Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Paliwo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider




Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KOL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:46, 08 Cze 2016    Temat postu: Paliwo

Mam pytanie może trochę głupie . Jakie paliwo lejecie do swoich maszyn 95 czy 98 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:51, 08 Cze 2016    Temat postu:

95..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:52, 08 Cze 2016    Temat postu:

To są silniku już przystosowane na paliwo 98. 95 jest słabe i będzie szybko zawalać świeczkę. 98 lepsze spalanie detonacyjne, lepsze osiągi i niższe zużycie silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pią 20:37, 16 Gru 2016    Temat postu:

Powinno się lać paliwo takie jakie zaleca producent. Hmmm... Smile Oktanowość o ile dobrze pamiętam nie ma znaczenia w osiągach. Tutaj bardziej się rozchodzi o kaloryczność paliwa. Gdzie 98 często się zdarza że ma ciut mniejszą od 95. A nawet jak, to jeśli silnik jest przystosowany do jazdy na benzynie 95 oktanowej to może być tak, że po zalaniu pojazdu 98 oktanówką będzie nawet słabszy! Bo tutaj wtedy ma na to wpływ dostrojenie silnika, czyli ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu względem wartości opałowej paliwa do którego jest dostrojony silnik. Jeśli silnik jest dostrojony na 95 i leje się 98 to może dojść nawet do takiego zjawiska jak spalanie stukowe (na prosty chłopski rozum zapłon paliwa w nieodpowiednim położeniu tłoka w cylindrze. Bądź po podaniu po prostu złej mieszanki paliwa)... Przynajmniej w samochodach tak jest. Także wydaje mi się że w motocyklach będzie tak samo, a zwłaszcza już w tych 4T. Także jak pisze w książce czy na wlewie 95 to lać 95. Jak pisze 98 to lać 98... U niemca np. podstawową wartością oktanową jest 92...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Pią 20:58, 16 Gru 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:02, 17 Gru 2016    Temat postu:

kiedys, gdzies czytalem ze rodzaj paliwa 95/98 zalezy od stopnia sprezania...
leje 95... raz z cpnu raz z banki Wink i jezdzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:49, 17 Gru 2016    Temat postu:

95 i koniec. Przez pół roku lalem 98 i zero różnicy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daystar125
Member



Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 6:17, 17 Gru 2016    Temat postu:

Ja tam 95 leje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KuBusioWy
Member



Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WGR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:14, 17 Gru 2016    Temat postu:

Mój VS/VC dostaje 95 i żyje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubaa3663
Prospect



Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:21, 17 Gru 2016    Temat postu:

Jak kolege stac na 98 to prosze ;D ja 95 leje do bestii

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Sob 15:51, 17 Gru 2016    Temat postu:

Tak samo jak zalecają producenci do tych nowych silników, a zwłaszcza TFSI czy FSI żeby lać 98 WYŁĄCZNIE! A dla czego nie 95? Bo w większości przypadków jest tak, że 95 jest bardziej kaloryczne, a te całe dpfy czy katalizatory po prostu mogą tego nie wytrzymać. Pewnie nie jeden z was słyszał, że w tych samochodach z 1995-05 roku się usuwało katalizatory itp bo się po prostu przepalały jak lało się 95... Bo było za bardzo kaloryczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:41, 17 Gru 2016    Temat postu:

Katalizatory nie przepalają sie od oktanów w paliwie. Najczęściej sa uszkadzanie przez usterkę silnika, taka jak np wypadanie zapłonów albo złe świece zapłonowe. To samo sie tyczy filtra DPF w dieslu. Najczęściej sie zapychają przez złe użytkowanie albo usterkę silnika lub wtryskiwaczy. Ja mam Leona z silnikiem TSI i leje mu 95 Vpower plus albo 100 oktanowego Vpowera i jeździ rewelacyjnie. Do mojego dealimka leje tak samo i wszystko gra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Sob 17:14, 17 Gru 2016    Temat postu:

Pewnie że nie od oktanów. Od kaloryczności paliwa. I jak lejesz złe paliwo, nie zalecane do silnika to silnik nie pracuje wtedy jak powinien i co prawda nie padnie ci po 6 miesiącach czy roku, ale szybciej niż powinien.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:55, 17 Gru 2016    Temat postu:

Niby tak, ale widziałeś kiedyś żeby producent zabraniał lać paliwa 98 lub więcej? Jest tylko informacja ze paliwo musi być bezołowiowe i minimum 95 okt. Ewentualnie przy dieslu jest info żeby nie dolewać biokomponentów i tyle....... A jak na stacji byle jakiej zapytasz o paliwo to powiedzą Ci ze maja najlepsze w okolicy. Ja zalewam paliwo tylko na dwóch stacjach, albo Shell albo BP.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Sob 19:12, 17 Gru 2016    Temat postu:

Tak naprawdę nie zabrania. Tylko pisze w książce obsługi bądź na wlewie paliwa. Po prostu rodzaj paliwa zalecany do silnika. BP 95 bądź BP 98. Tak samo dlaczego do nowoczesnych diesli producent nie dołącza notatki że używanie pojazdów na krótkich odcinkach może uszkodzić silnik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin