Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:09, 19 Kwi 2016 Temat postu: Przełożenia (trybiki napędu) |
|
|
Niedawno rozmawiałem z kolegą cyklistą (taki co zamiast silnika ma pedały) o przełożeniach. W rowerach jest ich masa ale łatwo to się liczy.
Dzielimy tylne zęby przez przednie i wychodzi przełożenie.
I tak w standardowych Deilamach z przodu jest 14 zębów a z tyłu 42.
42/14=3
czyli przedni tryb musi się zrobić 3 obroty aby tylni zrobił jeden.
Im wyższe cyfra przełożenia tym wolniej jedziemy ale mamy więcej mocy i na odwrót. Oczywiście mamy też biegi ze swoimi przełożeniami ale w zasadzie zawszę bierzemy optymalizacje 5 biegu aby wydusić z niego maksimum.
No i teraz można się bawić.
Dostępne są tryby na przód: 12, 13, 14, 15 (16, 17 mają problem z zmieszczeniem się)
Na tył: 53, 49, 47, 43, 42, 40, 36, 35
Przednie kosztują ok 16 zł tylne ok 50.
O ile przednie są tanie i w zasadzie ich wymiana jest łatwa to z tylnymi jest już problem większy. Trzeba zdjąć koło i skracać lub przedłużać łańcuch.
W tej chwili mam zamontowane 15 na 36 czyli 2,4. Niestety te rozwiązanie nie za bardzo się sprawdza na 5 biegu. Po włączeniu na 5 prędkość spada czyli silnik nie ma mocy. W tamtym roku te przełożenie się sprawdzał ale miałem o połowę mniejszą owiewkę (nie przytyłem jak by co).
Zamówiłem przednie tryby 12, 13, 14 aby nie kombinować z długością łańcucha. I tak będę miał do wypróbowania przełożenia 3.0 (fabryczne) 2.77 i 2.57 Mam też zębatkę 42 czyli mógł bym mieć przełożenia 3.5, 3.2, 3, 2.8 z czego po wyżej 3 nie ma sensu a na 2.8 nie będę przedłużał jajcucha.
Tak wjęc kto lubi sobie pomieszać przełożenia niech się bawi.
Co do poprawy maxymalnej prędkości ładnie wygląda to na papierze ale w rzeczywistości już jest inaczej. Potestuje to napiszę co wyszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:21, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Masz rację,
ja miałem pierwotne przełożenie (43/14) - 3,07
teraz mam (39/14) - 2,78
prędkość max nie wzrosła, ale przelotowa się poprawiła.
Teraz na spokojnie 80-90 jadę (mniejsze obroty)
Przy moim obciążeniu jest spoko, troszkę wolniej się zbiera natomiast biegi się wydłużyły. Z dodatkowym pasażerem niestety muszę częściej na 4 biegu jeździć. Zobaczę jak na większych górkach będzie.
Troszkę żałuję że nie wymieniłem przedniej było by taniej i więcej możliwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3609
Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:31, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
14 / 42 przelotowa 70-85 styka, nic wiecej nie potrzeba, TSin potwierdzi, dość spokojnie i dostojnie się leci.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Wto 18:32, 19 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Foveon
Sgt. at arms
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:42, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
14/42 - 3 To standardowe. Mam 150 i magik od tłoków powiedział żeby przednią założyć większą. Patrze a tam 15. No to zacząłem kombinować. U mnie tak zawsze jest. Jak zacznę to nie mogę się zdecydować, a to kolory w TV albo monitorze czy projektorze ustawiam bez końca, a to dźwięk przestrzenny w wierzy mieszam i zmieniam. Jak ustawie raz to zapominam po jakiś czasie ale jak denerwuje to mieszam do upadłego. I tak teraz z trybami.
Janie! Tak jaśniepanie? Jaki dziś tryb zakładamy? 11 Jaśniepanie za dużo dziś pan zżarł!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3609
Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:54, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Uważam, że przód, max 15 min 12.
Mam 14 / 42, na płaskim jedzie 110 (Daelim VS i ja 85kg).
Piątka trudno jej dojść do czerwonego - z góry 130 prawie, bez sensu, korba chce wyjść bokiem.
Myślę na przednią trzynastką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dariusz
Sgt. at arms
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SBI Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:21, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Mnie też troszkę kusi żeby zmienić tył na 41.
Na przód 13 przy tylnej 39 za wiele nie poprawi, praktycznie wrócę do oryginalnego przełożenia.
Kurde dam to 54 zeta i kupię zębatkę 41 zębów.
Rushrod, przy 90 km/h jakie masz obroty silnika?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Wto 19:48, 19 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Claptonatari
Sgt. at arms
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:20, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie jest fabrycznie 15 na 45 więc równo 3.0.
W 2 osoby spokojnie na 5 przyspiesza, samemu na prostej do 110 bez problemu dochodzi.
Nie ruszam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|