Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Osobliwy dźwięk na 5 biegu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:50, 21 Sie 2018    Temat postu: Osobliwy dźwięk na 5 biegu

Czołem,

ludzie ludziska, wziąłem sobie dzisiaj moją świeżo nabytą VT na nocną przejażdżkę, tak żeby ją wyczuć, wziąć parę winkli, zaprzyjaźnić się z maszyną i w ogóle. No i jadę, jedynka, dwójka, trójka, czwórka wszystko fajnie, kawałek prosto to wrzucam 5, i tu nagle dźwięk jakby ktoś, dyplomatycznie to ujmując, puszczał bąki w rurę PCV-kę. Albo jak to powietrze co się "odbija" po spuszczeniu wody z wanny.

Redukuję na czwórkę - dźwięk znika. Wrzucam z powrotem piątkę - dźwięk wraca.

Teraz tak:
-Słychać go gdzieś z tyłu, wydaje mi się że z wydechu.
-Słychać go tylko kiedy dodaję gazu. Jak hamuję silnikiem to dźwięku nie ma.
-Sprawa raczej niezależna od obrotów (poza tym że na piątce im większe obroty tym bąki głośniejsze) - na innych biegach a podobnych obrotach dźwięku nie ma.
-W żaden inny sposób poza dodawaniem gazu na piątce nie jestem w stanie tego dźwięku wywołać.

Jakieś pomysły? Jutro spróbuję to jakoś nagrać, bo teraz po nocy nie chcę sąsiadom ryczeć i pewnych innych czynności fizjologicznych dokonywać, ale może do tego czasu komuś się jakiś pomysł urodzi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:39, 22 Sie 2018    Temat postu:

A coś poza dzwiękiem? Jakieś szarpanie? Zmiana obrotów silnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:25, 22 Sie 2018    Temat postu:

Nie zaobserwowałem nic takiego, jechać jedzie chyba normalnie, ale też się przyznam że nie chciałem go zbytnio nazwijmy to testować na tej 5ce, bo się boję że coś urwę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:34, 22 Sie 2018    Temat postu:

Hm, powiedziałbym że to wina ustawień gaźnika... A czemu akurat na 5 biegu? Może ma ciężej? Skrzyni bym nie obstawiał bo słyszałbyś to w silniku a nie w wydechu... No chyba że coś z zapłonem nie tak... Świecę zmieniałeś?

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:48, 22 Sie 2018    Temat postu:

Nie, nie zmieniałem. W sumie poza drobną kosmetyką nie miałem jeszcze czasu w nim nic zrobić. Dopiero odkrywam co zrobić trzeba Smile

Nie powiedziałbym że na 5 ma jakoś ciężej. Na pewno miał lżej niż na 4, bo 4 chcąc nie chcąc musiałem trochę depnąć żeby nie być zupełnym zawalidrogą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Śro 11:02, 22 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej Rosolski
Member



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:10, 22 Sie 2018    Temat postu:

Czy jak go postawisz na centralnej i dojdziesz do 5-tki, to też masz ten dźwięk ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:32, 22 Sie 2018    Temat postu:

Tak. Nie dokładnie taki sam, ale dość podobny, i dobiega wtedy raczej od przodu, od silnika.

Mijałem się przed chwilą z sąsiadem i powiedział, że mam strasznie wysokie obroty, i żebym sobie gaźnik wyregulował, bo maszynę zakatuję. Może rzeczywiście w gaźniku i regulacji obrotów tkwi problem?

Tu macie nagranie z małej przejażdżki:

[link widoczny dla zalogowanych]

Bąki słychać w:

02:55 - 03:00
04:15 - 04:20
05:45 - 05:50
07:55 - 08:05
08:55 - 09:00

Od 01:00 do 01:20 silnik chodzi na luzie. Może po tym uda się Wam ocenić czy mam ustawione za duże obroty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Śro 19:48, 22 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meszok
Support



Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PKN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:25, 22 Sie 2018    Temat postu:

Specem nie jestem ale na luzie jak na moje ucho to na bank masz za duże obroty. Faktycznie najpierw zaczął bym od regulacji gaźnika a potem drążył temat jeśli to nie pomoże

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:55, 23 Sie 2018    Temat postu:

Więc tak. Uznałem, że gaźnik wyreguluję sobie sam. Najwyżej popsuję, trudno.

Przejechałem parę km, wyciągam świecę - lekko jakby po brzegach nadpalona, ale tak to kawa z mlekiem. Z tego co czytałem to oznacza że mieszanka jest ok.

Stawiam na centralną, wrzucam jałowy, silniczek ciepły, kręcę śrubką (chyba) od obrotów, w jedną stronę obroty rosną, to kręcę w drugą, obroty maleją. Przekręciłem tak ponad pół obrotu aż mi się zaczął dusić, to cofnąłem tyle żeby chodził równo. Wyszło koniec końców pół obrotu i ciut ciut. No i różnica jest kolosalna, tak jak przedtem na jałowym ryczał jak wściekła kosiara, tak teraz sobie spokojnie pyrka. To na duży plus, przynajmniej jak ruszam to się nie rozglądam nerwowo po balkonach czy ktoś we mnie czymś nie rzuca.

Moto jeździ fajniej, biegi zmieniam przy nieco większych prędkościach, natomiast na tej cholernej piątce jak prukał tak pruka dalej. Tyle, że gdzieś to prukanie ginie w ogólnym ryku silnika. Udało mi się jednak zaobserwować jedną rzecz - dźwięk się chyba zgrywa z jakimiś obrotami. Małe pierdnięcie/chrobotnięcie na każdy obrót albo kół, albo czegoś innego co można wychwycić uchem. I dalej tylko na 5 biegu.

Tak więc za sugestię co do gaźnika pięknie dziękuję i kłaniam się nisko, było to potrzebne, ale problem pozostał Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Czw 21:02, 23 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:49, 23 Sie 2018    Temat postu:

Ten dzwięk jest jednostajny? Znaczy odstęp pomiedzy tymi pyrknięciami trwa tyle samo? Czy może w różnych momentach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:50, 23 Sie 2018    Temat postu:

Jednostajny, odstępy równe.

EDIT: Mały, a właściwie duży update.

Nocna przejażdżka, parę prostych odcinków, i obserwacje następujące.

Źródłem pierdzenia jest stukanie bardziej z przodu, bliżej silnika. Tłumik to po prostu przerabia na swój rurowy dźwięk, ale jak się na tej 5-ce zwolni i tylko delikatnie odkręci gaz to wyraźnie słychać takie stuko-szorowanie, i czuję wtedy pod nogami rytmiczne wibracje, jakby coś tam lekko skakało góra-dół.

Tu mam nagranie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Najlepiej słychać to w:
02:25 - 03:15
04:00 - 04:20


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Pią 0:26, 24 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:38, 24 Sie 2018    Temat postu:

Faktycznie dzwięk jednostajny... Hm... Nic innego jak skrzynia nie orzychodzi mi do głowy w takim razie...

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:28, 24 Sie 2018    Temat postu:

Czyli zaczynam szukanie magika, skrzyni sam nie rozbiorę Sad Choliba, mam nadzieję że nie kupiłem jakiejś straszliwej miny z silnikiem do generalnego remontu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:38, 24 Sie 2018    Temat postu:

Zajedz do ogarniętego mechanika. Nawet jeśli nie zechce robić to powie Ci przynajmniej czy to to..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:32, 26 Sie 2018    Temat postu:

Tak też w poniedziałek uczynię, przy okazji oponkę zmienię. Zaczynam się obawiać czy to np nie ułamany ząb na zębatce 5 biegu.

Gdyby się okazało że potrzebuję jakichś części, czy któryś z innych modeli - np VL czy VS - ma taki sam silnik jak VT? Poszerzyłoby mi to pole poszukiwań.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blazejg
Support



Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ERA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:29, 28 Sie 2018    Temat postu:

Cześć.
Możesz to sprawdzić tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Większość bebechów pasuje VT,VL,VS ale trzeba to potwierdzić w powyższym katalogu. Są tam zakresy numerów VIN więc mogą być różnice.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:23, 29 Sie 2018    Temat postu:

No i smutek. Smutek bardzo. Zębatka 5 biegu, happy endu nie ma.

Mechanik stwierdził, że bardziej niż wymieniać zębatkę opłaca mi się wymienić silnik, bo jak poszła ta od 5 biegu, to zaraz mogą pójść kolejne, a przy rozpoławianiu silnika robocizna to hoho.

Dla ciekawskich - dźwięk był stąd, że przy ułamanym zębie łańcuch skakał, majtał się góra-dół i walił o tą jakby gumową prowadnicę na dole. Stukanie od przodu - zębatka, bąki w PCV-ce - łańcuch walący o gumę.

Tak więc wychodzi na to że władowałem się na minę i muszę znaleźć silnik na wymianę Sad Ewentualnie naprawiać i ryzykować, że w trakcie wyjdą kolejne "drobiazgi" kosztujące milion monet...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Śro 15:48, 29 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:25, 29 Sie 2018    Temat postu:

Nie no, ja bym rozpoławiał... Przecież nie wiesz co kupisz... Może też jakiś uszkodzony silnik...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:32, 29 Sie 2018    Temat postu:

Może kupię takie coś:

[link widoczny dla zalogowanych]

I niech mi ktoś ogarnięty z tego skrzynię poskłada.

Ech.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:43, 05 Wrz 2018    Temat postu:

No i przyjechał do mnie dół od silnika, ale chyba jakiś felerny egzemplarz upolowałem. Po pierwsze, jest luz osiowy na wałku zdawczym - raczej nie przekracza 1mm, ale jednak. Z tego co czytałem luz może być na samej zębatce, ale na wałku już nie powinien (poprawcie mnie jeśli głupoty gadam). A po drugie coś jest chyba nachrzanione z kopką, bo jak kręcę wałem to przeskakuje coś w okolicach sprężyny, tu mam nagranie:

https://youtu.be/W1jCzwUUzzw

Że "haczyk" sprężynki jest wysunięty to wiem, ale nawet jak go wcisnę na miejsce jest to samo.

Edit:

Sprawa kopki załatwiona. Trzeba było sprężynę przeciągnąć dookoła o jeszcze jeden obrót i dopiero zaczepić o to oczko. Po kilkunastu próbach, przy pomocy struny od gitary i dwóch kolegów, udało się. Już nic nie stuka. Biegi wydają się ok, tylko została kwestia luzu osiowego na wałku zdawczym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Śro 15:40, 05 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:45, 05 Wrz 2018    Temat postu:

Nie za duzy osiowy luz w niczym nie przeszkadza. Gorzej jak by walek na boki sie ruszal

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Dariusz dnia Śro 17:51, 05 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:24, 05 Wrz 2018    Temat postu:

No to mnie pocieszyłeś Smile Na boki sztywno jak pal Azji. Wzdłuż osi nie więcej niż 1mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:19, 09 Wrz 2018    Temat postu:

Luz prawidłowy. Zresztą, gadaliśmy przez telefon. Teraz tylko albo dół silnika albo ogarnięty mechanik. Smile

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:40, 09 Wrz 2018    Temat postu:

Będę robił na własną rękę, z kumplem Smile Dół od silnika przygotowany, świeży olej (uderzyłem w Motula 5100) i filtr czekają, uszczelki zdobyte, musi się udać. Nawet załatwiłem u szefa że pozwoli nam po godzinach skorzystać z warsztatu u mnie w robocie. Jedynie rozrządu się trochę boję, ale tak jak mówiłeś - jak będzie lipa obrócić o 180 stopni Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blazejg
Support



Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ERA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:30, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Masz tutaj serwisówkę do Daystara.
[link widoczny dla zalogowanych]
Silnik jest praktycznie ten sam może trochę pomoże.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:53, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Dzięki, przyda się. Szczególnie tabela momentów dokręceń.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:15, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Articuno napisał:
Będę robił na własną rękę, z kumplem Smile Dół od silnika przygotowany, świeży olej (uderzyłem w Motula 5100) i filtr czekają, uszczelki zdobyte, musi się udać. Nawet załatwiłem u szefa że pozwoli nam po godzinach skorzystać z warsztatu u mnie w robocie. Jedynie rozrządu się trochę boję, ale tak jak mówiłeś - jak będzie lipa obrócić o 180 stopni Wink


O pełny obrót jakby nie odpalał - 360 stopni. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:21, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Aaa, ok ok. W tym tygodniu ruszam z tematem, dam znać jak poszło Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:03, 19 Wrz 2018    Temat postu:

Wziąłem się do roboty i pojawiła mi się zagwozdka. Czy po odpięciu linki i zdjęciu pokrywy między tarczami sprzęgła powinien być luz? W moim obecnym sprzęgle tarcze siedzą ciasno, sprzęgło tak jakby "trzyma". W zakupionym i czekającym na przeszczep razem z całym dołem silnika mogę sobie tarcze palcami rozsuwać, tak na 2-3 mm od siebie.

Moje dotychczasowe sprzęgło, działające bez zarzutu:
https://youtu.be/fwm9DGuiiHo

Sprzęgło w dole czekającym na przeszczep:
https://youtu.be/32xXQKpHzYA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Śro 13:14, 19 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:53, 19 Wrz 2018    Temat postu:

z tego co widzę to u Miłosza nic się nie rusza. https://www.youtube.com/watch?v=tJ5pAVKc1JY

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:16, 19 Wrz 2018    Temat postu:

Bo nie powinno sie ruszać. Dopiero przy wciskaniu sprzęgła, cofa się zabierak i tarcze dostają luzu. W tym silniku co kupiłeś może być sprężyna walnięta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:12, 19 Wrz 2018    Temat postu:

Rozebrałem sprzęgło na części pierwsze, poskładałem z powrotem, działa jak trzeba. Nie wiem co było nie tak. Oficjalnie magia...

I notka na przyszłość - kupić sobie klucz do sprzęgieł. Bez tego było ciężko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:01, 20 Wrz 2018    Temat postu:

Ale czekaj, to Ty sprawna skrzynie zmieniasz na sprawna?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:07, 20 Wrz 2018    Temat postu:

Cały dół od silnika wymieniam. Razem ze sprzęgłem i magneto. W sumie mógłbym sobie sprzęgło podmienić między egzemplarzami i jechać dalej na moim dotychczasowym, ale wolę tego nie robić bez klucza koronkowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:53, 20 Wrz 2018    Temat postu:

Ok, operacja zakończona częściowym sukcesem. Dół silnika przeszczepiony, silnik chodzi równo, zawory sobie przy okazji wyregulowałem, biegi wszystkie wydają się cacy, tyle że... sprzęgło nie wysprzęgla. Trzyma cały czas. Linkę podciągnąłem na maksa do góry - nic. Trzyma na amen.

Może przy montażu pokrywy coś mi się obsunęło w mechanizmie popychacza, może samo sprzęgło źle poskładałem, a może jest po prostu lipne... Jutro będę kombinował. I koniecznie kupię klucz na wypadek gdyby potrzebna była wymiana na moje stare.

Update:
Zdemontowałem to sprzęgło, płytki były sklejone (ale wszystko zmontowane prawidłowo). Przesmarowałem je olejem, zaczęły się ślizgać tak, że przy napiętych sprężynach mogłem je przesuwać ręką. Zdjąłem je, wytarłem z szarej mazi i zostawiłem na noc w olejowej kąpieli. Zobaczymy, dzisiaj założę, może będzie dobrze.

Chętnie bym po prostu przełożył moje stare sprzęgło, ale ni chuchu nie mogę go odkręcić. Klucz sobie dorobiłem i to porządny, ale trzyma na amen. Jakieś pomysły?

Update 2:
Nie było dobrze. Ślizgało się dalej. Pozostało mi przekładanie mojego starego, dobrego sprzęgła. Na drodze stała mi tylko ta zakręcona na amen nakrętka, której od nowości pewnie nikt nie ruszał. Po ułamaniu w głupi sposób 3 z 4 trzpieni zabieraka (dźwigni mi się zachciało) i 5 godzinach prób z innymi patentami, zestaw pod tytułem dorobiony klucz + imadło + 3 noże tokarskie + WD40 + stalowa rura podołał zadaniu i oswobodzone sprzęgło znalazło się w moich rękach, a chwilę później na motocyklu.

Przez chwilę myślałem, że jest znowu to samo, bo moje sprzęgło które jeszcze parę dni wcześniej działało bez zarzutu też się ślizgało i to tak, że nie mogłem w ogóle ruszyć z miejsca. Na szczęście po pół godziny kręcenia kołem w powietrzu chyba coś się dotarło, bo problem najpierw zmalał, a potem prawie zniknął zupełnie (mam wrażenie że wciąż się ślizga na wyższych obrotach, ale pewien nie jestem). Rusza już ładnie i 70 z górki pociągnął.

Tak więc jutro jeśli pogoda pozwoli robię sobie małą przejażdżkę żeby dotrzeć to sprzęgło do końca, wypróbować w końcu 5 bieg i przy okazji zobaczyć czy mi składany z dwóch silnik jakiegoś figla nie spłata.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Nie 23:52, 23 Wrz 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:09, 24 Wrz 2018    Temat postu:

Problem ze sprzeglem może pojawiać się jeszcze w miejscu krzywki w pokrywie jak się źle trzpień ułoży albo "wycisk" do łożyska wypadnie z dekla. Niby to banalne ale czasem nie zwróci się uwagi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:16, 24 Wrz 2018    Temat postu:

Wycisk i krzywka są ok, tego jestem pewien. Ogólnie sytuacja ma się teraz tak, że jak moto chwilę postoi, to sprzęgło ślizga się tak że nie można z miejsca ruszyć. Natomiast jak spróbuję przypalić gumę - oba hamulce zaciśnięte, jedynka, odkręcam manetę i popuszczam klamkę sprzęgła - po paru sekundach przestaje się ślizgać i można jechać w miarę normalnie, aż do kolejnej wycieczki.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Articuno dnia Pon 21:18, 24 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:08, 27 Wrz 2018    Temat postu:

Zagadka myślę że rozwiązana. Sprawcą był... olej. Nie podejrzewałem go, bo był wymieniany raptem kilka dni temu. Silnik z allegro zalałem świeżutkim Motulem 10w40, a on musiał wypłukać jakieś kosmiczne złogi nagaru czy innego syfu. Jak po 1 przejażdżce go spuściłem, to co wyleciało spod korka to było błoto. Syf właził między tarcze sprzęgła, przez co pewnie nie przylegały do siebie tak jak powinny, i się ślizgało, aż po jakimś czasie, po nagrzaniu silnika czy paru mocniejszych uślizgach syf wyłaził (odśrodkowo?) i było względnie ok, aż do czasu kiedy motor postał i błotko wlazło z powrotem. Taką przynajmniej mam teorię.

Zalałem silnik nową porcją Motula i jest o niebo lepiej, ale wciąż nie do końca dobrze, bo przez te przygody sprzęgiełko chyba przysmaliłem. Na zimnym ślizga się, ale nie aż tak żeby się nie dało w ogóle ruszyć, po 5-10 minutach jazdy robi się spoko. Wsadziłem pod sprężyny podkładki o grubości 1.4 milimetra, trochę pomogło, ale tylko trochę.

Tak więc jeździć się da, ale do komfortu daleko, plus na zimnym silniku sprzęgło dostaje w d**ę. To już jednak oddzielna sprawa, wszystkim bardzo dziękuję za pomoc - bez Was byłoby krucho, a ja ruszam na poszukiwania nowego sprzęgła. Jakby ktoś miał na zbyciu egzemplarz w dobrym stanie - chętnie przytulę.

No i proponuję przenieść temat do Mechaniki ogólnej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomsonla
Support



Dołączył: 10 Lip 2019
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:51, 10 Lip 2019    Temat postu:

hej,
mam podobny problem co kolega Articuno...

Moto zakupiłem tydzień temu (VT125F, rocznik 1998), troszkę w ciemno, na odległość, bez jazdy próbnej i teraz same niespodzianki Smile

Okazuje się, że na 5 biegu coś stuka w skrzyni biegów...

Zdjąłem łańcuch i zębatkę z przodu i na stopce wypróbowałem wszytskie biegi w górę - stuków nie ma.

Myślałem, że to wina luźnego łańcucha lub krzywych zębatek.

Dzisiaj założyłem nowy łańcuch i zębatki i stuki nadal zostały.
Słychać to bardziej w okolicach tylnego koła, tak jakby łańcuch bił o wahacz lub felgę.

Macie Panowie jakieś pomysły jaka mogłaby być przyczyna?

Jest opcja że łożyska są do wymiany?

Przy wymianie napędu w tylnym kole nie wyczułem żadnych luzów.

Z góry dziękuję za wskazówki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:26, 10 Lip 2019    Temat postu:

Może łożyska, może wybieraki.... trzebaby zdjąć koło, i posprawdzać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Articuno
Prospect



Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD / GBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:21, 10 Lip 2019    Temat postu:

Brzmi jak to co miałem. Przy rąbniętym 5 biegu też z początku myślałem że mi łańcuch trzepie o wahacz, bo dźwięk słyszałem z tyłu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:04, 22 Lip 2019    Temat postu:

Uszkodzonego bieguktory jeszcze ciagnie bez obciazenia nie uslyszysz wiec pewnie jest ukruszony i w koncu kleknie. Opilkow na sitku czy w oleju nie znalazles?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Custom / Chopper / Cruiser / Daelim VT / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin