Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Zbyt duży pobór oleju !!! Co jest nie tak

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moto-Amator
Support



Dołączył: 28 Paź 2024
Posty: 37
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszyniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:47, 16 Maj 2025    Temat postu: Zbyt duży pobór oleju !!! Co jest nie tak

Witam mam vs na wiosnę zmieniłem olej wszystko zgodnie z sztuką trochę pojeździłem w kwietniu jakieś 150 km i szok bagnet ledwie zamoczony w oleju ( tak sprawdzane na stopce bocznej i nie wkręcony bagnet ) silnik ma jakieś tam zapocenia ale bez przesady żeby tyle oleju łyknąć . Też nic tam nie dymi . O co chodzi ... Czy to jest spowodowane moim stylem jazdy . Wiadomo że one lubią być kręcone , też tak jeżdżę ( no ale nie że cały czas na pełnej mocy ) tak tą setkę licznikową poleci więc też nie jest jakimś rupieciem ... Jakieś pomysły

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3618
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:12, 19 Maj 2025    Temat postu:

Dolej dwie setki i mierz co jakis czas. jak bedzie dalej znikal, to jeszcze mozesz sprobowac plukaqnki, jak nie pomoze to remont...
No i napisz jaki olej wlales...?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Pon 10:12, 19 Maj 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Moto-Amator
Support



Dołączył: 28 Paź 2024
Posty: 37
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszyniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:26, 22 Maj 2025    Temat postu:

Wlewam motula 10v40 . Ale po napisaniu tego posta jeszcze raz przyjrzałem się mojemu pojazdowi i zlokalizowałem przeciek . Leci z którejś z dwóch śrób mocujących pokrywę zaworową . To wszystko jest mokre aż się lepi ( kupiłem silikon odporny na 350 stopni . Wezmę to dobrze wyczyszczę odtłuszczę i strzelę silikonu . Myślę że to pomoże... Z resztą uszczelka pokrywy zaworowej też na silikon była lepiona . Nasi tu byli . ( Przez te plastiki pod zbiornikiem nic nie widać ) Dopiero jak zdemontowałem jedną część zobaczyłem jaki tam syf

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3618
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:59, 24 Maj 2025    Temat postu:

Z tym "nasi tu byli" to bardzo smutna sprawa... Wiekszosc takich akcji to robia niemcy i takie rzeczy znajduje sie w motocyklach swiezo od nich sprowadzonych...
Wracajac do tematu.

Jak chcesz tam grzebac, to nie bierz syfilikonu - nie sprawdzi sie a ryzyko zepsucia silnika jest duze - gluty zatykaja sitko do pompy. 200-300km i masz zatarty rozrzad przez zatkane kanaly i za niskie cisnienie - przerabialem to.
Odkrec pokrywe. Poczysc wszystko. Uzyj szczeliwa do misek olejowych. CIENKA warstwa przesmaruj uszczelke pokrywy, CIENKA warstwa przesmaruj czyste uszczelnia srub pokrywy. POKRYWE DOKRECASZ BARDZO DELIKATNIE, tam jest chyba 8-10Nm, wiem bo urwalem kiedys jedna srube a wcale mocno nie ciagnalem. Po skreceniu zostawiasz to na 24-30 godzin i dopiero potem odpalasz i sprawdzasz...
To ja tak polecam, ty zrobisz jak uwazasz.

Co do motula - matko i corko, uciekaj! Najczejsciej podrabiany olej, zwlaszcza ten szczoch 5100 i ten 7 tysiecy cos.
Najlepiej zalej cos innego, np Millersa albo nawet Polski Specol.
Litr oleju to nie koszty.
No i - jakby poszukac moze gdzies bedzie na forum - z Darkiem mierzylismy temp. naszych rumakow w miedzybrodziu Bialskim i Zywieckim, dawalismy im raz wiecej raz mniej - temperatury silnikow dochodzily 130 stopni C!
A to oznacza, ze 10W40 to olej za slaby, polecamy i jezdzilismy potem na 10W50 i 5W50 - zupelnie lepsza kultura pracy. To slychac po silniku, ze sie lepiej czuje.
Ja zatarlem dwa silniki bo dawac im potrafie a wszystko zalezy od oleju - uzywalem roznych i wiem, ze 10w40 w daelimie to za malo, repsol i motul sie nie sprawdzaja. Silnikow w Daelimie mialem 4 rozne, poznalem i na sluch juz wiedzialem co im sie podoba. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rushrod dnia Sob 8:04, 24 Maj 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin