klamkę hamulca przedniego i staramy się ruszyć na hamulcu ale takimi skokami. Nie puszczamy sprzęgła do końca tylko ruszamy pulsacyjnie. Jeśli II jest sprawna to nie wyskoczy. Jeśli będzie zgrzytać lub wyskoczy to lepiej odejść od motocykla bo lada chwila będzie was czekał kosztowny remont skrzyni przekładniowej. Taki test warto zrobić na każdym biegu bo nie tylko dwójka może być uszkodzona.
Jaki błąd często popełnia młody motocyklista ?
Wsiadając na moto (zimne) dodaje lekko gazu, po prostu przegazowuje silnik w celu szybszego podgrzania silnika i podczas takiego zabiegu wbija I bieg. Słyszalny jest wtedy ostry metaliczny stuk. To powoduje uszkodzenia w skrzyni. pierwszy bieg zawsze zapinamy na niskich obrotach aby w przyszłości uniknąć rozbiórki i remontu skrzyni.
Wracając do ruszania na wyższych biegach. Czy w ogóle warto to robić. Otóż nie warto robić tego w swoim motocyklu. Takie zabawy często prowadzą do uszkodzenia sprzęgła. We wcześniej wspomnianym teście sprawdzicie przy okazji stan sprzęgła. Jeśli puścicie już klamkę sprzęgła na biegu, a moto będzie stało to już wiecie co to oznacza. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:34, 15 Kwi 2017    Temat postu:

Adam jak zwykle wszystko wyjaśnił Smile dodam tylko że dragstar jest cięższy i ma "dłuższe" biegi. Jak Daelimem rozpedzisz się na dwójce do powiedzmy 30km/h to dragstarem do powiedzmy 70km/h. Przełożenie jest inne i dlatego potrzeba sporo więcej momentu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:49, 15 Kwi 2017    Temat postu:

Daystar na dwójce 60.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aster59
Prospect



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:22, 15 Kwi 2017    Temat postu:

AdamM71 napisał:
Dobrze wyregulowane moto i co ważne wprawiony motocyklista jest w stanie ruszyć maszyną na każdym z biegów. To co zrobiłeś to jest klasyczny test jaki przeprowadza się podczas zakupu. W motocyklach II bieg jest najbardziej narażony na uszkodzenia. Jest to spowodowane tym że podczas jazdy w mieście, korkach i podczas redukcji dostaje spore obciążenia zarówno podczas podjeżdżania i gwałtownego spowalniania silnikiem właśnie na II biegu. To co zrobiłeś pokazało że ten motocykl miał już początki uszkodzenia skrzyni.
Jak wygląda test ? Jest prosty. Bez gazowania (na niskich obrotach) zapinamy II bieg, wciskamy klamkę hamulca przedniego i staramy się ruszyć na hamulcu ale takimi skokami. Nie puszczamy sprzęgła do końca tylko ruszamy pulsacyjnie. Jeśli II jest sprawna to nie wyskoczy. Jeśli będzie zgrzytać lub wyskoczy to lepiej odejść od motocykla bo lada chwila będzie was czekał kosztowny remont skrzyni przekładniowej. Taki test warto zrobić na każdym biegu bo nie tylko dwójka może być uszkodzona.
Jaki błąd często popełnia młody motocyklista ?
Wsiadając na moto (zimne) dodaje lekko gazu, po prostu przegazowuje silnik w celu szybszego podgrzania silnika i podczas takiego zabiegu wbija I bieg. Słyszalny jest wtedy ostry metaliczny stuk. To powoduje uszkodzenia w skrzyni. pierwszy bieg zawsze zapinamy na niskich obrotach aby w przyszłości uniknąć rozbiórki i remontu skrzyni.
Wracając do ruszania na wyższych biegach. Czy w ogóle warto to robić. Otóż nie warto robić tego w swoim motocyklu. Takie zabawy często prowadzą do uszkodzenia sprzęgła. We wcześniej wspomnianym teście sprawdzicie przy okazji stan sprzęgła. Jeśli puścicie już klamkę sprzęgła na biegu, a moto będzie stało to już wiecie co to oznacza. Smile

Lepiej bym tego nie ujął. Adam powinieneś pisać poradniki dla początkujących motocyklistów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin