Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Daelim VJF125 Roadsport Naked

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Nasze maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
R4IDEN444
Hangaround



Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:30, 04 Kwi 2017    Temat postu: Daelim VJF125 Roadsport Naked

Witam ^^ Szperając po internecie, szukając coś o Daelimie natknąłem się na to forum. W tym dziale widziałem, że ktoś pytał o Roadsport'a Nakeda. Pomyślałem, że mógłbym się pochwalić jak to wygląda. Generalnie Daelim z 2013 roku na wtrysku, kupiłem go z rozbitym przodem. Pęknięta felga, skrzywione lagi, rozwalona czacha i pęknięte plastiki. Postanowiłem, że zrobię go na nakeda. Kupiłem go jakieś 3 lata temu w zimie. Niestety nie jest jeszcze skończony.. Szkoła, praca i jakoś tak zleciało. Jednak awaryjność mojej 125ki Romet'a CRS doprowadziła mnie już do szału, dlatego postanowiłem dokończyć projekt Daelima i go zarejestrować. Ma mały przebieg i był sprowadzony z Niemiec. Kupiłem za około 900 zł całego Daelim'a Roadwina 125 bez możliwości rejestracji (brak papierów). Zależało mi głównie na lagach przód i feldze. Zabrałem też stamtąd reflektor i jego mocowanie. W przyszłości zamierzam kupić jakiś inny (mniej okrągły, który by bardziej pasował do Roadsporta). Więc tak:

- Opony wszystkie oryginalne, na jakich moto wychodziło (średnie zadowolenie, napewno kiedyś nastąpi zmiana)
- Kolanko było lekko pogięte, oraz uszkodzony czujnik O2. Zakupiony nowy czujnik, usunięty błąd z systemu za pomocą kombinacji klawiszy na liczniku, oraz zespawane całe kolano ze stali nierdzewnej. Stłumienie zaraz przy cylindrze zostało zlikwidowane (Po tym zauważalne większe przyspieszenie)
- Wymieniony olej, filtr oleju. Wlany full syntetyk i tutaj pojawia się pytanie czy to dobry wybór był, bo nie pamiętam dokładnie, ale w serwisówce wyczytałem chyba, że lany był półsyntetyk.
- Zmienione umiejscowienie mocowania regulatora napięcia (wywiercone dziury od wew. strony ramy nagwintowanie i dokręcenie wkrętami do blachy), oraz sygnału. (ze względu na brak plastików)
- Ucięte uchwyty na plastiki na ramie, zaszpachlowane i pomalowane (całkiem fajnie wyszło - czarny połysk, z tego co pamiętam na ramie był czarny mat, mogę się mylić, to było dawno)
- Zrobione nowe mocowanie na licznik, póki co prowizoryczne chociaż pomalowane całkiem fajnie wyszło, ale myślałem jeszcze nad jakąś małą owiewką.
- Założony okrągły przedni reflektor z Roadwina, myślałem nad kupnem reflektora z Yamahy MT-03, ale z tego co pamiętam wymiary były zbyt duże, a sam reflektor jest dosyć drogi, więc póki co na myśleniu się skończyło.
- Oczywiście założone chińskie kierunkowskazy ledowe, strzałki.
- Zamówiona nowa chłodnica na ebayu. Wiem tyle, że z przesyłką wyszło około 300 zł więc dosyć dużo. Ale widzę, że w Polsce jest coraz więcej części.
- Kupiony nowy przedni błotnik i pomalowany.

Zdjęcia:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na dzień dzisiejszy wygląda tak:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Motocykl jeździ. Trzeba założyć pokrywę baku oraz resztę plastików i tylne uchwyty na zadupku. Plastiki będę chyba jeszcze raz malował, trochę baranek wyskoczył. W przyszłości również myślę nad zrobieniem stelaża, chociaż ten nie jest szpetny aż tak jak w co niektórych motocyklach. Czy w tym modelu jest katalizator? Jeżeli tak to w przyszłości również go wytnę. Jest to wtrysk, więc teoretycznie wtedy powinien sam zwiększyć dawkę, a co za tym idzie powinna delikatnie podnieść się moc. Żałuje, że się tym nie zainteresowałem przy robieniu kolanka.. No cóż.. To by było na tyle w sumie. Chciałbym kiedyś zajrzeć do systemu tego moto, może jakieś mapki jak byłaby taka możliwość.. Chyba, że da się jakoś wejść w tryb serwisowy? Czekam na odpowiedzi. Jeżeli ktoś miałby przednie lagi do roadwina i felgę to byłbym zainteresowany. Chciałbym tamtego złożyć i sprzedać w całości. Czekam na Wasze zdanie, opinie, co o tym sądzicie, możecie podawać mi propozycje co mógłbym zrobić inaczej itp. Pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez R4IDEN444 dnia Śro 15:00, 05 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aster59
Prospect



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:31, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Dobrze byłoby zmniejszyć zdjęcia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
R4IDEN444
Hangaround



Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:32, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Dodałem po prostu linki, nie ogarniam tego bbcode ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:39, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Nie wkładaj takich wielkich fotek bo źle się przegląda twój wątek.
Jeszcze dużo pracy i wydatków przed tobą. Wywal tę przednią gumę bo licha, oj licha. Na czymś takim można niezłą szmatę zaliczyć. Jak byś czegoś dobrego szukał to patrz za metzelerem. Dobre gumy. Sam na takich latam i mogę polecić. Lepsze od pirelli. Jak go wykończysz to będzie fajny bandyta. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KuBusioWy
Member



Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WGR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:28, 05 Kwi 2017    Temat postu:

No fajny jest .Widzę,że dużo pracy i serca w niego wkładasz . Tak trzymać !
No metzeler ma dobre gumy ,dobrze sobie w deszczu radzą Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
R4IDEN444
Hangaround



Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:47, 05 Kwi 2017    Temat postu:

Wiem wiem.. Sam nie mam przekonania do tej chińszczyzny na kołach, próbowałem go kłaść delikatnie, ale tylko czułem jak dupa ucieka.. Albo były mało rozgrzane, albo rzeczywiście lipne są.. Bo temperatura sięgała prawie 20 stopni. Metzelere mam na chińczyku, są świetne. Dzięki za odpowiedzi.

Edit: Co do lagów, póki co to jestem średnio zadowolony. Mają delikatne wżery i cieknie olej ehh A z dostępnością uszczelniaczy nie wiem jak jest.. Polecacie jakiś reflektor?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez R4IDEN444 dnia Śro 14:52, 05 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
draen
Prospect



Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONY/DW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:11, 05 Kwi 2017    Temat postu:

Z uszczelniaczami jest prosta sprawa, duża dostępność. Rozmiar 35x48x11 jeżeli się nie mylę. Miałem z firmy Technopolymer i Athena. Te pierwsze puszczały olej, to zamieniłem na tańszą (ale widać, że lepszą) Athenę i jest git.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:19, 05 Kwi 2017    Temat postu:

Żeby kłaść nisko żelazo to po pierwsze gumy muszą być odpowiednie, tzn dobry profil i przyczepność. Na pewno nisko nie polatasz na chinolach. Taka guma do latania na winklach ma minimum dwa rodzaje gumy. Na środku są twardsze, a na bokach dla potrzeb winkli guma jest bardziej miękka. Do tego zawieszenie musi być w nienagannym stanie. Cieknące lagi, nieodpowiednia twardość, brak strojenia w stosunku do wagi kierowcy, luzy na wahaczu, luzy na łożyskach kół, odpowiednie napięcie łańcucha (stosuje się większy zwis), odpowiednie ciśnienie w kołach. Jak widzisz dużo tego. Nie ma tu nic do rzeczy czy jest to mały motorek czy też duża maszyna. Fizyka jest jedna. Przykładowo wszystko masz oki, ale łańcuch jest napięty normalnie jak serwisówka każe. Co się dzieje w takiej sytuacji ? Podczas agresywnej jazdy na boku wahacz nie ma możliwości swobodnej pracy blokując skok zawieszenia i w efekcie tego tył motocykla ucieka, staje się niestabilny no i w końcu łatwo zaliczyć szlifa. Chcesz nisko latać, musisz doprowadzić moto do odpowiedniego stanu i odpowiednio pod siebie wszystko ustawić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:29, 05 Kwi 2017    Temat postu:

Ja chce taka chodnice do mojej vj'tki! piekbie wizualnie powieksza silnik... nieatety mam chlodzenie powietrzem, wiec nie moge ograniczyc wiatru Sad

Fajnie sie zapowiada ta przerobka... dzialaj dzialaj z checia bede obserwowal ten temat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:15, 05 Kwi 2017    Temat postu:

Pappa, kup coś takiego i załóż przed silnikiem. Masz przelot powietrza i to co Ci się podoba. [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
R4IDEN444
Hangaround



Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:15, 06 Kwi 2017    Temat postu:

Profil na tych chinolach jak dla mnie jest okej, ale wiadomo masz racje, jakość tej gumy nie jest powalająca. Tu i środek i boki są twarde. Adam, co do strojenia w stosunku do wagi kierowcy.. Nie mówisz już tutaj o zawieszeniu Ohlins'a przeznaczonego głównie na tory? ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pappa2
Member



Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DKA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:29, 06 Kwi 2017    Temat postu:

Ciekawe rozwiazanie Adam..
Na razie jestem w fazie zabaw technicznycch a jak przejde na wizualce to bede cos kombinowal..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamM71
Sgt. at arms



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ONA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:09, 07 Kwi 2017    Temat postu:

Nie, nie mam na myśli zawieszeń wyczynowych. NA normalnych też idzie polatać, ale tak jak pisałem należy spełnić kilka warunków.
Wracając do gum. Należy tu po za bieżnikiem zwrócić uwagę na rok produkcji. Często sprzedawane są nowe opony, które nie widziały asfaltu ale mają kilka lat i tych do takich zabaw nie polecam. Guma musi być świeża.
Jak dostosować zawieszenie ? Ano w tych motorkach nie ma wielkiej możliwości manewru, ale jest to w jakiś sposób wykonalne. Wiąże się to niestety z wieloma testami, kosztami i czasem. Na początek wylewasz wszystko co masz w lagach, rozbierasz je i po dokładnym wymyciu sprawdzasz stan tłoka i podzespołów. Wlewasz na początek olej do zawieszeń 10W w ilości 170 ml na lagę i test. Sprawdzasz jak dobijają amorki. Jeśli są za miękkie to wylewasz i zalewasz 15W i znowu to samo. Jeśli 15W będzie za twarde to możesz zmieszać w X proporcji 10 i 15 tworząc np 12, 13 lub 14 W w ten sposób dostosowując twardość do własnych potrzeb. U mnie zawieszenie jest regulowane w 5 pozycjach więc nie mam tego problemu. Kilka moto już rozbiłem ale wszystko jest do nauczenia. Ostatnie kombi Tecnik co miałem na sprzedaż skończyło na torze w Poznaniu jako tester nowych opon. Smile Dobrze mi się latało na kawie ZZR 600, bardzo fajne, nisko osadzony środek ciężkości i stabilna maszyna. Moja ZX 7 już nie jest taka łatwa w prowadzeniu i wymaga większych umiejętności, ale też się da. Jak pisałem wcześniej. DO latania na gumie najlepiej sprawdził się metzeler. Na pirelce bym się nieźle rozwalił. Po prostu gówno. Wink

Zapomniałem dodać że do latania na gumie upuszcza się nieco ciśnienia z gumy. Nie latamy na oponach w pełni napompowanych. W moim przypadku z normalnych szosowych 39 psi czyli około 2,6 at upuszczam ciśnienie do 31 psi tj do 2,1 at. Niby niewiele, ale guma może lepiej pracować na boku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AdamM71 dnia Pią 9:17, 07 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
R4IDEN444
Hangaround



Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:04, 08 Kwi 2017    Temat postu:

No tak trochę zabawy jest. Lagi były myte dokładnie, pamiętam, że z rozwalonych lag wziąłem sprężyny i te uszczelniacze. Wiem wiem, powinienem był kupić nowe, ale chciałem szybko zobaczyć efekt i w sumie możliwe, że dlatego ciekną, nie tylko z powodu tych niewielkich wżer.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.daelimpolska.pl Strona Główna -> Nasze maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin