Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Daystar 125 vl - Gaźnik, iglica i linka ssania.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kocur20
Support



Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CIN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:12, 02 Lut 2017    Temat postu: Daystar 125 vl - Gaźnik, iglica i linka ssania.

Witam Panie i Panowie, dziś ze względu na w miarę ładną pogodę i temperaturę na minusie postanowiłem dopiero pierwszy raz przejechać się swoim nowym nabytkiem. Wsiadam, rozpędzam się, motocykl przyspiesza bardzo energicznie do 5 biegu, wrzucam 5 bieg jest 6 tys obr. chce jeszcze przyspieszyć no i dupa, muł, rozpędza się jak chinol bez kompresji myślę sobie gaźnik do regulacji od nowa(handlarz w swoim serwisie niby regulował). Rozkręcam, iglica na 4 rowku - dobra zostawię tak, gaźnik wydmuchany kompresorem, składam, kręcę śrubą od składu mieszanki do oporu potem z powrotem 2,5 obrotu(wcześniej było 3,5 obr), zakładam, odpalam, ustawiam obroty na 1400 no i zaczyna się cyrk. Motocykl nie równo pracuje, przygasa lub sam z siebie zgaśnie, nawet gdy podniosę obr do 2000 tys po chwili gaśnie, jadąc jest w miarę okey, ale jeszcze jest ten muł jak na 5 biegu przy 6 tyś obr da się manetkę do końca.. I pytanie z mojej strony: Na którym rowku oryginalnie w daystarze jest zabezpieczenie w iglicy? Jak ustawić linkę ssania, bo chyba musi być delikatnie napięta? I ile obrotów musi być śruba od składu mieszanki wykręcona? Wiem, jest na forum poradnik jak ustawić gaźnik i tka ustawiłem - nie podziałało, ustawiłem po swojemu - nie podziałało. Nieszczelności brak, świeca irydowa - kolor elektrody biały, przed regulacją jak i po - a wiadomo musi być kawa z mlekiem DLA PEWNOŚCI przy czyszczeniu gaźnika wyczyściłem też kranik i odstojnik. Jakieś sugestie? Confused

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kocur20 dnia Czw 21:20, 02 Lut 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:23, 02 Lut 2017    Temat postu:

Iglica na środkowym rowku, to jest chyba trzeci od góry, jest to opisane w serwisowce.
Ja ssanie ustawiłem tak że jak je wyłącze to delikatnie luźna linka jest, nie wiem czy to dobrze ale u mnie się sprawdza więc nie ruszam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:45, 02 Lut 2017    Temat postu:

linka ssania ma byc w takiej pozycji aby kanal byl calkowicie otwarty... w vj widac jak telefon wsadzisz w filtr powietrza, wlaczysz nagrywanie + swiatlo Wink

co do tego ze wczesniej przy jezdzie jechal dobrze a potem lapal mula obstawiam ze przez pogode.. a dokladniej przez tempeeature.. geste powietrze, czyli do cylindra wpada jakby za duzo powietrza w stosunku do paliwa... uboga mieszanka... przez to nastepuje wzrost temperatury, spadek mocy...

co do regulacji.. zrobisz to teraz i tak bedziesz regulowal pozniej przy 20st C..

Jak widac handlarz juz tam grzebal, a nie bardzo sie znal..
sprawdz w gazniku dysze glowna... jak odkrecisz dol gaznika powiniennes zobaczyc 102 (bo chyba taka jest w vl, ja mam vj i mam/mialem 100)..
iglica docelowo na srodek..
prawdopodobnie masz mniejsza dysze glowna i dlatego iglica byla ustawiona na 4 zabek liczac od gory aby wiecej paliwa dawal przy srednich obrotach.. ale przy otwarciu na full iglica sie nie liczy...
regulacja.. najprosciej, postaraj sie zagrzac motocykl... sruba skladu mieszanki na poczatek wg. instrukcji...
nastepnie ustaw obroty jak najnizej tak aby nie gasl.. zwroc uwage aby linka gazu byla luzna przy regulacji...
pozniej regulacja skladem mieszanki.. krec troche w jedna troche i patrz co sie dzieje.. probuj krecac sruba zaobserwowac wzrost obrotow.. rob to wolno.. gdy obroty pojda w gore zmiejsz je sruba od wolnych obrotow do momentu aby silnik nie zgasl.. nastepnie znow krecisz sruba skladu mieszanki aby podniesc obroty, znow obnizasz sruba wolnych obrotow itd.. jak w pewnym momencie zobaczysz ze nie darady robic tego wiecej razy to ustawiasz sruba obrotow zalecane... vj to 1800 obr/min.. vl nie wiem, zerknij w instrukcji... ciagniesz gaz na full i obserwujesz co sie dzieje, jak wchodzi na obroty... nastepnie cofasz gaz i patrzysz jak obroty spadaja.. jezeli spadaj powoli - za duzo powietrza, wkrec delikatnie srube skladu mieszanki, jezeli obroty spadaja do poziomu nizej niz ustawiony (czyli np. ustawiles 1800 a spadly do 1500) a po chwili wzrosly di ustawionego - za duzo paliwa, wykrec troche srube skladu mieszanki, czyli zwieksz powietrze...
nastepnie mozna przejsc do iglicy i ustawiania rowka... odpowiada on za prace w srednich obrotach... tu najlepiej bylo by pojezdzic z gazem otwartym na 1/2 po czym zgasic silnik i sprawdzic kolor swiecy...

sprawdz jeszcze czy pompka przyspieszacza sika paliwem przy dodawaniu gazu..

pomijam stan swiecy, kabli, elektryki...

no i podstawa szczelnosc..
przy okazji sprawdz czy nie masz blokady przepustnicy w gazniku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:52, 02 Lut 2017    Temat postu:

iglica im jest nizej tym bardziej zatyka dysze glowna (blokuje paliwo, uboga dawka), im wyzej jest iglica tym wiecej odslania dysze glowna (wiecej paliwa)..
mowiac inaczej im iglica jest dluzsza tym bardziej blokije paliwo, a jak jest bardziej schowana daje wiecej paliwa...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Czw 21:53, 02 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kocur20
Support



Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CIN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:53, 02 Lut 2017    Temat postu:

Dzięki pappa. Powiedz gdzie popuszcza się linkę gazu, bo przy manetce i gaźniku nie ma nic do popuszczenia i co to jest ta blokada przepustnicy? Pompka przyspieszacza? Jak sprawdzić? Na rozkręconym gaźniku czy jak? Ogólnie co do regulacji to jestem rozgarnięty w temacie, bo nie jeden gaźnik ustawiłem w swoim motocyklu Smile Ale tutaj w daystarze mam problem..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:59, 02 Lut 2017    Temat postu:

jak odkrecisz dekiel gaznika, tam gdzie pracuje przepustnica, powinnes miec przepustnice, sprezyne iglice i linke.. w moim bo byl blokowany byla jeszcze taka ok 5mm podkladka pomiedzy sprezyna a deklem, ktora uniemozliwiala podniesienie przepustnicy na full..
ja mam vj. u mnie przy gazie jest regulacja..
zaczynam sie zastanawiac czy masz oryginalny gaznik....
w oryginale.. masz jedna linke, ktora "rozdwaja sie" na dwie.. jedna idzie do przepustnicy, druga do pompki przyspieszacza.. ciagnac gaz dwie linki sie na raz naciagaja.. pompka przyspieszacza to patrzac z dolu gaznika takie okragle gowienko z membrana w srodku.. jest tam paliwo i gdy zaciagniesz gaz to paliwo jest dodatkowo wstrzykiwane w dolot... zmniejsza to "turbo dziure"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kocur20
Support



Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CIN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:04, 02 Lut 2017    Temat postu:

Gaźnik oryginał na stówke. Chodzi mi jak popuścić linkę od gazu i sprawdzić ten przyspieszacz, bo jak kręcę manetką to linka od przyspieszacza razem z przepustnicą chodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:15, 02 Lut 2017    Temat postu:

w vj jak wyciagne filtr powietrza i wsadze telefon dam nagrywanie to widze przy ruchu manetka jak paliwo sika..
u ciebie moze tez tak zobaczysz... w sumie jak odkrecisz przepustnice i popatrysz do srodka to przy ruchu gazu tez zobaczysz sika z pompki Wink
w sumie to powinnem pisac w czasie przeszlym Smile


edit..
nie mam pojecia jak w vl jest zrobiona regulacja naciagu linki.. w instrukcji powinno byc


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Czw 22:17, 02 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kocur20
Support



Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CIN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:18, 02 Lut 2017    Temat postu:

Jutro posprawdzam jeszcze wszystko i dam znać. Wielkie dzieki jak narazie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:21, 02 Lut 2017    Temat postu:

zerknij przy okazji na swiece.. pamietaj zeby z wyczuciem ja dokrecac bo juz kilka osob z forum naprawilo gniazda...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:27, 02 Lut 2017    Temat postu:

Z tego co pamietam to świece sie dokręca siłą 15 lub 17 Nm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kocur20
Support



Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CIN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:35, 02 Lut 2017    Temat postu:

Machanicy samochodowi mają moment dokręcania w rękach wyrobiony, także spokojnie z wyczuciem dokręcam Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabbinsky
Member



Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SJZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:12, 03 Lut 2017    Temat postu:

Regulacja jest niedaleko klamki a z telefonem w daystarze nie dojdziesz do króćca

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:27, 03 Lut 2017    Temat postu:

Jabbinsky napisał:
....... z telefonem w daystarze nie dojdziesz do króćca

czyli znow przewaga roadwina nad daystarem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kocur20
Support



Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CIN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:58, 03 Lut 2017    Temat postu:

Dobra, więc tak. dysza główna 102 - czyli oryginał, iglica na środku (3 rowek), linka od ssania delikatnie luźna, śruba od składu mieszanki wykręcona 2.5 obrotu od maksymalnego wkręcenia. Motocykl ładnie chodzi na biegu jałowym(cały czas stabilne obroty), ładnie się wkręca no i ładnie jedzie. Max prędkość 120 km/h osiąga momentalnie, aż się zdziwiłem, bo to tylko 125 no ale mało ważne Razz Problem uznaje za rozwiązany Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kocur20 dnia Pią 11:59, 03 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daniel
Member



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CBY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:27, 03 Lut 2017    Temat postu:

To super. Gratulacje. Wiosna niech przychodzi to bedzie mozna razem polatać po okolicy. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kocur20
Support



Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CIN
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:03, 03 Lut 2017    Temat postu:

No już się doczekać nie mogę, a najbardziej rozpoczęcia w Gnieźnie na którym jestem co roku Wink Jak będziesz miał wolny weekend to zapraszam, to pojedziemy razem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jim130
Member



Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PWR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:36, 15 Lut 2017    Temat postu:

Też się wybieram do Gniezna.Byłem rok temu i fajnie było.Może się spotkamy. Ja ruszam z Wrześni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin