Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

wyświetlacz biegu VS125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pimfreda
Hangaround



Dołączył: 03 Maj 2019
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole Lub.
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 13:19, 03 Cze 2019    Temat postu: wyświetlacz biegu VS125

Pozwolę sobie opisać jak zamontowałem w VS125 wyświetlacz biegów.
nie mam foto ale krok po kroku powiem co i jak
więc:
1.klucz 8 zdejmujemy osłonę zębatki zdawczej (2 śrubki)
2.po lewej mam czujnik biegu N oraz metalową osłonę kabli - odkręcamy też klucz 8 (2 śrubki)
3. wyciągamy czujnik - poleci troszkę oleju 1ml
4.odpinamy zielono-czerwony kabelek koło gaźnika
5. do łapki bierzemy dremel z frezem w kształcie kuli (fi-2mm)
6. powoli i delikatnie usuwamy czarną żywice i dogryzamy sie do kabelka UWAGA jak się pojawi czarna plamka to stop ponieważ podczas pracy będzie dużo siwego pyłu a jak sie pojawi coś czarnego oznacza że doszliście do warstwy oleju(ale nie u wszystkich musi być tam olej a pod żywicą też jest czarny plastik. ogólnie jest ze 2-3mm tej żywicy.
jak punktowo potraktujecie tą warstwę to później malutkim śrubokrętem wyłamiecie resztki żywicy.
7 po usunięciu żywicy będzie pięknie widać miejsca w których trzeba będzie wiercić otwory (są tam małe wgłębienia jest ich 5 i oczywiście przylutowany N
8.z jednej strony czarny plastik wystaje poza metalową obudowę więc po przeciwnej stronie szlifierka robię małe nacięcie tak aby tylko naciąć metal
9. równo podważając plastik wyjmuje go z obudowy wciśnięty jest na oring-pomarańczowy więc ostrożnie aby go nie uszkodzić ja plastik powoli wyjąłem i nie uszkodziłem oringu.
10. po wyjęcie bierzemy wiertło o średnicy co drut miedziany ja miałem 2,5 mm, wiercę w miejscach wgłębień.
11. delikatnie wkładam drut tak aby plastik nie pękł
12. wyrównuję na szlifierce tarczowej na gładko
13. wlutowuję 6 kabli mierze ile mi trzeba od licznika do silnika+ mały zapas
14. składam wszystko i owijam taśmą aby zatkać nacięcie i zalewam dwuskładnikowym klejem
15. idę spać
16. rano klej związał, odrywam taśmę o składam w motor
17 ciągnę kable go lampy - bo tam są wszystkie kostki
18 w zależności od wyświetlacza potrzebowałem "+" po stacyjce
19. ów + jest na czarnym przewodzie na kostce do licznika , zaraz obok zielono-czerwonego od biegu neutral
20. łącze +licznika z + wyświetlacza oraz łącze neutral z kostki z nowym w wyświetlaczu tak aby wyświetlało zero i świeciła lampka N w liczniku
21. izoluję, łącze kosatkami, składam
22 test -wszystko gra i śmiga:)
23. czas poświęcony- 2h + noc na klej/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pimfreda dnia Pon 13:26, 03 Cze 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Mechanika / Elektryka Ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin