Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Kompresja.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DaelimVJ125
Support



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:33, 20 Lip 2019    Temat postu: Kompresja.

Witam, ostatnio oddałem mój sprzęt do mechanika na czyszczenie i regulacje gaźnika. Wszystko zrobił elegancko, motorek idzie dużo lepiej, jednak jest pewien problem, chodzi o kompresję. Powiedział mi że silnik spręża tylko 5bar. Po zalaniu oleju było 12. Z tego co wyczytałem w instrukcji powinno być około 13bar. Wychodzi na to że walnięte są pierścienie i gładź cylindra. Czy to możliwe że motor z tak słabą kompresją jeździ nadal ponad 110km/h. Tyle ostatnio udało mi się z niego wyciągnąć i nie był to jakiś wielki problem. Mieliście może coś podobnego u siebie? Nie wiem co teraz robić z nim, sprzedać czy remontować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:00, 20 Lip 2019    Temat postu:

Ja bym jeździł dalej. Jak sie nic nie dzieje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikyu
Support



Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:11, 20 Lip 2019    Temat postu:

Od 2 lat mam kompresje około 12 bez paniki sprawdzaj olej.
A co do MECHANIKÓW już nie jeden mi bajki opowiadał.
Kup sobie na alledrogo manometr i samemu sprawdzaj kompresje.

A co do sprawdzania kompresji.
Bez oleju?
Olej to uszczelnia silnik i swoje właściwości osiąga jak jest ciepły wtedy mamy kompresje jaka powinna być.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DaelimVJ125
Support



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:22, 20 Lip 2019    Temat postu:

Z tym olejem chodziło mi o to, że nalał trochę do cylindra, uszczelniło pierścienie i wtedy się poprawiło. Silnik normalnie jest napełniony olejem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:30, 22 Lip 2019    Temat postu:

Przy 5 barach chyba by juz kopcil na niebiesko i znikal olej. Sprawdz sam albo u innego speca. Wiem tyle, że delki przy 8-9 barach idą normalnie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DaelimVJ125
Support



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:27, 22 Lip 2019    Temat postu:

Właśnie chyba podjadę do innego speca i niech przy mnie sprawdzi. Nie wiem może się mylę, ale myślę że przy tak przepuszczających pierścieniach brałby olej, a ja ile mu wleję tyle jest i nawet się nie brudzi, nie śmierdzi. Inna sprawa jest taka że mam słaby akumulator i jak mu otworzę przepustnice na full to rozrusznik nawet nie kręci, a tak się chyba powinno sprawdzać kompresję.... Chyba że ten mechanik co mi to sprawdzał to zmieniał akumulator, ale mówił też że rozrusznik jest do wymiany. Przyczyn takiego wyniku chyba może być wiele, ale chyba jak bym go miał remontować to już na cylinder 150 Smile Ma ktoś namiary na tego Pana z Gorzowa co przerabia?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DaelimVJ125 dnia Pon 21:33, 22 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikyu
Support



Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:41, 22 Lip 2019    Temat postu:

DaelimVJ125 napisał:
Inna sprawa jest taka że mam słaby akumulator i jak mu otworzę przepustnice na full to rozrusznik nawet nie kręci, ?


Trochę nie czaje.
To jak go odpalasz bez rozrusznika ? Czy rozrusznik nie kreci tylko z otwarta przepustnicą.
A co do prędkości lekko ponad 110km/h jest to bdb wynik.(sam mam około 120km/h a mój tyłek wazy 110kg Smile )
Kompresja 12 też.
Na moje nie ma co naprawiać nic na siłę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DaelimVJ125
Support



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:04, 22 Lip 2019    Temat postu:

Jak go normalnie odpalam to nie otwieram przepustnicy, poprostu kluczyk na zapłon i start i zaraz silnik chodzi. Jak otworzę przepustnicę na full i chcę kręcić rozrusznikiem to on ledwo kręci, lub wcale. Kompresja wzrosła na 12bar jak niby nalał przez otwór świecy troszkę oleju i zakręcił, bez tego oleju niby jest tylko 5bar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DaelimVJ125
Support



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:01, 26 Lip 2019    Temat postu:

Zakupiłem sprzęt do mierzenia kompesji i okazało się że rzeczywiście jest tylko 5bar..... ale zapadła decyzja, że będzie mały remoncik 😀
Jest jakiś problem z uszczelkami po rozwierceniu na 150ccm?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kyubi
Support



Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:34, 26 Lip 2019    Temat postu:

Obejrzy jak wyglądają stare uszczelki. Czy mają większą średnicę otworu na tłok czy taka samą. Bo Może byc problem tego typu że rozwiercisz na 150 A przez .org. uszczelki nie przejdzie większy tłok. Ewentualnie zapytaj tego co będzie robił rozwiert czy dorabia uszczelki albo ma namiary na kogoś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DaelimVJ125
Support



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:45, 26 Lip 2019    Temat postu:

Rozmawiałem z tym Panem z Gorzowa, powiedział że wszystko powinno pasować, ale zanim mu wyśle cześci to najpierw muszę mu wysłać zdjęcia i wymiary tulei i tłoka, bo Roadwina jeszcze nie robił, tak powiedział. Otwór w karterach powiedział, że nie może być mniejszy niż 70mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kyubi
Support



Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:11, 26 Lip 2019    Temat postu:

Tak z czystej ciekawości ile Pan z Gorzowa bierze? O ile to nie tajemnica? 70mm to pewnie minimum dla nowego tłoka od 150ccm chociaż mogę się mylic.
I ciekawe czy jest opcja rozwiertu na 175 i czy korba ogarnie? Sobota to dzień sondu dla mojego vt. Jak nie odpali to szukać pewnie będę nowego serduszka do niego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DaelimVJ125
Support



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:33, 26 Lip 2019    Temat postu:

400 zł za całą robotę. Średnica tulei wewnątrz to 63,5mm i ścianki mają po 3mm, to razem daje 69,5 po przeróbce. Czyli wszystko jest na styk. Ciekawe czy w Roadwinie można to zrobić, bo tłok i cylinder są inne niż w VT . 175ccm to już chyba za dużo, trzeba by kartery szlifować i ciekawe czy rozstaw szpilek jest na tyle duży żeby jeszcze pomiędzy nie weszła tuleja. Myślę że 150 to tak optymalnie, ale próbować zawsze można 😜

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DaelimVJ125 dnia Pią 22:40, 26 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kyubi
Support



Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 6:57, 27 Lip 2019    Temat postu:

400 z robota i nowym tlokiem to myślę że dobra cena.
Dasz namiar na tego pana? Może być na priv.
Bo jak mi się uda odpalić moje zwłoki to może się przydać namiar na zaś. A jak nie to rozkmine nad silnikiem innym będę miał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DaelimVJ125
Support



Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:44, 27 Lip 2019    Temat postu:

Spoko, to numer do tego Pana: 792 314 232

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin