Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Przygotowanie do sezonu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Nasze maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mandecki.m
Hangaround



Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:09, 04 Maj 2016    Temat postu: Przygotowanie do sezonu

witam koledzy!
3 tyg temu kupiłem VC custom 1996r. Moto troszkę zaniedbane ale powoli próbuję doprowadzić do świetności.
Najpierw chcę go przygotować do sezonu.
W związku z tym potrzebuje Waszej pomocy!
Jak i co wymienić jeśli chodzi o płyny
Jakie części eksploatacyjne?
Zauważyłem dwie rzeczy które mi sie nie podobają, mianowicie na 5-tym biegu trochę hałasuje tzn tak jak na innych biegach jest cicho tak 5-ty słychać - czy to normalne?
druga sprawa przy szybkiej zmianie biegów przy 8000 tyś obr to jakby po chwili bieg wskakiwał. przy jeździe do 5000 tyś obr i wolnej zmianie jest ok- czy to normalne?
pozdrawiam Marcin Toruń


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:09, 05 Maj 2016    Temat postu:

olej, filtr oleju.. Mozesz tez podmienic / przelac na nowy plyn hamulcowy.
Co do zmiany biegow, duzo zalezy od techniki zmiany biegow.. Czyli jedziesz na np. 2 biegu i masz iles tam gazu odkrecone powiedzmy 8tys obrotow/min. Dajesz noge pod lewarek i ciagniesz delikatnie do gory do odczuwalnego oporu, caly czas gaz na tym samym poziomie. I teraz 2 wyjscia. Cofasz troche gaz plynnym ruchem i bieg sam wskoczy bez zgrzytow i szarpniec, nastepnie dodajesz gaz i luzujesz noge z lewarka. Gratuluje wlasnie nauczyles sie zmieniac biegi bez sprzegla Wink druga wersja z uzyciem sprzegla jest inentyczna tyle ze w momencie cofania gazu wciskasz sprzeglo. nie musisz robic tego do konca, wystarczy do momentu kiedy dziala...
skoro piszesz ze biegi pozno wchodza moze sie okazac ze sprzeglo ciaganie.. Warto sprawdzic jakosc oleju lub od razu go wymienic, z filtrem oczywiscie.. Pamietaj ze ma byc delikatny luz na lince sprzegla, ok 1-2mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tempest
Support



Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:11, 05 Maj 2016    Temat postu:

Jak już kolega wyżej napisał, ja dodam tylko że warto abyś sprawdził mocowanie, dokręcenie cięgna sprzęgła oraz prowadnice dżwigni..

Po zakupie koniecznie wymień płyn hamulcowy, dokładnie sprawdź wszystkie śruby i nakrętki, mocowania linek w tym tej od prędkościomierza oraz stan zębatek i łańcucha, sprawdź też-co jest bardzo ważne jakość opon oraz ich wiek.

LwG!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:27, 05 Maj 2016    Temat postu:

Zalecam również skontrolować filtr powietrza (choć to nie aż takie pilne), posprawdzać klocki hamulcowe i ewentualnie nastawić się na zakup jeśli będą mocno zużyte, może kiedyś przy okazji oddać do regulacji zaworów lub samemu się tym zająć jeśli dasz radę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:47, 05 Maj 2016    Temat postu:

Z tą zmianą biegów mnie się czasem tak zdarza na bardzo zimnym (swieżo rozpoczęta jazda) i na gorącym silniku już daleko w trasie ale ja wiem, że mam koniec sprzęgła, ale to opóźnienie trwa jakby pół sekundy i już rwie, rwał Sad do przodu...

No, generalnie tarczki może na wykończeniu a jak nie to regulacja sprzęgła.
Olej wymienić. Może pomóc a na bank nie zaszkodzi. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandecki.m
Hangaround



Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:54, 07 Maj 2016    Temat postu:

dzięki koledzy za te info i sorki że tak późno odpisuje. no dobrze a co z piątym biegiem(chałasem) czy to normalne? macie może jakieś dokumenty-rysunki lub opis silnika, co gdzie się znajduje?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:03, 08 Maj 2016    Temat postu:

W sumie, że trzeci bieg się drze, to się spotkaliśmy ale o piątym nikt nie mówił jeszcze, pewnie dlatego cisza.
Teraz ty się będziesz musiał dowiedzieć co ci się tam dzieje i nam powiedzieć co to może być.
Pamiętaj, że jesteśmy bandą Polaków NAMACALNIE rozgryzających Koreańską niedostępną technologię. Prawie jak PRL... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ikas
Member



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:39, 08 Maj 2016    Temat postu:

Jesli sie nie myle to Marcin twierdzil ze to 5 bieg a nie 3 jest wadliwy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:08, 08 Maj 2016    Temat postu:

potwierdzam, w mojej długiej drodze ku motocykla trafiłem na "złote rączki" daelima (z 3 zrobił jednego VT) wspominał że 5 bieg też jest wadliwy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:35, 08 Maj 2016    Temat postu:

Sprawdzić stan oleju w lagach i łożyska przedniej półki. Bardzo ważne bo wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy. Daj przedni hamulec i naciskaj na kierownicę. Zawiecha musi płynnie i cicho pracować. Jeśli słyszysz przepuszczanie na lagach jak by powietrze tam było to olej do zmiany. Tu masz do dyspozycji trzy podstawowe typy. 5 W, 10 W i 15W. Do Daelima wystarcza spokojnie 10W. 5W za miękki, a 15W za twardy. Możesz mieszać poszczególne typy tworząc pośrednie, ale nie warto.
Łożyska główki sprawdź stawiając moto na centralnej i poruszaj lagami do przodu i do tyłu czy przypadkiem nie słychać stuków lub co gorsza nie ma luzu. Inny test to jazda po nierówności i słuchanie czy nie wali po półce jak by zegary były luźne. Jak coś nie tak to łożyska do wymiany. Podobnie jak przód sprawdź tylny wahacz.
Co do 5 biegu to z racji tego że jest on najczęściej wykorzystywany siada łożysko i dlatego hałasuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandecki.m
Hangaround



Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:10, 11 Maj 2016    Temat postu:

Dzięki za porady i zabieram się do pracy. wiele jest do zrobienia a sezon za pasem. dam znać jak się skończył epizod z 5-tym biegiem. pozdrwiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Nasze maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin