Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

zwalnia na 5 biegu max 80km
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:47, 21 Sie 2016    Temat postu: zwalnia na 5 biegu max 80km

witam posiadam daelim vc 125 rozpędza sie normalnie do 80km na 4 biegu dalej nie chce iść tylko trza go męczyć a jak włączę 5 bieg to powoli zwalnia i gdzie tkwi problem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:52, 21 Sie 2016    Temat postu:

Jakie obroty masz przy 80 km/h?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:59, 21 Sie 2016    Temat postu:

na 4 biegu przy 80 mam 8 tys a jak wbije 5 bieg to zwalnia nieraz przyspieszy do 90 a mam na liczniku 130km na 1.2.3 biegu wkreca sie na max obroty do 12tys na czwartym do 10tys ledwo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:17, 21 Sie 2016    Temat postu:

no to czego Ty chcesz od tego motoru? Smile
Pamiętaj że masz silnik 124 ccm.
Jak będziesz go "garował" non stop do 10-12 tyś to zamów sobie od razu u Krzyśka drugi silnik Smile

Ta na poważnie, jest ok 5 bieg jest nadbiegiem. Druga sprawo to, że jak masz VC 80 km/h (a takie były, ja takiego miałem) to pewnie zostało zmienione przełożenie na zębatkach i wbijając 5 jedziesz ze stałą spokojną prędkością ale nie osiągnie pełnych obrotów.

Nie "garuj" go, to nie jest motor tylko Daelim. Szanuj go jak młodszego brata. Smile Smile
Albo żonę, lub Matkę. Jak Wolisz Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 9:55, 21 Sie 2016    Temat postu:

a ja bym ci radzil sprawdzic predkosc gps-em.u mnie licznik jest padniety i przy 80 mam 100km/h.moze go niepotrzebnie ciagniesz tez tak robilem puki predkosci nie sprawdzilem gps
Powrót do góry
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:21, 22 Sie 2016    Temat postu:

Zobacz czy masz założone właściwe zębatki. W VT to 14/42 a w WC powinny być te same Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:39, 22 Sie 2016    Temat postu:

Ja bym jeszcze zapytał o Twoją wagę. Sam ważę prawie 120kg i mój motocykl zachowywał się bardzo podobnie jak Twój. Na 4ce jakoś jeszcze szedł a na 5 całkiem "zdychał". Zwyczajnie silnik nie miał dostatecznie dużo siły żeby kręcić się szybciej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:28, 22 Sie 2016    Temat postu:

ja mam 100kg ale dziwne jak mam 80km i wbijam 5 to powoli słabnie a na 4 jak go cisne to idzie cały czas moze ma jakas blokade albo tłok juz do wymiany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:49, 22 Sie 2016    Temat postu:

No to sprawdź kompresję, nie chciałem o tym pisać bo to już ostateczność Smile
Ewentualnie podmień moduł na inny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 6:16, 27 Sie 2016    Temat postu:

a zna ktoś rozmiary pierścieni bo bym chciał znałeś jakieś z innego motoru bo podobne ma romet 124cm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcelus24
Hangaround



Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DJ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:39, 29 Sie 2016    Temat postu:

Zrób tak jak Ci radzi Dariusz i podmień moduł zapłonowy. Ja miałem podobne objawy,rozpędzał mi się max do 80,ważę podobnie jak ty 105kg. Kupiłem moduł na allegro za 17,50 + wysyłka i śmiga super.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 5:24, 30 Sie 2016    Temat postu:

podaj aukcje na jakiej kupiłes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daystar125
Member



Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:47, 30 Sie 2016    Temat postu:

jacek040484 a czasem nie jeździsz na włączonym ssaniu bo mój kolega tak miał zamiast wyłączać ssanie to włączał i moto 80 dych i więcej nie chciał iść a po wyłączeniu i 115 moto idzie. Smile Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcelus24
Hangaround



Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DJ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:51, 30 Sie 2016    Temat postu:

kupiłem dokładnie ten [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:00, 30 Sie 2016    Temat postu:

@marcelus
Masz motocykl na wtrysku czy na gaźniku? Moduł będzie działał w obu typach silnika tak samo, czy jednak są różnice?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
franek
Prospect



Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OST
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:29, 30 Sie 2016    Temat postu:

Wiecie co, maraudery 125 też mają takie problemy. Szczególnie te z zachodniej strony gdzie są blokady co do prędkości na 125cm. Czytałem dużo o ściąganiu ograniczeń z marauderów, bebeszeniu tłumików żeby wydobyć moc, chipach, podmianach, odłączaniu ogranicznika obrotów silnika, zamianie zębatki itd.
Podjechałem ostatnio do kolesia który siedzi w suzuki, zobaczył i jego pierwsze pytanie było:
- Co? Nie jedzie szybciej jak 80 ?
Odpowiedziałem: ze normą jedzie 85km/h, z górki wyciągnie i 100km/h ale się męczy, a prędkośc jaką trzymam to 80-85km/h. I gdybym chciał jeździć szybciej to zrobiłbym prawko albo kupił varadero czy junaka chłodzonego cieczą.
Zobaczyłem szacun w jego oczach że nie przyjechał wariat który chce się zabić na moto '98 który nie powinien jechać więcej jak pozwala jego producent albo "stan techniczny"

Od siebie dodam cze czuję FUN z jazdy 80km/h i chyba o to w tym chodzi

U mnie 5. bieg to też nadbieg który nie rozpędza z 80 do 100 !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:40, 30 Sie 2016    Temat postu:

CDI są różne do wtrysku i gaźnika. A to dlatego, że te silniki różnią się też alternatorem.

Zawsze jest dopisane do gaźnikowej wersji "carby" jeśli coś zamawiać od koreańców.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:34, 30 Sie 2016    Temat postu:

franek.. prosze [link widoczny dla zalogowanych]
kiedys jak szukalem moto to zastanawialem sie nad chopasem.... no i link sie zapisal... sprawdz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
franek
Prospect



Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OST
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 5:10, 31 Sie 2016    Temat postu:

Pappa2 napisał:
franek.. prosze [link widoczny dla zalogowanych]
kiedys jak szukalem moto to zastanawialem sie nad chopasem.... no i link sie zapisal... sprawdz

Tak wiem czytałem, ale mój nie jest blokowany. Jak już pisałem pociśnie 100km/h z lekkiej górki i manetka nie jest do końca. Ale jak już pisałem to wydaje mi się że nie o to w tym chodzi żeby zapier***** Wink Tu trzeba się cieszyć z każdego kilometra, siedzieć i zachowywać się dostojnie, podziwiać przyrodę, a nie ścigać się z TIRem Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez franek dnia Śro 5:33, 31 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:44, 31 Sie 2016    Temat postu:

@Rushrod

Szukam w necie informacji na temat różnic w modułach CDI dla Daystarów gaźnik/wtrysk i niczego nie znajduję, poza informacją, że sprzedają do nich ten sam moduł...

Kurcze, ktoś wie coś więcej na ten temat?

Zaciekawiło mnie to, bo może się okazać, że wszystkie przeróbki które wykonałem są zbędne a wystarczyło zmienić moduł CDI...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:47, 31 Sie 2016    Temat postu:

W dowodzie rejestracyjnym niemieckim jest opisany sposób blokady.
Daystary (i nie tylko) w Niemczech występują w wersji 80 km/h i tak są opisane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:53, 31 Sie 2016    Temat postu:

Bardziej chodzi mi o mulenie motocykla niż blokady. Marcelus24 napisał że po wymianie modułu CDI jego motocykl przestał mulić.

+/- 30zł to nie majątek, za takie pieniążki warto poeksperymentować z modułem CDI...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:00, 31 Sie 2016    Temat postu:

Bo moduł CDI był bardzo popularnym sposobem blokady właśnie.
Tylko po co wtedy 5 bieg skoro na 4 ledwo się wkręca - co to za jazda.
Normalnie na 5 przyspiesza mi od 40 - 110 km/h na prostej.
Jest stworzona osobna klasyfikacja modelu Daystar 80 km/h więc jeżeli motocykl masz sprawny to pewnie masz ten model z blokadą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:21, 31 Sie 2016    Temat postu:

Blokada w gaźniku - tulejka? Zwężka dolotu? Dysza?

Okej, może ten sam moduł sprzedają, ale moduł podpinany jest bezpośrednio pod silnik (też) a cewki gaźnikowca od wtrysku się różnią i to idzie w parce.

I chwila. O czym my mówimy? O Daelimie czy o czym?

Może po prostu nie ma siły bo - kompresja, słaba iskra, złe paliwo, inny napęd, inne opony, ciśnienie w kołach nawet może powodować mulastość moto. Powodów może być milion.
W mega skrócie, kupując swojego VS125 - szedł do setki nie więcej, w jedną osobę.
Oddałem go do regulacji - zawory, dysze, gaźnik, zmiana opony, zmiana napędu, regulacja sprzęgła, wymiana oleju i coś tam jeszcze. Na tym samym silniku i module poszedł 124 (licznikowe) w dwie osoby...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 5:49, 01 Wrz 2016    Temat postu:

mi na pierwszym ciągnie do 12tys na drugim tez 12tys na trzecim wolniej ale dociągnie do 12tys na czwartym słabiutko ale tylko do 10tys a na piątym jak włączę i mam 80km to nie utrzymam go tylko powoli zwalnia i co to ???????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:21, 01 Wrz 2016    Temat postu:

Dupiate przelozenie glowne na napedzie. Tak obstawiam jak tak bardzo nie ma sily. Policz zeby na przedniej i tylnej zebatce i napisz ile masz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:29, 01 Wrz 2016    Temat postu:

Po co krecisz do 12 tys? Przecież to najprostsza droga do uwalenia cylindra a wtedy to nawet tych 80 nie wyciągnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:49, 01 Wrz 2016    Temat postu:

A jak sprawdzi że na niższych biegach ciągnie do końca a na wyższych już nie?
Na krótko można bo i tak jest potem odcięcie.
Jeśli chcę szybko uzyskać 100 km/h to też kręcę do 12.000 i zmieniam bieg więc jestem w stanie porównać jak to wygląda u mnie a jak u pytającego.

Do porównania - podane prędkości przy obrotach silnika 11.500

Bieg 1 40 km/h
Bieg 2 60 km/h
Bieg 3 80 km/h
Bieg 4 100 km/h
Bieg 5 120 km/h.

Zębatki oryginalnie 15 i 45.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:16, 01 Wrz 2016    Temat postu:

W sumie to masz rację Claptonatari, ja u siebie odcięcia nie zauważyłem także no. W każdym razie mój VL na prostej drodze z plecaczkiem i sprzętem ok. 160kg na 5 jest w stanie się wkręcić na czerwone pole więc z moplikiem Jacka jest coś nie tak, ja bym obstawial albo złe zębatki albo blokady albo ogólny zły stan silnika. Najprościej sprawdzić najpierw zębatki bo są ogólnodostępne, podaj nam jakie masz zamontowane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:54, 01 Wrz 2016    Temat postu:

Zębatki mam 16/42

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:21, 01 Wrz 2016    Temat postu:

a wiec albo chudniesz do 45kg albo zmiana zebatek Smile
taniej wyjdzie zmiana przedniej na 14.. a stosunek przelozenia bedzi taki sam czyli 3...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:24, 01 Wrz 2016    Temat postu:

Czyli Jacek ma za dużą zębatke z przodu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:46, 01 Wrz 2016    Temat postu:

Wyjąłem właśnie z filtra taki stożek plastikowy a jak powinna być ustawiona śruba od powietrza zobaczę jak jutro bendzie szedł bez tego storzka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 16:58, 01 Wrz 2016    Temat postu:

sprawdzales gps-em ta predkosc jak ci radzilem?
Powrót do góry
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:10, 01 Wrz 2016    Temat postu:

No masz przełożenie na tych zebatkach 2,63 a powinno być 3.
Czyli męczy się motor i nie ma siły na takim przełożeniu ciągnąć.
Ja mam idealnie 3 bo 45 i 15 dobrze jest też 42 i 14 więc u Ciebie ta 16 musiała zostać zamieniona z oryginalnej 14. Załóż 14 (bo taniej przednią zmienić) i powinien już się zbierać na tym piątym biegu.
Wszystko pod warunkiem że silnik ok i nie ma innych oporów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:41, 01 Wrz 2016    Temat postu:

Tak sprawdzałem gps dobrze wskazuje .a tn stożek w filtrze do czego dławik powietrza.kupie zembatke 14 i dam znac jakie osiągi a silnik mam ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:48, 01 Wrz 2016    Temat postu:

stozek zostaw... bez wiekszej regulacji wyciagniecie nic nie da a nawet zaszkodzi...

z zebatkami jest jak z przerzutkami w rowerze...
im wieksza z przodu i mniejsza z tylu tym szybciej mozna jechac. tyle zeby to zrobic trzeba miec porzadne miesnie...
w motocyklu silnik to miesnie ktore nie daja rady z takimi przelozeniami. koniecznie zmien zebatki (zasada z roweru aby silnik/miesnie mialy lzej), lub zwieksz moc silnika...
za zebatke do przodu 14z zaplacisz ok 20zl, i bedzie pan zadowolony Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:55, 01 Wrz 2016    Temat postu:

Dobra dzieki a mam takie pytanie jaki maja pierścienie wymiar bo szukam zamienik i znalazłem podobne z hondy 125

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:56, 01 Wrz 2016    Temat postu:

jacek040484 napisał:
Zębatki mam 16/42


To nawet ja w swoim 150 mam teraz 16/42 i na piątce nie zamknę obrotka a na czwórce się ociąga już przy wyższych obrotach... No ale prędkość też już ma wtedy... A jest bardzo dobry moment obrotowy w porównaniu z fabrycznym VS. Wrzucaj 14 na przód i przejdą bolączki rozpędzania. Jak będziesz na zlocie to pisz szybko teraz to ci zabiorę zębatkę taką. Albo i nawet zmienimy od razu.

jacek040484 napisał:
Dobra dzieki a mam takie pytanie jaki maja pierścienie wymiar bo szukam zamienik i znalazłem podobne z hondy 125


W sumie, nie wpadłem na to, żeby sprawdzić a mam przecież w jednym silniku zdjętą górę. Jutro raczej nie pomierzę bo startujemy dość wcześnie na zlot. Jak wytrzymasz to po niedzieli się przypomnij.
Najlepiej we wtorek bo w poniedziałek mam kolejne zęby rwane. :\


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Czw 18:58, 01 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 5:02, 02 Wrz 2016    Temat postu:

ok to czekam na wymiary.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:36, 02 Wrz 2016    Temat postu:

na allegro wpisz zebatka daelim vl..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:09, 02 Wrz 2016    Temat postu:

A lancuch 428. (Rozmiar)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:10, 08 Wrz 2016    Temat postu:

Rushrod i jak sprawdzałeś ten wymiar pierścieni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:37, 08 Wrz 2016    Temat postu:

Wybacz, zalatany jestem. Ciagle cos sie dzieje. Lacznie z tym ze prawie auto Katarzyn soe zapalilo. Wiem ze na pewno jest ich 5, dwa grube od gory, na trzecim sznicie cienki fala cienki ale to raczej standard. Moze jutro bede mial czas wejsc do garazu i spojrzec na tłoczek... ;( nie moge sie wyrobic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:21, 09 Wrz 2016    Temat postu:

Dobra, zmierzyłem pierścienie, dodam tylko, że to pierścienie spracowane najprzypuszczalniej po około 40 tysiącach - takie mam do dyspozycji:

od góry:
1:
wysokość 0,9
średnica wewn: 51,6
szerokość: 2

2:
wys: 0,9
śr wew: 53
szer: 2,2

3:
wys: 0,2
śr wew: 52,7
szer: 1,7

4:
wys: 01-1,8
sr wew: 53
szer: 1,9

5:
wys: 0,2
śr wew: 52,7
szer: 1,7


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:09, 10 Wrz 2016    Temat postu:

a wez mi zmierz cylinder w środku ile ma.
KTO MA ŁAŃCUCH DO SPRZEDANIA WŁAŚNIE MI PĘKŁ I SIĘ POKIERESZOWAŁ PILNIE KUPIE.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jacek040484 dnia Sob 12:21, 10 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:18, 10 Wrz 2016    Temat postu:

No moze w poniedzialek uda mi sie po pracy zmierzyc, tylko ze sama gore - bo mam do dyspozycji suwmiarke - wiec taki pomiar jest ch wart jak i tych pierscieni. Cylinder musi byc mierzony conajmniej na czterech wysokosciach po conajmniej trzech przekatnych (tak mowia w szkole).

Po prawdzie, ja wiem, fajnie jest wyszukac zestaw pierscieni z hungupingupunga fgy 168ueo made in china i zaoszczedzic pare zlotych ale o ile moge jakies wymiary mniej lub bardziej dokladne podac to sa to wymiary z silnika zuzytego.

Zdajesz sobie z tego sprawe czy jestes az tak niepoprawnym optymista ktory uwaza ze +/- 0,1 czy 0,01 mm NA srednicy cylindra czy wymiarach pierscieni nie robi wiekszej roznicy? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:56, 11 Wrz 2016    Temat postu:

@ jacek040484

Po łańcuch leć do sklepu albo do serwisu, kup coś DROŻSZEGO koniecznie firmowego, szerokim łukiem omijaj aledrogo i temu podobne ścierwa, tak jak i odkupowanie używek od innych!
Ja kupiłem na aledrogo łańcuch i przy starcie spod świateł dziad się zerwał, blokując tylne koło! Szczęście w nieszczęściu, prędkość mała była, nikt na mnie nie wpadł jak się wyłożyłem, ja na nikogo nie wpadłem no i łańcuch wkręcił mi się w tylną zębatkę, a nie przednią więc silnik ocalał...

Oszczędzaj na czym chcesz, tylko nie na łańcuchu!

Ja mam założone takie coś i bardzo sobie chwalę (stosunek cena do jakości jest optymalny)
Koszt zakupu to około 90-120zł

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KrzysiekZG dnia Nie 9:57, 11 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:34, 11 Wrz 2016    Temat postu:

Dokładnie, nie ma co oszczędzać na łańcuchu, mi spadł na zakręcie i zablokował obydwie zębatki przy ok 40km/h, na szczęście jechałem sam więc jakoś udało się utrzymać w pionie i szybko za sprzęgło złapałem więc skrzynia ocalala

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:41, 11 Wrz 2016    Temat postu:

Kurde, mnie lancuch tylko w chinczyku spadl. Na chinskim RK bez wiekszego targania obejzdzam wlasnie 8 tysiac...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:46, 11 Wrz 2016    Temat postu:

Widzisz, a ja DID muszę zmienić po niecalych 5k :/ może miałeś farta albo ja pecha?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:51, 11 Wrz 2016    Temat postu:

Po prostu na chinskim moretti nauczylem sie jezdzic. Do tego odpowiedni naciag i rowno ustawione zebatki - mniej wiecej. Chyba ze to podroba did byla...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek040484
Support



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 5:10, 28 Wrz 2016    Temat postu:

witam ma ktos pojecie jak ustawic rozrzad w piaggio x9 125ccm bo tam nie ma znaków.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:30, 28 Wrz 2016    Temat postu:

Bracie, ale jakkolwiek byś nie próbował to daelim ni chuj nie jest piaggio.
Dodatkowo nie ten temat.
Mozesz założyć temat w dziale "inne maszyny" jest tu kilku speców którzy na pewno Ci pomogą, nie ma co się silic na chamstwo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Nie 13:26, 11 Gru 2016    Temat postu:

Claptonatari napisał:
No masz przełożenie na tych zebatkach 2,63 a powinno być 3.
Czyli męczy się motor i nie ma siły na takim przełożeniu ciągnąć.
Ja mam idealnie 3 bo 45 i 15 dobrze jest też 42 i 14 więc u Ciebie ta 16 musiała zostać zamieniona z oryginalnej 14. Załóż 14 (bo taniej przednią zmienić) i powinien już się zbierać na tym piątym biegu.
Wszystko pod warunkiem że silnik ok i nie ma innych oporów.


Ja mam z przodu 14 i z tyłu 45. I wydaje mi się, że tak jest od fabryki, bo raczej nikt nie zaglądał do niego przede mną Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:37, 11 Gru 2016    Temat postu:

przełoźenie 3.21 to się pewnie wlecze. Wymień na 42 bedze o wiele lepiej. Ja teraz mam teraz 40/15 czyli 2.66 i jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Nie 13:59, 11 Gru 2016    Temat postu:

A gdzie taką zębatkę dorwę? Bo domyślam się, że nie musi być oryginalna?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:12, 11 Gru 2016    Temat postu:

allegro wpisz zębatka daelim

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Nie 15:14, 11 Gru 2016    Temat postu:

Właśnie skończyłem czytać temat:

http://www.125daelim.fora.pl/mechanika,18/lancuch-i-zebatki,328.html

I tak podsumowując kilka pytań. Czy to nie jest tak, że jak wymieniam zębatkę to razem z łańcuchem właśnie? I czy dobrze zrozumiałem, że układ 15 do 42 jest najbardziej optymalny? Jeśli nie to jaki byłby najbardziej optymalny żeby nie obciążać za bardzo silnika i żeby miało to przełożenie na prędkość. Po za tym widzę, że jest trochę tych zębatek na allegro do Daystara, Roadvina, VT itd... Parametrami się nie różnią także chyba nie ma znaczenia którą zamówię, tylko żeby była 42?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Nie 15:27, 11 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Nie 17:53, 11 Gru 2016    Temat postu:

Zamówiona. także z przodu będzie 14 z tyłu 42 tak jak pisałeś. Pół dnia dzisiaj straciłem na szukaniu pierdoł do piździka Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin