Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

VJ 125 - wibracje przy wysokich obrotach, metaliczny dźwięk

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xarvi
Hangaround



Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:29, 31 Lip 2019    Temat postu: VJ 125 - wibracje przy wysokich obrotach, metaliczny dźwięk

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem VJ 125 Roadwin z 2010 roku (wersja na wtrysku, przebieg 9000 km). W motocyklu jest kilka rzeczy do zrobienia, ale najważniejszą i w zasadzie jedyną uniemożliwiającą komfortową jazdę są ogromne wibracje powyżej 7tyś obrotów, które są bardzo odczuwalne na podnóżkach kierowcy. Dodatkowo towarzyszy im dziwny, metaliczny dźwięk słyszalny zarówno w okolicach wydechu, jak i cylindra. Dźwięk ten jest najbardziej słyszalny przy odejmowaniu gazu. Problem występuje również na luzie, kiedy motocykl stoi, dlatego przeniesienie napędu wykluczam.

Sprawdzałem już mocowania silnika, jak i wydechu. Gumowe tuleje wydają się być w dobrym stanie, a wszystkie śruby mocno dokręcone. Motocykl pięknie wkręca się na wysokie obroty i nie brakuje mu mocy. W weekend profilaktycznie sprawdzę luzy zaworowe oraz łańcuszek rozrządu i tutaj pytanie czy luz obydwu zaworów dla tego modelu i rocznika to 0.12? Wstawię też nagranie pracy silnika, jeśli będzie taka potrzeba.

Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem i wie jak się z nim uporać? Gdzie jeszcze powinienem szukać rozwiązania? W temacie 4-suwów jestem trochę zielony, gdyż wcześniej jeździłem 2-suwem.

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xarvi dnia Śro 19:39, 31 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
draen
Prospect



Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY/DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:37, 31 Lip 2019    Temat postu:

http://www.125daelim.fora.pl/mechanika,12/uklad-wydechowy,576.html

Może to ten sam problem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:13, 31 Lip 2019    Temat postu:

I ja też tak myślę. Ale to jesli chodzi o te dzwięki. Natomiast co do wibracji, troche musisz sie przyzwyczaic. Jednocylindrowce tak troche mają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xarvi
Hangaround



Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:25, 31 Lip 2019    Temat postu:

Wibracje są tak ogromne, że aż nogi drętwieją. Jeździłem na innym daelimach i nie było tych wibracji. Motocykl jeszcze nie jest zarejestrowany i stoi u brata w garażu 50km ode mnie, więc dopiero w weekend będę miał do niego dostęp. Poprosiłem go, aby popukał w wydech i faktycznie podobno w środku coś dzwoni jakby była druga rurka. Czy jeśli ją wyciągnę, nie wpłynie to negatywnie na osiągi? Skoro producent ją tam umieścił to zapewne pełni jakieś zadanie.

Jeśli to faktycznie ten wydech to chyba oddam go do jakiegoś tłumikarza. Zna ktoś może dobrego w Krakowie lub okolicach?

PS: Wybaczcie, że tak pytam i próbuje diagnozować nie będąc na tę chwilę przy moto, ale jestem strasznie podekscytowany zakupem Smile
Chciałbym jak najszybciej zrobić co trzeba, a na co dzień pracuje w mieście, nie mam garażu i dopiero na weekend wezmę się za robotę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matius28
Member



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 485
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:36, 31 Lip 2019    Temat postu:

Siemka! Z Krakowa kolega jak ja Smile nie wiem jak dokładnie wygląda tłumik w vj ale niestety w vt wiąże się to z rozcieciem i spawanie. Co za tym idzie pozbyciem się chromu.

Co do wibracji, masz na całej ramie? Bo z tego co piszesz to na siedzeniu też powinieneś mieć ogromne wibracje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:34, 01 Sie 2019    Temat postu:

Z tego co wiem to w vj tak samo, trzeba rozciąć w 3-4 miejscach i wyjąć to co lata w środku. Osiągi, no cóż, w moim vl spadły o hakies 5 km/h, ale każdy motocykl zachowuje sie inaczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xarvi
Hangaround



Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:12, 01 Sie 2019    Temat postu:

Nie uśmiecha mi się ciąć, bo wydech sam w sobie wizualnie jest w idealnym idealnym. Pozostaje szukać używki albo dorobić coś na zamówienie, jeśli udałoby się po pieniądzach.
Chociaż z tym też może być problem, bo tam jest sonda lambda. Ech trochę się wkopałem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xarvi dnia Czw 7:16, 01 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bkrukl
Sgt. at arms



Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1480
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LBL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:58, 01 Sie 2019    Temat postu:

U mnie tez sonda była. I ta latajaca rurka mi ją uszkodziła. Ja pociąłem w 3 miejscach. Rurke ze środka wyjąłem i zaspawałem spowrotem migomatem. Nie było tak źle. Z tym że rurka zewnętrzna chromowana sie szybko zabarwiła na fioletowo Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xarvi
Hangaround



Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:45, 03 Sie 2019    Temat postu:

Rozebrałem dziś wydech i okazało się, że jedna śruba mocująca wydech do rami ma obrobiony gwint i nie trzyma tak jak trzeba. Jednak wydaje mi się, że nie to jest przyczyną dziwnych dźwięków i wibracji, ale rurka, która lata wewnątrz wydechu. Jak widać na zdjęciach, w środku są 2 rurki, z czego ta najbardziej wewnętrzna nie jest przyspawana i luźno chodzi. Czy przyspawać ją do tej środkowej? Nie wiem jak powinno być fabrycznie.




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xarvi dnia Sob 15:45, 03 Sie 2019, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xarvi
Hangaround



Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:46, 03 Sie 2019    Temat postu:

Pospawałem to i teraz wewnątrz wydechu już nic nie lata. Niestety nic to nie zmieniło i nadal są wielkie wibracje oraz metaliczny dźwięk najbardziej słyszalny przy schodzeniu z obrotów. Luzy zaworowe sprawdzone, łańcuszek rozrządu ok. Co jeszcze mogę sprawdzić?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xarvi dnia Sob 20:17, 03 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rushrod
President



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 3567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:32, 04 Sie 2019    Temat postu:

Nie wiem jak z dzwiekami ale na wibracje sprobuj dociagnac sruby silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin