Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Porady co do malowania różnych elementów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:25, 01 Kwi 2016    Temat postu: Porady co do malowania różnych elementów

Zakładam taki temat ponieważ mamy w gronie profesjonalistów jak i ludzi którzy trochę malowali różne elementy w bardziej lub mniej profesjonalny sposób.
Każdy z nas próbował pewnie coś pomalować i ma jakieś doświadczenie aby się nim podzielić.
Na dodatek mamy kolegę Adama który zajmuje się zawodowa malowaniem grafiki i ma bardzo cenne rady na temat profesjonalnego malowania.
Sam malowałem kilka rzeczy ale bardziej robiłem to na czuja niż według zasad, dlatego zamierzam wykorzystać kolegę do podzielenia się cennymi informacjami.
Poniżej przeniosę posty dotyczące malowania z innego tematu.


Adam gdzieś pisałeś że masz studio aerografiki. Pappa2 maluje swojego rumaka i mu się farba pomarszczyła bo nałożył 2 warstwę. Robił bez podkładu. Ale moje pytanie do Ciebie jako fachowca. Pappa chce sobie dziabnąć na baku grafikę. Taką czarną na białym. Jak właściwie przygotować powierzchnie pod to. Jestem ciekaw bo sam malowałem już parę rzeczy ale to była baza z klarem na podkładzie.
Powiec jak prawidłowo przygotować powierzchnie pod grafikę, czym robisz linie (to najbardziej mnie interesuje). Teraz mam oklejony bak folią, myślałem żeby go pomalować chciał bym użyć złota w płatkach (już to robiłem) ale do okoła na łączeniach dać 2-4 mm kreskę. Najlepiej chyba to robić pędzlem z długim włosiem ale nie wiem jak takie się nazywają i nigdy tego nie robiłem, po za tym nie wiem czy klar nie spłynie ze złota one wydaje się być tłuste. Może masz jakieś z tym doświadczenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Sob 9:01, 02 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:44, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Zolty vt'ek ociekajacy zlotem. Foveon, jeszcze bedziesz musial dokupic kite na tyl z zajaca... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:45, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Ogon bobra lepszy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:48, 01 Kwi 2016    Temat postu:

To że nie został użyty podkład nie wpływa na pomarszczenie się lakieru lub inne tego historie.
Kolega popełnił inny problem. Polakierował sobie jakiś element i położył następną warstwę lakieru za późno. Chodzi o to że poprzednia warstwa lakieru już rozpoczęła proces sieciowania. Podczas kładzenia kolejnej proces ten na skutek rozpuszczalnika zawartego w lakierze został zaburzony i zrobiło się to co się zrobiło. To tyle na temat kolegi.
Co do twojego pytania to wygląda to następująco. Matujesz powierzchnie elementu papierem o gradacji 220 - 400. Nakładasz cięką warstwę podkładu. Po kilku minutach jak podkład delikatnie zacznie się robić matowy nakładasz kolejną warstwę. Robisz to bez matowania metodą mokro na mokro. Ilość warstw jest zależna od jakości podłoża. Jak już masz dostateczną warstwę to czekasz aż dobrze wyschnie. Najlepiej zostawić na 24 h. Obróbkę pod bazę wykonuj na sucho papierem o gradacji minimum P 1000 - 1200. Teraz baza i po około 5-10 min klar. Jeśli chcesz grubszą warstwę klaru to nakładaj go w odstępach około 5-10 min. Zależne od temperatury suszenia. Rozpuszczalnik w lakierze wierzchnim max 10 %. Większe ilości powodują osiadanie klaru pod odparowaniu. Kaski i motocykle lakieruję dyszami 0,8 mm W technologii OMVL. Taki proces powoduje bardzo gładką powierzchnię co przy moto i kaskach daje najlepsze efekty, Samochody lakieruję dyszami 1,4-1,7 mm W OMVL lub HVLP.
Jeśli chodzi o grafikę to nie jest konieczna wizyta u mnie w zakładzie. Spora część jest do mnie przysyłana pocztą lub kurierem i tą samą drogą wraca do klienta. Ustalenie grafiki jest za pomocą e maila lub innych komunikatorów. Efekty pracy na bieżąco pokazuję klientowi dla ewentualnych korekt itp.
Co do brokatów to nie ma problemy jeśli są przystosowane krycia lakierem. Tu nie ma problemu. Możesz śmiało lakierować, ale nałóż więcej klaru żeby zapolerować bo odrobiny brokatu spowodują nierówną powierzchnię.
Jeśli idzie o linie to na mieszalniach dostaniesz coś takiego co się zowie taśma liniowa. Są różne grubości i spokojnie jakąś sobie dopasujesz. Ja na linie stosuję od 3-9 mm.
Wklejam fotki z poszczególnych etapów.

W podkładzi 2K

[link widoczny dla zalogowanych]

W bazie srebrnej i początek oklejania taśmą liniową 3 mm.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Po wycieniowaniu linii i zerwaniu taśmy zaczyna się zabawa ręczna Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Efekt końcowy był, ale dodaję

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


To by było na tyle. Jeśli komuś pomoże to życzę miłej zabawy lub zapraszam do siebie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:51, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Tak na marginesie to ten temat chyba powinien być w innym dziale ? Smile Może go ktoś odpowiednio osadzić na forum zanim zrobi się bajzel ?
Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrian920422
Member



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:53, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Adam a czemu nie w informacji ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seequs
Sgt. at arms



Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:18, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Tak na marginesie wydaje mi się, że Adam ma rację Smile Malowanie aerografem choć post jest bardzo ciekawy to jednak nie w dziale z opisami ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:13, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Spedzisz z nami jeszcze troche to zobaczysz ze tu polowe rzeczy piszemy jak wypadnie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:51, 01 Kwi 2016    Temat postu:

adrian920422 napisał:
Adam a czemu nie w informacji ??


Takie sprawy można wkładać do odrębnego działu. Kiedyś administrowałem forum techniczne Auto Świata, Auto Horyzont i jestem modem w Bezwypadkowy.net. Dobrze jest mieć jakiś dział typowo z gotowymi poradami gdzie w razie jakiejś podobnej sprawy wystarczy zaglądnąć i poczytać. Coś w stylu Techniki Napraw i sposoby.
W przeciwnym razie jak wątków będzie kilka tyś to nie ogarniecie bajzlu w informacjach. Dodatkowo trzeba przestrzegać regulaminu i będzie git. To taka moja sugestia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kundellesny
Sgt. at arms



Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:24, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Temat Avatara jest przydatny bo sam mialem z tym proble (z fotosikiem porada zadzialal) ale to nie tu powinien i tylko przypadkiem go znalazlem - sorry taka sugestia

A co do tematu to ranga "support" jest troche mylaca - jak mam jakis proble jak np. z Avatarem to bym napisal do "supportu" na priv i tak w 1 kolejnosci zrobilem :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:32, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Spoko jutro zrobie porządek i zadam jeszcze trochę pytań.
Ok chyba porządek w miarę zrobiłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Sob 7:39, 02 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:54, 02 Kwi 2016    Temat postu:

Następna porcja pytań do Adama.
Z tego co napisałeś wnioskuję że jeżeli robisz jakąś grafikę to musisz się bardzo spieszyć aby farba nie wyschła.
Ile miałeś czasu na zrobienie grafiki od momentu pomalowania kasku na srebrno?
bo jeżeli:
1. Malujesz podkładem - czekasz do wyschnięcia, matujesz
2. Dajesz kolor bazowy - czy czekasz aż wyschnie (chyba musisz bo jak nakleisz taśmę albo szablon)
3. Robisz grafikę - ta farba też przecież schnie
4. nakładasz klar - i tu jest dla mnie najciekawiej bo napisałeś że kładzie się go po 5-10 minutach.
Wychodzi na to że na zrobienie grafiki masz 5-10 minut co oczywiście nie jest realne.
Jak radzisz sobie kiedy lakier który nakładasz jako grafikę wyschnie (chodzi mi o to czy nie będzie się 1 warstwa marszczyła jak Pappie)? I co robisz aby klar dobrze się trzymał kiedy baza z grafiką wyschnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:06, 02 Kwi 2016    Temat postu:

Po nałożeniu bazy spokojnie robisz grafikę. Możesz się z nią bawić nawet miesiąc. Po jej skończeniu całość zmywasz specjalnym środkiem i przecierasz delikatnie ściereczką antystatyczną po czym nakładasz klar. Problem w tym że ten preparat nie jest łatwo dostępny. Można go kupić w niektórych tylko mieszalniach mocno wyspecjalizowanych w chemii samochodowej. Jeśli go nie masz to też nie ma się co stresować. Tak powierzchnia jak kask czy bak motocykla Ci nie odpadnie.
Warstwy kolorów podczas malowania aerografem są tak minimalne że zasychają pod ręką, tak że prace wykonujesz w locie. Podczas malowania używa się też sporo trików, ale to myślę będzie następny temat. Może jakąś foto relację zrobię z opisem przy odrobinie czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:34, 02 Kwi 2016    Temat postu:

Nie odważył bym się malowania areografem to za wysokie loty dla mnie. Jak bym już robił to raczej w coś stronę maskowania etc. Patent ze złotem (szlagmetal) widziałem w programie o autach i wyszło to powalającą. Akurat tą technikę znam i mam doświadczenie ale nie wpadłem na to aby użyć ją do grafiki na motorze. Opis samej techniki pozłacania tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Problem w tym że łączenia, końce, odcięcia (nie wiem jak to nazwać) są postrzępione i w programie facet to przykrywał cienką kreską. Oczywiście robił to pędzlem z długim włosiem. Robił to perfekcyjnie. Nie ma szans aby to wykonał, myślałem właśnie o tej taśmie do linij, albo cienkiej taśmie lateksowej (może to to samo) ale nie wiem czy nie ucierpiało by na tym te złocenie.
Powiedz czy można nakładać grubiej 2 lakier na bazę która już wyschła tak aby się nie ścięła. I czy przed klarem przecierać pracę jakimś ścierniwem (gąbka mata 2000-4000) tak aby pozbyć się zgrubień na odcięciach?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:16, 02 Kwi 2016    Temat postu:

Możesz połączenie odciąć na taśmie liniowej. Jest to łatwiejszy zabieg niż robienie pędzelkiem. Szparungi robione pędzelkiem wymagają setek godzin nauki i do tego wyjątkowo wprawnej koordynacji ruchowej. Jeśli chodzi o klar to nałóż normalną warstwę i odczekaj chwilę i połóż następną. Nie kombinuj nic na raz z grubą warstwą bo wszystko spłynie. możesz nawet położyć trzy warstwy. Po wyschnięciu lakieru wyszlifuj delikatnie powierzchnię papierem 2000, popraw papierem o nazwie Kowax. Kowax już zacznie Ci wydobywać połysk. Na koniec ładnie wypoleruj pastę lekko ścierną 3M Farekla i gotowe. Szlifuj na mokro 2000, a kowaxem na sucho. Nie używaj gąbek tylko zwykły papier na mokro. Uważaj żebyś nie przetarł. Jak się postarasz będziesz z siebie dumny. W poniedziałek albo wtorek zrobię jakieś foto jak użyć liniówki żeby zrobić linię maskującą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:10, 02 Kwi 2016    Temat postu:

Lakierowałem już 3 auta i oczywiście szlifowałem i polerowałem na końcu klar. Wychodziło mi to za każdym razem rewelacyjnie dlatego bardzo lubię to robić.
Jedynie z czego nie jestem zadowolony to lakierowałem wypolerowane felgi z amelinium i niestety straciły lustro. Próbowałem to wypolerować i klar zlazł jak folia. Wiem że lakier nie będzie się trzymał wypolerowanego metalu a zwłaszcza aluminium ale przynajmniej na jakiś czas może zabezpieczy wypolerowany metal bo powiem szczerze że na tą polerkę dużo poświeciłem czasu i wyszła rewelacyjnie. Wiem że jedyna szansa aby to zabezpieczyć to chromowanie, ale koszt to cena całego motocykla.
Powiedz dokładnie o tym odcięciu za pomocą taśmy. Czy mam użyć dwóch koło siebie w formie maskowania?
Kiedyś się zmówimy mieszkamy niedaleko i jak pozwolisz podejrzeć siebie w pracy chętnie Cię odwiedzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:14, 02 Kwi 2016    Temat postu:

Foveon napisał:
1 Powiedz dokładnie o tym odcięciu za pomocą taśmy. Czy mam użyć dwóch koło siebie w formie maskowania?

2 Kiedyś się zmówimy mieszkamy niedaleko i jak pozwolisz podejrzeć siebie w pracy chętnie Cię odwiedzę.


1 Dokładnie tak jak piszesz.
2 Możesz wpadać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin