| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Kocur20
Prospect
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 66
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:46, 21 Wrz 2025 Temat postu: Fiksujący obrotomierz |
|
|
Witam. Daystar vl 125. Po włączeniu świateł glupieje obrotomierz raz działa raz nie. Na długich światlach totalnie przestaje działać. W czym leży problem? No grupę na fb wrzuciłem film jak to wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
|
|
 |
Bishop
Prospect
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:17, 21 Wrz 2025 Temat postu: |
|
|
Sprawdź napięcie w instalacji podczas pracy silnika na różnych obrotach czy czasem nie padł ci regulator napięcia. U mnie kiedyś jego uszkodzenie doprowadziło do całkowitego uszkodzenia obrotomierza a zanim do tego doszło to też mi świrował. Miałem wtedy jakoś ok 18V w instalacji, najlepiej sprawdzić na wtyczce samego regulatora.
Z ciekawości zapytam, ile masz przejechane na liczniku?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bishop dnia Nie 23:34, 21 Wrz 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
Kocur20
Prospect
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 66
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:21, 22 Wrz 2025 Temat postu: |
|
|
Właśnie to też mi po głowie chodziło że może to być spowodowane skokami napiecia. 22000 tys wczoraj mi wskoczyło własnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
Bishop
Prospect
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SC Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:30, 22 Wrz 2025 Temat postu: |
|
|
Żeby była jasność, do dziś mam problemy z obrotomierzem. Ostatnio nawet skusiłem się wymienić wszystkie elementy elektroniczne (prawie wszystkie bo układu scalonego nie idzie dostać ale właśnie dziś udało mi się znaleźć zamiennik u majfrendów i czekam na przesyłkę). Nic to nie pomogło, może delikatnie zmieniło zachowanie ale dalej problem występuje.
Co bardzo dziwne (przynajmniej trudno mi to wyjaśnić) mam takie zachowanie obrotomierza: silnik zimny, ledwo odpalony to obrotomierz działa jak powinien ale jak trochę pojeżdżę to zaczyna świrować (jest w nim pewien rezystor pare wat więc coś się w nim może grzać i to tak wygląda, że jak się obrotomierz 'zagrzeje' to świruje) i wygląda to tak, że wskazówka opada. Nigdy nie wskazuje więcej niż jest, jedynie mniej i wiem, że to przez to, że układ nie zalicza wszystkich impulsów jakie do niego przychodzą (jakby pomijał niektóre impulsy z cewki WN). A teraz najlepsze (potwierdziłem to robiąc to kilkukrotnie pod rząd): jadę powiedzmy 50-60km/h i dodaję więcej gazu (takie żwawsze przyspieszanie) > wskazówka lata jak oszalała, po czym odejmuję gaz (tyle, żeby utrzymywać prędkość ew. lekkie hamowanie silnikiem) > wskazówka się uspokaja i pokazuje prawdziwe obroty. Szczena mi opada... silnik na gaźniku, zero komputera, obrotomierz co prawda elektroniczny ale tylko impulsy z cewki WN mu przychodzą a tu takie zachowanie.
Ostatnio puściłem osobny kabel prosto z układu zapłonowego do obrotomierza (licząc, że będzie sygnał 'ładniejszy/czystszy' do niego docierał, nie pomogło). Przy wymianie elementów wlutowałem szybkie diody (na wejściu układu jest zaporowo jedna) i liczyłem, że to pomoże, nie pomogło.
Swego czasu sporo walczyłem z samym ukadem zapłonowym, niby działał ale miał humory. Główną przyczyną był 'zmęczony' acz działający jeszcze tyrystor. Dlatego mam trochę nadziei, że wymiana układu IC w obrotomierzu pomoże. Może też jest zmęczony bo mam nabite już 75000km ale skoro to się dzieje u Ciebie przy ledwo 22tys km to już sam nie wiem. Swojego kupiłem z przebiegiem prawie 20tys i przez bardzo długo działał super (aż do awarii regulatora napięcia).
Jak w końcu to ogarnę i będzie to działało poprawnie na 100% to postaram się dać znać co i jak, ale nie wiem czy i kiedy to naprawię bo pomysłów brak.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bishop dnia Pon 10:36, 22 Wrz 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
Kocur20
Prospect
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 66
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:01, 22 Wrz 2025 Temat postu: |
|
|
To ładnie masz już nakulane.. ja też będę z tym walczył i to tak długo aż naprawie i na pewno też dam znać. Dziękuje za podzieleniem się informacjami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
Kocur20
Prospect
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 66
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CIN Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:33, 22 Wrz 2025 Temat postu: |
|
|
Problem rozwiązany.. wypiął się jeden z kabli w module zapłonowym, teraz wszystko działa normalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
|