Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Przeróbka seryjnego tłumika.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:03, 01 Paź 2016    Temat postu: Przeróbka seryjnego tłumika.

Tak sobie siedzę w pracy i myślę pokrętnie: a gdyby tak przerobić tłumik.
VTek ma 2 tłumiki prawy w zasadzie ozdobny, dźwięk wiadomo po zdjęciu pierdziołka z tyłu trochę lepiej. Całkowicie pusty wydech to zło (wiadomo kto ma i jest to uciążliwe Smile).
Pomysł jest taki: wybebeszyć tłumik i wsadzić tam perforowaną rurę a do okoła wata szklana. Czyli tak zwana strumienica.
Dawno temu znajomi tłumikarze takie coś zrobili mi to w aucie i efekt był zacny.
Perforowaną rurę można kupić, obciął bym tłumik przy wlocie na spawie, wywalił bym środek a końcówkę bym wypuścił w tą dziurwe co po gwizdku została, a do okoła wełna mineralna. Trochę zabawy ale niestety tłomik mi brzęczy i jest to wkurzające.
Dobry pomysł?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekZG
Member



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:21, 01 Paź 2016    Temat postu:

Chcesz przerabiać fabryczny tłumik?
Ciekawe jak Ci to wyjdzie, ja bardzo mocno zastanawiam się nad wyminą fabrycznego na któryś z modeli uniwersalnych oferowanych na alledrogo. Trochę boję się, że przesadzę z poziomem hałasu. Może się okazać, że Twój pomysł to najlepszy kierunek jazdy. Ciekaw jestem jak Ci to wyjdzie. Siadam na grzędzie i obserwuję temat. Wrzucaj zdjęcia jak możesz, chętnie Ci pokibicuje. Może w trakcie Twojej modernizacji wymyślę co zrobić z moim tłumikiem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:32, 01 Paź 2016    Temat postu:

Albo zakupie oryginalną używkę i zacznę ją ciąć albo poczekam na zakończenie sezonu i wezmę to co mam. Dodatkowe chce owinąć cały wydech bandażem czarnym bo niestety chromy już dawno za sobą mają swoją świetność. Kątówka i migomat jest, trzeba znaleźć czas i chęci Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 9:23, 02 Paź 2016    Temat postu:

Milosz tak ci wrzuce filmik co i jak z przymruzeniem oka
https://www.youtube.com/watch?v=q80MtDsZB0M
Powrót do góry
sebabix
Support



Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomianki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:09, 06 Paź 2016    Temat postu:

Witam , ja trochę przerobiłem oryginalny wydech ,w pierwszej wersji usunąłem dławiki ale motorek stal się za głośny nie bardzo mi się to podobało o sąsiadach nie wspomnę ,dławiki wróciły na swoje miejsce ale lekko skorygowane , przeciąłem zwężkę na pół , vt stal się cichszy ale nie brzmi jak skuter ,teraz jest ok


https://www.youtube.com/watch?v=bsmGA7lwA_4


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Pią 23:11, 02 Gru 2016    Temat postu:

Czytałem na internetach bo też jestem tym zainteresowany, że podobno wybebeszanie bądź wymiana na pół pełny tłumik może być szkodliwa dla silnika. Ile w tym prawdy? Jedni chwalą drudzy żalą. Dla mnie efekt jest mega np: https://www.youtube.com/watch?v=MTbltZJ13d0 albo: https://www.youtube.com/watch?v=f4JFuiWAq5M

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:57, 03 Gru 2016    Temat postu:

To co pokazałeś to puste rury z allegro. Po pierwsze można przy tym ogłuchnąć TSin takie coś podobne ma i szczerze nikt za nim nie chce jeździć i jest to nie przyjemne nawet dla kierowcy Smile
Bardziej skłaniał bym się za przeróbką seryjnego tłumika ale na razie brak czasu bo tego w pracy nie zrobię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Sob 18:28, 03 Gru 2016    Temat postu:

Aha. A jak to jest w końcu z tymi tłumikami? Bo jedni piszą, że szkodzą, a drudzy że nie. Sam bym chciał wsadzić do swojego piździka jakiś tłumik żeby lepiej grał, ale jakie będą tego konsekwencje? Podobno rozwiercić można. Akurat mój motorro na wtrysku, internety głoszą, że niby nie zaszkodzi bo sam się ustawi... A jak tam u was? Sprawdza się?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:18, 03 Gru 2016    Temat postu:

Sprawdza się. Tez mam wtrysk i zdjąłem zwężki w końcówce tłumika.
Teraz brzmi normalnie (jest bas, jest głośniej) czuję się bezpieczniej bo jest szansa mnie usłyszeć z puszki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Sob 21:34, 03 Gru 2016    Temat postu:

Zdjąłeś zwężki? Możesz opisać co i jak? Z chęcią odgapię pomysł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:05, 03 Gru 2016    Temat postu:

Ten element na samym końcu. Większość tak robi i to zupełnie wystarcza. Tam są 3 nity. Przewiercasz je i wyciągasz ten element który właśnie wycisza na samym końcu wylot spalin.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Sob 23:11, 03 Gru 2016    Temat postu:

No rzeczywiście widziałem tam nity. A więc jutro będę miał co robić Razz
W obu ściągać?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Sob 23:48, 03 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grbuy
Prospect



Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DSW

PostWysłany: Nie 0:35, 04 Gru 2016    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=8UEaXOgaEA0 ? czy https://www.youtube.com/watch?v=F2I8be9bXhY

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grbuy dnia Nie 1:08, 04 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Claptonatari
Sgt. at arms



Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:54, 04 Gru 2016    Temat postu:

W obu zdejmij. Najprostsza modyfikacja i odwracalna. Jak będziesz chciał zamontować je znów - wystarczy włożyć i zanitować.
U mnie praktycznie nic nie było słychać na oryginale, bo tłumiki zdrowe a motor jak kupiłem miał 5000 przebiegu tylko. Na zlocie w Nysie czułem się jakbym jechał elektrycznym Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Claptonatari dnia Nie 9:54, 04 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:13, 12 Gru 2016    Temat postu:

No i stało się dziś idą tłumiki do przeróbki wg mojej koncepcji. Znalazłem człowieka który podejmie się tego. Operacja będzie wyglądała następująco: rozetnie tłumiki z tyłu wybebeszy je, wstawi rurę perforowaną na całej długości fi 64 upcha watą szklaną i zaspawa. Będzie to tak zwana strumienica. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:36, 12 Gru 2016    Temat postu:

Aż jestem ciekaw, bo wiele osob pisze że po wybebeszeniu tłumnika, spadają osiągi motocykla...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:55, 12 Gru 2016    Temat postu:

No może po całkowitym wybebeszeniu owszem, ale ja wstawiam perforowaną rur więc jakiś opór będzie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:58, 13 Gru 2016    Temat postu:

Ciekawe jak dzwiek. A mocy mozesz miec kapkę mniej. W koncu masz większy silnik. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:04, 14 Gru 2016    Temat postu:

Tłumiki już rozprute.
Trzeba było je otwierać od tyłu żeby je wybebeszyć. W środku są 2 przegrody połączone cienką rurką wsadzone w rurę która jest wprasowana w tłumik. Niestety zdjęć nie mam ale widziałem je na telefonie człowieka który to robi.
Dzisiaj również przyszły perforowane rury 64mm do środka oraz wypełnienie z włókna szklanego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pewnie pod koniec tygodnia będę już miał gotowe Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:22, 16 Gru 2016    Temat postu:

Tłumiki już pospawane rury włożone zostało mi jeszcze do roboty trochę wykończenia, niestety mój spawacz wszystko fajnie pomontował i pospawał ale nie odciął końcówek i nie przyspawał ich do okoła do obudowy bo mówił że blacha ocynkowana a druga chromowana i się nie da.
Miałem to niby silikonem na temperaturę objechać. Ale niestety nie lubię takich fuszerek wiozłem migomat w dłoń i zrobiłem. I co nie da się jak się da? Trochę szlifowania i jest tak jak miało być.
Niestety już po chromach ponieważ były one stare i po robocie też ucierpiały.
Pomysł już jest ale to po świętach. Na razie je odrdzewiam szlifuje.
Nawet była próba dźwiękowa na szybko zamontowałem 1 tłumik. Efekt przerósł oczekiwania. Piękny basowy dźwięk tak jak by tam 600 siedziała. Nagram jak zakończę robotę.
A tak to wygląda na dziś. Po lewej jeszcze po szlifowaniu po prawej po i po testowym lakierowaniu.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:15, 16 Gru 2016    Temat postu:

To jeszcze prosimy o namiary na goscia i cene takiej zabawy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:27, 16 Gru 2016    Temat postu:

Na razie nie było to tanie. Rurki i wypełnienie tłumika 125zł przeróbka spawacza 400. Dojdzie jeszcze malowanie. Namiary na magika mogę podać jak chcecie. Mogę też popilotować robotę tak aby była zrobiona od początku do końca a nie jak u mnie do dokończenia.
Jest też magik w warszawie Edhaust na FB można go znaleźć ale on za tłumik bierze 250-300 plus wysyłka ale nie wiem czy zrobił by to jak ja zrobiłem czy zupełnie inaczej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Staszek.S
Member



Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:48, 16 Gru 2016    Temat postu:

hmm... Widze panele na podłodze... Czy Ty się aby wpakowałeś z motorkiem do domu ???Smile
Jezu... moja kobieta by mnie wydziedziczyła za taką profanację...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:55, 16 Gru 2016    Temat postu:

Panele a i owszem ale nie w domu ino w pracy. Do domu bym nie zawlókł na 2 piętro. Ale to i owo w zmywarce było a i silnik w piekarniku miał być więc żona by się nie zezłościła jak by w pokoju VT stał Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:34, 16 Gru 2016    Temat postu:

A chrom nie stał się "tęczowy" po spawaniu? Wiem, że nie palnik itd, ale z ciekawości...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:37, 16 Gru 2016    Temat postu:

Nie ani kawałek nie ztęczowił się. Ale VT ma bardzo gruby tłumik z tyłu, a magik spawał TIGiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:38, 16 Gru 2016    Temat postu:

Aaaa, to wszystko jasne. Pamiętam, że mi się potęczowało kilka elementów, tylko, że ja je miałem wtedy LANE palnikiem, zupełnie inne spawanie niż mig/mag/tig... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:40, 16 Gru 2016    Temat postu:

Ale niestety u mnie chromy już popłynęły i zastosuje maciczną farbę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:07, 17 Gru 2016    Temat postu:

jedno jest pewne na zlot trzeba stopery zabrac....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:06, 21 Gru 2016    Temat postu:

Dziś dla jaj odpaliłem VT bez tłumika. Myślałem że powali swym dźwiękiem mnie na kolana. To co usłyszałem raczej mnie rozbawiło:
https://youtu.be/tdvF7rEcx7E
To chyba nie konie mechaniczne a żaby Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:54, 28 Gru 2016    Temat postu:

Koniec Smile Tłumiki przerobione, założone.
Efekt piękny basowy dźwięk nie świszczący ani beczący tylko ładny basowy.
Co do osiągów niestety jeszcze nie jeździłem więc nie mogę ocenić co się zmieniło.
Nic nie brzęczy tłumiki pomalowane tą samą farbą co silnik, pozostawiłem osłony chromowane i loga.
Ostatni paskudny element w moim VT został zrobiony (prócz mnie) Smile
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu filmik jak pyrka:
https://youtu.be/9xsnNu9uuPo

W zasadzie wszystko zrobione i co dalej?
Spoko na pewno coś się jeszcze znajdzie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Śro 13:56, 28 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daystar125
Member



Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NLI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:15, 28 Gru 2016    Temat postu:

Jak się chcesz poprawić do zgłoś się do programu życie bez wstydu hihi moja żona to ogląda a potem stoi przed lustrem i to bym poprawiła to bym poprawiła Wink a ja się tylko śmieję. ale dzwięk moto spoko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:33, 28 Gru 2016    Temat postu:

Zabujca zabek Smile a taki piekny dzwiek rechotania byl z cylindra....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:35, 28 Gru 2016    Temat postu:

Jak żabce trąbkę w dupkę wsadzisz to ryczy jak smok Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:38, 28 Gru 2016    Temat postu:

buhaha.. czyli nie zabujca zabek a gwalciciel zabek Wink tak czy siak efekt bardzo fajny..

ciekawe co teraz wymyslisz do zmiany?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dariusz
Sgt. at arms



Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:48, 28 Gru 2016    Temat postu:

Przyznam szczerze, że fajnie wyglądają Smile
Gratuluję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nokan
Prospect



Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SBE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:05, 31 Gru 2016    Temat postu:

Trza przyznac znow sie wykazal i dzwiek wydobyl ladny , gratki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artibroda
Prospect



Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WO dawniej SLU a jeszcze dawniej KOL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:40, 01 Sty 2017    Temat postu:

fajnie ci to wyszło faveon mogę ci mój podrzucić do malowania? :-p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KuBusioWy
Member



Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WGR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:17, 01 Sty 2017    Temat postu:

No chłopie,kawał świetnej roboty !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:40, 02 Sty 2017    Temat postu:

Dzięki. Malowanie to pikuś zmatowić, spryskać, podgrzać Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:16, 02 Sty 2017    Temat postu:

Dalej w piekarniku? czy opalarka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:15, 02 Sty 2017    Temat postu:

Opalarka.
Ta metoda jest najlepsza Smile
Wsadziłem opalarkę do ruły 270 stopni 45 minut i gotowe.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Foveon dnia Pon 18:16, 02 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:05, 02 Sty 2017    Temat postu:

Dzwiek jak moj... hehehhehehe, tylko moj brzeczy....

No dobra, lepszy, ale ja mam rat-style. A właściwie chwilowo w kawałkach... Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:43, 02 Sty 2017    Temat postu:

fajnie na zdjeciu widac jak sie struktora robi..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:06, 11 Lut 2017    Temat postu:

Żeby nie umknęło stworzyłem rysunek techniczny przekroju seryjnego tłumika:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:39, 11 Lut 2017    Temat postu:

Powiedz mi foveon czy ta mniejsza rurka w oryginale jest tego samego rozmiaru co dziura w cylindrze od wydechu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:44, 11 Lut 2017    Temat postu:

oooo zagiełeś mnie tym pytaniem. Nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:03, 11 Lut 2017    Temat postu:

w takim razie wybierz sobie kare Wink

tak od pewnego czasu szukam KM i miejsc gdzie mozna by "cos poprawic"...

i troche juz wariuje Smile

ale musicie mnie zrozumiec bo o kat A moge tylko pomarzyc.... zona.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:17, 11 Lut 2017    Temat postu:

Pappa witaj w klubie jesli o żone chodzi. Ja Ci powiem na podstawie daystara ze dziura w cylindrze jest większa od tej rurki w środku kolanka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:35, 11 Lut 2017    Temat postu:

Czyli teoretycznie 1/xxx konia mozna zyskac dopasowujac te srednice Smile

tylko z tego co foveon pisal, przechlapane bedzie ta mala rurke wywalic... moze latwiej bedzie z nowa rura.. tylko czy jest to warte zachodu..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HalkPolska
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:46, 11 Lut 2017    Temat postu:

Ja bede robił całkowicie nowe kolanko o średnicy takiej samej jak wylot z cylindra. Będzie spasowane z tłumikiem z jedna przegrodą. Mam nadzieje ze pod koniec lutego będzie już to zamontowane . A jeżeli naprawdę chodzi o zwiększenie mocy to rozpocząłbym od obrobienia odpowiednio zaworów z gniazdami ewentualnie jeżeli się da zmianę na większe potem zmiana walka rozrządu ( zdziwiłem się jak znalazłem u Świątka walek do daystara ) to przeróbki tanie szybkie natomiast wyważenie silnika , obrobienie kanałów wydechowych i ssących w głowicy zmiana zapłonu jak wtrysk nowa mapa i myślę ze te modyfikacje podniosą moc. Tyle ze prawdopodobnie ponad 15 km i znowu przekracza przepisy na kat b. Wiec chyba lepiej zwiększyć pojemność wychodzi taniej i jest bezpieczniejsze. Takie moje zdanie jest

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HalkPolska dnia Sob 18:06, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:07, 11 Lut 2017    Temat postu:

zamawiam zdjecia lub film instruktazowy wraz z kosztorysem Smile

orientowales sie juz ile by rura kosztowala?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Sob 18:07, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HalkPolska
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:15, 11 Lut 2017    Temat postu:

To zależy czy Kwasówka czy nie ja zacznę od standartowej rury jak w tłumikach potem polakieruje na czarno to będzie kosztowało około -200 zł na wzór posłużyła stara oryginalna rura.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HalkPolska dnia Sob 18:17, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:14, 11 Lut 2017    Temat postu:

liczac ze moj silnik ma ok 11 KM to poprawiajac go do 15KM daje jakies 36 % wiecej mocy... wedlug mnie nie realne przy zachowaniu trwalosci silnika...

jak pewnie gdzies wyczytales, zmienilem gaznik na CV.. czekam na pogode aby regulowac...

to co moge jeszcze w miare tanio zrobic to ulatwic przeplyw powietrza -> mieszanki -> spalin, i na tym sie bede skupial...
tyle ze nie mam zamiaru sciagac glowicy i szlifowac jego wnetrza.. brak uszczelek i czasochlonnosc zbyt duza Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 22:10, 11 Lut 2017    Temat postu:

Pappa2 napisał:
Powiedz mi foveon czy ta mniejsza rurka w oryginale jest tego samego rozmiaru co dziura w cylindrze od wydechu?

nie dam sobie reki odciac ale wydaje mi sie ze dziura jest wieksza od rurki tzn byla ona rozszezona przy cylindrze.w moim wypadku usuniecie tego syfu czytaj rurki oraz przeklucie tlumika dalo dobre efekty.lepiej sie zbieral spaliny mialy lepsze ujcie.dodam ze tlumik byl w srodku totalnie zasyfiony
Powrót do góry
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:46, 11 Lut 2017    Temat postu:

czyli pewnie wszyscy mamy taka zwezke, niezaleznie od motorku..
wydaje mi sie ze zwiekszenie tej srednicy da jakis plusik...
z reszta juz kilka osob to potwierdzily...

przed chwila grzebalem w sieci zeby cos madrego wyczytac na temat doboru rur tlumika....
takie cos natrafilem... co prawda dotyczy to aut, ale silnik to silnik... [link widoczny dla zalogowanych]

az nie wiem co mam dalej myslec po tym artykule... moze Wy mi napiszecie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pappa2 dnia Sob 22:48, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Foveon
Sgt. at arms



Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 1994
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:48, 11 Lut 2017    Temat postu:

Zakładam że wydechy mamy do dupowozów Smile Jestem ciekaw jak moja modyfikacja wpłynie na osiągi. Obliczenia są tak skomplikowane że wole experymentować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:57, 12 Lut 2017    Temat postu:

tez mnie "troszeczke" zaskoczyly wzory Wink
ale fajnie bylo wedlug mnie to przeczytac, zeby zobaczyć jaki wplyw na silnik 4t ma uklad wydechowy.. a niby mowia ze w 4t to wydech nie potrzebny Wink

Powiedzmy sobie szczerze.. jezeli mozemy wydech poprawic to moze zyskamy lub stracimy kilka procent... przy naszej mocy lepszym tuningiem bylo by obnizenie wagi.... jezdzca.... Smile

jednak jakby ktos chcial to policzyc to z checia zapoznam sie z wynikiem srednicy rury..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HalkPolska
Prospect



Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:35, 12 Lut 2017    Temat postu:

Bardzo dobry artykuł. W profesjonalnym sporcie samochodowym nie rodzi się nic z przypadku tylko z wyliczeń a później jest dopasowywanie do realnych warunków bo trzeba pamiętać ze wyliczenia przeważnie sa do warunków idealnych. Jeśli zwiększamy do pewnego momentu mieszankę ( wywołując np. zmiana gaźnika to powinniśmy także zwiększyć ilość wyrzucanych spalin oczywiście do momentu maksymalnej wydajności zaworów. Seryjne silniki sa tłuczone masowo i każdy może się różnic bo w tym nadlało się troche w kanale wydechowym a w tym w kanale ssącym . W fabrykach o tym wiedza i przyjmują ze w najgorszym przypadku taki i taki musi być wydech żeby osiągał te 11 KM w motorach jak i w samochodach jak zauważycie nawet na seryjnych elementach można zwiększyć moc grzebiąc w mapach, zapłonie i wtrysku nawet do 15-29 % czyli zapas jest. Natomiast zawsze może się to odbić na trwałości
A co do pytania o średnicę rury to taka zama jak średnicę maja wszystkie zawory wydechowe teraz oblicz długość.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HalkPolska dnia Nie 22:41, 12 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:32, 13 Lut 2017    Temat postu:

zawory wydechowe maja lep rowny 20mm.. sumujac je by wychodzila rura 4cm..
oczywiscie dziura przy zawojach bedzie troche mniejsza, tyle ze nie wiem ile.. powiedzmy ze ok 18mm, wiec rura wychodzi ok 3.6 cm...

HalkPolska, wydaje mi sie ze to troche inaczej powinno sie przeliczac niz sumowac srednice zaworow/dziur zaworowych...
bardziej jestem za liczeniem pola powierzchni pojedynczej dziury x 2 sztuki.. nastepnie wynik jaki otrzymamy, przeksztalcajac wzor na pole kola obliczyc promien rury...

albo prosciej tak jak bylo w linku opisane Wink
Wzór na optymalną średnicę pojedynczej rury wydechowej jednego cylindra
D=2*(i*((H-(R-r))^2+(R-r)^2)^0,5*(R+r))^0,5 ( mm )
gdzie
D = średnica wewnętrzna rury w mm
R = promień zewnętrznej przylgni zaworowej w gnieździe ssącym w mm
r = promień wewnętrznej przylgni zaworowej zaworu ssącego w mm
H = maksymalny wznios zaworu w mm
i = ilość zaworów ssących w cylindrze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin