Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xarvi
Hangaround
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:29, 31 Lip 2019 Temat postu: VJ 125 - wibracje przy wysokich obrotach, metaliczny dźwięk |
|
|
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem VJ 125 Roadwin z 2010 roku (wersja na wtrysku, przebieg 9000 km). W motocyklu jest kilka rzeczy do zrobienia, ale najważniejszą i w zasadzie jedyną uniemożliwiającą komfortową jazdę są ogromne wibracje powyżej 7tyś obrotów, które są bardzo odczuwalne na podnóżkach kierowcy. Dodatkowo towarzyszy im dziwny, metaliczny dźwięk słyszalny zarówno w okolicach wydechu, jak i cylindra. Dźwięk ten jest najbardziej słyszalny przy odejmowaniu gazu. Problem występuje również na luzie, kiedy motocykl stoi, dlatego przeniesienie napędu wykluczam.
Sprawdzałem już mocowania silnika, jak i wydechu. Gumowe tuleje wydają się być w dobrym stanie, a wszystkie śruby mocno dokręcone. Motocykl pięknie wkręca się na wysokie obroty i nie brakuje mu mocy. W weekend profilaktycznie sprawdzę luzy zaworowe oraz łańcuszek rozrządu i tutaj pytanie czy luz obydwu zaworów dla tego modelu i rocznika to 0.12? Wstawię też nagranie pracy silnika, jeśli będzie taka potrzeba.
Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem i wie jak się z nim uporać? Gdzie jeszcze powinienem szukać rozwiązania? W temacie 4-suwów jestem trochę zielony, gdyż wcześniej jeździłem 2-suwem.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez xarvi dnia Śro 19:39, 31 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
draen
Prospect
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ONY/DW Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:13, 31 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
I ja też tak myślę. Ale to jesli chodzi o te dzwięki. Natomiast co do wibracji, troche musisz sie przyzwyczaic. Jednocylindrowce tak troche mają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xarvi
Hangaround
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:25, 31 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Wibracje są tak ogromne, że aż nogi drętwieją. Jeździłem na innym daelimach i nie było tych wibracji. Motocykl jeszcze nie jest zarejestrowany i stoi u brata w garażu 50km ode mnie, więc dopiero w weekend będę miał do niego dostęp. Poprosiłem go, aby popukał w wydech i faktycznie podobno w środku coś dzwoni jakby była druga rurka. Czy jeśli ją wyciągnę, nie wpłynie to negatywnie na osiągi? Skoro producent ją tam umieścił to zapewne pełni jakieś zadanie.
Jeśli to faktycznie ten wydech to chyba oddam go do jakiegoś tłumikarza. Zna ktoś może dobrego w Krakowie lub okolicach?
PS: Wybaczcie, że tak pytam i próbuje diagnozować nie będąc na tę chwilę przy moto, ale jestem strasznie podekscytowany zakupem
Chciałbym jak najszybciej zrobić co trzeba, a na co dzień pracuje w mieście, nie mam garażu i dopiero na weekend wezmę się za robotę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matius28
Member
Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:36, 31 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Siemka! Z Krakowa kolega jak ja nie wiem jak dokładnie wygląda tłumik w vj ale niestety w vt wiąże się to z rozcieciem i spawanie. Co za tym idzie pozbyciem się chromu.
Co do wibracji, masz na całej ramie? Bo z tego co piszesz to na siedzeniu też powinieneś mieć ogromne wibracje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 6:34, 01 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem to w vj tak samo, trzeba rozciąć w 3-4 miejscach i wyjąć to co lata w środku. Osiągi, no cóż, w moim vl spadły o hakies 5 km/h, ale każdy motocykl zachowuje sie inaczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xarvi
Hangaround
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:12, 01 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Nie uśmiecha mi się ciąć, bo wydech sam w sobie wizualnie jest w idealnym idealnym. Pozostaje szukać używki albo dorobić coś na zamówienie, jeśli udałoby się po pieniądzach.
Chociaż z tym też może być problem, bo tam jest sonda lambda. Ech trochę się wkopałem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez xarvi dnia Czw 7:16, 01 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bkrukl
Sgt. at arms
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LBL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:58, 01 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
U mnie tez sonda była. I ta latajaca rurka mi ją uszkodziła. Ja pociąłem w 3 miejscach. Rurke ze środka wyjąłem i zaspawałem spowrotem migomatem. Nie było tak źle. Z tym że rurka zewnętrzna chromowana sie szybko zabarwiła na fioletowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xarvi
Hangaround
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:45, 03 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Rozebrałem dziś wydech i okazało się, że jedna śruba mocująca wydech do rami ma obrobiony gwint i nie trzyma tak jak trzeba. Jednak wydaje mi się, że nie to jest przyczyną dziwnych dźwięków i wibracji, ale rurka, która lata wewnątrz wydechu. Jak widać na zdjęciach, w środku są 2 rurki, z czego ta najbardziej wewnętrzna nie jest przyspawana i luźno chodzi. Czy przyspawać ją do tej środkowej? Nie wiem jak powinno być fabrycznie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez xarvi dnia Sob 15:45, 03 Sie 2019, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xarvi
Hangaround
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:46, 03 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Pospawałem to i teraz wewnątrz wydechu już nic nie lata. Niestety nic to nie zmieniło i nadal są wielkie wibracje oraz metaliczny dźwięk najbardziej słyszalny przy schodzeniu z obrotów. Luzy zaworowe sprawdzone, łańcuszek rozrządu ok. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez xarvi dnia Sob 20:17, 03 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rushrod
President
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SY Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:32, 04 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak z dzwiekami ale na wibracje sprobuj dociagnac sruby silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|