Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Brak iskry VS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal
Hangaround



Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:23, 06 Wrz 2018    Temat postu: Brak iskry VS

Witam,

pomożecie w temacie braku iskry w VS 125 z 1997? Jestem początkującym motocyklistą i moje pomysły wyczerpały się po przejrzeniu tego forum oraz innych stronek.
Opiszę od początku, może to już do czegoś nas zaprowadzi: ostatnio więcej niż zwykle jeździłem. Aku trochę się podczerpał i nie za bardzo chciało kręcić rozrusznikiem więc zacząłem próbować z kopa i nie było problemu. Jednego dnia po ok 100 km zgasiłem silnik. Nie chciał zapalić ani tak, ani tak. Odczekałem chwilę i udało się (chyba z kopa). Dojechałem do domu. dwa dni później z rana odpaliłem z kopki bez zająknięcia - chwilę pochodził i go wyłączyłem (chciałem sprawdzić czy odpali - przymierzałem się do popołudniowej przejażdżki). Po południu odpaliłem kopa i w drogę.. Na pierwszych światłach przy ruszaniu zgasł i tyle (nie za bardzo był rozgrzany ale wogóle nie chciał odpalić). Szybka diagnoza: brak iskry i tu się zaczyna:
Wymieniłem świecę, naładowałem aku, wymieniłem przewód wysokiego napięcia i fajke - nic. Następny punkt: cewka zapłonowa i tu się zatrzymałem. Napięcie dochodzi do cewki ale tylko jak kręcę rozrusznikiem lub kopką (na stałe nie dochodzi - czy tak powinno być?). Opory na tej cewce to 0,6 ohm na uzwojeniu pierwotnym i 3,5 kohm na wtórnym (ktoś zna prawidłowe wartości, albo mógłby u siebie zmierzyć?). Często piszecie o problemie z cewkami w silniku, ale chciałbym najpierw sprawdzić cewkę zapłonową. Przed kupnem cewki zapłonowej wolę poradzić się was. Macie jakieś rady, czy bezwzględnie kupić cewkę w ciemno (jak tak to gdzie i jak sprawdzić używkę o ile wogóle coś takiego wchodzi w grę).

Będę wdzięczny za wszelką pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1293
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:46, 06 Wrz 2018    Temat postu:

Ja osobiscie wymienilbym cewke od kabla wysokiego napiecia, jak nie pomoze to modul zaplonowy.
Jezeli te czynnosci nie pomogly by, to wtedy wchodzill bym do silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal
Hangaround



Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:57, 06 Wrz 2018    Temat postu:

Właśnie tak chciałbym zrobić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3181
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:27, 09 Wrz 2018    Temat postu:

Dariusz napisał prawidłową kolejność. Trudno Daelimowską cewke dostać, przynajmniej ja miałem problem ale praktycznie na każdej którą da się uziemić drugim przewodem (zielonym) albo masą, powinno hulać. Smile Podrzuć cewkę, nam padła w trasie ot co jak robiliśmy Daelimowe objazdowe wakacje po kraju. Fakt faktem, przez te 1200km zmokla pare razy fest a potem już na powrocie nie wytrzymała. Chyba ją wyczułem bo wziąłem zapas. Skoro piszesz, że do cewki dochodzi napięcie to na bank cewka. To zwykły trafok a uzwojenie wtórne nawinięte jest przewodem cienkim niczym włos więc czasem ma prawo się przepalić lub zewrzeć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal
Hangaround



Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:24, 12 Wrz 2018    Temat postu:

Wymiana cewki niestety nic nie daje. Zastanawiam się, czy ma tu znaczenie fakt, że prąd na przewodach doprowadzających do cewki (czarny i masa albo zielony) pojawia się tylko jak kręci się wałem (kop, rozrusznik)? Czy nie powinien ciągle dochodzić aby cewka mogła zgromadzić odpowiednie pole elektromagnetyczne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 363
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:35, 12 Wrz 2018    Temat postu:

No a jak ma się pojawiać? Iskra ma się pojawić po sprężeniu paliwa a nie świecić się bezładnie cały czas w cylindrze. Cewka to zwykły zwój drutu, zero elektroniki, skąd ona ma wiedzieć kiedy dać iskrę a kiedy nie? Od tego jest czujnik położenia wału przy stratorze (prądnicy).

Za iskrę odpowiedzialny jest strator (prądnica). Sprawdź kable lecące od stratora do cewki, czy gdzieś na kostce któreś złącze nie zaśniedziało.

Osobiście obstawiam na spalony strator - pewnie jest walnięte któryś ze zwojów cewek. Ewentualnie możesz zobaczyć czy nie przestawił się czujnik położenia wału.

Miałem identyczne objawy w moim VL, uleczyło go dopiero zakupienie nowego stratora na koreanbikeparts.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciej Rosolski
Prospect



Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 188
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:12, 13 Wrz 2018    Temat postu:

Spróbuj jeszcze podmienić na SPRAWNY moduł CDI

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3181
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:31, 24 Wrz 2018    Temat postu:

Ale co ma moduł, stator itd skoro napięcie do cewki przychodzi? Albo świeca, albo kabel WN albo cewka do śmieci, coś z tych trzech rzeczy nie śmiga dobrze. Jak napięcie na cewkę przychodzi to znaczy, że wcześniej powinno wsio śmigać. Smile
Sprawdzaj jeszcze raz a dokładnie - CEWKA > PRZEWÓD WN > FAJKA > ŚWIECA
Jak masz cewke Daelimowską to powinna mieć kolory do konektorów, zielony to masa, żółto czarny to napiątko. A jak już odpalisz, to sprawdź ładowanie bo coś mi to padanie aku wygląda na zdechły regulator lub cewki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 363
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:33, 25 Wrz 2018    Temat postu:

No ma. Co z tego że ja miałem napięcie na cewce kiedy iskra była taka, że nawet komara w jaja by nie połaskotała?

Po wymianie stratora moto ożyło jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki...

Koleś który pomagał mi go wymienić też był bardzo sceptyczny, twierdził że tam nie ma co się popsuć i albo działa albo nie. Jak zobaczył co moto wyprawia po wymianie stratora to nie mógł uwierzyć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal
Hangaround



Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:02, 04 Paź 2018    Temat postu:

Dalej idąc wymieniłem CDI, iskra się pojawiła, ale słaba, z ciekawości sprawdziłem na starym CDI i też była (wcześniej wogóle)..idąc dalej już tylko stator został, może sam bym nad nim posiedział, ale niestety nie będę miał czasu nad tym posiedzieć, za chwile wykańczam mieszkanie :/ .. chyba oddam go w dobre ręce które się tym zajmą w spokoju przez zimę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin