Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Vj 125 Roadwin - wymiana silnika na 250cc Moretti 167FMM

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sponsor133
Hangaround



Dołączył: 19 Paź 2023
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:59, 30 Maj 2025    Temat postu: Vj 125 Roadwin - wymiana silnika na 250cc Moretti 167FMM

Cześć. Temat dla potomnych Wink Będę tu wrzucał na bierząco uwagi i instrukcje na temat wymiany oryginalnego silnika na nowy.
Powód był jeden - padł moduł zapłonowy. Nowych nie produkują, zamiennik z Ali nie działa, używek bardzo mało, a są drogie i przeważnie też zepsute.

Padło na 167FMM 20-konny. Rozmiarowo jak oryginał. Rozstaw śrub montażowych góra/dół taki sam, co do szerokości - trzeba przerabiać. Górny zaczep od strony zębatki wystarczy naciąć w paru miejscach i postukać młotkiem w stronę zębatki. Dół (też od strony zębatki)niestety trzeba uciąć, wyszlifować miejsce cięcia, a potem wyrzeźbić nowy uchwyt. Ja zrobiłem taki z profilu, potem nawiercony został otwór.

Jak to gotowe to trzeba założyć silnik na jednej, górnej śrubie i opuścić na tyle by swobodnie przechodziła śruba na dole przez ten jeden uchwyt, który został. Naciągnąć silnik do siebie tak by zębatka nowego silnika była na wprost zębatki na kole, uwzględniając prowadnice łańcucha.

Nakładamy nowo zrobiony zaczep oznaczamy jak ma być przyspawany lub od razu łapiemy spawem niedużym by się trzymał, potem trzeba wyciągnąć silnik.

Uchwyt góra i dół naprzeciwko zębatek też można naciąć i postukać młotkiem w stronę zębatek ale w sumie ja to robiłem niepotrzebnie. Jeśli kupimy dłuższe śruby to można zastosować jakieś tulejki, rozwiercone nakrętki lub podkładki. Pomimo nacinania i stukania i tak musiałem nadłożyć niedużymi tulejkami własnej roboty, ale za to spasowały mi oryginalne śruby.
Trzeba porządnie przyspawać nowy uchwyt, kumpel zrobił mi to migomatem, stare uchwyty w miejscu nacięć też trzeba przyspawać. Tyle o ile wyszlifować, przejechać drucianką, pomalować.

Następnie zakładamy silnik, przykręcamy. W dołączonym zestawie miałem gaźnik, pasuje idealnie, nie zahacza o niego bak. Linka do gaźnika pasuje ale uchwyt przy silniku do regulacji linki nie pasuje.
Trzeba zrobić nowy i przykręcić w innym miejscu niż ten co jest oryginalnie w moretti. Dodam niedługo zdjęcia, będzie wszystko ładnie wyjaśnione.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sponsor133 dnia Pią 17:04, 30 Maj 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Moto-Amator
Support



Dołączył: 28 Paź 2024
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszyniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 3:57, 09 Cze 2025    Temat postu:

Ciekawy pomysł, ale już to ktoś robił, nawet widziałem zdjęcie tego ( na market plejsie ,) ktoś to sprzedawał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3622
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:48, 03 Lip 2025    Temat postu: Re: Vj 125 Roadwin - wymiana silnika na 250cc Moretti 167FMM

sponsor133 napisał:
Cześć. Temat dla potomnych Wink Będę tu wrzucał na bierząco uwagi i instrukcje na temat wymiany oryginalnego silnika na nowy.
Powód był jeden - padł moduł zapłonowy. Nowych nie produkują, zamiennik z Ali nie działa, używek bardzo mało, a są drogie i przeważnie też zepsute.

Padło na 167FMM 20-konny. Rozmiarowo jak oryginał. Rozstaw śrub montażowych góra/dół taki sam, co do szerokości - trzeba przerabiać. Górny zaczep od strony zębatki wystarczy naciąć w paru miejscach i postukać młotkiem w stronę zębatki. Dół (też od strony zębatki)niestety trzeba uciąć, wyszlifować miejsce cięcia, a potem wyrzeźbić nowy uchwyt. Ja zrobiłem taki z profilu, potem nawiercony został otwór.

Jak to gotowe to trzeba założyć silnik na jednej, górnej śrubie i opuścić na tyle by swobodnie przechodziła śruba na dole przez ten jeden uchwyt, który został. Naciągnąć silnik do siebie tak by zębatka nowego silnika była na wprost zębatki na kole, uwzględniając prowadnice łańcucha.

Nakładamy nowo zrobiony zaczep oznaczamy jak ma być przyspawany lub od razu łapiemy spawem niedużym by się trzymał, potem trzeba wyciągnąć silnik.

Uchwyt góra i dół naprzeciwko zębatek też można naciąć i postukać młotkiem w stronę zębatek ale w sumie ja to robiłem niepotrzebnie. Jeśli kupimy dłuższe śruby to można zastosować jakieś tulejki, rozwiercone nakrętki lub podkładki. Pomimo nacinania i stukania i tak musiałem nadłożyć niedużymi tulejkami własnej roboty, ale za to spasowały mi oryginalne śruby.
Trzeba porządnie przyspawać nowy uchwyt, kumpel zrobił mi to migomatem, stare uchwyty w miejscu nacięć też trzeba przyspawać. Tyle o ile wyszlifować, przejechać drucianką, pomalować.

Następnie zakładamy silnik, przykręcamy. W dołączonym zestawie miałem gaźnik, pasuje idealnie, nie zahacza o niego bak. Linka do gaźnika pasuje ale uchwyt przy silniku do regulacji linki nie pasuje.
Trzeba zrobić nowy i przykręcić w innym miejscu niż ten co jest oryginalnie w moretti. Dodam niedługo zdjęcia, będzie wszystko ładnie wyjaśnione.


No to czekamy jeszcze na fotorelację. W czasach kiedy ja kombinowalem z alternatywnymi silnikami zawalilem i nie robilem zdjec i relacji... Sad
Teraz nawet nie mam tego motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Naked Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin