Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Jajkowata zębatka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:54, 09 Lip 2016    Temat postu: Jajkowata zębatka

Ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje? https://www.youtube.com/watch?v=CIurQIJ0OKk
Czasami strzele ze sprzegla ale to raczej lancuch powinien sie rozciagac niz zebatka Smile I jak ustawiacie kolo po naciaganiu lancucha zeby bylo prosto?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:15, 09 Lip 2016    Temat postu:

Takie zdeformowanie zębatki świadczy o materiale z którego ją wykonano.
Co do ustawienia osi koła to można się za niewielkie pieniążki zaopatrzyć w przyrząd do ustawiania osiowości. Na pewno nie radzę ustawiać koła na znaczki zamieszczone na wahaczu. Te kreski są to tylko znaki orientacyjne w jakim stopniu mamy wyciągnięty łańcuch.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:32, 09 Lip 2016    Temat postu:

Ja wlasnie mam na znaczki ustawione Sad
Moze lepiej zamiast na znaczki ustawic kolo mierzac suwmiarka odleglosc szpilki od konca wahacza?
Jak ty bys Adam to ogarnol bez przyrzadu...
Jabbinsky, jakiej firmy byla ta zebatka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:00, 10 Lip 2016    Temat postu:

A jaką masz gwarancję że długość wahacza z każdej strony jest idealna ?
Wyznacznikiem osiowości jest prowadzenie łańcucha. Jeśli nie masz przyrządu to zdemontuj osłonę łańcucha i zrób to na tzw oko. Obserwuj napęd od tyłu, a dokładniej to jak łańcuch schodzi z tylnej zębatki. Jeśli koło ucieka w jakąś stronę to na zejściu łańcucha z zębów będzie on zakręcał. Ustawiaj napinacze w taki sposób aby łańcuch i zębatka stanowiły idealną linię prostą. Tak działa przyrząd mechaniczny i optyczny. Po prostu pokazuje czy łańcuch idzie prosto. Co za tym idzie to i koło toczy się po linii prostej i nie drze bokiem co przekłada się na komfort jazdy i nie niszczy opony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:31, 10 Lip 2016    Temat postu:

dzieki za opis.. po urlopie sprawdze i napisze czy w moim przypadku byla roznia miedzy kreskami a prowadzeniem lancucha...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:40, 11 Lip 2016    Temat postu:

No brzmi mądrze to co piszecie chłopaki. Dla pewności jeszcze sprawdzę czy zebatka była dobrze zamontowana, i tak już kończy mi się naciąg łańcucha więc niedługo wymiana, byle dotrwac Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:22, 11 Lip 2016    Temat postu:

Sprawdz seger. Czy w ogole masz i czy dobrze sa przykrecone bolce zabieraka. Coś o tym wiem bo wracałem na trytytkach z olkusza... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:34, 11 Lip 2016    Temat postu:

Seger jest, wiem bo sam zębatke montowalem Smile a z tymi bolcami mam coś mocno pokrecone

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:33, 11 Lip 2016    Temat postu:

Zabierak jest bardzo istotnym elementem przeniesienia napędu. Jeśli jest rozwalony to zębatka będzie latała jak żyd po pustym sklepie i się uszkodzi. Może dojść do takiego uszkodzenia jak pokazałeś. Inna sprawa to działa ona jako tłumik dla przeniesienia napędu z silnika na koło. Jeśli jest uszkodzona to mogą być stuki podczas zmiany biegów lub będą odczuwalne wibracje pod tyłkiem jak by silnik wibrował lub koło było niewyważone. Tak czy inaczej często pomijany temat w przeniesieniu napędu. Wymienia się łańcuch i zębatki gdzie wszystko wykonane jest z metalu, a powinno się też zerknąć i ewentualnie wymienić elementy gumowe zabieraka. Można go łatwo skontrolować. Wystarczy podnieść moto tak aby tylne koło było swobodne i poruszać nim zgodnie z kierunkiem obrotu i odwrotnie. Takie szybkie wahnięcia. Jeśli zabierak jest wybity to poczujecie pod ręką luz. Teraz to już tylko zdemontować koło i dobrać się do niego w celu sprawdzenia w jakim stopniu jest uszkodzony. Jeśli luz jest minimalny to nie ma powodu do paniki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 2:59, 21 Lip 2016    Temat postu:

A oto przyczyna problemu
https://youtu.be/5kPXpMVpBPI
https://youtu.be/1J83-PEINQw
I parę fotek:
Tak wygląda guma zabieraka, ma za zadanie tłumic szarpniecia łańcucha przez co ograniczyć zużycie zębatki i rozciąganie łańcucha. Nie ma się co dziwić że po jednym sezonie mam łańcuch do wymiany



Inne ujęcie





Oraz centrum operacyjne Smile



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kundellesny
Sgt. at arms



Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:17, 21 Lip 2016    Temat postu:

A gdzie ona sie znajduje w moto ?? Cos mi sie wydaje ze u mnie tez nie jest w najlepszym stanie jezeli oczywiscie VC/VS posiada cos takiego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:05, 21 Lip 2016    Temat postu:

Na zebatce masz śruby i te śruby trzymają się na szpilkach które siedzą w metalowo-gumowych tulejach, przynajmniej tak jest w VL nie jestem pewien jak u Ciebie będzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:09, 21 Lip 2016    Temat postu:

A masz pomysł jak je wydłubać i co wsadzić w zamian? Są jakieś zamienniki czy z koreły trzeba zamawiać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kundellesny
Sgt. at arms



Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:04, 21 Lip 2016    Temat postu:

Zadzwon do Marcina moze cos ma. Z tego co widze to powinno pasowac z VC/VS, ostatnio wymienialem zebatke to wszystko wyglada identycznie kwestia wymiarow.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:02, 21 Lip 2016    Temat postu:

Zależy co wydlubac. Samą metalowa tulejke wyciagniesz magnesem takim na teleskopie, gumę albo podwazasz przy krawędzi śrubokrętem płaskim albo od środka zapierasz o ścianę tej gumy i wyciagasz. Jak nie dasz rady śrubokrętem to suwmiarka z drugiej strony ma takie szczypce które się rozsuwaja, ja suwmiarka właśnie wyjąłem
Edit: ale chłopaki nie popadajcie w panikę, luz pionowy może być nawet 2mm i jest to zgodne z pomysłem naszych żółtych braci (2mm pionowo i 2mm poziomo)
Edit 2Narazie wsadzilem te metalowe tuleje w wąż z gumy miękkiej zbrojonej i pasowało prawie idealnie więc wspomoglem się taśmą teflonowa, dzisiaj do pracy i spowrotem dojechałem i chodzi super ale wiem że ta guma jest za miękka więc rozglądam się za tymi tulejami (z wsk nie pasują chociaż wyglądają identycznie) i tą bolco-srubą którą mam urwana
Edit 3 kwa sorry chłopaki ale jestem zmęczony i pomysły mi na raty przychodzą. Foveon mój tata dorabial te tulejki z gumy takiej jak masz w mlotku gumowym albo nawet trochę twardszej. U wulkanizatora poszukaj, w tej gumie na spokojnie możesz wiercic a jak wywiercisz to w środek jakiś pręt, na wiertarke, pilnik i jechane aż spasuje. U mnie to 3 sezony przeżyło, raz mi łańcuch spadł, dużo razy palilem kapcia, jazda w terenie. Przy spokojnej jeździe pewnie wytrzymałość będzie jak oryginał. Sprawdź czy ten bolec w metalowej tulei nie ma za dużego luzu, powinno być na oko 0,05mm a i ta guma musi siedzieć idealnie równo z piastą koła, inaczej będziesz miał luz na zebatce (metalowa tuleja też)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jabbinsky dnia Czw 21:14, 21 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin