Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Filtr stożkowy...ktos to przerabiał?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:44, 29 Mar 2017    Temat postu: Filtr stożkowy...ktos to przerabiał?

Hejka... poniewaz nudzi mi się w pracy to myślę... a jak pomyślałem, to zacząłem się zastanawiać...
Nie raz widze cruisery lub nakedy, z fabrycznymi (lub customowymi) filtrami stożkowymi zamiast klasycznych...
Patrząc na gaźniki do naszych piździków, znalazłem nawet taki co w komplecie ma stożek... [link widoczny dla zalogowanych]

Zastanawiam się czy nie wywalic fabrycznego filtra z airboxem i nie wstawić w celach testowych takiego stożka... Gaźnik do regulacji to jasne, ale i tak musze to zrobić (bo jeżdzę max 80 a palę ponad 4 litry) więc wszystko mi jedno... Zapewne przybędzie kilka punktów do dźwięku (przynajmniej w samochodzie tak to działa) Smile Co Wy na to ?Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 370
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:40, 29 Mar 2017    Temat postu:

No tak to działa, ja mam i bardzo sobie chwalę. Dokładnie takie połączenie, gaźnik PZ30 i filtr stożkowy. Co prawda ja mam siatkę a nie gąbkę (podobno gąbka lepiej filtruje syf z drogi) ale też daje radę. Zwróć uwagę na to, że podany w aukcji gaźnik jest bez pompki. Wydaje mi się że w VT powinna być?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Śro 12:41, 29 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:47, 29 Mar 2017    Temat postu:

Powinna powinna Smile
Dałem pierwszą z brzegu fotkę zestawu gażnik i filtr żeby ideę pokazać Smile
Ja mam pz30 założony... teraz kombinuje zeby filterek ładny założyć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 370
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:02, 29 Mar 2017    Temat postu:

A co tu jest do kombinowania? Trzeba tylko puchę na firmowy wypruć i w to miejsce włożyć stożkowy.

Jak na filmiku który kiedyś wklejałem już na forum:
https://youtu.be/42-ITohqFNA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:17, 29 Mar 2017    Temat postu:

To wiem...Smile
Piszę 'kombinuję' w sensie - zastanawiam się czy mnie sie chce...i czy niczego szlag przy okazji nie trafi....Smile
Ale skoro VL może, to VT również Smile

Dużo w gaźniku musiałeś zmieniać przy przejściu na stożek ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek.S dnia Śro 13:18, 29 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 370
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:26, 29 Mar 2017    Temat postu:

Szczerze?
Wykręciłem stary gaźnik z moto, wyciągnąłem nowy z kartonika, założyłem do niego stożkowy filtr, skręciłem wszystko razem i odpaliłem. Wystartował od pierwszej kopki (mam zdechnięte aku, tylko nie mogę się zebrać i podjechać gdzieś do miasta, żeby kupić nowe aku a na starter nie zawsze chce mi odpalić). Nic nie trzeba było przerabiać, wszystko do siebie pasowało jak by wyszło z jednej fabryki...
Po wymianie moto śmiga bez żadnej regulacji jak zaczarowane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Śro 13:27, 29 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:32, 29 Mar 2017    Temat postu:

Spalanie? Dynamika? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1989
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:36, 29 Mar 2017    Temat postu:

Raczej będziesz musiał wywalić puchę od filtra a ona raczej wyłazi po ściągnięciu zawieszenia, bo mi nie udało się jej wyjąć w normalny sposób.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 370
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:42, 29 Mar 2017    Temat postu:

Spalanie nie przekracza 4,5l/100km a jak jadę spokojnie (prędkość do 90km/h), to mieszczę się w 4l.

Dynamika zmieniła się bardzo zauważalnie. Na pewno nie jest to jakaś mega odczuwalna zmiana ale jest różnica która bardzo cieszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:45, 29 Mar 2017    Temat postu:

No i git Smile
W takim razie będę się bawić Smile
Zdjęcie zawieszenia, a mam juz praktykę to nie problem.. i tak musze wymienić łańcuch... ma najechane 500-60 km i juz nierówno porozciągany...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1989
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:48, 29 Mar 2017    Temat postu:

Oj wiem coś na temat rozciągniętych łańcuchów. Dal tego zamontowałem napinacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:55, 29 Mar 2017    Temat postu:

No dobra... ale ten ma miesiąc i nawet nie tysiąc km zrobione... żenada jakas...Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 17:10, 29 Mar 2017    Temat postu:

co do filtra.pamietaj ze na stozkach musisz o nich pamietac.czesto czyscic,nawilzac,pojedziesz po piachu kilka razy i juz masz zabawe.Mialem takowy w stuningowanym skuterze.glos sie zmienia ale niestety trzeba dbac
Powrót do góry
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:16, 29 Mar 2017    Temat postu:

Wiem wiem... Jak byłem młody i mi się chciało, to w Calibrze miałem cały dolot pod stożek kn zrobiony Smile v6 na stożku ładnie chodzi Smile
Chyba go włożę... choć mam świadomość że odgłosu 'bulgotania' nie osiągnę...Smile Znaczy nie, dopóki moto nie zmienię Smile
Póki co, przy zchodzeniu z obrotów, zaczął mi w wydech pierdzieć jak WRC Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1708
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:06, 29 Mar 2017    Temat postu:

Skoro wszystcy sa na TAK to ja bede na NIE Smile

stozek powoduje ze sa male opory powietrza zasysanego. czyli to o co nam chodzi.. ale nalezy pamietac ze jakies podcisnienie jest wskazane (czyli ten opor).. dla potwierdzenia tego... czy jak sciagniemy calkiem filtr powietrza motocykl bedzie lepiej chodzil? Dlaczego, przeciez zmniejszylismy opor powietrza do minimum?

Po odpowiedniej regulacji gaznika bedzie progres, ale tylko na wyzszych obrotach... dol bedzie problemowy.. dlatego w sporcie to robia... gora ma byc jak najlepsza a nie dol..

aha, im mniejszy opor zasysanego powietrza tym wieksza dysze glowna musicie zastosowac..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:11, 29 Mar 2017    Temat postu:

No i sie znalazł oportunista SmileSmile
Ale uwagi cenne - dziękuje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1708
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:34, 29 Mar 2017    Temat postu:

heheh Smile
duzo bedzie zalezalo tak naprawde od przepustowosci stozka. bo moze byc podoby do naszego filtra i tu zadnego zagrorzenia nie widze... wkladajac wiekszy stozek, lub maly ale o duzo wiekszym przeplywie (mniejszej oporze powietrza) moga dziac sie cyrki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:52, 29 Mar 2017    Temat postu:

pewnie tak.... ale jest szansa że brumczał będzie fajniej Smile
40ka na karku - ego sobie muszę podreperować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1708
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:29, 29 Mar 2017    Temat postu:

tak sobie mysle i teoretyzuje...
bulgot z V'ki powstaje z tego powodu ze spaliny sa wyrzucane raz z jednego raz z drugiego cylindra.. czyli fale ktore wychodza z cylindrow sa w roznym czasie... tez w roznym czasie wylatuja z tkumikow twozac bul bul Smile

a gdyby troche oszukac i z jednej rurki ktora wychodzi u nas z jednego cylindra zrobic dwie. nastepnie spaliny z jednej rurki spowolnic np. zwiekszajac jej srednice i ja wydluzyc. oby dwie spodkalyby sie w tlumiku tylko wejscia mialyby w roznych miejscach po to aby spaliny sie zderzyly (oczywiscie nie czolowo:) )..
osiagi by na pewno spadly, ale moze ego pojdzie w gore Wink

to co tu naskrobalem to moj wymysl nie potwierdzony niczym....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:45, 29 Mar 2017    Temat postu:

hmm... bulgało by Smile Ale pewnie zjawiska falowe (a głównie interferencja) zabiłyby silnik... Choc pomysł ciekawy...Smile Niestety nie bardzo mam warsztat żeby spróbować...Sad
Ale... może Foveon ??Smile Zrobił już prawie wszystko w kanarku... to może pójdzie w extrem ?SmileSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1708
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:54, 29 Mar 2017    Temat postu:

Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:12, 30 Mar 2017    Temat postu:

Teoretycznie, przy jednym wylocie gazu a 2 rurach - w większości pójdą tam gdzie jest mniejszy opór (ciśnienie). Spowolnienie spalin w jednej rurce jeśli spowoduje wzrost ciśnienia to spaliny w większości przekierują się na te rurkę z łatwiejszym wyjściem dla tych spalin. Więc nie wiem czy to będzie przynosiło jakiś efekt.
To tylko moje teoretyzowanie na temat podstawowych praw fizyki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 663
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:18, 30 Mar 2017    Temat postu:

Generalnie z fizyki byłem noga ale troszkę pomagałem przy budowie driftowozów i wiem że w silniku V kolektory muszą mieć równą długość (w aucie z silnikiem V8 czy V10 mówimy na to potocznie barany). Pomaga to w szybkim opróżnieniu cylindrów ze spalin przy w miarę równym ciśnieniu. Do tego dokładamy tzw X-pipe i ........jest ogień! Tyle mojej wiedzy aczkolwiek nie mam pojęcia jak to sie ma do motocykla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:22, 30 Mar 2017    Temat postu:

X pipe wyrównuje strumienie spalin z poszczególnych kolektorów w Vkach i miesza je ze sobą.. Daje się go już za katalizatorami...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1989
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:23, 30 Mar 2017    Temat postu:

Też tak sądzę. Podejrzewam że bliski tej teorii jest Daystar. Zresztą nie mam co kombinować bo tak też zrobione jest w VT. Tylko w teorii Pappy brakuje tego że dźwięk z jednej rury (pewnie tej węższej) będzie cichszy i fale dźwiękowe z głośniejszego będą dominować i efekt pójdzie w psizdu.
Już wolał bym V założyć niż kombinować z tłumikami Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:25, 30 Mar 2017    Temat postu:

U kogo tak jest zrobione to jest... Ja mam niestety jedynie pojedyńczą samotną rurę od cylindra, aż do końca...
Hmm... no to pakuj jakąś Vkę...Smile Będziemy kibicować Smile A jak ci sie uda, to będę pierwszy który pójdzie w Twoje ślady Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1708
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:38, 30 Mar 2017    Temat postu:

tak, spaliny pojda tam gdzie maja lzej. ale lzejsza rurka sie juz zapcha pojda druga...

ale zostawmy to, bo efekt na pewno nie bedzie taki jak w Vce no i opory beda zaklucaly prace silnika... lepiej jest najesc sie grochowki i samemu robic za 2 cylinder Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebabix
Support



Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomianki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:16, 29 Kwi 2018    Temat postu:

Witam , założyłem stożek do vt bo mnie znajomy na chińczyku drażnił , lepiej przyspieszał , na starcie nie miałem szans Smile zdziwiłem się że wszyscy piszą o założeniu większej dyszy a u mnie w pz30 musiałem zejść z oryginalnej 100 na 90 i jeszcze przy max obr łapie muła, pewnie 85 będzie właściwa. Nie wiem dlaczego na oryginalnym dolocie było ok ale ospale wkręcał się na obroty , ze stożkiem jest znacznie żwawszy ale powyżej 8 tys zalewa , powinno być odwrotnie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebabix dnia Nie 19:57, 29 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ad@mus
Hangaround



Dołączył: 22 Kwi 2019
Posty: 13
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orzesze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:20, 22 Kwi 2019    Temat postu:

A dysza wolnych zmieniona?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin